werkgever

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 14 dec 2007, 17:41

Mja ik ben inderdaad een aantal weken "kwijt" als ik in de vakantie beval, maar in dit geval vind ik dit niet zo heel erg hoor! Ik ben zo blij met mijn nieuwe job dat ik dat er gerust bijneem en die weken dan niet heb...
Hoewel dat nog relatief is hé: uiteindelijk ben ik wel thuis hé voor de volledige moederschapsrustperiode en dat is voor mij het belangrijkste!

Seg ivm borstvoedingsverlof: bedoel je dan dat we daarvoor niet betaald worden? Of wat wil dat precies zeggen? En ouderschapsverlof kan je dat wel nemen als je nog niet vastbenoemd bent? Ja das nog nieuwe materie hoor voor mij! Kan je bv ook ouderschapsverlof nemen voor maar 1 maandje?
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu


Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 14 dec 2007, 18:41

ik denk dat je wel verplicht bent om 3 maanden te nemen ,maar dat kan je op verschillende manieren

Misschien helpt dit wat

Je kan met ouderschapsverlof je loopbaan:

gedurende 3 maanden volledig onderbreken. Deze periode van drie maanden kan opgesplitst worden in maanden, naar keuze van de werknemer;

gedurende een periode van 6 maanden verminderen naar een halftijdse tewerkstelling. Dit ouderschapsverlof kan gesplitst worden in periodes van 2 maanden of een veelvoud ervan bij elke aanvraag;

gedurende een periode van 15 maanden je voltijdse loopbaan verminderen met 1/5de. Deze loopbaanvermindering kan ook gesplitst worden in blokken van minimaal 5 maanden of een veelvoud hiervan. Het gaat dan wel telkens om een aparte aanvraag.

Bij elke nieuwe aanvraag kan overgeschakeld worden naar een ander regime. Voor eenzelfde kind kan men bijvoorbeeld 1 maand volledig onderbreken, 2 maanden halftijds ouderschapsverlof nemen en gedurende 5 maanden overstappen naar een 1/5de vermindering. Daarna is je krediet opgebruikt.

Om recht te hebben op ouderschapsverlof moet je in de 15 maanden voorafgaand aan je aanvraag wel gedurende 12 maanden in dienst (onder contract) zijn van je werkgever. Als je voltijds ouderschapsverlof neemt, speelt het geen rol of je voltijds of deeltijds werkt. Als je overstapt naar een halftijdse of 4/5de tewerkstelling moet je wel voltijds werken.

Aanvraagprocedure
Als je ouderschapsverlof wil opnemen moet je de werkgever hiervan maximum drie maanden en minimum 2 maanden op voorhand op de hoogte brengen. Je doet dit schriftelijk: met een aangetekend schrijven of door de werkgever een dubbel voor ontvangst te laten aftekenen (met datumvermelding). In deze aanvraag moet je de begin- en einddatum van je ouderschapsverlof aangeven en de manier waarop je het zal opnemen (voltijds, halftijds, 1/5de). Je moet ook een bewijs van geboorte of adoptie bezorgen. Als je je ouderschapsverlof opsplitst, kan je bij het indienen van elke nieuwe aanvraag een ander regime kiezen (voltijds, halftijds, 1/5de).
gr

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 dec 2007, 14:01

ericardtje schreef:
Seg ivm borstvoedingsverlof: bedoel je dan dat we daarvoor niet betaald worden? Of wat wil dat precies zeggen? En ouderschapsverlof kan je dat wel nemen als je nog niet vastbenoemd bent? Ja das nog nieuwe materie hoor voor mij! Kan je bv ook ouderschapsverlof nemen voor maar 1 maandje?
borstvoedingsverlof is volledig onbezoldigd; ook geen ziekenfonds in het onderwijs.

En ja hoor, je kunt ouderschapsverlof opnemen als je nog niet vast benoemd hebt :wink: Ik ben ook nog niet vastbenoemd, en neem vanaf septembter part-time ouderschapsverlof (dat is ook het eerste schooljaar dat je het part-time kunt opnemen in het onderwijs). ouderschapsverlof is dan ook één van de enige voordelige verloven die je als tijdelijke kunt/mag opnemen. Van zodra je vastbenoemd bent, heb je héééééééél veel verlofstelsels waar je beroep kunt opdoen. Is de ene uitgeput, dan begin je maar aan de andere hé :lol:
En je kunt ook voor 1 maand ouderschapsverlof aanvragen, maar je moet wel weten dat je die andere 2 maanden niet meer later kunt opnemen. Die ben je dan ook kwijt hé. :wink:

Doe jij personeelsadministratie of leerlingenadministratie?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 15 dec 2007, 21:48

Ah ok dat zal ik dan nog eens goed bezien hoe ik dat wil doen dan! Ben je dat ook kwijt als je later dan voor een tweede kindje zou gaan? of begint dat dan gewoon opnieuw?

Ik doe leerlingenadministratie (maar moet nog veeeeeeeel leren, is mijn eerste schooljaar nog maar!) :-)
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 16 dec 2007, 08:25

ericardtje schreef:Ben je dat ook kwijt als je later dan voor een tweede kindje zou gaan?
je kan dat bij een tweede kindje weer aanvragen hoor ...iedere keer als je een kindje krijgt..


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”