Vergiftigd
Moderators:Welcome, Moderators
Onze tweede kapoen was gisteren doodslecht.
Hij deed niks anders dan overgeven en kon niks binnen houden.
Hij sliep de hele dag door en tussendoor hop zijn hoofd in de emmer en nog wat overgeven.
Waar hij het bleef halen,we weten het niet.
Vandaag hem dus thuis gehouden van school.
Hij zag er wel al stukken beter uit en liep ook rond,in tegenstelling tot gisteren was dat dus al een grote stap vooruit.
Maar toch heb ik de dokter eens gebeld.
Ondertussen begon ik na te denken wat hij gedronken had en gegeten.
Ineens wist ik het.
Hij had buiten gespeeld in de weide achter ons huis.
Maar de boer had er vrijdag zijn gewassen besproeid met iets ,en mijn kapoen heeft waarschijnlijk die gewassen aan geraakt en dan eens zijn mondje aangeraakt en zo is het allemaal op gang gekomen.
Ik vertel dat aan de dokter terwijl hij hem onderzoekt.
En inderdaad,mijn vermoeden was juist.
Mijn kapoen had zichzelf vergiftigd.
Nu weet hij nogtans dat hij nergens mag aan komen,maar blijkbaar moet hij toch iets aangeraakt hebben.
De dokter zei dat het allemaal nog mee viel,omdat dat hele kleine hoeveelheden zijn die hij binnen kreeg,maar toch.
Hij moet nu een halve liter water drinken met een uitgeperste citroen in om dat gif te neutraliseren.
Ook nog motilium tabs voor zijn maag te beschermen.
Dat water is met grote tegenzin dat hij het op drinkt,heb er nogtans al suiker in gedaan,maar het blijft raar smaken hé.
Die tabs,dat is een klusje voor de papa.
Ben al blij dat hij morgen weer naar school wil,want hij vond dit absoluut niet prettig om de hele dag binnen te blijven in dit mooie weer.
Hij deed niks anders dan overgeven en kon niks binnen houden.
Hij sliep de hele dag door en tussendoor hop zijn hoofd in de emmer en nog wat overgeven.
Waar hij het bleef halen,we weten het niet.
Vandaag hem dus thuis gehouden van school.
Hij zag er wel al stukken beter uit en liep ook rond,in tegenstelling tot gisteren was dat dus al een grote stap vooruit.
Maar toch heb ik de dokter eens gebeld.
Ondertussen begon ik na te denken wat hij gedronken had en gegeten.
Ineens wist ik het.
Hij had buiten gespeeld in de weide achter ons huis.
Maar de boer had er vrijdag zijn gewassen besproeid met iets ,en mijn kapoen heeft waarschijnlijk die gewassen aan geraakt en dan eens zijn mondje aangeraakt en zo is het allemaal op gang gekomen.
Ik vertel dat aan de dokter terwijl hij hem onderzoekt.
En inderdaad,mijn vermoeden was juist.
Mijn kapoen had zichzelf vergiftigd.
Nu weet hij nogtans dat hij nergens mag aan komen,maar blijkbaar moet hij toch iets aangeraakt hebben.
De dokter zei dat het allemaal nog mee viel,omdat dat hele kleine hoeveelheden zijn die hij binnen kreeg,maar toch.
Hij moet nu een halve liter water drinken met een uitgeperste citroen in om dat gif te neutraliseren.
Ook nog motilium tabs voor zijn maag te beschermen.
Dat water is met grote tegenzin dat hij het op drinkt,heb er nogtans al suiker in gedaan,maar het blijft raar smaken hé.
Die tabs,dat is een klusje voor de papa.
Ben al blij dat hij morgen weer naar school wil,want hij vond dit absoluut niet prettig om de hele dag binnen te blijven in dit mooie weer.
Hij is vandaag weer naar school.
Vanavond ga ik eens naar de boer gaan en vragen wat hij op dat land gespoten heeft.
En hem ook vertellen wat er gebeurt is.
Hij zal zeker schrikken,want onze zoon is wel z'n maatje.
Hij gaat regelmatig mee op de tractor enz...
Maar ben echt wel blij dat het goed mee viel.
Zijn citroensap luste hij niet zo graag,maar heb er wel op doorgedaan dat het echt wel nodig is om dat gif te neutraliseren,want anders gaat hij zich nog altijd zo slecht voelen.
Met veel tegenzin en heel traag is die kan op geraakt.
Die tabs heeft de papa gedaan,want ik moest nog weg eer ik ze in bed kon stoppen.
En hij heeft ook z'n eetlust volledig terrug,dus dat zit helemaal goed.
En hij is geleerd nu,als hij ergens aan geweest is wast hij z'n handen direct.
Terwijl ik dat anders wel duizend keer moet zeggen.
Vanavond ga ik eens naar de boer gaan en vragen wat hij op dat land gespoten heeft.
En hem ook vertellen wat er gebeurt is.
Hij zal zeker schrikken,want onze zoon is wel z'n maatje.
Hij gaat regelmatig mee op de tractor enz...
Maar ben echt wel blij dat het goed mee viel.
Zijn citroensap luste hij niet zo graag,maar heb er wel op doorgedaan dat het echt wel nodig is om dat gif te neutraliseren,want anders gaat hij zich nog altijd zo slecht voelen.
Met veel tegenzin en heel traag is die kan op geraakt.
Die tabs heeft de papa gedaan,want ik moest nog weg eer ik ze in bed kon stoppen.
En hij heeft ook z'n eetlust volledig terrug,dus dat zit helemaal goed.
En hij is geleerd nu,als hij ergens aan geweest is wast hij z'n handen direct.
Terwijl ik dat anders wel duizend keer moet zeggen.
Ben dus eens gaan praten met de boer.
Blijkt dat het meststof is dat hij gespoten heeft,maar weet niet of dat giftig is.
Hij ging dat vandaag eens voor ons uit zoeken.
Wat ook nog kan is dat onze buren met iets gespoten hebben tegen onkruid in hun moestuin.
Want ik heb wel gezien dat mijn kinderen en die van de buren daar ook in rond liepen.
Dus als ik mijn buurvrouw of man zie ga ik daar ook nog eens polsen.
Hoe dan ook,ben blij dat hij er helemaal door is.
En zelf heeft hij er ook een les uit getrokken,steeds zijn handen wassen als hij iets gedaan heeft buiten of naar toilet geweest is.
Hopelijk blijft het hem een lange tijd bij.
Blijkt dat het meststof is dat hij gespoten heeft,maar weet niet of dat giftig is.
Hij ging dat vandaag eens voor ons uit zoeken.
Wat ook nog kan is dat onze buren met iets gespoten hebben tegen onkruid in hun moestuin.
Want ik heb wel gezien dat mijn kinderen en die van de buren daar ook in rond liepen.
Dus als ik mijn buurvrouw of man zie ga ik daar ook nog eens polsen.
Hoe dan ook,ben blij dat hij er helemaal door is.
En zelf heeft hij er ook een les uit getrokken,steeds zijn handen wassen als hij iets gedaan heeft buiten of naar toilet geweest is.
Hopelijk blijft het hem een lange tijd bij.