jong... of iets minder jong!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 21 dec 2007, 21:02

EINDELIJK VERLOF!!!! Pas volgend jaar (02/01) weer gaan werken!! Ik was er aan toe, amai!! 8) :lol: 8) We blijven wel thuis, maar dat kan ook deugd doen hé... :lol:
Ik wens jullie allemaal een prettig verlof (als jullie dat hebben.)... en leuke feestdagen en een heel schoon 2008... dat al jullie wensjes mogen uitkomen!! Of is 't te vroeg om dat al te wensen.... je kan het maar hebben hé :wink:

Intussen voel ik nog altijd niets!! :lol:
We blijven erin geloven!!!


Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 21 dec 2007, 21:12

Hihi Tati,
We hebben hier ook twee weekjes verlof dus we zijn ook supercontent zenne!!!! ;-)

Van mij hier ook voor iedereen alvast goed verlof en prettige feestdagen!!! En hopelijk mooie kadootjes voor jullie allemaal! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 22 dec 2007, 18:30

Op naar de volgende ronde.... :cry: :cry: :cry:

Ineens waren ze daar .... onaangekondigd.... geen buikpijn of niets vooraf, maar nu des te meer... (ik zit hier met een kersenpitje op mijne buik om de pijn wat te verzachten).... :cry:

Ik snap er niets meer van.... ik dacht dat de periode tussen de eisprong en de menstruatie 'altijd' +- 14 dagen bedroeg... dat enkel de periode voor de eisprong langer of korter kon zijn.... en dan klopt mijn rekensommetje helemaal niet!! Ik vermoed dat ik de 11de of 12de december mijn eisprong gehad heb... Weet iemand hoe dit kan? Is er dan iets mis? Ik weet het niet meer!! :roll:

Héél teleurgesteld ben ik deze keer niet... ik had -om mezelf tegen al te grote teleurstelling te beschermen- een heel andere instelling deze maand... en blijkbaar werkt dat toch wel.... hoewel ik toch wel even moest vloeken :oops:

Enfin.... op naar de volgende... en de volgende... en de volgende ronde...
Eén positief puntje... ik verwachtte mijn regels op Kerstmis... en nu kan ik toch zonder àl te veel pijn aanschuiven aan de feesttafel bij mijn schoonmoeder!! :lol:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 22 dec 2007, 18:45

oh spijtig tati :( , ik neem mezelf ook in bescherming en verwacht dat ik gewoon ongesteld ga worden, dan is de teleurstelling toch ietsje minder, veel succes met de volgende ronde
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 22 dec 2007, 19:07

oooh da's jammer! :( maar idd, vol goeie moed naar de volgende ronde! en als het nog een volgende en volgende wordt, dan wordt het een kerstkindje hé :lol:
Op naar ronde 5...


Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 22 dec 2007, 20:07

Dankjewel... komt wel goed zeker??? En inderdaad... wie weet hoe zitten we hier volgend jaar rond Kerstmis...
Weet iemand hoe dat zit met die 14 dagen (zie hierboven)... of ben ik daar nu helemaal mis??? :roll:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 dec 2007, 20:31

Nee, ik dacht ook dat het zo zat.. Waarom denk je dat je toen je eisprong hebt gehad? Misschien zit je daar gewoon fout?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 22 dec 2007, 21:08

Dagmar schreef:Nee, ik dacht ook dat het zo zat.. Waarom denk je dat je toen je eisprong hebt gehad? Misschien zit je daar gewoon fout?
Wel... ik heb deze maand een eerste keer ovulatietestjes gebruikt... ik had een pakketje van 5 testjes.... ik heb getest van 6 t.e.m. 10 december als ik het goed voorheb... zonder resultaat, enkel op de laatste stond een tweede lichtroos streepje, en die dag kreeg ik ook lichte buikpijn... ik vermoedde dus dat de eisprong wel zou volgen een dag of twee later... (maar heb geen nieuwe testjes gekocht)en twee dagen later was de buikpijn ook over.... vandaar mijn vermoeden dat het de 11 of 12de moet geweest zijn... tussen 6 en 10 december zeker niet volgens mijn testjes!!
Zou ik er dan zo naast zitten, of zijn die testjes helemaal niet te vertrouwen en wat dan met die 14 dagen?? :roll:
Grrr... nu is de verwarring nog groter!! :roll:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 22 dec 2007, 21:19

normaal is dat 14 dagen voor het begin van je maandstonden ... misschien was de eisprong wel al op komst ..maar was het nog wat te vroeg ...
veel succes met de volgende ronde..

we blijven duimen

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 dec 2007, 21:22

Ik wou dat ik je kon helpen, maar die testjes heb ik nooit nodig gehad..
Een andere minder leuke verklaring kan ook zijn dat je toen toch bevrucht bent geraakt en dat je nu een vroege miskraam hebt.. Ooit gelezen of gezien op een documentaire dat heel veel vrouwen zo'n vroege miskraam hebben zonder het te weten omdat die dan ongeveer gelijk met hun regels valt..
Maar nogmaals, ik ben geen experte dus kan alleen maar vertellen wat ik toen gehoord heb.. :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 22 dec 2007, 21:24

ja dat is ook een mogelijkheid natuurlijk ...

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 22 dec 2007, 21:52

Heb ik eerlijk gezegd ook al aan gedacht... :? Wel een eng idee...
Misschien is 't maar beter dat ik me hier geen vragen meer over stel...

Op naar de volgende ronde.... vol goeie moed!! :lol:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 dec 2007, 21:55

Awel, rond nieuwjaar zeker.. Of nee, dat zal nog iets te vroeg zijn dat je eisprong is.. :? :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 23 dec 2007, 09:45

da's ook een beetje de houding die ik nu aanneem; weinig vragen stellen en gewoon kijken wat er op me afkomt. ik merk dat ik er daardoor makkelijker mee om kan. is ook de reden dat ik niet in de weer ben met ovulatietesten enzo; ik zou echt hoorndol worden denk ik. :shock:
geniet van je vakantie in ieder geval!
Op naar ronde 5...

mummy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 nov 2007, 23:35

Bericht door mummy » 23 dec 2007, 10:24

Even balen hé tati...ik heb overlaatst toch ook duidelijk gelezen op een site van een prof van leuven dat er altijd 14 dagen tussen eisprong en regels zitten hoor..maar dat je met testen enz..;wel kan vrijen op het juiste moment...'t is dan de celdeling hé die moet kloppen...als dat niet goed is dan is het niks hé die maand....
Dus ik weet zeker dat ik in de eerste ronde wel op het juiste moment bezig ben geweest maar als de celletjes niet delen zoals het moet...is er weinig aan te doen hé...

Gooi een maandverbandje naar de kerstman, dit jaar... :wink:

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 23 dec 2007, 11:46

Dagmar schreef:Ik wou dat ik je kon helpen, maar die testjes heb ik nooit nodig gehad..
Een andere minder leuke verklaring kan ook zijn dat je toen toch bevrucht bent geraakt en dat je nu een vroege miskraam hebt.. Ooit gelezen of gezien op een documentaire dat heel veel vrouwen zo'n vroege miskraam hebben zonder het te weten omdat die dan ongeveer gelijk met hun regels valt..
Maar nogmaals, ik ben geen experte dus kan alleen maar vertellen wat ik toen gehoord heb.. :?
Ik denk eigelijk ook een beetje in deze richting hoor Tati... De eisprong is voor zover ik ook weet echt wel ongeveer 14dagen voor de maandstonden...
Maar ze zeggen ook altijd: beter een miskraam dan dat de zwangerschap verdergaat met een embryootje met serieuze afwijkingen eh...dat is de natuur die daarover beslist en hoe pijnlijk ook: in zo'n geval beter dat de natuur hierover beslist dan hé! Maar soit, inderdaad niet teveel over nadenken en hop naar die volgende ronde! Maar eerst genieten van "buikpijnvrije" kerstdagen met je familie hoor! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 23 dec 2007, 11:51

Dankjewel allemaal!!

Ik denk er niet te veel over.... maar toch... ik hoop dat er maar niets ernstigs aan de hand is of zo....
Ik had mezelf beloofd om de eerstvolgende maanden op 't gevoel af te gaan voor mijn eisprong, maar nu met deze verwarring is 't misschien toch beter dat ik eens één maand echt goed opvolg met zo'n sensitestjes als Mummy... dan ben ik toch zeker hoe 't helemaal ineen zit bij mij.... en dan kan ik ermee verder gaan als 't nodig is (gyne)...

Maar eerst inderdaad genieten van buikpijn-vrije feestdagen en van mijn verlof!!
:lol: :lol:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 23 dec 2007, 19:05

Ik heb intussen een 't één en 't ander opgezocht.... en blijkbaar kan het wel dat de periode tussen eisprong en menstruatie (='lutheale fase') korter is dan de 'normale' 14 dagen.... alleen vind ik hierover tegenstrijdige berichten... de ene zegt dat een lutheale fase van 8-10 dagen geen probleem mag zijn om zwanger te worden... de andere zegt dat het toch wel zeker 12 dagen moet zijn omdat het eitje anders niet de kans krijgt om zich in te nestelen.... :roll: en dat er anders ook op clomid e.d. moet overgestapt worden om de cyclus normaal te krijgen....

Ik denk dat 't beste is dat ik het deze maand nog eens echt goed in 't oog hou... dat ik perfect weet aan de hand van die testjes wanneer mijn eisprong is en hoelang die lutheale fase duurt en dat ik dan nog maar eens bij mijn gyne aanklop.... die moet het mij dan maar eens van naaldje tot draadje uitleggen!!

En dan maar hopen dat dit goedkomt zeker???
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 23 dec 2007, 19:09

Goedkomen doet dit zeker Tati ;-)

Het is nu gewoon even zoeken hoe jouw lichaam doet en hoe jouw cyclus ineen zit! Vroeg of laat krijg je wel goed nieuws :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 23 dec 2007, 19:14

Ja... ik heb er ook wel vertrouwen in zenne ...
Nu weet ik ineens waarom ik altijd zo'n korte cyclus heb de laatste maanden, dankzij die testjes weet ik dat er mogelijk een probleempje is... dus dat moet verder onderzocht worden hé...
Deze maand dus maar eens extra opletten!!
grrrr..... nog meer geduld oefenen!! :? Ik ben daar al zo slecht in!! :wink:

Wel spijtig dat ik daar eerst 5 maanden over moet doen om daar achter te komen!! :cry:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 24 dec 2007, 10:25

ik ben ook zo'n ongeduldige. hoop dat je gauw te weten komt hoe de vork in de steel zit zodat je hartewens vlug vervuld wordt! knuf!
Op naar ronde 5...

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 24 dec 2007, 16:14

Och, Tati, wat jammer. Ik had er echt vertrouwen in bij u... maar allé hop naar de volgende ronde! Ik moet nog laaaaaang wachten voor ik iets meer weet... Ik test pas de 15de januari, want dan zit ik ongeveer aan mijn cyclus van 40 dagen (mijn langste tot nu toe) Ik hoop er ook niet zo veel op, maar als het deze keer niet lukt, dan stap ik wel naar de gyne en laat ik mij verder onderzoeken... want na 17 maand proberen denk ik dat er dan toch iets mis is met ons. En deze maand heb ik ook die testjes gebruikt, maar nu ik er verder over nadenk... ik denk dat ik mijn ovulatie nog niet had, maar mijn testjes waren op... Heb wel praktisch elke dag feest gevierd met mijn ventje, dus ik hoop dat dat heeft opgebracht... we zien wel!

Allemaal héél prettige feesten! En tot binnenkort!

Fieke
xxx
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 25 dec 2007, 20:43

Grrrr... Kerstfeest... 't was wel leuk, maarrrr....
Ik had het toch weer even moeilijk zenne.... mijn schoonzus zette haar zoontje van 4 maanden op mijne schoot (dat op zich vind ik al moeilijk als je beseft dat 't nog wel eens een heel tijdje kan duren vooraleer je zelf dat geluk hebt) met de opmerking 'ons tante moet al maar een beetje oefenen hé..... ' Ook tijdens den afwas heeft ze wel ne keer of twee gepolst wanneer 't aan ons is ... en dat doet echt pijn... zeker op zo'n dag en als je dan juist je :evil: hebt!!

'Niets van aantrekken' zegt mijn ventje, maar hoe kan dat nu??

Ik steek het niet te hard in mijn hoofd, ik denk dat ik er redelijk goed mee overweg kan, maar op zo'n momenten steekt dat toch wel even... :? Zal wel normaal zijn zeker?
Maar ach, wie weet hoe zitten we daar volgend jaar met Kerstmis!! :lol: Daar troost ik me maar mee.... :wink:

Enne... Fieke... testjes op... dat is 't zelfde verhaal als bij mij!! Dus blijf nog maar even doorgaan met feest vieren... ik duim voor je!!
We blijven erin geloven!!!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 25 dec 2007, 21:52

Volgend kerstfeest zit jij daar mss met een piepklein ukje op je schoot.
Jouw piepklein ukje!!
Ik wens het je echt van harte toe!!!
Is vervelend hé als mensen zoiets zeggen, ik ken dat...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 25 dec 2007, 22:03

Molly schreef:Volgend kerstfeest zit jij daar mss met een piepklein ukje op je schoot.
Jouw piepklein ukje!!
Ik ben al blij als het met een bol buikje zal zijn!! :lol:
We blijven erin geloven!!!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 25 dec 2007, 22:07

Ja dat ook!!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 25 dec 2007, 22:12

ja t is waarschijnlijk niet leuk als ze zo een reactie geven ...maar volgend jaar kan jij misschien eens stoefen!!

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 25 dec 2007, 22:12

hey tati ja ken dat :wink: , hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt

ben nog altijd niet ongesteld, temp. is 37.2 vanmorgen dus ik denk dat het voor morgen zal zijn :roll:
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 25 dec 2007, 22:13

Of niet hé Mel! Duimen omhoog zulle hier!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 25 dec 2007, 22:17

ben de voorbije maanden ook elke keer 2 dagen overtijd geweest dus van de maand zal hetzelfde zijn zeker ondanks dat de gyne zeker was dat ik op dag 14 mijn eisprong gehad heb, haha ik wilde gisteren een testje kopen om mijn geweten te rusten en ze hadden geen meer, een teken :wink:
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”