Januari: Hier gaan we dan!

Moderator:Moderators

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 20 feb 2007, 11:58

Yep alles is in orde met ons :wink: :wink:

De ene dag gaat het al wat beter dan de andere. Afgelopen nacht hebben we niet veel moeten slapen. Ze is gisteren om 20.30 u gaan slapen. We zijn ineens mee gaan slapen. Om 01u was ze wakker dus dat viel nog mee. Maar dan... Pfff. Ze is maar om 03.30 u terug in slaap gevallen en om 04.30 u was ze er al terug. Precies weer uitgehongerd. Om 5u terug haar bed in en om 06.30u was ze terug wakker. Weer was ze naar de borst aan het zoeken en heeft ze toch redelijk goed gegeten. Om 7u terug in bed want ze was weer in slaap gevallen en niet wakker te krijgen. Om 8u was ze weer wakker :shock: en om 9u viel ze weer in slaap. Ze slaapt nu nog steeds en we zijn ondertussen met haar naar de Colruyt en naar de Delhaize geweest. Ze heeft geen kik gegeven. Ze zou beter 's nachts zo goed slapen. De nacht voordien was het zalig. Dan heeft ze telkens 4 uur na elkaar geslapen. Toch heb ik niet het gevoel dat ik oververmoeid ben in tegenstelling tot mijn ventje :lol: :lol: Ik vind het zalig om voor ons Margotje te zorgen en kan 's nachts uren naar haar zitten kijken. 't is verder een heel braveke en ze weent alleen als ze moet eten. Ze jankt nog altijd hooguit een half uur per dag alles opgeteld. Twee nachten geleden hebben we ze wel eens wakker in haar bedje gelegd, want da was niet te doen om telkens twee uur met haar op mijn arm te lopen. Dan heeft ze toch serieus geweend ocharme. Da was niets voor mij zunne. Mijn ventje is er gaan bijzitten in het donker want ze maakte zich serieus kwaad. Ik in mijn bed gekropen met oorstoppen want ik vond het veel te zielig :? Na een kwartier was het wenen voorbij en heeft ze 4 uur geslapen. Zààààlig. Ik weet dat ze na zo'n huilbui wel in slaap valt maar het is toch nog niets voor mij om haar zo te laten krijsen. Da vind ik nog wat te vroeg. Da prutske is nog geen 3 weken oud ocharme.

Allez... hier nog een fotoke van gisteren. Schattig hé zo met die duimekes omhoog :lol: :lol:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 20 feb 2007, 13:01

Ze is al veel verandert!!
Ik dacht wel dat je het nu een pak drukker zou hebben... :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 20 feb 2007, 14:25

oh zo een schonn poppemieke toch hé
ik zou er ook uren kunnen aan kijken zenne zo een schatje
ze zit mss al in een hongerspurtje hé
en ja haar zo laten wenen ik ben daar ook nooit een voorstander voor geweest allesinds als ze zo klein zijn niet
maar wanneer ze wat ouder zijn en het is wat geugnietrie dan kan ik het wel wat beter en gelukkig duurt die fase dan niet lang want ze hebben dat vlg door dat mama er niet meer intrapt :lol:
veel succes nog verder hé

is normaal dat je hier nu wat minder komt hoor :wink:

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 20 feb 2007, 17:25

Hey Flupke,
Long no see, fijn om te horen dat je het al bij al goed steld met je poppemie, want je Margot is een schatteke !!!

Zeg ivm die groeispurten, 'k heb hier een boek die aanrader was van men vroedvrouw, "Oei, ik groei!' door Hetty Van de Rijt & Frans X. Plooij.
In die boek kan je opvolgen wanneer die groeispurten plaats vinden alsook met tips ... nu je mag er van doen gelijk je wil .

En de anderen, hoe is het er nog mee?

Vele grtj nana
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 21 feb 2007, 12:30

hey allemaal :lol:

ik ben er ook weer, hebben jullie mij niet gemist :?: :wink:

ik heb vandaag eindelijk ontdekt waarom mijn borstvoeding maar niet wilt lukken, wij hebben spruw en daardoor is zij ook onrustig en slaapt ze niet zo goed. ik had de hoop al bijna opgegeven en wou de fles gaan geven omdat de pijn echt ondraaglijk is, nu ga ik sewes dactarin oraal halen en dan hoop ik dat het binnen enkele dagen al beter is.
ik dacht dat ik kloofjes had op mijn tepels maar dat was dus niet en ik loop hier dus al een maand hier mee rond, waarschijnlijk zijn we bij de bevalling besmet geraakt.
wat een opluchting dat ik het nu weet wat het is want ik heb mij al een maand slecht gevoeld en was naar een depressie af aan het stevenen omdat ik dacht dat dat door mij kwam.niet dus :lol:

alles valt nu ook in het plaatje, al de dingen die kyana had of als ze weende ofzo, nu weet ik waarom.oef zeg, je kunt niet geloven hoe opgelucht ik nu ben

maar ik kom straks nog eventjes verder babbelen, ik ga eerst mijn haar laten doen bij mijn zusje (leercontract kapster) en dan vlug naar de apotheker hoewel ik daar eerst ga stoppen denk ik

tot straks
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

meike
Pas blauw

Bericht door meike » 21 feb 2007, 13:06

Chanti, er zijn heel veel goede artikels te vinden over spruw. Je kan nog meer doen om de spruw weg te krijgen. Op het borstvoedingsforum staan goeie tips. Ik heb ook spruw gehad bij Viktor en op een paar dagen was het zo goed als over.
Ik heb nu heilige schrik om weer spruw te krijgen want het doet toch erg pijn hé :? Ook bij hem zag je niks in het mondje of aan zijn lipjes.
Chapeau dat je het al zo lang uithoudt met die pijn! Hopelijk betert het snel.
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 21 feb 2007, 14:22

Chanti,
Oef, nu weet je tenminste wat er aan de hand is! Hopelijk is het met de behandeling snel beter en doet het niet meer zo'n pijn die BV. Amai, dat je dat zo een maand volgehouden hebt! Het is te hopen dat Kyana zich ook snel beter voelt dan. Al weet ik eigenlijk niet welke invloed spruw op het kindje heeft?

Nana,
Dat boek klinkt precies interessant. Mss dat ik eens langs de Standaard wandel als het weer eens een zonnige dag is. Vandaag is het hier absoluut geen wandelweer en we doen dat zo graag!

Flupke,
Jouw meisje komt blijkbaar ook goed aan. Ze heeft precies al rondere kaakjes. Hier is het overdag oo, meestal rustiger dan 's avonds en 's nachts. Goed voor de mama, maar wat minder voor de papa en de nachtrust ;)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

nana54
Pas blauw

Bericht door nana54 » 21 feb 2007, 16:43

Chanti,
Fijn om nog een keer van je te horen, wel jammer dat het met slecht nieuws is, maar goed dat je wet wat het is.
'k Vind dat je een pluim verdiend omdat je door zet om BV te geven want 'k denk als ik in u geval was dat ik zou gestopt hebben !!!

Heeft Kyana dan uitslag op haar tong, of is er niets van te merken?

Allée veel beterschap en tot binnen kort met beter nieuws !!!
vele grtj nana
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

snel beter

Bericht door Aicha » 21 feb 2007, 17:14

Hey Chanti,

Amaai, zolang met spruw en al de pijn die dat met zich meebrengt! kan het mij inbeelden dat jullie veel pijn hebben. Maar die zelf is echt wel goed hoor; ik heb ze ook ooit moeten gebruiken bij andrès en dan was het heel snel beter! Nog efkes doorbijten zou ik zo zeggen!!!!!!!!!!

nana,

ben je nu al naar die osteopaat geweest? Of gaat het nu zo goed dat het misschien niet meer nodig zal zijn! Dat zou nog het beste zijn natuurlijk!

Aditi,

Hoe is het nu met jou prutsemiekes uitslag? Zal je het wegkrijgen zonder cortisone? Heeft mila daar veel jeuk van of heeft ze daartegen iets gekregen, Misschien fenisteldruppelkes ofzo :?:

Flupke,

Ik kon hier ook zo genieten van mijn meisje 's nachts. Dat waren echt onze momentjes, wij twee alleen. Zo intens....
Maar kben toch content dat ze nu meestal doorslaapt hoor :lol: :lol:
ALhoewel...de 2 laatste nachten wilde ze toch weer drinken zunne...hongerspurtje zeker :!: :?:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 21 feb 2007, 19:33

Allez... ook vandaag heeft ons prutsemie bijna geen oog dichtgedaan. We zijn om 8u opgestaan en om 11u heeft ze efkes een half uur geslapen. Het moment om effe met haar naar de winkel te gaan. Eens thuis zet madam haar keel terug open en moet ze weeral eten :shock: En het is niet zo dat ze maar wat zit te sabbelen. Ze drinkt echt goed door. Deze middag heeft ze dan van 14u tot 16u geslapen en heb ikzelf ook een uurke kunnen slapen. Daarnet was ze terug bijna vertrokken. Het moment om te eten. En net als ik me neerzet begint ze weer te janken en op haar vuistje te sabbelen. Wel schattig maar ik heb mijn patatten weer moeten laten koud worden. Ze is nu een half uurke aan het slapen. Maar ik verwacht niet dat het lang zal duren. Ze zal straks wel weer willen eten. Hopelijk wil ze de komende dagen eens wat langer slapen, want ik kan mijn rust wel eens gebruiken.

Ik ben nen hele goeie boek aan het lezen. Ik heb die besteld van La Leche League: 'Handboek borstvoeding'. Echt een aanrader !!!! Diene boek van 'oei ik groei' zal ik waarschijnlijk ook wel bestellen. Ik heb die in het verleden al enkele keren in mijn handen gehad, maar ik zette die telkens terug omdat ons prutske dan nog niet geboren was.

Verder gaat alles goe met Margot, maar sedert twee dagen staat ook haar gezichtje vol 'boebeltjes', sommige met een wit puntje. Is dat baby-acné zoals ze zeggen :?: :?:
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 21 feb 2007, 23:28

Aha, ik heb ondertussen ervaring met boebelkes ;)
Als het met een klein wit puntje is, is het waarschijnlijk acne. Als het eerder rode boebels zijn die daarna uitdrogen en korstjes vormen is het eczeem. Mila heeft ze HOERA! alletwee. Gelukkig wordt het nu wat beter.

Wat betreft de patatten koud laten worden. Mila en ik zijn ondertussen al handig genoeg om borstvoeding en patatjes eten te combineren. Gisteren ben ik zelfs met mijn zus iets gaan eten en daar heb ik haar (Mila, niet mijn zus!) stiekem ook bv gegeven tijdens het eten. Maar in het begin was dat hier ook zo. Het leek wel of ze wist wanneer ik klaar was met eten maken!

Wij hebben hier ondertussen ondervonden dat Mila veeeeeeeeeeel beter doorslaapt op haar buikje dan op haar rug. En eigenlijk mag dat dus niet. Af en toe doen we het toch... Op haar rugje lijkt ze zichzelf altijd weer wakker te maken en kan ze niet zelf weer in slaap vallen. Op haar buikje kreunt ze tussendoor ook wel eens, maar ze wordt zelf weer rustig. Soms voel ik mij wel ongerust omdat ze dat dus zo sterk afraden, maar 's nachts zie ik het anders soms echt niet meer zitten. Ze kan wel al goed haar hoofdje zelf heen en weer draaien nu, ook al ligt ze op haar buik. En ze heeft zo'n speciale matras waarvan ik de naam effe vergeet. Daarmee stel ik mijzelf dan watgerust... Wat zouden jullie doen?
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

goeiemorgen !

Bericht door Aicha » 22 feb 2007, 08:39

Goeiemorgen allemaal!

Ja, flupke,

Aiditi's nen uitleg klopt! :lol: hoor. Die prutskes van ons zijn blijkbaar allemaal geen al te grote slapers overdag!

Aditi,

Ge zijt al goed op weg om een ervaren dermatologe te worden ...jammergenoeg hé :wink:
Eczeem en allergie blijken alsmaar meer de kwaal van de ze eeuw.

Vandaag gaan we met andrès naar een kinderallergologe in Leuven; Ze gaan hem testen op kruisallergie. Kmoet een paar soorten fruit meenemen en ook een Epipen( zo'n ding om op acute aanvalmomenten mee in te grijpen. Allée, ben benieuwd wat ze gaan weten te vertellen :?: :roll:

En ik heb zo een sterk vermoeden dat we met Hélena ook nog van dat soort dokters gaan te zien krijgen. Haar halsje lag al verschillende keren open en ge kunt daar zo moeilijk aan om te verzorgen hé. Achter haar oortje was het gisteren ook van dadde. Gelukkig heb ik daart nu goede zalf voor ; Na 2 keer smeren is het alweer weg!

Groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 22 feb 2007, 09:14

Aditi, hier zuust van hetzelfde zunne. Als ik ons prutske op haar buik leg slaapt ze zeker 4 uur aan een stuk. Ik ben er wel niet zo gerust in om haar 's nachts zo in haar bedje te leggen, dus doe ik het voorlopig enkel tijdens de dag als ik haar in de gaten kan houden. Maar nu ben ik zooooooooooooooooooo moe dat ik het wel overweeg om haar deze nacht toch eens op haar buikske te leggen. Dan raakt ze zelf ook wat bijgeslapen, want ze wordt wakker door haar eigen handjes die in het rond zwaaien. Ze heeft zelfs een blauw plekske op haar ooglid van zichzelf te kloppen ocharme :? :? Margot heft haar hoofd ook heel goed op als ze op haar buik ligt. Toch komiek om te zien. Als ze op haar buikje slaapt draait ze haar hoofdje goed naar links en naar rechts. Zou het nu echt zoveel kwaad kunnen om haar af en toe op haar buik te laten slapen. Ik sliep vroeger ook altijd op mijn buik met mijn kont omhoog. Zo heb ik zeker tot mijn 10 jaar geslapen. Helemaal in een bolleke gedraaid, zuust gelijk ons Margot nu ligt te slapen.

Deze nacht hebben we weer niet veel kunnen slapen. Ik ben om 19 u effe in mijn bed kunnen kruipen tot 21u. Dan is mijn ventje gaan slapen. Tja... de dagen dat hij werkt zien we elkaar niet veel. We komen elkaar toevallig 's nachts eens tegen als hij naar het toilet moet en ik met Margot op mijn arm loop rond te dwalen :lol: :lol: In het weekend staat hij 's nachts elke keer mee op dus dan is het beter te doen. Om 21u30 was Margot terug wakker en om 00.30 u is ze terug gaan slapen. Om 2u was ze weer wakker tot 04u. Om 05u is ze dab weer wakker geworden en hebben we ze bij ons in bed genomen. Ze viel direct in slaap, maar om 6u was ze weer wakker. Nu slaapt ze al een uurke op haar buik. Hopelijk houdt ze het nog effe vol. Ze heeft alvast heel wat minder gegeten als de laatste 2 dagen. Ze valt vlug in slaap maar is ook vlug wakker. Gisteren heeft ze tijdens de dag ook bijna geen oog dichtgedaan. Totdat papa thuiskwam. Dan is ze beginnen slapen.
AfbeeldingAfbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 22 feb 2007, 10:40

Hier een fotoke van haar 'boebelkes'. Is dit nu baby-acné of eczeem. En wat moet ge daaraan doen???

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door flupke op 22 feb 2007, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 22 feb 2007, 11:03

Euhm tja, zo nen expert ben ik nu ook weer ni, maar voor mij lijkt het eerder op eczeem. Ik zou gewoon eens naar de pediater gaan om het te laten bekijken. Doe dat maar voor het weekend, want als het echt eczeem is zoals bij Mila kan dat er op korte tijd echt erg beginnen uitzien (met korstjes aan neus, oortjes, ...)

Ik heb Mila vannacht dus op haar buik laten slapen (nadat ze tot 3.30u in de weer was geweest) en nu hoor ik haar pas stillekes aan wakker worden. Ik ga haar dus ne keer uit haar bedje vissen (want de borsten beginnen hier te lekken :roll: )
Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 22 feb 2007, 11:05

ja flupke ik zou het ook niet echt weten mijn kids hebben daar nooit last van gehad
een naar pediater gaan zou ik ook doen zo snel mogelijk

aditi ja ze heeft wel een goed dutje gedaan zeg amai
als ze nu eens eerder sliep s'avond zou je toch ook een mooie nachtrust hebbe hé
allé dat zal wel komen moet je dan zeggen

groetjes

Aicha
Pas blauw

close up

Bericht door Aicha » 22 feb 2007, 11:08

Hey Flupke,

Da's ne schone close-up zunne! :lol:

Ja, Margot heeft het idd. ook goe zitten. Laten we hopen dat ze er zelf niet te veel last van heeft!

Wat je kunt doen is:

Haar huid goed vettig houden( heel goeie producten zijn: Eucerin, loouis widmer,..)
Kort en niet dagelijks baden
geen wasverzachter gebruiken
wol en flanel vermijden, zoveel mogelijk zuivere katoen dus
niet te warm aankleden en instoppen.

Waarschijnlijk zal dit niet voldoende zijn en zal je haar toch eerst moeten behandelen met zalf die je enkel op voorschrift kunt krijgen. Eens margots huid weer beter is zijn de tips van hierboven aangewezen.

Zo, voor ons ist stilaan tijd om naar LKeuven te vertrekken. pfff...da wordt weer een namiddagje wachten...van de ene wachtzaal naar de andere :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 22 feb 2007, 12:55

Hey Aicha,
Veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk valt het wachten wat mee voor de kindjes!

Wel gek dat zoveel van de januari-kindjes onder de boebelkes zitten! Hopelijk zijn ze er ook allemaal snel vanaf...

Aditi
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 22 feb 2007, 15:45

heb met de pediater gebeld. Ze zei me van gewoon nog enkele dagen af te wachten en als het woensdag niet beter is eens langs te komen. Ik moet er voorlopig niets speciaal aan doen. Geen zalfkes smeren of iets dergelijks. Voorlopig enkel haar gezichtje met gewoon water wassen (maar dat deed ik al). Hopelijk wordt het niet erger. Zelf lijkt ze er geen last van te hebben, maar 't is toch geen schoon zicht zunne. Ocharme.
AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 feb 2007, 18:10

Cindy, lijkt het alleen maar zo? Heb je je draai wat gevonden? Je komt weer wat vaker...
Kan alleen maar goed nieuws zijn!!
Afbeelding
Afbeelding

flupke
Moderator

Bericht door flupke » 22 feb 2007, 18:54

Jaja, ik begin inderdaad mijn draai stillaan te vinden. Ik ben vandaag met ons prutske gaan wandelen en heb thuis ook al het één en ander kunnen oprommelen. Ze heeft deze namiddag terug 3 uurkes geslapen en wil nu weer alleen maar eten :? :? Ben eens benieuwd wat de nacht ons weer zal brengen.
AfbeeldingAfbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 22 feb 2007, 19:39

gelukkig dat kersverse mama's de eerste periode thuis zijn...

amai als je dat moet combineren met werken :?

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 feb 2007, 19:48

Ja Muisje, dat is dan de tijd die je krijgt om te herstellen....mijn voeten ja....
Ze zouden het bevallingsverlof langer moeten maken, wat zijn nu 8 weekjes??
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw

Bericht door Muisje » 22 feb 2007, 19:56

hoe 8 weken?
Da's toch langer, 3 maand toch? En als je borstvoeding heeft dan toch nog langer?

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 feb 2007, 20:11

Nee toch?
7 weken voor en 8 weken na. Hoe langer je werkt voor je bevalling, dan neem je die weken mee na je bevalling.
Je moet verplicht één week voor de uitgerekende datum thuisblijven.
Nadien kan je ouderschapsverlof opnemen, borstvoedingsverlof,...
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 22 feb 2007, 20:18

Ja, en bij ons op het werk kan borstvoedingsverlof niet eens... ZUCHT! Wel 1u per dag compensatie om af te kolven of om snel eten te gaan geven. Maar dat zie ik niet echt zitten. En voor ouderschapsverlof werk ik nog niet lang genoeg bij mijn huidige werkgever. Bah!
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 feb 2007, 20:56

Moet je voor ouderschapsverlof een bepaalde tijd bij een werkgever werken?
Afbeelding
Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 23 feb 2007, 11:46

Ja, 12 maanden... En drie maanden voor je het op wil nemen aanvragen.
En die 3 maanden kom ik dus tekort.
Afbeelding

chanti
Pas blauw

Bericht door chanti » 23 feb 2007, 19:22

hey flupke,
ocharme margot heeft nogal brobbeltjes, weet je wat dat is, dat zijn zweetbrobbeltjes, je hummeltje slaapt te warm, kyana heeft dat ook gehad en ik heb de verwarming wat lager gezet en toen was het na een paar dagen volledig weg, wij hebben gewoon bang dat ze koud hebben maar infeite hebben ze het dan niet koud.

ik kom morgen nog eens terug want ik ben zoooo moe,deze nacht heel goed geslapen maar vorige nacht totaal niet en kyana maar 2uurtjes, ze had zoooo honger en ik kon haar niet meer dan 10 min aan elke borst hangen, zo pijn had ik, nu geef ik haar ook rijstmelk bij en u gaat het goed, maar ik moet waarschijnlijk stoppen met borstvoeding, als ik borstvoeding geef of ik kolf af en geef dat dan begint ze te wenen, ik denk dat door die spruw mijn melk prikt of brand, ook slaapt ze beter en is ze veel rustiger met die rijstmelk, maja spijtig vind ik dat maar ik wil niet dat ze steeds pijn heeft als ze moet drinken, we zullen wel zien

en hoe is het met de rest?

groetjes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 23 feb 2007, 19:35

Aditi schreef:Ja, 12 maanden... En drie maanden voor je het op wil nemen aanvragen.
En die 3 maanden kom ik dus tekort.
Da's typisch!! :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2007”