Dag Patricia,
Wel, ik heb je heel veel te vertellen...
Ten eerste over die dicipline, ik ben opgevoed meer door mijn grootouders dan mijn ouders.
Ik ben dus pakken strenger opgevoed dan vb mijn klasgenoten, en om eerlijk te zijn, het werpt nog steeds zijn vruchten af.
Mijn pepe was een wijs man, in princiepe sprak hij niet veel, maar als hij zijn mond opendeed, dan kwam daar goede raad uit...
Hij zei, eens ik moeder was, altijd tegen mij " een jonge boom, kun je rechttrekken, mocht hij scheefgroeien, met een oudere boom zal dat nooit meer lukken".
Daarmee heeft die oude en wijze man, de sleutels doorgegeven om mijn kinderen deftig te kunnen opvoeden.
Ik geloof in grenzen, want kinderen hebben dat meer dan nodig.
Kinderen hebben neen nodig,ze moeten weten wat kan en niet kan, wat in de maatschappij getolereerd word, en wat niet.
Pas op, ik geloof absoluut niet in een pak slaag, nooit, want dat laat alleen zien dat je als ouder gewoon sterker en dommer bent.
Praten helpt veel meer dan roepen en slaan.
Mijn kinderen hebben een zeer goede reputatie (tuurlijk, ik ben hun mama ik zal natuurlijk beetje stoefen...).
Maar zelf de directeur van de school zegt dat mijn kinderen veel beter in hun vel zitten en beter luisteren dan de meeste...
Maar dat is meestal zo, in een groot gezin leren kinderen van dag 0 aan, hoe het leven werkt in een groep.
Mijn oudste zoon (Mike) zit in het 2de Latijn, en wil later leraar worden.
Je bent een mama die gelooft in grenzen leggen en dicipline, en ik vind dat je goed zit.
Over dat kindje moet je vriend daar nu blijven voor betalen, kan er daar dan niks aan gedaan worden?
Ik wil daarmee niet onbeleefd doen, of wat dan ook, maar je hebt binnenkort een jarige en (hopelijk een roze streepje in septmeber), en ik denk dat jij en je vriend en je kinderen die centen toch ook kunnen gbruiken....
Mijn kinderen?
Mijn oudste heet Mike, en is 13.
Daarnaa komt Lydie en die is net 12 geworden.
Stijn is nummer drie en 9jaar.
Scarlett is nummer vier en is 8, en is ons wonderkind, en we zijn nog steeds gelukkig ieder keer dat we naar haar kijken...
Over haar zal ik het een andere keer hebben...
En dan heb je onze jongste deugniet Joeri alias weglopertje...
Bij dat ventje draai je je rug om, en hup, hij is er vandoor...
Hij is in juli net 5 geworden...
Voila, daar heb je ze allemaal...
Ik zal veel voor je duimen,voor een nieuwe zwangerschap...
Groetjes Anna...