Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 dec 2006, 15:39

Kheb het zopas al elders geplaatst, maar ik doe het hier nog een keer

7u (in het weekend 8u): flesje van 180
12u: groentenpap
16u: fruitpap
in bad rond 19u30, daarna nog een fles van 180
tegen 20 u ligt hij in zijn bedje tot 's morgens.

het zou nu wel al eens gebeuren dat ik hem rond 17U30 - 18U een petit gervaiske geef, maar dat is niet omdat hij honger heeft. Ik wil hem dat plezier van een lekker yoghurtje niet ontnemen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 dec 2006, 15:58

hier 's morgens in bad

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 dec 2006, 11:34

jawadde het gaat hier snel met de tandjes, hij had er al 4
nu vanmorgen zie ik ineens bovenaan naast de 2 middelste, links EN rechts weer al tandjes klaar zitten
dus nummer 5 en 6 zijn in aantocht :o

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 06 dec 2006, 11:37

amai, shayenzo is idd wel erg snel! :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 dec 2006, 11:40

:shock: Dat gaat inderdaad heel vlug bij hem.
Hier nog altijd niks :roll:

Ik heb gisteren ontdekt dat Daan achteruit begint te kruipen. Als hij op zijn buik ligt, probeert hij zijn knietjes te zetten en als dat eens lukt (tis wel nog op goed geluk ze) dan gaat hij achteruit ipv vooruit :? Kzal zijn speeltjes dus achter hem moeten leggen als hij ze wil pakken :wink:
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 06 dec 2006, 11:55

maité heeft 2 tandjes en voorlopig zie ik niks moja,
kan opeens vlug gaan hé
ja schorpioentje mijn vriendin haar zoontje is 9maand
en heeft nogmaar 3tandjes
dus inderdaad hij is een rappe kerel

voetballover
Pas blauw

Bericht door voetballover » 06 dec 2006, 22:04

xanthe haar tweede tandje is er ook aant doorkomen,de twee volgende zitten bovenaan klaar..

de rest van mijnverhaal staat allemaal op 'xanthe wil geen groentepap eten bij de om'..
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 dec 2006, 22:47

ja hij is snel met zijn tandjes, tja, we hebben niet te kiezen he
ik ben al blij dat hij er niks van weet, niet lastig is of slapeloze nachten heeft tot nu toe (enek voor de eerste een paar dagen wat "ambetant" geweest)
want anders, hadden we hier al een paar weken afgezien :?
hopelijk blijft het zo vlot lopen

haha Sofie, ken dat ook, als hij op zijne buik rolt , haat hij het gewoon he, hij wil dus niet op de buik liggen, en trekt ook zijn knieën op, en als dat lukt laat hij zich omrollen ofwel gaat ie ook achteruit, hij glijdt zowat weg, en ineens is hij bijna van zijne speeltapijt af :P

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 dec 2006, 22:35

amaai die gaat vlotjes met zijn tandjes!! :lol:
een kennis van me haar zoontje is 1,5 jaar en die heeft nu pas zijn eerste tandje! :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 dec 2006, 10:25

Daan zijn hoest is WEERAL verergerd :( en zijn longen piepen niet meer ... ze rochelen echt. Ik wacht nu nog het weekend af, want hij is er niet ziek van, heeft er geen last van, blijft de vrolijkheid zelve; maar als het maandag niet verbeterd is, maak ik toch weer een nieuwe afspraak bij de KA. Ik zal haar dan eens vragen om bloed te nemen, want misschien is hij wel allergisch aan iets. Hopelijk niet aan de poes, want ik zou het heel moeilijk hebben moest ik dat beestje moeten buiten laten of wegdoen; maar als dat ten goede komt van Daantjes gezondheid zal het wel moeten é ...
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 08 dec 2006, 13:26

als het echt allergie is, dan moet hij ook niezen volgens mij
en dan zie je het erg aan zijn oogjes
heeft hij daar last van??
Hopelijk is je venteke snel beter hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 dec 2006, 13:40

Lap, hij niest inderdaad (maar nu wel niet zo overdreven veel) en zijn oogjes staan meestal redelijk rood vanbinnen...
Zo vlug mogelijk bloed laten nemen dus. Dat zal weer een gevecht zijn :(
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 dec 2006, 19:15

ik hoop van harte voor je dat het geen allergie aan je poes is
moet idd moeilijk zijn je beestje te moeten wegdoen, maar ja, voor je kind alles he

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 08:39

Ons manneke zit alleen! hij had al een tijdje de techniek gevonden, maar het evenwicht was er nog niet altijd.

Dan maar onmiddellijk voor de piano gezet é :

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 11 dec 2006, 08:48

proficiat aan daan :lol:

olli
Pas blauw

Bericht door olli » 11 dec 2006, 10:57

nice 8)

by the way: mooie foto :D

kleine kindjes worden groot he!
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 11:14

olli schreef:

by the way: mooie foto :D
Dank u!

olli schreef: kleine kindjes worden groot he!
Ze worden inderdaad vlug groot. aan de ene kant willen we altijd dat ze iets meer kunnen, zoals omrollen, zitten, kruipen, ... maar aan de andere kant zouden we ze toch graag hebben dat ze nog een beetje langer baby blijven é :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 dec 2006, 12:02

proficiat aan Daan, schone foto
speelgoed heeft hij precies ook niet tekort he :wink:
1 probleem, waar moet je het begot op de duur allemaal gaan zetten he :roll:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 13:10

Schorpioentje73 schreef:proficiat aan Daan, schone foto
speelgoed heeft hij precies ook niet tekort he :wink:
1 probleem, waar moet je het begot op de duur allemaal gaan zetten he :roll:
Daar zeg je zowat. Mijne living is zich stillekesaan aan het omtoveren tot een waar speelparadijs. Maar al dat speelgoed geeft wel veel kleur aan je living é. Ik peper iedereen goed in dat hij voor kerstmis echt wel geen speelgoed nodig heeft, en als ze het toch niet kunnen laten, graag klein speelgoed :roll: Ik zal me nog een kist/mand aanschaffen om alles in te steken, want dat alles zal blijven rondslingeren zal wel geen waar zijn ze.
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 dec 2006, 14:08

ja, kga me ook nog zo een kist of box aanschaffen
maar hier ook veel grote dingen, zo een loopauto, een looprekje, een activiteitentafel met wieltjes (kan je ombouwen eerst hangen, zetten en dan als tafeltje), dan heeft hij zo nog een looprekje, met 4 wielen met zo een zitje waar ze in hangen
en dat pakt verdorie allemaal veel plaats in zenne :roll:
gelukkig heb ik in de gang zo ne "verloren" hoek, kan daar nog een paar dingen zetten, en af en toe es wisselen in de living
want op de duur staat het allemaal vol he
ik heb voorlopig zijn speeltapijt weggedaan, en zijn box verplaatst voor de kerstboom, anders was het wat TE veel
we zijn tussen kerst en nieuw dan weg, en dan pak ik zijne puzzeltapijt mee voor ginder en intussen moet ie maar in de box spelen of een speelkleed in de grond, kan ik dan rap weer wegpakken ook he

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 11 dec 2006, 19:20

@schorpioentje
mogen ze nu al in zo een loopstoeltje waar ze inhangen?
zijn ze daar nog niet te klein voor?
eigenlijk is dat niet goed maar onze milan heeft daar ook ingezeten
en die liep toch vroeg toen hij 12m1w was
groetjes

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 dec 2006, 21:35

Daan heeft ook zo'n loopstoeltje en die amuseert zich daar rot in. Hij is echt supercontent dat hij op zijn voetjes kan staan. Hij staat daar dan superstoer te doen van 'kijk wat ik kan, ik sta alleen op mijn voeten' ... ja deuuh :roll: In de winkel zeiden ze me dat ze daar in mogen vanaf 5 maand en dat dat het leren lopen niet zal belemmeren.
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 dec 2006, 21:55

ja ze mogen er in
als ze er klaar voor zijn natuurlijk
ik kan het verzetten, de onderkant draaien, dat het schommelt en de wieltjes zitten dan op de zijkant
want als ze enkel met hun teentjes nog maar aan de grond kunnen is dat niet zo goed, die van Shayenzo staat nog iets hoger, je kan dat verstellen

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 11 dec 2006, 22:26

ja maité zal er ook klaar voor zijn staat al een poosje zeer graag op haar voetjes en ze duwt haar echt wel goed omhoog dus denk wel dat ze er ook klaar voor zal zijn zal het morgen eens van zolder halen
en je kan hem ook verstellen dus ben eens benieuwd :lol:

k'laat dan eens iets weten

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 14 dec 2006, 14:01

vadaag naar k&g geweest
maité weegt nu 7.900 en is 66cm groot ze doet het goed
ze is 550gr omhoog en is 2.5cm gegroeid
op de curve volgt ze mooi haar lijntje ben blij
dokter zei dat ervanonder dik zit dus ze zal nog enkele tandjes krijgen
voorlopig blijft ze bij 2 tandjes
groetjes

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 14 dec 2006, 14:14

Je kleine meisje doet dat heel goed!

Ik ben ook eens benieuwd vanavond wat ze zullen weten :)
Afbeelding

Afbeelding

mama24
Pas blauw

Bericht door mama24 » 14 dec 2006, 17:21

laat iets weten hé :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 dec 2006, 14:58

Gisteren dus naar K&G gemoeten. Eigenlijk had ik geen goesting om te gaan, naar die truttemie van een dokteres, maar ik vind het altijd zo gezellig om daar met andere mama's te zitten kletsen. Ik kwam binnen, mocht direct wegen, meten en naar verpleegster en dan al onmiddellijk naar dokter. Geen kletsebelle kunnen zijn dus gisteren :roll: , maar soit ...

Daan weegt 8 kg 420 en is al 70 cm groot. Hij groeit heel goed, maar zijn gewichtstoename is stabieler geworden. Hij zal altijd op de 75-lijn, nu zit hij juist onder de 50-lijn. Maar twas dan ook een bolleke ze als hij 3-4 maand was :lol: .

Kheb de dokter eens gevraagd om nog eens goed naar zijn longen te luisteren, omdat hij nog altijd blijft hoesten. Madam vond dat dat goed klonk :roll:, en hij heeft natuurlijk geen ene keer gehoest terwijl hij daar was; dan kon ze zijn 'ouwepeehoest' ook niet horen é. Omdat geen enkele medicatie aanslaat, dacht zij dat hij eerder slijmpjes vormt door zijn fruitpap. Blijkbaar werken citrusvruchten en bananen slijmvormend. Dus nu eens proberen met zijn fruitpap aan te passen en eens zien wat dat zal geven.

Blijkbaar zijn er nu wel degelijk tandjes op komst, zijn tandvlees zit zowel bovenaan als onderaan goed dik, dus wachten we vol spanning op die eerste tand :P

Hij zou ook al mogen brood leren eten, maar ik wacht daar nog efkes mee. Hij zou al zijn hartje keren als er ook maar een klein stukje in zijn fruit- of groentepap zit. Ik zie hem nog niet onmiddellijk brokskes eten.

we hebben al een tijdje niks meer van Saartje gehoord, of heb ik da verkeerd op? Hoe gaat het met je klein Fleur, Saartje?
Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 15 dec 2006, 15:37

Awel he, ik heb soms gewoon weinig tijd. Ik zit nog veel bij mijn ouders nu ik nog ni aan 't werken ben. En als ik dan thuis ben vraagt ons poppemie zoveel aandacht dat ik soms de pc ni kan opzetten. Als ik hem dan opzet, wilt ze ook altijd op de knopkes duwen en dat is dan een heel gevecht om haar er vanaf te houden.

Maar nu ben ik dus bij mijn ouders thuis, Fleurtje slaapt en dan heb ik even de tijd om te komen piepen.
Met ons Fleurtje is alles dik oké. Ze heeft weer veel bijgeleerd. Ze probeert zichzelf nu al recht te trekken in de maxi cosi, in de zetel, ... En fier dat ze dan is als het haar lukt :D . Ze kan ook al eventjes alleen zitten in de zetel zonder steun; ze zet dan wel haar handjes naast haar op de zetel.
Maandag zijn we met groentepap begonnen en ik moet zeggen dat 't goed meevalt. Ze eet nog wel geen grote portie, maar toch al een tiental lepeltjes.
Sinds een paar dagen beweegt ze haar mond ook voortdurend open en toe, precies of ze is een oud meeke zonder tanden dat iets wil zeggen. Super grappig.
En vandaag ga ik kerstfoto's nemen voor op de kerstkaartjes. Ben eens benieuwd of da goed gaat gaan.

Het enige nadeel is dat ze heel weinig slaapt overdag. Meestal maar 2x een half uur of een uur. Nu slaapt ze juist een uurtje en ik hoop dat ze nog eventjes stil blijft. 's Nachts slaapt ze dan wel heel lang, maar ik zou toch liever hebben dat ze overdag ook wat meer slaapt, dan krijg ik ook eens iets gedaan. Want madammeke heeft véél aandacht nodig :roll: .
Veel mensen hadden me aangeraden om haar een ritme te geven tegen dat ik terug ga werken, ma da is echt allemaal zo simpel ni hoor. Ik ga gewoon haar ritme volgen en ne keer dat ik weer aan 't werk ben zal da vanzelf wel komen hoop ik!

Nog geen tandjes te bespeuren hier. Ze heeft wel altijd rode wangetjes, maar of dat er iets mee te maken heeft....

2 januari moeten we pas terug naar k&g, ik ben benieuwd hoeveel ze ondertussen weegt en hoe groot ze is. 't is bijna 2 maand geleden dan dat we nog geweest zijn.

Allé, ik ga nog eens effe verder lezen nu ik de kans heb :o

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 15 dec 2006, 16:03

Eens je gaat werken zal je sowieso vroeger opmoeten hé en zal Fleur ook vroeger uit haar bedje moeten. Ik denk wel dat dat al een begin is om haar meer ritme te geven; ze zal 's avonds alleszins veel vlugger moe zijn.
En dat slapen overdag, komt ook nog wel goed ze. Eens ze nog veel actiever zal zijn, als ze zal willen zitten, kruipen, ... zal ze eens zo moe zijn om een ferm dutje te doen. Hier is dat toch zo: hij heeft zodanig veel te bekijken en te proberen dat hij op een bepaald moment doodop is en een grote tuk doet. De laatste tijd zou hij in de namiddag al makkelijk drie uurkes zijn oogjes dicht doen. In de voormiddag slaapt hij
1u à 1uhalf

Daan heeft ook soms veel aandacht nodig. Maar als ik wil kuisen of strijken, dan zet ik hem in de relax of in zijn loopstoeltje bij me en vertellen we een beetje tegen elkaar :roll: ikke dus echte woordjes en Daan habrrrrrrrrrrrrrr :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”