Ongerust!

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland
Ongerust!

Bericht door Laborantje » 23 aug 2007, 09:18

Zijn hier nog mama's die een probleem-zwangerschap hebben gehad, waar uiteindelijk toch nog eindigde in een goede afloop?
Mijn collega is nu 12 weken zwanger van haar tweede kindje, maar het gaat er niet zo goed met al van in het begin. In het begin veel bloedingen gehad, zonder oorzaak. Dan ging het allemaal heel goed, tot nu kreeg ik bericht dat ze weer hevige bloedingen heeft gehad, blijkbaar komt het van de placenta. Ik leef zo met haar mee, daarom zijn er hier nog die dat hebben meegemaakt? En komt dit wel goed? Tot hiertoe doet haar baby-tje het heel goed, dat is al een opluchting. Ik vind het zo erg voor haar!
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 23 aug 2007, 13:40

Ik heb van iemand ooit nog gehoord dat die bloedde. En het kindje maakte het ook goed.
Die kreeg gewoon maandelijks een bloeding en tja volgens die gyne hadden sommige vrouwen dat.

Ik hoop dat het effectief niets is en dat je collega toch rustig haar 9 maanden volledig kan uitdoen en kan bevallen van een gezond kindje. Succes!!

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 23 aug 2007, 14:27

Mijn vriendin is nu 30 weken zwanger en heeft ook van in het begin bloedingen gehad tot haar 25 weken...had in het begin haar placenta die iets wat losliet, heeft dan 1 maand platte rust moeten hebben en is toen opgelost...maar daarachter zat haar placenta veel te laag en dus hier ook bloedingen...placenta pravea of zoiets...

nu is haar placenta op gewone hoogte...maar...

Nu is ze 30 weken en is pas thuis...verleden week hoge koorts, infectie...antibiotica...weeën en had 1cm opening, maar met boeleken gaat alles goed...nu is ze weer thuis van gisteren en weer platte rust tot het einde...en hopen dat ze haar zwangerschap tot het einde zal kunnen uithouden...

ik duim voor haar...

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 23 aug 2007, 14:43

jenny schreef:Mijn vriendin is nu 30 weken zwanger en heeft ook van in het begin bloedingen gehad tot haar 25 weken...had in het begin haar placenta die iets wat losliet, heeft dan 1 maand platte rust moeten hebben en is toen opgelost...maar daarachter zat haar placenta veel te laag en dus hier ook bloedingen...placenta pravea of zoiets...

nu is haar placenta op gewone hoogte...maar...

Nu is ze 30 weken en is pas thuis...verleden week hoge koorts, infectie...antibiotica...weeën en had 1cm opening, maar met boeleken gaat alles goed...nu is ze weer thuis van gisteren en weer platte rust tot het einde...en hopen dat ze haar zwangerschap tot het einde zal kunnen uithouden...

ik duim voor haar...
Dit is wat mijn collega nu ook doormaakt, placenta die laag zit. Zij moet nu ook 3 weken plat liggen en dan hoop ik dat het ook beter is.
Ik ben blij om dit te lezen, ook gaat het nu ietsje minder met je vriendin. Veel beterschap gewenst aan je vriendin en ik hoop dat beide hun zwangerschap tot een goed einde gaat aflopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 23 aug 2007, 15:07

¨mijn moeder heeft van mij broertje 2 grote bloedingen gehad, 1 op 4 maanden en 1 op 6 maanden van de zwangerschap, ze heeft gans de zwangerschap plat moeten liggen , van zodra ze rechtstond bloedde ze, en nu is hij gezond en wel, hij is wel geboren op 8 maanden zwangerschap want ze konden het echt niet langer rekken, hij woog al 2.800 en heeft maar 1 dag bij de prematuurtjes moeten liggen :D
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 aug 2007, 20:16

Geen ervaring mee, maar ik wens je collega toch het beste!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yatike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 aug 2007, 19:38
Locatie:emblem

ongerust

Bericht door Yatike » 24 aug 2007, 19:41

ik ben twaalf weken ver en de gyneacoloog heeft me verteld dat ik antistoffen aanmaak tegen bloed dat niet van mij is..
ik weet niet wat dit betekend ..
kan iemand mij verder helpen?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 aug 2007, 20:55

Ik denk, DENK zeg ik wel, dat het zo is:
als baby een andere resusfactor heeft dan jou en jullie bloed mengt zich bij de bevalling, kan dat problemen geven bij een volgende zwangerschap.
Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap en toen ik nog op de verlostafel lag, heb ik daarvoor een spuit gekregen.
Ik weet niet of het dat is: de arts kan nu toch nog niet echt de bloedgroep van baby bepalen of wel?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 05 sep 2007, 19:52

Allez we zijn weer een paar weekjes verder en met mijn collega gaat het nog steeds goed, met het kleintje toch. Ze moet nog eens extra 3 weken plat liggen, want de bloedingen zijn nog steeds niet gestopt (nu al 6 weken).
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 06 sep 2007, 08:12

Iemand uit de famillie heeft dat ook gehad.
Ze was ongeveer een week of 12 ver en kreeg hevige bloedingen.
Naar het ziekenhuis om daar dan te onderzoeken hoe of wat het is.
En dan naar huis om platte rust te nemen.
Ze heeft dan ondanks die platte rust nog enkele keren opgenomen geweest omdat ze weer zware bloedingen kreeg.
Ze hadden ook altijd gezegd dat ze veel te vroeg zou bevallen.
Maar kijk,een week voor de uitgerekende datum is ze bevallen van een kerngezonde zoon.

Zelf heb ik van de jongste ook geen gewone zwangerschap gehad.
Had wel geen bloedingen maar wel op 25 weken hevige weeën.
En rond 30 weken nog eens.
Met als gevolg,opening en een dreigende vroeggeboorte.
Heb voor de rest van de zwangerschap platte rust moeten nemen en iedere week aan de monitor gaan liggen.
Moest ook stress vermijden,want dat was dus de grote oorzaak van die vroegtijdige weeën.
Niet gemakkelijk als je er al 2 rond lopen hebt en er spanningen zijn binnen je relatie.
Ben uiteindelijk 6 dagen voor de uitgerekende datum bevallen van mijn zoontje.
Dus hier ook een goede afloop.

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 06 sep 2007, 19:47

Ik hoop voor haar ook een goede afloop, ik heb ze daarstraks nog gehoord en de kans dat de placenta loskomt is nog steeds groot. Ze heeft een bloedophoping van 7 cm, zag je op de echo. Ik denk dat ze nu bijna 15 weken ver is, maar haar kleintje doet het goed!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 sep 2007, 20:09

hopelijk blijft het goed gaan hé
dat ze maar goed de raad opvolgt van haar arts :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 06 sep 2007, 20:49

Dat zal ze zeker doen. Door wat zij nu meemaakt heb ik mijn eigen zwangerschapsplannen met enkel jaren verschoven. Ze heeft nog een dochtertje van 17 maand en ze kan haar minder aandacht geven, hare man staat nu volledig in voor de opvoeding van hun dochter. En zoiets kan ik mij niet permiteren, mijne vriend werkt veel. Ik heb haar ook gezegt denkt aan het slechtste en dat is nog 6 maand platliggen, het kan altijd positiever dan dat aflopen. Ik denk zolang ze platligt gaat het met het kindje goed komen en daar heeft ze alles voorover.
Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 14 nov 2007, 09:56

Effe jillie meedelen, mijn collega is aan betere hand, ze is zelf terug aan 't werk, ik ben super blij voor haar... Ze is nu bijna 24weken ver.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 nov 2007, 09:57

Dat is goed nieuws..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 14 nov 2007, 12:55

Goed nieuws .
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 14 nov 2007, 13:08

Amai, al terug aan 't werk zeg, ze moet toch nog veel rusten w.lijk?
Niet?!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

goed

Bericht door Aicha » 14 nov 2007, 15:11

Da's fijn om horen!!!!!!

hopelijk kan ze nu wat meer van haar zwangerschap genieten !Alhoewel de schrik er nu toch goed inzit waarschijnlijk :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laborantje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 18:46
Locatie:Waasland

Bericht door Laborantje » 14 nov 2007, 20:08

Ze moet het nog steeds rustig aandoen, bloedingen zijn volledig weg, alleen ligt de baby vrij laag, kan nog problemen geven wanneer ze verder is. Ze moet toch niet meer volledig plat liggen, en ze terug op 't werk. Had ik ni verwacht, al een geluk heeft ze een bureau-job.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 nov 2007, 20:52

Geen idee met die vroege zwangerschappen.
Maar ik ken iemand die placentaloslating heeft gehad en is bevallen op 32 weken van een gezonde dochter :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”