Multiculti

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ona
Pas blauw

Bericht door Ona » 28 mar 2006, 21:34

Ik zit er eigenlijk nog over te denken of ik ook geen Belgische nationaliteit ga aannemen; wat is het verschil hé?. Stel dat we ooit nog eens terug zouden gaan naar NL, wat ik niet zie gebeuren want we hebben het hier wel enorm fijn, dan worden we toch weer vrolijk Nederlandse... :wink:
Ik denk dat het ook wel eens handig is als ik de Belgische nationaliteit zou hebben dan heb je automatisch minder last van vooroordelen? en ivm werkvoorziening. Mijn man heeft de B en Ma nationaliteit evenals de kleinste alleen de tweede zou dan de Nl moeten inleveren voor de B en dat wil ze niet... :oops:

Ik spreek naast het Engels en Frans ook Duits vloeiend en dat is toch wel fijn hoor. Spaans zou ik ook wel goed willen spreken bij mij is dat het vakantie Spaans. Mijn man spreekt Nl, E, F, Arabisch en Spaans vloeiend dat is pas een luxe en nu komt het: tegen elkaar spreken we dus engels!!! waarom? geen idee. :oops:

Ona
Pas blauw

Bericht door Ona » 28 mar 2006, 21:52

Arch, morgen moet ik de haren van mijn oudste dochter gaan wassen maar die heeft dus van dat echte kroeshaar :oops: uren ben ik dan bezig alleen al het natmaken is een hels karwei en dan moeten we het een paar keer doorkammen want je ziet het kroes gewoon inelkaar kruipen :shock:
De kleinste wil van haren wassen al helemaal niets weten en dat is al een karwei voordat je nog maar beginnen wil. Ze heeft gelukkig een stevige krul dus dat gaat wel wat gemakkelijker.

Zelf heb ik overigens nog een paar tips tegen haaruitval :oops: (misschien heeft toch iemand interesse erin...)
-Gebruik een extra dosis biergisttabletten met ijzertabletten en dit innemen met jus d´orange.
-Gebruik eens Amla haarolie!!! een supermiddel en dat kun je kopen in zulke toko´s of van die Arabische winkeltjes.

MaThIs
Pas blauw

Bericht door MaThIs » 28 mar 2006, 23:34

In welke taal vloeken jullie :?:
Mn moeder kettert in het Duits :D
Waar mn vrouwke zo van op kijkt is dat ik mn ma haar duits dialect helemaal niet hoor terwijl je er niet kan naast horen :?

Engels is dan ook een voertaal.Iedereen kan dan ook een woordje engels al is dat voor een arabier en een chinees of rus nu ook niet de simpelste taal om te leren :arrow:

Nog een reden waarom ik de nl nationalteit heb opgegeven is de bijdrage telkens je je pas moet vernieuwen op het consul :? en voor wat :?:
Heb ook veel meer banden met mn Oostenrijkse roots al is mn grootmoeder nu onlangs overleden :cry: T zal meer organizeren worden om naar mn thuisbasis op vakantie te gaan :?

Ona
Pas blauw

Bericht door Ona » 29 mar 2006, 18:54

Ik vloek dus in het Engels en mijn man in het arabisch :oops: en de kinderen? die willen wel eens een onbestendig woordje eruit werpen in het nederlands.
Mijn eigen dialect kan ik ook blijven spreken tot in Mönchengladbach en dan moet ik overstappen op het beschaafde Duits. Is af en toe wel lekker handig als ik bijv, in Aken ben dan kan ik gewoon mijn eigen dialect blijven spreken. :wink:

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 29 mar 2006, 21:17

Welkom en veel kletsplezier !!

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling van jezelf”