Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Bericht door Saartje » 14 jul 2006, 14:40

Zoals de titel al zegt, een topic dus over de mei-kindjes. Het is hier echt wel stillekes he.
Mijn dochtertje doet het heel goed. Vorige week nog op consultatie geweest bij k&g. Fleur is nu 57,5 cm en 4kg60. Ze doet het dus ni slecht he.
Het is echt een zalig babytje. Ze huilt alleen als ze honger heeft, voor de rest horen we haar ni. Slapen gaat ook heel goed. 's Nachts slaapt ze 6 à 7uurtjes aan een stuk door en ook overdag slaapt ze veel. Echt ne rustige baby dus.
We genieten echt volop van haar. Ze kan zo lief en schattig lachen. Echt ni te doen :D En nu begint ze mij echt aan te staren, grappig om bezig te zien. Ook als ik haar uit haar bedje ga halen en ze ziet me, begint ze te lachen.
Toch ongelooflijk he, hoe groot de liefde voor je kind kan zijn...
Ik vind wel dat het snel vooruit gaat, ze is nu al 6 weekjes. De tijd vliegt snel voorbij.
Is dat bij jullie ook zo?


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 jul 2006, 20:11

lief hé!!
zo vertederend als ze je herkennen hé
en je dan zo schattig aankijken en naar je glimlachen
Fleurtje doet het echt wel goed ja!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 jul 2006, 22:05

Jullie kleine meid is goed bezig. En 6 weken al? De tijd vliegt snel. Die eerste glimlachjes doen je helemaal wegsmelten :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 16 jul 2006, 09:31

Vandaag is Naomi al 7 weken en het gaat echt perfect met haar. We moeten dringend eens voor de tweede keer naar de kinderarts om haar te laten meten en wegen, maar volgens mijn weegschaal weegt ze al 4kg500 en is ze 55 cm groot. Bij de geboorte woog ze 3kg en 47 cm, dus mijn moedermelk doet z'n werk héél goed.
Toen de vroedvrouw voor een laatste keer langskwam moest ze zelf niet worden gewogen want met haar dikke wangetjes en lijfje is dat bijlange niet nodig :)

Ze kijkt me ook al directer aan en af en toe geeft ze me een brede glimlach. We hebben een speeltapijt gekregen van de geboortelijst en stillekens aan begint ze naar de beertjes te kijken die boven haar hangen, maar het is nog wat moeilijk. Het licht buiten en de mama en papa is het meeste waar ze naar kijkt.

De borstvoeding gaat perfect. De laatste dagen had ze wel wat pijn in haar keeltje doordat er af en toe wat zure melk uit haar mondje ging prikkelt dat de keel en had ze last van pijn met als gevolg dus veel gekrijs. We hebben dan hulp gevraagd aan de vroedvrouw en die raadde ons kamillethee te geven. En dat hielp uitstekend, het werkt kalmerend en ze viel als een blok in slaap. We moeten haar hoofdje ook hoger leggen als ze slaapt zodat de melk er weer niet uit komt en tot nu toe gelukkig nog geen last.
Het werkte alleszins frustrerend als je eerst niet weet wat te doen terwijl je baby krijst. Je probeert eerst alle houdingen aan, wiegt, praat liefhebbende woordjes, zingt, maar niets hielp toen. Gelukkig mogen we steeds bellen naar de beste vroedvrouw die er volgens ons bestaat :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 jul 2006, 10:02

ja het was hier idd heel stil :? , dacht dat alle mei - mama's verdwenen waren :oops:
Shayenzo is intussen 7 weken, en doet het al bij al goed
na een nierontsteking op 3 weken , dat hij serieus was afgevallen, woog hij vrijdag 4.220 gr en is 55 cm, dus niet slecht, want hij woog bij de geboorte 3.030 gr dus hij heeft zijn schade terug ingehaald
lachen doet hij al een paar weken, en ook rondkijken naar speelgoed
de laatste 2 weken begint hij er al meer achter te grijpen, ale, slaat af en toe tegen een beertje aan zijn speelboog (waar hij bij kan natuurlijk, de bovenste kan hij nog niet aan), en heeft precies enorm veel bewondering voor de spots hier aan het plafond, tja, ze zijn goudkleuring he, dat trekt aan :P
ook is het anders een heel braaf en rustig kind, hoorde je enkel als hij honger had, maar de laatste tijd heeft hij wat last van reflux en darmkrampjes, dan huilt hij ook wel eens, maar ja, dat kan ook pijnlijk zijn he


Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 18 jul 2006, 23:08

hey iedereen,xanthe is van zondag 7 weken oud,vorige week woog 4.190 en 55 cm,precies 1 kg boven haar geboortegewicht en 4 cm erbij...
in het begin sliep ze bijna direct door,wij blij natuurlijk,maar sinds een week wordt ze altijd rond 3 u wakker...
voor de rest krijgt ze haar linkeroogje nog altijd niet helemaal open...
maar over het algemeen gaat het goed met haar hoor...
een van de volgende dagen volgt er meer hoor,als ik meer tijd heb...



Afbeelding
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 02 aug 2006, 12:13

Gisteren zijn we nog eens op consultatie geweest. Fleur is nu 2 maandjes oud, dus was het tijd voor haar inentingen. Het eerste prikje was helemaal niet erg, ze lachte zelfs, maar bij het tweede gaf ze even een gilletje, maar daar bleef het dan ook bij. Dus ze is heel flink geweest. En tot nu toe heeft ze er nog geen koorts door gemaakt.
Ze weegt nu 4kg460 en is 59,3 cm groot. Een flinke meid dus. Ze heeft enorm lange benen, de dokteres vond het zelfs.
Nu komt de regioverpleegkundige nog eens langs de 16e en 5 september moeten we terug op consultatie voor de volgende inentingen.
Alles gaat dus goed met ons meisje. Alleen de borstvoeding gaat niet zoals het moet. Ik ga nog eventjes afwachten en anders mss overschakelen met pijn in het hart. Ach, we zien wel.
Hoe is het voor de rest met jullie kindjes?

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 aug 2006, 12:57

amai fleurtje is een grote!!
de inentingen heeft ze hier ook gehad. Het eerste spuitje was niet erg
maar het 2de... daarvoor heeft ze haar keel goed opengezet :lol:

gaat het niet zo goed met de BV?
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 02 aug 2006, 14:05

We zijn vandaag op consultatie geweest voor een tweede algemene controle. En onze meid is kerngezond: 58 cm en 5,090kg. Haar geboortegewicht was 3,020kg en haar lengte was 47cm. In het begin is ze eens gezakt tot 2,600kg!, maar dat is gelukkig in orde gekomen.
De borstvoeding is een makkie. Het moeilijkste vind ik te zoeken of ze nu wil slapen of niet na een borstvoeding.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 03 aug 2006, 13:27

hoi iedereen
wij zijn gisteren naar de vroedvrouw geweest
Shayenzo weegt nu 4.820 gr en meet 57 cm
wetende dat hij 3.030 gr woog bij geboorte, afviel tot 2.800 gr en na 3 weken iets bij te komen , door zijn nierontsteking weer afgevallen was tot 2.950 gr
dus al bij al toch niet slecht :P
Laatst gewijzigd door Schorpioentje73 op 04 aug 2006, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 04 aug 2006, 12:37

hey iedereen,tis weer al ff geleden hé.

woensdag met xanthe naar k&g geweest,ze woog 4520g en 57.5cm.
van gewicht is ze niet zoveel bijgekomen,maar het kon ermee door(3 weken geleden 4120g)ze blijft blijkbaar een lange smalle...
ze heeft ook haar eerste spuitjes gekregen,eentje voor polio,tetanus,enz en eentje voor pneumokokken.
kristof wou deze laatste heel graag laten geven,alhoewel hij tegen de kostprijs tegeopzag.
hij heeft zelf toen hij een jaar of 2 was een hersenontsteking gehad,heeft toen alles terug opnieuw moeten leren...oke het is nog niet zeker dat ze dat niet zou krijgen ,maar we kunnen onszelf dan toch niet de schuld geven als ze het toch moest krijgen,we hebben dan toch de moeite gedaan om ze te laten inenten.snappen jullie?

de laatste tijd steekt ze heel graag haar vuistjes in haar mond.en ze staat graag op haar beentjes.en allerlei geluidjes maken,zo schattig!

pfff nog een weekje thuis en ik moet al terug gaan werken.

oja nu een vraagje aan jullie;wanneer hadden jullie na de bevalling terug jullie maandstonden?ik ben nu bijna 10 weken bevallen(jaja xanthe is al 2 maand oud!)of hebben jullie ze ook misschien nog niet gehad,dat kan ook he...
en ik heb nog geen bloedverlies gezien...
ik heb tot 2 weken na de bevalling bloedverlies gehad,en dan nog een kleine 3 weken bruinverlies ...
is dat normaal?
nu ja,ik moet de maandag toch op controle,ben eens benieuwd,zal dan ook eens vragen dat dat normaal is,ik dacht altijd dat ze zeiden na een week of 6?of ben ik verkeerd?
ohja ik geef flesvoeding,van int begin...


xanthe is de jongste al niet meer in de familie,de zus van kristof is vorige week donderdag bevallen van zoontje steffen 3250g en 50 cm...om 11 u 's avonds binnengegaan en om 15u bevallen...
dan toch liever mijn bevalling!
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 aug 2006, 14:30

proficiat met de geboorte van je neefje!
Steffen vond ik zelf ook heel mooi voor als het hier een jongetje was geweest, maar mijn man niet zo.

ik heb -+ na 6 weken terug mijn MS gekregen.
Bij de ene zal het al wel wat langer duren dan bij de andere. Als je van de week op controle gaat, dan vraag je het maar eens, maar het zal wel niet erg zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 04 aug 2006, 14:54

hier was het ook 6 weken, was wel terug met de pil gestart

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 07 aug 2006, 18:27

ter info,ironisch genoeg zijn dus mijn komen piepen enkele uurtjes nadat ik mijn berichtje hier had geplaatst..
dus na bijna 10 weken zijn mijn regels erdoorgekomen.
kan nu beginnen met de pil te slikken.
had eigenlijk zaterdag al moeten beginnen volgens de gyne,maar dat kon geen kwaad .tzou nu al veilig zijn normaalgezien volgens hem.
maar we gaan toch nog condooms gebruiken deze maand,kwestie van toch een beetje voorzichtig te zijn he.
voor een nieuw beebje is het nog iets te vroeg.
das mijn mening he,mijn vriend zou al wel terug voor eentje willen beginnen.
niet dat het niet welkom is he,als ik binnen dit en enkele maandjes zwanger ben,tzou heel welkom zijn zelfs,maar toch nog graag efkes wachten
eerst van xanthe een beetje genieten want ze groeien tcoh oh zo vlug!
kvoel me wel ma slappekes eiglijk,heb veel meer bloedverlies dan normaal,maar da zal wel normaal zijn zeker?

oe ist me de rest?


@goortjes ,bedankt,steffen is een mooie naam,vind ik,maar niets voor ons ,eerlijk gezegd....het klinkt raar ,maar voor ons is hij 'veel te gewoon' :)

Afbeelding
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 aug 2006, 19:13

voetballover schreef: kvoel me wel ma slappekes eiglijk,heb veel meer bloedverlies dan normaal,maar da zal wel normaal zijn zeker?
de eerste paar keren dat je u regels hebt is dat normaal, is veel heviger als vroeger, maar dat betert wel weer
ik was er ook van geschrokken vorige keer

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 07 aug 2006, 20:22

Ik heb mijn regels nog niet gehad, dat zal wel zijn omdat ik borstvoeding geef :wink: en ze mogen nog lang wegblijven van mij hoor :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Miranda
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 aug 2006, 14:57
Locatie:Zuid-Holland

Bericht door Miranda » 11 aug 2006, 13:21

Hier nog een mei mamma.

M'n dochtertje Cyenna is geboren op 29 mei.
4 1/2 week te vroeg, want ik was pas uitgerekend op 30 juni.

Ze woog bij de geboorte 2.810 gram en was 44 centimeter.
2 weekjes geleden bij het consultatiebureau woog ze alweer 4.120 gram en was 52,5 centimeter.

Ze heeft nog 18 dagen in het ziekenhuis gelegen, omdat ze nog niet goed wilde eten zelf en daardoor ook niet goed groeide. Maar dat is ze nu helemaal aan het inhalen :lol:
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 19 aug 2006, 17:24

Hoe is het met de mei-kindjes hier? Als ik Naomi op haar buik leg, kan ze haar hoofdje al helemaal opheffen steunend op de ellebogen. Ze sabbelt al vlijtig op haar handjes en ik merk al dat ze haar best wilt doen om naar iets te grijpen maar dat ze het nog niet snapt hoe ze dat moet doen.

Vandaag legde ik mij op bed en zette haar op haar poep op mijn buik. Het bed is nogal veerkrachtig en ik bewoog haar op en neer al zingend 'lalalalala' en lachen dat die deed, ze vond het keileuk. Jaja, ons meisje wordt groot. En sinds kort slaapt ze nu eindelijk ook weer overdag: vanmorgen drie uurtjes en deze middag al twee uurtjes en 's nachts slaapt ze mesetal 7 uurtjes aan één stuk door! Ze bootst ook al klanken na, vooral dan de ooo-klank.

Binnen een weekje wordt ze drie maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 27 aug 2006, 14:20

Fleur is ook al bijna 3 maandjes oud. Ze weegt nu 4kg900 en is 60,5 cm lang.
Ze sabbelt ook al veel op haar handjes. Als ze haar tutje kwijt is steekt ze direct haar handjes in haar mondje. Schattig om te zien. En sinds woensdag speelt ze ook al met haar rammelaar, ze neemt hem vast en beweegt hem en zo.
Ze worden groot he...
Op haar buik liggen doet ze nog ni zo graag, ma da zal wel komen he.

Maandag waren we bij de kinderarts geweest en die zei dat ze te weinig weegt :roll: Ze komt per week te weinig bij zegt hij. Maar ze is wel vrij lang, dus het zou kunnen dat het gewoon een lange smalle is he. Ik kan haar moeilijk dwingen om melk te drinken he. Als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg. Ze is verzadigd na elke voeding, meer kan ik ni doen...

Hoe zit het met de andere kindjes hier?

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 27 aug 2006, 18:28

Maandag waren we bij de kinderarts geweest en die zei dat ze te weinig weegt
ons meisje eet ook niet veel, maar daar zit ik niet zo mee in
ze komt elke keer bij en dat is het belangrijkste hé
hoeveel ze bijkomen, maakt niet uit
als ze maar gezond zijn!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 aug 2006, 14:49

wij zijn net terug van Italië, en het is goed meegevallen
Shayenzo is helemaal veranderd op die paar weken, hij heeft veel gezien, en bijgeleerd denk ik
dat opheffen deed hij al langer, maar de vroedvrouw zei in het begin al dat het een rappe ging zijn, omdat hij enorm veel macht heeft
en ja, ik moet al serieus op mijn hoede zijn, hij wil zich nu steeds aan mijn handen rechttrekken als hij op mijn schoot zit, is interessanter, ziet hij veel meer denk ik, zelfs met 1 hand heeft hij al genoeg
ook heeft hij het nu gevonden om zijn poep precies op te heffen, moet oppassen of hij wipt van mijn schoot
om te verschonen wordt het alsmaar plezanter, wrikkelen deed ie al, maar nu met zijn hielen afduwen en poep omhoog, opzij draaien, enz, tis een heel geworstel om ne pamper om te doen :P
de geluiden variëren meer en meer, soms kraait hij al serieus, en schaterlacht precies bij momenten
ze zeiden me altijd dat ze zo snel veranderen, ewel ik geloof het nu wel zenne, 't gaat zo vlug :oops:

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 10 sep 2006, 21:38

hey iedereen,tis weer ff geleden he.
ben druk bezig met werken,heb promotie gekregen op mijn werk,dus ik werk binnekort officieel 33u..
je hebt bij ons gewone verkoopsters(dat ben ik dus lang geweest,werk er in oktober 4 jaar)
dan heb je de sleutels(filiaalmanager ,1e verkoopster en 3e sleutel)
ik word nu 3 e sleutel(dwz alles doen wat je anders doet als verkoopster,+ dan nog kassa's tellen,winkel afsluiten,administratie,enz (met hetzelfde loon als een verkoopster)
maar als ik dat goed doe,kan ik eind dit jaar,begin volgend jaar,opklimmen naar 1e verkoopster,met natuurlijk ook meer loon.
die proefperiode is noodzakelijk aangezien ik maar een getuigschrift heb van 6j bso kleding verkoop retouches bedrijfsbeheer,als ik een 'hogere ' diploma had gehad ,tja dan kan je direct beginnen als 1e verkoopster,maar dat heb ik dus niet,dit is mijn enige manier om omhoog te klimmen.
ben er blij meer hoor,was net van plan om ander werk te zoeken,om toch iets meer te verdienen en dan komen ze met dat voorstel af..

woensdag met xanthe naar k&g geweest,ze woog 5010g en 60 cm.
de vorige keer 4520g en 57 cm.
ze was te weinig bijgekomen volgens hen
ze zat eerst op p 25 en nu begint ze naar p 10 te zakken.
ze slaapt blijkbaar ook teveel,waardoor ze niet genoeg voeding krijgt in den dag.
ze slaapt meestal van 22-24 u tot 9-11 u.hangt een beetje van dag tot dag af.
ze eet wel meestal om de 3u in den dag,de meeste van haar leeftijd blijkbaar om de 4u.
ik voelde me eiglijk slecht daardoor gisteren,maar ik kan haar toch moeilijk dwingen om te eten?

de appel valt niet ver van de boom zeker?
ben zelf normaal een pannelat(nu niet ,met die extra zwangerschapskilos)
en ook maar een kleine eter.
ze gingen binnen een maand kijken hoe het evolueerde...

we zullen zien zeker?

ze heeft ook 2 spuitjes gehad,bijna niet geweend ,eventjes een krijsje ,das al ,vant verschieten zeker?
ze had gisteren wel een beetje verhoging,maar das door de spuitjes waarschijnlijk.

zal morgen mijn best doen om op iedereen te reageren...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 sep 2006, 22:54

hey Voetballoverke
ge moet u niet schuldig voelen toch
die van mij slaapt zogezegd ook teveel ?????
van rond 23u tot 9u, vorige week was dat 10u
ah, maar eten doet hij genoeg, nu meestal ook om de 4 uur, 4 flessen van 180ml + 6sch
sinds 2 dagen nu ook soep en fruitpapje
hij woog donderdag 5.670 gr en mat 60 cm
ah, het ene kind is het andere niet
en die K&g, ge moet dat niet altijd zo nauw nemen hoor, je doet wat je het beste lijkt :wink:
en te weinig voedingen lijkt me onwaarschijnlijk als ze om de 3u eet, toch normaal voor haar leeftijd , soms al 4 uur tussen

goed dat je promotie gemaakt hebt
en dat je dat diploma niet hebt, ah, met die tussenstap raak je er ook wel he, goed voor je :!: proficiat

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 10 sep 2006, 23:16

ze eet vier tot vijf flessen per dag met als inhoud tussen 120 ml(+4schepjes) en 150ml (+ 5schepjes)
meer gaat er momenteel echt niet in...
ik maak meestal 150 ml,maar de ene keer eet ze het op ,de andere niet...
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 sep 2006, 07:59

ah, het ene kindje eet al meer dan het andere, maar dat heb je altijd wel hoor, niks mee inzitten :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 sep 2006, 16:57

dat ken ik.... ons meisje is ook zo'n klein eterke geweest
al moet ik zeggen dat ze nu wel goed bezig is.
Zolang ze er goed en gezond uitzien en zijn... geen problemen hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 14 sep 2006, 23:05

Ik vraag me soms ook af of Fleur niet te lang slaapt. Ze slaapt ook van 22u of 23u tot ongeveer 10u, soms zelfs 11u. Waardoor ze dus eigenlijk een voeding mist, maar zolang ze dan door de dag goed eet zal da wel ok zijn zeker. Ik ben niet van plan om haar vroeg wakker te maken voor een fles. Zolang ze zo goed slaapt probeer ik er van te profiteren.
Ze drinkt echt wel heel gevarieërd en er zit nog niet echt regelmaat in. zeker niet qua uren.
Soms drinkt ze 150, soms 180, soms zelfs meer of minder. Dat is nooit echt in te schatten bij haar.

Ze weegt nu 5200 gram en is 61cm groot. 't Is een heel fijntje.
Maar ze doet het goed en dat is 't belangrijkste he.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 sep 2006, 13:17

laat haar maar slapen
ons meisje slaapt tegenwoordig van 20 u tot 7 u
dan moeten we haar wekken omdat we moeten gaan werken
Ze heeft hier 2 flesjes, 1 x patatjes en 1 x fruitpap
omdat ze anders te weinig eet en nu doet ze het heel goed
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 sep 2006, 21:18

@ Goortjes : lukt dat met amper 2 flesjes ?
ik geef nu ook fruitpap, ipv 1/4 koek en fruit, het dubbele, en hij eet gans de pot leeg
maar de fles moet ik geen half uur later geven als zonder fruitpap zenne, toch maar 4 uur tussen de flessen, ook al had hij een heel potje fruitpap ertussen
precies of diene fruitpap vult hem niet , raar he, zou geen fles moeten laten vallen hier, denk zelfs dat ik ze nog ga mogen vergroten :roll:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 16 sep 2006, 16:00

awel, die staat echt maar op 2 flesjes!!!
heel af en toe wil ze nog een beetje pap
maar dat is niet veel hoor, meestal maar 30 cc :roll:
en die kan echt weer haar 4 uurtjes uitdoen.
Onze niels had vroeger ook wel meer pap nodig hoor
Zo zie je maar weer.. elk kleintje is anders hé :wink:
Lukt de fruitpap?
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”