mag ik er ook nog bij?
Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators
- jong moederke
- Pas blauw
-
- Moderator
- Contacteer:
- jong moederke
- Pas blauw
Alles ok hier, dank je.
Alleen heb ik vanmiddag wat verschot opgedaan.
Ik was aan het dweilen toen ik plots nattigheid voelde in mijn maandverband. Ik ging dus direct naar het toilet en wat bleek?
Een echt bloedbad
Ik had de kans niet om zo snel mogelijk op het toilet te gaan zitten zonder dat het bloed op mijn kledij, vloer en bril druppelde. Ik heb wel een halve wc rol nodig gehad om al dat bloed te stelpen. Ik heb efkens op het toilet doorgebracht om me te laten "uitbloeden" zal ik maar zeggen.
Er kwamen nog 2 bloedklonters uit op de koop toe. Deze namiddag moest ik naar de apotheek om een voeding voor Keanu, ik ga altijd naar dezelfde omdat ik die mevrouw ken en zij al wat weet over mij.
Ik vertelde dat daar en zij zei dat ik best niet te lang zou wachten om de dokter te bellen, want aanhoudende klonters zouden kunnen leiden tot kanker.
Dat hoor je natuurlijk niet graag en ook gezien mijn moeder baarmoederkanker heeft gehad en mijn tante in oktober 2004 aan kanker is overleden, zou je al eens beginnen denken. Ook heb ik na de bevalling van Laura ook een ingreep gehad omdat het ook iets kwaadaardigs was dat tot kanker kon leiden. Ik heb dan maar mijn gyné gebeld deze avond en die heeft aangeraden nog een flesje metergine te halen en uit te nemen.
Dat zou het probleem moeten oplossen en binnen een maand moet ik toch weer eens op controle, dus dan zal hij wel de baarmoeder zien op de echo.
Tot die tijd zal ik niet panikeren of ik zal er gek van worden...
groetjes Nathje.
Alleen heb ik vanmiddag wat verschot opgedaan.
Ik was aan het dweilen toen ik plots nattigheid voelde in mijn maandverband. Ik ging dus direct naar het toilet en wat bleek?
Een echt bloedbad

Er kwamen nog 2 bloedklonters uit op de koop toe. Deze namiddag moest ik naar de apotheek om een voeding voor Keanu, ik ga altijd naar dezelfde omdat ik die mevrouw ken en zij al wat weet over mij.
Ik vertelde dat daar en zij zei dat ik best niet te lang zou wachten om de dokter te bellen, want aanhoudende klonters zouden kunnen leiden tot kanker.
Dat hoor je natuurlijk niet graag en ook gezien mijn moeder baarmoederkanker heeft gehad en mijn tante in oktober 2004 aan kanker is overleden, zou je al eens beginnen denken. Ook heb ik na de bevalling van Laura ook een ingreep gehad omdat het ook iets kwaadaardigs was dat tot kanker kon leiden. Ik heb dan maar mijn gyné gebeld deze avond en die heeft aangeraden nog een flesje metergine te halen en uit te nemen.
Dat zou het probleem moeten oplossen en binnen een maand moet ik toch weer eens op controle, dus dan zal hij wel de baarmoeder zien op de echo.
Tot die tijd zal ik niet panikeren of ik zal er gek van worden...

groetjes Nathje.

Hey,
Ik heb zondag weer hetzelfde voorval gehad bij mijn schoonmoeder, ik heb daar de meeste tijd versleten op de wc
, heb een ganse wc rol in gebruik genomen en enkele emmers water met een washandje, was de moeite zunne, het was nog slechter dan vrijdag.
Ik neem nu opnieuw methergin voor de baarmoeder. Blijkbaar zou het probleem liggen aan het niet snel samentrekken van de baarmoeder. Tja, wat wil je? Zo een kindje van 4,030 kg... Wel voel ik af en toe nog een contractie (nawee) van die druppeltjes.
Tot nu toe heb ik het niet meer gehad, mijn druppeltjes zijn bijna uitgenomen, dus ik hoop maar dat het van een goeie zal zijn...
groetjes nathje.
Ik heb zondag weer hetzelfde voorval gehad bij mijn schoonmoeder, ik heb daar de meeste tijd versleten op de wc

Ik neem nu opnieuw methergin voor de baarmoeder. Blijkbaar zou het probleem liggen aan het niet snel samentrekken van de baarmoeder. Tja, wat wil je? Zo een kindje van 4,030 kg... Wel voel ik af en toe nog een contractie (nawee) van die druppeltjes.
Tot nu toe heb ik het niet meer gehad, mijn druppeltjes zijn bijna uitgenomen, dus ik hoop maar dat het van een goeie zal zijn...
groetjes nathje.

dat is geen juiste informatie.Nathje schreef:... want aanhoudende klonters zouden kunnen leiden tot kanker.
Die klonters zijn al de eerste dagen na je bevalling gevormd en die maken dat je baarmoeder niet zo goed kan samentrekken en dat je dus onnodig veel bloed verliest. Daarbij kan het dan nog dat je BM ontspant en dat je een bloeding krijgt. Die druppels methergine doen je BM samentrekken en met wat geluk had dat die klonters uitgestoten.
Na die 2e bloeding moeten we eventueel ook denken aan een stukje achtergebleven placenta of vliezen. Dat is te zien op echografie en daar bestaat een specifieke medicatie voor. Als dat niet werkt dan wordt er een curettage gedaan en dan is zeker alles weg en zijn de problemen opgelost.
Door te blijven bloeden wordt jij onnodig anemisch (zwak gevoel, moe gevoel, hoofdpijn...en dat kan je wel missen met je kindje). Neem om te beginnen je vitaminen en ijzer goed in en lang genoeg.
Ik denk dat je best eens naar je gynaecoloog gaat. Een bloeding van die aard mag je als urgentie nemen: ook op zondag of 's nachts mag je daarvoor naar het ziekenhuis gaan.
Hoi Marita,
bedankt voor de juiste informatie, het was nochtans een vrouw van de apotheek die me dat heeft verteld van die kanker.
Ik neem nu nog een flesje methergin, en het is nu toch al een week dat ik van dat bloedverlies af ben. Ik had gebeld naar de gyné en hij zei dat ik best nog methergin zou nemen.
Nu, Keanu is volgende week 6 weken oud, dus mag ik bijna weer op controle, dan zal hij op de echo zeker zien of er al dan niet iets is achtergebleven in de baarmoeder hé?
Ik hoop maar dat ik nu geen vloed meer heb, want dan zal ik zeker niet wachten om binnen te gaan. Ik ben idd na de tweede keer wat flauwtjes geweest, ik voelde mij duizelig worden onder de douche.
Is wel handig om een vroedvrouw online te kunnen raadplegen...
dikke piepe
Nathje.
bedankt voor de juiste informatie, het was nochtans een vrouw van de apotheek die me dat heeft verteld van die kanker.
Ik neem nu nog een flesje methergin, en het is nu toch al een week dat ik van dat bloedverlies af ben. Ik had gebeld naar de gyné en hij zei dat ik best nog methergin zou nemen.
Nu, Keanu is volgende week 6 weken oud, dus mag ik bijna weer op controle, dan zal hij op de echo zeker zien of er al dan niet iets is achtergebleven in de baarmoeder hé?
Ik hoop maar dat ik nu geen vloed meer heb, want dan zal ik zeker niet wachten om binnen te gaan. Ik ben idd na de tweede keer wat flauwtjes geweest, ik voelde mij duizelig worden onder de douche.
Is wel handig om een vroedvrouw online te kunnen raadplegen...
dikke piepe
Nathje.