Kan niet kiezen...

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen
Kan niet kiezen...

Bericht door Alfredje » 21 nov 2007, 17:43

tussen het geven van borstvoeding of flessenvoeding. Heb alle voor en nadelen van beiden afgewogen, maar weet het nog steeds niet. Wat vinden jullie hiervan? En nog een vraagje: als je kiest voor flessenvoeding, moet je dan flesjes van thuis meenemen naar het ziekenhuis, of hebben ze die daar ?
Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 nov 2007, 18:22

Ik heb de borstvoeding geprobeerd... ik stond er voor 100% achter... maar 't is niet gelukt.
Om allerlei redenen.
Alleszins, ik heb er geen spijt van.
Mocht ik herbeginnen, ik zou meteen terug voor borstvoeding gaan.
Ik heb er enorm spijt van gehad dat het mij niet gelukt is. En nog!
Dus ik zou niet twijfelen mocht ik jou zijn!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 21 nov 2007, 18:37

hier van milan gekozen voor fv mits in de fabriek werkte en dus maar recht had op 8w na de zwangerschap

van maité bv gegeven wek in een sektor waar we 5m bvverlof hebben
en de bv was heel goed

van madise terug bv gegeven maar dit is niet gelukt
had ne borstonsteking was een slechte borstdrinker te lui en stress bij mij met de 2 kids thuis in de vakantie
heb er nogaltijd pijn van in me hart maar heb het toch geprobeerd

ik zou zeggen volg je hart

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 21 nov 2007, 18:46

Hier is het zonder twijfel borstvoeding geworden, en valt tot nu toe goed mee, niets dan voordelen, geen gedoe met flesjes en poedertjes, altijd de juiste temperatuur en ideaal en aangepast voor je kleintje.
De eerste dagen is het wel even doorbijten, ik had al van dan 2 last van kloven, pijnlijk maar met de juiste hulp (tepelhoedjes en zalf) is dat vlug goed gekomen! Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Zeker als je voor ogen houdt dat dat het beste is voor je kleine spruit...
Vergelijken kan ik dus niet, maar mocht er een 2de komen (ik hoop het) ga ik er weer voor!
Wat je ook kiest, kies er voor de volle 100% voor, anders lukt het niet!
Veel suc6!

Oktobermama,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 21 nov 2007, 18:48

hier is het ook bv geworden vooral omdat de voordelen voor het kindje zo groot zijn, de band tussen mama en kindje is nog hechter met bv
Torben heeft 10,5 maand bv gekregen en we hebben er geen moment spijt van gehad
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 nov 2007, 19:26

Ik heb bij allebei flessen gegeven nog geen moment spijt van gehad;
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 21 nov 2007, 19:33

Ik zou niet twijfelen en borstvoeding proberen!!
Heeft inderdaad niets dan voordelen en bespaard je hopen werk!!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 21 nov 2007, 19:37

Ik heb ook zonder twijfel voor bv gekozen. Nam me wel voor om te proberen en niet te stressen als het niet zou lukken. Maar tot nu toe loopt alles prima en mijn zoontje groeit als kool. Hij is nu bijna 6 mnd en hij is nog nooit ziek geweest. Het zal dus toch wel effect hebben denk ik.
Het is ook een zalig moment zo alleen met je kindje. Dat kan niemand je afnemen.
In het begin moet je dus wel effe doorbijten. Stuwing kan wel pijn doen (heel gespannen borsten, supergevoelige tepels, zelfs douchewater doet dan pijn, maar dat duurt maar maximum een paar weken) En er zijn tal van middeltjes om de pijn dan te verzachten. Ik heb ook aan elke borst 1 kloof gehad, maar die zijn ook snel genezen met bioforcezalf.
Ik zou dus zeggen, probeer het gewoon en als het dan niet lukt kan je nog altijd overschakelen of fv. Omgekeerd is veel moeilijker.
En je moet ook geen vrees hebben dat de papa dan minder betrokken is. Hier gaf de papa altijd de flesjes toen we hiermee begonnen te oefenen. En nu doet hij dat ook nog altijd als we eens een flesje geven. En stralen dat hij dan doet.
Enige nadeel is misschien dat jij er 's nachts ook wel altijd uit moet. Maar ik geniet hier dan weer volop van. Zalig die nachtelijke momenten met je kindje.
In elk geval veel succes en het blijft in de eerste plaats jou keuze.
Op borstvoeding.com en borstvoedingsforum.nl vind je ook nog een pak informatie.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 21 nov 2007, 19:38

Wou nog effe zeggen dat bv supergemakkelijk is, want je hebt altijd melk bij op de juiste temperatuur en het is ook een pak voordeliger.
Je ziet... ik ben helemaal overtuigd. Maar heb ook alle begrip voor mama's die voor fv kiezen hoor!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 21 nov 2007, 20:18

Ik geef flessenvoeding, en heb er geen spijt van :)
Er zijn zowel voordelen en nadelen bij flessenvoeding en borstvoeding :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 21 nov 2007, 20:20

Ik heb 2x voor flessenvoeding gekozen. Ik stond niet voor 100% achter borstvoeding dus heb ik het niet gedaan. Ik denk dat je daar echt wel volledig moet achter staan om het te laten lukken. Als je flessenvoeding geeft moet je geen flesjes meenemen naar het ziekenhuis, je gebruikt die van daar.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 21 nov 2007, 20:41

borstvoeding!!
Zeker proberen als je twijfelt.
Lukt het niet, kan je nog altijd overstappen.

En als je er niet volledig achterstaat niet lukken? Ik ken genoeg mama's die dachten: ach, ik zie wel, en het dan echt wel lang hebben volgehouden (eentje is zelfs over 1 jaar gegaan!!)

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 21 nov 2007, 20:47

goele schreef: En als je er niet volledig achterstaat niet lukken? Ik ken genoeg mama's die dachten: ach, ik zie wel, en het dan echt wel lang hebben volgehouden (eentje is zelfs over 1 jaar gegaan!!)
Dat kan wel maar ik bedoel daarmee dat als het niet lukt je vlugger geneigd bent om het op te geven als je er niet volledig achterstaat. Dat is een persoonlijke keuze die ieder voor zichzelf moet maken. Je moet je er tenslotte zelf heel goed bij voelen.

Gewoon je gevoel volgen zou ik zeggen !!!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 21 nov 2007, 20:56

Denk dak Goele ga volgen en het sowieso proberen, kan daarna nog overschakelen moest 't niet lukken. Schijnt dat het toch wel het beste voor het beebje is... Het enige wat me een beetje afschrikt (onnozel eigenlijk) dat je dan overal zo je borst moet bovenhalen :oops: :oops: ik weet dat het de natuurlijkste zaak van de wereld is , maar er zijn nog altijd mensen die dat vreemd vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bv

Bericht door Aicha » 21 nov 2007, 20:57

Ons 3 kindjes hebben bv gekregen !!!

Bij ons eerste wou ik het heel graag maar twijfelde toch ook wat over het al dan niet lukkken.
Ik heb het geprobeerd en 't is me prima bevallen.

Ik zou ook geneigd zijn van te zeggen: "bij twijfel toch zeker proberen anders krijg je er zeker spijt van achteraf"

Liefs Aicha
Laatst gewijzigd door Aicha op 21 nov 2007, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ilse007
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 nov 2007, 20:40
Locatie:leuven

Bericht door ilse007 » 21 nov 2007, 20:58

Hoi,

Ik heb in een cursus gezondheidspsychologie gezien dat door borstvoeding te geven, een vrouw makkelijker haar slanke figuur terug krijgt. Borstvoeding geven zou helpen het babyvet verbranden. Allez, niet dat je het daarom moet doen, maar 't is toch een leuk neven-voordeel hé.

Groetjes,
Ilse

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 21 nov 2007, 20:59

Das ook weer waar, maar doe het dan toch op de eerste plaats voor het welzijn van ons ukje! :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 nov 2007, 21:02

ik heb maar 1 week bv gegeven bij Sam, bij Niels heb ik dadelijk voor flesjes gekozen...

ik had ook zoiets van 'lukt het niet, dan schakelen we over op flesjes'...

en 't lukte idd niet, ik had enorm veel pijn (kloven), geen goede begeleiding, erg onwetend :oops: , en noem maar op...

bij niels heb ik dan dadelijk voor het flesje gekozen, vooral omdat ik me de pijn nog levendig kon herinneren :?
maar niels was niet zo'n sterke zuiger als sam was, dus na een paar dagen had ik al spijt dat ik het toch niet nog eens geprobeerd had :?

bij een eventueel derde zal ik zeker terug bv proberen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 21 nov 2007, 21:07

Tja, hoe kun je je daar op voorbereiden tijdens je zwangerschap? Heb een film en een boekje van K en G , maar voor de rest?...
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 21 nov 2007, 21:10

ilse007 schreef:Hoi,

Ik heb in een cursus gezondheidspsychologie gezien dat door borstvoeding te geven, een vrouw makkelijker haar slanke figuur terug krijgt. Borstvoeding geven zou helpen het babyvet verbranden.
hier heeft dat geen moer geholpen, hoor
mijn vrouw is naar een diëtiste gegaan na 6 maand toen ze nog geen kilo kwijt was na ontslag uit het ziekenhuis, we hadden ook gehoord dat na 3 maand de kilo's er gingen af vliegen
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 nov 2007, 21:15

hoe kun je je daar op voorbereiden tijdens je zwangerschap

Voorbereiding op het geven van borstvoeding

Het welslagen van de borstvoeding wordt voor een deel beïnvloed door de voorbereiding.
Eenmaal je besloten hebt om borstvoeding te geven is het van groot belang dat je je hierop gaat voorbereiden.
Je kan dit persoonlijk doen door het raadplegen van literatuur, door u goed te bevragen bij vrienden of kennissen die reeds borstvoeding gegeven hebben, door het bekijken van voorlichtingsprogramma's omtrent borstvoeding.
Een andere reeks van infobronnen is: de behandelende arts en de vroedvrouwen, hetzij persoonlijk, hetzij in infosessies praktische tips en info kunnen verstrekken.

Naast de psychische voorbereiding is ook de lichamelijke voorbereiding van groot belang.
Hiermee wordt bedoeld:
* de borsten wassen met koud of lauw water en afdrogen met een ruwe handdoek,
* de tepels regelmatig masseren met een ijsblokje,
* af en toe zonder BH lopen,
* tepelmassage bij ingetrokken tepels (tepel tussen duim en wijsvinger nemen en zover mogelijk naar buiten trekken,
* lekglaasjes (apotheek) dragen in de BH duwt de tepel naar buiten,
* een goed steunende BH dragen.


bron: http://www.gezondheid.be
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 21 nov 2007, 21:30

ik heb van de 2oudste fv gegeven en nu met het laatste bv , kvind het toch nu jammer dat ik het nooit geprobeerd heb van de andere, maar kwas veel jonger dan,

ik die dacht voor een maand of twee te geven, we zitten bijna aan 6

ik zou het toch ook proberen, als je de wil hebt om te geven , zou ik het doen, je kan dan nog overschakelen naar fv,
ik heb me ook wel wat voorbereid daarop , ik stelde veel vragen aan mensen die ook bv gaven of geven, en op internet lezen, boeken, maar


dat loopt vanzelf los hoor in het ziekenhuis heeft de vroedvrouw me direct goed geholpen , wat raad gegeven, ect ....
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 nov 2007, 22:25

Ik ben een absolute bv-voorstander, maar zal niemand afschieten die voor flesjes kiest.. Heb ik zelf ook gedaan bij onze oudste..

Afvallen van bv? Was het maar waar! :lol: Het enige neveneffect was dat ik honger had als een paard! :lol: Oh, en nog een leuk neveneffect, heel lang mijn regels niet gehad, zalig!!! (in combinatie met minipil)

Maar ik wil nu toch ook proberen om terug bv te geven, al zal het nog enorm zoeken zijn met er twee! 't Is zoals hier al gezegd wordt, vooral de eerste maanden is het soms doorbijten, maar zeker de moeite waard..
Ohja, en over je borst overal bovenhalen, in het begin is het zoeken, maar daarna gaat dat zoals niks.. Ik nam eerst altijd zo'n tetradoek mee en verstopte al het bloot vel eronder :oops: :lol: .. Als je weet dat ik tot Karsten ruim anderhalf was zonder problemen in het openbaar gevoed heb en heel veel mensen het niet eens doorhadden :wink: ..

En als het niet lukt, kan je altijd overschakelen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 22 nov 2007, 12:40

ik heb drie kindjes en die hebben alledrie flesvoeding gekregen .
Waarom flesvoeding? Dezelfde reden als tamaravh.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 nov 2007, 13:39

Ik zou als ik van jou was doen zoals Goele zegt. Probeer de BV, lukt het niet of het ligt je niet, kan je nog steeds overschakelen.
Veel succes!

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 22 nov 2007, 17:51

Hey,

In het begin van mijn zwangerschap ging ik totaal geen bv geven, no way!
Naarmate mijn zwangerschap vorderde begon ik te twijfelen. Voor mijn man was het al gelijk. In het ziekenhuis in Brugge waren er info avonden en waaronder 1 over bv en flesvoeding. En toen heb ik beslist ik geeft bv. Ik vond da zo mooi dat contact dat je dan met je babytje hebt. echt vertederend. Ik stond er nog steeds niet met de volle 100 % achter maar toen ik Nikolaj in mijn armen had en de verpleegster zei: "je man vertelde ons dat je bv wil proberen zal ik hem even aanleggen voor je?" Toen zei ik: "ja, we proberen het eens hé" En nu zijn we bijna 7 weken ver en ik geeft het nog steeds, het gaat heel goed. Ik heb wel es last gehad van stuwingen zodat Nikolaj niet echt kon drinken, maar k heb doorgezet. K heb er eigenlijk niet echt bij nagedacht. Ik denk dat ik geluk heb dat ik genoeg melk heb. Als je er niet 100 % achter staat kan het toch zijn dat het lukt hoor. Want mss als je er je volledig achter zet kan het ook niet lukken, gewoon omdat de melk er niet is. Dus proberen meid zou ik zeggen.

Gr. Winter

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 22 nov 2007, 21:00

Is echt dat wat me ook van idee heeft doen veranderen. Op de info avond lieten ze een film over bv zien, en dat was zo een teder beeld hé, dat contact van die moeder met dat kind, zo intens... dat heeft zo een beetje mijn gedacht verandert, dus ik ga het proberen. Moet je op veel dingen letten, qua eten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 nov 2007, 21:05

Dat hangt van persoon tot persoon af.. Ik kon bijvoorbeeld nog alles eten, maar hier al gehoord dat vrouwen kool, sinaasappelsap,... moesten laten..
Maar leuk dat je het toch gaat proberen, heel veel tips vind je trouwens ook op http://www.borstvoedingsforum.nl.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 23 nov 2007, 19:31

Ik vind bv heel belangrijk! Ik hoop dat ik genoeg melk ga hebben om bv te kunnen geven...maar ik ga het in ieder geval proberen! En als het echt niet lukt ga ik toch proberen wat af te kolven zodat ons kindje toch een beetje moedermelk binnenheeft!
Op hoop van zege eh :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 24 nov 2007, 18:13

Deel je mening hoor!! :)
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”