Bedoeling: het dagelijkse wel en wee delen van onze kleine pas-stappende-pagaders!
Moderators:Welcome, Moderators
Katia schreef:Voila, nu er precies meer en meer kindjes van die maanden zijn bijgekomen hier, vond ik het leuk een topic te openen voor ons en ons alleen
Bedoeling: het dagelijkse wel en wee delen van onze kleine pas-stappende-pagaders!
zaaaaaaaaalig rustig moet dat zijn (geweest) als ze ot hiertoe braaf bleven zitten ... ik heb me al afgevraagd hoe mijn leven zou zijn geweest als dat woelwater wat normalerKatia schreef:En ja, R stapt al lang, maar de meeste kindjes beginnen nu pas te stappen he!![]()
nee awel ja maar ik vind die peuterfase met "ik ben 2 en zeg nee" en zo ook nog heel veel facetten hebben vandaar dat ik zelfbedachte (onder- en tussen)indelingen heb bijgemaakt ...Katia schreef:eerlijk gezegd vind ik dat de term peuter er nu ook al op slaagt...
vanaf ze kunnen stappen zijn het peuters heb ik altijd gezegd... kan je dat nu nog baby's noemen?
maar dat is 't juist: het was wel erg! 'k Ben daar vreselijk in hè: kan da tniet hebben dat mijn kids zoies overkomtKatia schreef:tja, dat ze zeggen wat ze willenjij weet wat er gebeurd is en dat het niet erg was, dat ze denken waar ze zin in hebben. NAH!
oeps had me effe mislezen en de L gemistKatia schreef:Seg mie, als je echt zo'n babydromen hebt, zou je dan is niet diep gaan nadenken of je misschien toch niet... ???
niet beginnen hè ... zie pb trouwens (of heb je dat te schuin gelezen?? hahaha)
ze is daar toch rap in idd en ze moeten natuurlijk nog niet "droog" zijn - die sluitspier echt compleet bewust kunnen gebruiken dat kan pas rond 2 jaar hè. Trouwens seg, ik krijg de kreiebels als ik bedenk dat we al bijna halverwege zijn richting eerste kleuterklas: de tijd vliegt veel te snel !!Katia schreef:over dat potje
Katia schreef:Dat hangt er van af naar waar haar klak staat denk ik
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaarbioMam schreef:R geeft tegenwoordig live kusjes maar ook kopstoten en hij heeft (veel te) losse handjesen nu had ik 'm toch gewezen op het feit da thij me niet mag pijn doen en ik kreeg toch wel een kusje zeker, de kleine charmeru. Lief hè maar anderzijds
mag hij niet "zalven" als dat daarvoor "eerst slaan" betekent ... maar hij kan zo met zijn charmes werken en iemand inpalmen hè. Tegenwoordig hef thij ook weer zo'n nieuwe smile waarin hij al zijn tandjes lief blootlacht maar dat doet hij dus welgeteld een paar sec en dan is dat terug neutraal, zo van "ge hebt me lief gezien en nu doe ik terug mijn goesting" :p (juist ja)
![]()
ik was 1,5 jaar toen ik overdag volledig droog was en enkel snacht nog een pamper haddie sluitspier echt compleet bewust kunnen gebruiken dat kan pas rond 2 jaar hè
nee nee GIJ klopt niKatia schreef:ik was 1,5 jaar toen ik overdag volledig droog was en enkel snacht nog een pamper hadbioMam schreef:die sluitspier echt compleet bewust kunnen gebruiken dat kan pas rond 2 jaar hèuwen theorie klopt niet dus he
:lol::lol:
Zoals in Nederland en Duitsland dan: op 4 jaar ... ja ergens is dat wel goed, maar "officieel" mogen kids in Vlaanderen naar school vnaf de eerste dag na de schoolvakantie als ze 2j1/2 zijn hè (al is 2j6M nog vrij jong toch). 'k Denk dat ik bij R ga afwachten en dat openhouden of ik 'm dan al breng en/of rustig aan laat opbouwen, maar ik denk dat ik 'm op 3j toch wel laat gaan ... J ging ook op 3j en dat waren dan wel maar halve dagen maar ik denk dat dat bij R makkelijker gaat meevallen: grote broer is daar ook en dien heeft zijn "actie" nodig, al weet je nooit hoe dat loopt. Afwachten en zien.Katia schreef: halverwege richting kleuterklas?
Hier gaan ze pas vanaf 4 jaar![]()
![]()
(of ze moet er daarvoor zelf naar vragen... dat is iets anders)
vooral dat vind ik heel belangrijk ja...maar 't belangrijkste is dat ze zelf de KLIK maken hè
tuurlijk, ik zit elders bij de maartmoederkes omdat Ruitgerkend ws voor eind maart (maar de koppigaard is 9 dagen langer in mijn buik blijven zitten - die had 't daar te goed)Kim.D. schreef:mag ik er ook bij? Lander is wel van maart, maar het scheelt maar 1 dagje met april.
ja maar zij is nog een maand jogner èn een meisje dus ze is zeker ook niet lklein hè ... kijk eens goed op de topics: er staat ergens iets voor uKatia schreef:ja das ne grote dan...
hier is ze 78,5 cm en 10kilo340
scheelt niet veel, maar is toch een verschil he