Hoi hoi,
Ik ben S_oepstengel (echte naam doet er niet toe

). Ik heb al anderhalf jaar een lieve vriend. Ik ben nog lang niet van plan om zwanger te worden, maar ik vind het gewoon erg leuk om over babietjes te lezen, na te denken over eventuele namen/geboortekaartjes/spullen voor kindjes die ik hoop te krijgen etc. Mijn grootste struikelblok is nu mijn handicap. Ik heb een erfelijke spierziekte en momenteel denk ik heel erg na over een eventuele zwangerschap. Alleen wil ik niet dat mijn kindjes mijn spierziekte zouden krijgen. Ook weet ik niet of ik wel goed voor mijn kindje zou kunnen zorgen en dat doet me ook wel verdriet. Verder ben ik nog een beetje jong om echt zwanger te raken (bijna 20) maar het speelt al wel een rol in mijn hoofd, ook omdat ik er vroeg bij zou moeten zijn als ik op de natuurlijke wijze een kindje zou willen krijgen omdat het anders lichamelijk waarschijnlijk niet haalbaar zou zijn. Adoptie zou voor mij ook een optie zijn natuurlijk, maar dan heb je weer zoiets als medische keuringen etc. waar ik dan waarschijnlijk niet door zou komen. Voorlopig dus nog geen kindje(s) voor mij en op wat voor manier ik iets voor kindjes zou willen betekenen weet ik ook nog niet. Ik lurk nu dus nog maar gewoon gezellig mee op dit forum en denk lekker over mijn mogelijkheden na. Het komt wel als de tijd rijp is, zullen we maar zeggen.
Een beetje lang verhaal, maar zo is het wel meteen een beetje duidelijk wat ik hier doe.
Liefs,
S_oepstengel