ook even voorstellen
Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators
Ik ben Marc, bijna 40 jaar oud.
Ik ben de vriend van Bezeke5555, we zijn al meer dan 3 jaar samen.
Geen kinderen maar we proberen. Wel 2 varkens van poezen.
Mijn hobby's: Bezeke plagen, Psp 8, Reiki, html, php, phpbb (forums), incredimail, website ontwerp en uitbouwen, ....
Even terloops zeggen dat ik zal lezen en antwoorden wat ik kan want gezondheid laat het niet altijd toe. Ik heb CVS en fibromyalgie
Wie meer wilt weten vraagt maar.
Groetjes
Marc
Ik ben de vriend van Bezeke5555, we zijn al meer dan 3 jaar samen.
Geen kinderen maar we proberen. Wel 2 varkens van poezen.
Mijn hobby's: Bezeke plagen, Psp 8, Reiki, html, php, phpbb (forums), incredimail, website ontwerp en uitbouwen, ....
Even terloops zeggen dat ik zal lezen en antwoorden wat ik kan want gezondheid laat het niet altijd toe. Ik heb CVS en fibromyalgie
Wie meer wilt weten vraagt maar.
Groetjes
Marc
-
- Moderator
- Contacteer:
idd *knikt* we moeten ons niet laten doen door de vrouwen en tonen dat we ons mannetje kunnen staanDagmar schreef:Welkom hier.. Bezeke vermeldde de interessante info al, dus zal ik maar zeggen dat er hier veel toffe mensen zitten..En altijd leuk dat er een man meer komt meepraten..
![]()

(mijn vrouw leest dit nu over mijn schouder mee en is verontwaardigd

Re: ook even voorstellen
Welkom !
CVS ken ik, maar wat is fibromyalgie ?Even terloops zeggen dat ik zal lezen en antwoorden wat ik kan want gezondheid laat het niet altijd toe. Ik heb CVS en fibromyalgie
Re: ook even voorstellen
Wat zou ik daar over kunnen zeggen dat korter is dan een boek. Even nadenken.........beam schreef:CVS ken ik, maar wat is fibromyalgie ?
Fibromyalgie word ook wel eens weke delen reuma genoemd door de reuma achtige pijnen in het bewegingsapparaat (spieren en pezen).
Meestvoorkomende dingen zijn:
Pijn, die kan overal op het lichaam komen en gaat meestal gepaard met stijfheid en gevoeligheid rond gewrichten, pezen en spieren. De pijn word meestal erger bij koude (ook airco) en vochtig weer, bij vermoeidheid, inspanningen (kleine en grote), emotionele stress.
Moeheid, smorgens op het verkeerde uur wakker worden beïnvloed je hele dag. Dikwijls ook ochtendstijfheid omdat de spieren tijdens de nacht niet onstspannen. Net zoals bij CVS zit ik hier ook met ongeloof van artsen en omgeving omdat zij niet zo veel zien. Volgens de internationale boeken is Fibro voor het leven. Dus ook chronisch en tegen de pijn helpt niet veel en men weet nog niet echt waar het vandaan komt en of het erfelijk is. Veel mensen uit hetzelfde gezin hebben het. Bij mij is het mijn zuster, ik en mijn overleden moeder.
Dus CVS en Fibro samen hebben is zowel voor het leven bij het minste moe worden en ook bij het minste helse pijnen. En vechten tegen de controle artsen voor erkenning. Want velen doen alsof deze ziekten nog niet bestaat.
Sorry voor het lange berichtje.
Wie nog vragen heeft weet me te vinden.

Groetjes Marc
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Hey Marc
Als ik dat zo lees allemaal....mijn vriend is beenhouwer en heeft al enkele weken last van zijn twee kleinste vingers aan z'n rechterhand....
HIj beschrijft dat ook reuma-achtig...en soms blijven ze gebogen staan en knakken ze als hij ze terug wilt strekken....
Is dat volgens jou dan iets in die aard? Hij werkt ook in de koude he, als beenhouwer....
Als ik dat zo lees allemaal....mijn vriend is beenhouwer en heeft al enkele weken last van zijn twee kleinste vingers aan z'n rechterhand....
HIj beschrijft dat ook reuma-achtig...en soms blijven ze gebogen staan en knakken ze als hij ze terug wilt strekken....
Is dat volgens jou dan iets in die aard? Hij werkt ook in de koude he, als beenhouwer....
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Bedankt voor je antwoordt Marc...Marc_555 schreef:nog eens iedereen bedankt voor de "warme" welkom dus.![]()
Katharina: het lijkt reuma achtig maar fibro gaat over pijnen over gans het lichaam. Ik zou die vingers eens laten nakijken door de huisarts en anders een verwijzing naar de reumatoloog vragen.
Groetjes Marc