Zwanger?

Moderators:Welcome, Moderators

Sofievd
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 mar 2014, 17:27
Zwanger?

Bericht door Sofievd » 18 mar 2014, 17:35

Hoi allemaal!


Ik zit met een vervelend probleem. Een goede maand geleden leerde ik een superfijne vriend kennen. Het gaat uitstekend samen. Ik ben reeds verschillende jaren aan de pil, maar sinds vorige maand (begin februari) ben ik - overleg met mijn huisarts- overgestapt op Diane 35. Ik heb deze pil gedurende een maand geslikt. Punt is wel dat ik gedurende die maand 1 of 2x de pil ben vergeten (weet ik niet meer precies). Ik kende mijn vriend toen nog niet, dus heb ik niet erg nauwgezet de instructies opgevolgd uit de handleiding om die vergetelheid op te vangen. Zwangerschapsbescherming was toen totaal geen prioriteit. Het is pas in de laatste week van die eerste maand met de nieuwe pil dat ik mijn vriend leerde kennen. Wellicht heb ik die maand dus een 'langere' maand gehad met twee dagen extra omdat ik ergens 2 pillen heb overgeslagen. Ik heb de pillen dus niet 'ingehaald'. Vervolgens heb ik een stopweek ingelast, zoals gebruikelijk, van 7 dagen. Tijdens die stopweek heb ik niet echt menstruatie gehad. Eerder bruinverlies, wellicht te wijten aan de nieuwe pil en het feit dat ik een heel stresserende en vermoeiende periode achter de rug had. Op de laatste dag van de stopweek (en dus ook de dag waarop ik 's avonds met de tweede pilstrip ben begonnen) hebben mijn vriend en ik gevreeën. Ik bedoel daarmee: er is geen penetratie geweest. Hoogstens hebben wij elkaars geslachtsdelen gevoeld en tegen elkaar gewreven. Mijn vriend is niet klaargekomen. Verder zijn we niet gegaan omdat het te pijnlijk was en ook omdat ik vreesde voor een 'vruchtbaar' moment. Mijn vriend verloor wel heel wat voorvocht. Diezelfde avond nam ik dus opnieuw mijn pil voor de tweede maand. Ik heb de pil tot nu toe keurig geslikt en deze maand loopt dus volledig 'op schema'. Wel vraag ik mij af of ik met de 'activiteiten' van die dag een te hoog risico heb genomen...

Ik kan aannemen dat mij verwijten worden gemaakt, dat ik beter had moeten opletten enz... Maar het hele gebeuren was totaal ongepland, noch het leren kennen van mijn vriend, noch de eerste 'contacten' waren voorzienbaar. Ik heb me eerlijk gezegd verloren in het moment.

Kan iemand mij hiermee helpen? (liefst zonder veroordelend te zijn ...)

Erg bedankt :)

Sofie


Plaats reactie

Terug naar “Ben ik wel zwanger ?”