Deze morgen was het dan zover. Falderie is voor de 2de keer mama geworden van een flinke dochter.
Marith werd geboren op maandag 26/06/2006 om 8u22.
Zondagmorgen was haar water gebroken, alé niet alles in 1 keer, maar af en toe wat vochtverlies. Falderie is toch nog met me (haar ventje) meegegaan naar Gent want ik moest daar een concert gaan spelen.
Rond 18u zijn we toch ter controle naar het moederhuis geweest en we zijn daar moeten blijven. Aangezien de bevalling niet spontaan op gang kwam hebben ze om 5u een infuus aangelegd. Om 8u22 was alles al achter de rug. Kort maar wel erg hevig dus.
Er zijn 2 anestisisten opgebeld maar geen enkele is er op tijd geraakt om een epidurale te geven.
De 2de vroedvrouw is er zelfs maar toegekomen eens ik net de navelstreng doorgeknipt had. Gelukkig was de gyne al onderweg om de vliezen helemaal te breken maar tegen dat hij toekwam was ook dat al achter de rug en is hij meteen aan de slag mogen gaan.
Falderie voelt haar nu reeds heel wat beter en loopt al rond in de kamer. Met Marith die trouwens 51cm lang is en 3510gr weegt is alles in orde. De borstvoeding lukt ook al dus dat valt ook aardig mee.
Heb net nog een 31tal enveloppen rondgedeeld en ga nu ook eens een beetje platte rust nemen.
Groetjes
Filip en Co
En hier een fotootje van ons kleine schattebout.