Misselijk en geen eetlust
Moderators:goortjes, Welcome, Moderators
Mag ik hier eens goed komen klagen? Ik voel me de laatste dagen terug zo ellendig. Vanaf mijn zesde week zwangerschap begon ik me misselijk te voelen. Gelukkig moest ik nooit overgeven (ik heb een lichte overgeeffobie, dus overgeven is echt een verschrikkelijk iets voor mij). Vorige week begon ik me beter te voelen, dus ik maakte al een klein vreugdesprongetje; van de misselijkheid verlost! Maar neen, niets is minder waar, sinds vier dagen heb ik het weer dubbel en dik. Heel de dag misselijk (of vanaf de namiddag tot ik ga slapen of ook 's nachts, zodat ik moeilijk in slaap geraak). Wat ook als gevolg heeft dat ik erg weinig eetlust heb. Ik heb enorm veel schrik dat ik niet genoeg binnenkrijg. Ik neem wel omnibionta, maar dat zal ook wel niet alles dekken hé. Ik hoop in ieder geval dat ik er binnen een paar weken verlost van ben. Ergens vind ik het erg van mezelf dat ik hierover klaag, want er zijn waarschijnlijk mama's die het nog veel moeilijker hebben (die echt niets kunnen binnenhouden bijvoorbeeld), maar het doet toch eens deugd om te klagen, neh!
- jong moederke
- Pas blauw
Bedankt voor de respons. Doet toch 'deugd'. Vandaag heb ik toch redelijk veel kunnen eten (allé nog altijd niet genoeg, maar toch). Drie (kleine) kommetjes verse soep, twee boterhammetjes met smeerkaas en twee glaasjes fruitsap. En straks ga ik nog een kommetje soep proberen te eten. Maar ik zou zo graag nog een een stevige maaltijd willen binnen krijgen met patatten en groenten en een vleesvervanger. Maar dat zal wel terug komen
.

- jong moederke
- Pas blauw
ik hoop voor jou dat het snel beter is!
heb je die omnibionta al eens een paar dagen gelaten
Sommige vrouwen kunnen daar niet tegen blijkbaar
fruitsap is ook wel iets zuur, misschien kan zoiets je ook tegensteken
zonder dat je het beseft!
heb het zelf tot mijn 21 weken gehad
en ik weet dat het geen pretje is
dus ik hoop dat het snel beter is!
sterkte nog
PS mijn dokter had me postadoxine voorgeschreven (is ook vrij verkrijgbaar). dat is iets heeel onschuldigs en helpt wel om het overgeven te doen stoppen. Misschien kan je dat ook eens proberen!?
heb je die omnibionta al eens een paar dagen gelaten
Sommige vrouwen kunnen daar niet tegen blijkbaar
fruitsap is ook wel iets zuur, misschien kan zoiets je ook tegensteken
zonder dat je het beseft!
heb het zelf tot mijn 21 weken gehad
en ik weet dat het geen pretje is
dus ik hoop dat het snel beter is!
sterkte nog
PS mijn dokter had me postadoxine voorgeschreven (is ook vrij verkrijgbaar). dat is iets heeel onschuldigs en helpt wel om het overgeven te doen stoppen. Misschien kan je dat ook eens proberen!?
Goortjes; ja, ik heb de omnibionta al eens een paar dagen gelaten en de misselijkheid bleef. Ik zeg er wel nog bij dat ik nooit moet overgeven, het is altijd het 'gevoel' dat ik moet overgeven. Dus dan is die postadoxine misschien niet echt een goed idee. Deze morgen voel ik me wel ok. Laten we hopen dat dit heel de dag mag duren
.
In ieder geval, ik ga morgen naar de gynaecoloog, ik zal eens vragen wat zij ervan denkt.

In ieder geval, ik ga morgen naar de gynaecoloog, ik zal eens vragen wat zij ervan denkt.
Hier nog zo eentje met een braakfobie (heb ik dus al jaren last van). Bij mijn eerste zwangerschap was ik hooguit een beetje mottig en als ik op tijd iets at ging het snel over. Maar bij deze zwangerschap heb ik me echt misselijk gevoeld, ook zonder overgeven hoor. Ik neem op aanraden van mijn gyn van mijn 7de week postadoxine in en dat is een wondermiddel!!!! De misselijkheid was volledig weg! Zalig gevoel. Op 14 weken stopte ik ermee en de misselijkheid kwam terug, niet zo erg als in 't begin van de zwangerschap maar ik panikeerde weer bij de gedachte dat ik zou moeten overgeven (nooit gebeurd) dus nam meteen weer postadoxine in en voel me zalig niet-misselijk! Ik mag het gerust innemen tot ik ga bevallen dus dat geeft me wel een goed gevoel.