zwanger worden na Graves

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen
zwanger worden na Graves

Bericht door tati » 19 okt 2007, 18:09

Hey allemaal,
Effe mijn situatie schetsen : Begin dit jaar werd bij mij de ziekte van Graves vastgesteld. 3 behandelingsmethodes, maar wegens mijn leeftijd (34) en kinderwens werd direct geopteerd voor een operatie... in april werd dus mijn schildklier weggenomen en sindsdien neem ik de nodige medicatie... De internist heeft me intussen groen licht gegeven om aan kinderen te beginnen en ik heb er al veel over gelezen, maar ik had toch eens graag wat reacties van 'ervaringsdeskundigen'. Zijn er hier mensen die na een schildklieroperatie zwanger zijn geworden? Of kennen jullie zo iemand? Verliep het zwanger worden en de zwangerschap vlot? Gezonde baby gekregen?
Ik hoop op enige reactie...
Groetjes,
Tati :lol:


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 19 okt 2007, 18:19

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel een vriendin die ook schildklierproblemen had. Ze is er nu wel niet aan geopereerd maar moest er wel medicijnen voor nemen. Ze hadden gezegd tegen haar dat het zou kunnen dat ze moeilijkheden ging hebben om zwanger te geraken maar van de 2e maand was ze al zwanger.

Ik hoop dat het bij jou ook zo vlug zal gaan !!! Alvast veel succes !!!
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 19 okt 2007, 18:43

hier heb ik geen ervaring mee. Kan je spijtig genoeg niet helpen
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 okt 2007, 21:15

Ik ken iemand die last heeft (had) van haar schildklier. Ze heeft een dochter, maar wou graag een tweede.
Ze is wel niet geopereerd, wel een paar jaar medicatie voor genomen. Nu gaan ze voor hun tweede.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 19 okt 2007, 21:53

Zou willen dak je kon raad geven, maar ook hier geen ervaring mee...
Afbeelding


Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 21 okt 2007, 09:55

Blijkbaar kan het dan toch... ik blijf dus hopen dat het me één van de komende maanden wel zal lukken!
Ik probeer me er niet te hard op vast te pinnen, al is dat niet zo gemakkelijk, dat weten jullie wel hé!! :roll:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 okt 2007, 10:00

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen hierbij maar toch veel succes gewenst!! :wink:

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 21 okt 2007, 17:53

Hello, ik kan je messchien wat moed geven :)

Ik ben hypo, een te traag werkende schildklier dus...ik heb geen operatie moeten ondergaan, maar ik kan je misschien toch wat raad geven...

Dit is ons verhaal...
Toen mijn vriend eindelijk groen licht gaf om met de pil op te houden, heb ik uit voorzorgen bloed laten onderzoeken op alles wat een zwangerschap zou kunnen schade brengen op voorhand te weten...

Alles was in orde, behalve zoals je al kunt raden mijn schildklier...dus het licht werd weer even op rood gezet...alle nodige testen ondergaan (echo, scintygrafie, bloed om de 2 à 3 weken), gedurende 1 jaar niets anders dan onderzoeken gehad...met als conclusie hypotyroïde...

Na 1 jaar en mijn schildklier wat verbeterd mochten we er weer aan beginnen met als uitleg dat het zou kunnen dat we problemen zouden kunnen ondervinden bij het zwanger worden doordat mijn schildklier het hormoon die ik nodig had om een ovulatie te stimuleren niet kan produceren...

Heb veel op het internet gezeten en gezien hoe ik mijn kansen kon verhogen, ik ben zelf met temperaturen begonnen en ovulatietesten, zo kon ik echt wel zeker zijn of ik een ovulatie had of niet...

In februari 2006 opgehouden met de pil, de 12de om juist te zijn, en 3 maanden later was het raak...heb wel om de 3 maanden controle gehad en medicatie gekregen...maar heb een super zalig zwangerschap gehad...

Ik ben bevallen op, jawel :), 12 februari 2007 (1 jaar na het stoppen met de pil :) )van een gezonde dochter zonder (tot nu toe) schildklier problemen...ik zit nog altijd (8 maanden na de bevalling) aan 3 maandelijks controle...heb wat last van mijn antilichamen die tegen mijn schildklier vechten, maar voor de rest voel ik me goed...

Mits goede waardes die door de medicijnen worden geregeld kan het in orde komen hoor...en zeker de hoop niet opgeven...

Ik stuur jou ook een pm met een site, deze mensen hebben mij ook zeer veel geholpen...

Allé, de hoop zeker niet opgeven, het kan zeker goed komen...erin blijven geloven...

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 21 okt 2007, 18:11

Dankjewel Jenny, dit had ik even nodig..
Ik ga zeker eens naar die site kijken!
Vele groeten,
Tati :lol:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 okt 2007, 20:01

Ik ben blij dat je wat hulp hebt gehad!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 21 okt 2007, 21:01

veel succes en hopelijk duurt het niet te lang voor je zwanger bent :D
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 21 okt 2007, 21:36

Inderdaad veel succes!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 okt 2007, 20:51

Hallo,
Een collega die samen met mij zwanger was, was een dik jaar voordien geopereerd aan haar schildklier. Vlak ervoor had ze een miskraam gehad en na onderzoeken bleek die schildklier er iets mee te maken te hebben. Ze moest dan geopereerd worden, dan moest haar medicatie op punt gesteld worden en dan mocht ze eraan beginnen. Kort daarna was ze al zwanger en nu heeft ze dus een gezonde dochter.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”