Wie is het strengste?
Moderators:Welcome, Moderators
Wie is het strengste voor de kindjes? Zorgt dit voor problemen met je partner?
Dagmar schreef:Hier wisselt het ook af, maar Filip is op andere dingen strenger dan mij, heeft ook minder geduld dan mij.. Soms vind ik dat hij overdrijft en dan moet ik me soms inhouden, want anders merkt Mila dat.. Maar erna zeg ik het hem wel, niet dat hij daar rekening mee houdt..
Dat is bij ons ook. Net hetzelfde. Ik vind van mezelf dat ik streng ben maar Guy kan kwaad worden op dingen die gewoon tijd nodig hebben. En dat lost ook niets op, he?
Bij ons wisselt dat ook af. Het is te zien in wat, in sommige dingen ben ik strenger dan Angelo en in andere dingen is Angelo dan weer strenger. Ik heb heel veel geduld met kinderen en ze mogen van mij veel doen maar 2 dingen die ik heel belangrijk vind is dat ze beleefd zijn en respect hebben voor andere mensen. Ze zijn nog klein maar dat proberen we ze toch goed bij te brengen.
peuterpuberteit!
daar zeg je iets...
Ik heb dat hier ook voor. Ze kan soms zo .... ge weet wel he...
Haar in de grond smijten, wenen, roepen, tieren, mo het duurt nooit nie lang want ze weet dat het nie helpt...
Nuja, anders ist wel een heel lieveke zenne, ze heeft een hartje van goud!
Hier is het ook verschillend. De ene keer ben ik strenger, de andere keer hij, en we vinden beiden altijd van de ander dat we overdrijven
Enja, soms brengt dit wat spanningen of woordenwisselingen mee maar erg is dat nooit, meestal trekken we aan hetzelfde zeil, en chance, want ons meiske zou er anders nogal mee rammelen...
daar zeg je iets...
Ik heb dat hier ook voor. Ze kan soms zo .... ge weet wel he...
Haar in de grond smijten, wenen, roepen, tieren, mo het duurt nooit nie lang want ze weet dat het nie helpt...
Nuja, anders ist wel een heel lieveke zenne, ze heeft een hartje van goud!
Hier is het ook verschillend. De ene keer ben ik strenger, de andere keer hij, en we vinden beiden altijd van de ander dat we overdrijven
Enja, soms brengt dit wat spanningen of woordenwisselingen mee maar erg is dat nooit, meestal trekken we aan hetzelfde zeil, en chance, want ons meiske zou er anders nogal mee rammelen...
- Welcome
- Site Admin
- Contacteer:
Bij ons niet hoor....ik ben de strengste, soms te streng, maar geloof me mijn oudste dochter is een schat van een kind geworden, dus het zal wel niet slecht zijn....bij ons staat onderling respect hoog op de ladder....
Ik ben immers van mening dat je de opvoeding en waarden aan een kind meegeeft voor ze 13 à14 zijn, want dan is het toch te laat.....
En alles verloopt vlotjes , we hebben 2 schatten van kinderen.....
greetz
Ik ben immers van mening dat je de opvoeding en waarden aan een kind meegeeft voor ze 13 à14 zijn, want dan is het toch te laat.....
En alles verloopt vlotjes , we hebben 2 schatten van kinderen.....
greetz
Site - administrator
www.welcomebaby.be
www.welcomebaby.be
Da's heel mooi als je dat over je kinderen kunt zeggen. Ik hoop dat we dat ook later over de onze kunnen zeggen!
Ik ben dus de strengste, maar ik heb daardoor helemaal niet het gevoel dat ze me minder graag ziet. Soms wil ze alleen papa en soms alleen mama. Ze kan dan zitten genieten op mijn schoot als ik over haar rug wrijf of zo.
Dan merk ik ook wel dat ik niet slecht bezig ben...
Ik ben dus de strengste, maar ik heb daardoor helemaal niet het gevoel dat ze me minder graag ziet. Soms wil ze alleen papa en soms alleen mama. Ze kan dan zitten genieten op mijn schoot als ik over haar rug wrijf of zo.
Dan merk ik ook wel dat ik niet slecht bezig ben...
Ulrieke
Wij kunnen gewoon niet kwaad zijn op onze dochter.
Maar ik denk toch wel dat ik strenger ben.
Ik zal sneller zeggen van:demi dit mag je niet enzo.
Mijn man die staat dan meestal aan de kant van de kleine.
Dan weet hij toch al dat ik mijn lach niet kan inhouden.
En dan is alles gewoon vergeten.
Ons demi is nog maar 1 jaar oud,maar al lekker eigenwijs hoor haha!
Maar zodra het nieuwe zusje van Demi wat ouder is zal er wel zusjes-ruzie komen en dan zal ik wel wat meer moeten inspringen haha!
Maar ik denk toch wel dat ik strenger ben.
Ik zal sneller zeggen van:demi dit mag je niet enzo.
Mijn man die staat dan meestal aan de kant van de kleine.
Dan weet hij toch al dat ik mijn lach niet kan inhouden.
En dan is alles gewoon vergeten.
Ons demi is nog maar 1 jaar oud,maar al lekker eigenwijs hoor haha!
Maar zodra het nieuwe zusje van Demi wat ouder is zal er wel zusjes-ruzie komen en dan zal ik wel wat meer moeten inspringen haha!
Ik denk wel allebei even streng.
Alhoewel vandaag mijn vrouw met Maaike aan het spelen was en ik het idee had dat ze toch niet zo streng was gelijk ik. Terwijl in de eerste levensmaanden ik regelmatig tegen haar moest zeggen: zijt zo streng niet.
Maar neen als we met Maaike bezig zijn blijkt toch dat we meestal even streng zijn.
En ivm de regels. Die komen goed overeen. En als ik vandaag iets verbied dan zal ik dat ook tegen mijn vrouw zeggen zodat zij weet dat dat verboden werd, zodat zij het ook kan doen en omgekeerd.
Alhoewel vandaag mijn vrouw met Maaike aan het spelen was en ik het idee had dat ze toch niet zo streng was gelijk ik. Terwijl in de eerste levensmaanden ik regelmatig tegen haar moest zeggen: zijt zo streng niet.
Maar neen als we met Maaike bezig zijn blijkt toch dat we meestal even streng zijn.
En ivm de regels. Die komen goed overeen. En als ik vandaag iets verbied dan zal ik dat ook tegen mijn vrouw zeggen zodat zij weet dat dat verboden werd, zodat zij het ook kan doen en omgekeerd.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--