Ben er teveel mee bezig

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi
Ben er teveel mee bezig

Bericht door Shiba » 13 aug 2007, 13:05

Hoh

Begin er nu wel serieus mee bezig te zijn, met zwanger worden en zo he...

Ondertussen ben ik 10 maand gestopt met de pil, heb vrij regelmatige cyclus (eerst 28dagen, nu laatste maanden 32dagen) en we klussen regelmatig.

Iedereen rondom mij heeft kinderen en zijn vrij snel zwanger geworden (+/- na 6 maand), ...

Hiervoor was ik dus bang he, van dat teveel er mee bezig zijn

En dan moet je nog in de familie de vraag telkens horen van "en wanneer is't aan jullie?", " vindt David de weg niet misschien?",... :roll:
We proberen hun wijs te maken dat het niet altijd zo evident is, ze kunnen maar denken dat we al heel lang bezig zijn, hopelijk zwijgen ze dan.

Pfff, familie. :evil:
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 aug 2007, 13:22

Leuk is dat effectief niet.
Misschien jullie eens laten onderzoeken?

Maar ik zou niet te hard vrezen en effectief niet te hard aan denken. Ik heb nog van mensen gehoord dat ze pas na een jaar klussen en gestopt met de pil zwanger geraakte.

Succes in ieder geval!!

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 13 aug 2007, 13:28

ja, had mijzelf een jaar gegeven, dus dacht ik een jaar niet ongerust zijn edm. Maar dat jaar komt dichterbij, 'k denk dat het dat is.

Ik ben onderzocht, gewoon routine, in maart. Had alleszins eisprong gehad (dat zag ze) en de dikte van baarmoederslijm was ook in orde. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 13 aug 2007, 13:57

ja ken dat, bij iedereen is het precies een fluitje van een cent maar ik zou me niet teveel zorgen maken, de meeste mensen zijn zwanger na een jaar, maar het is wel vervelend hé, daarom dat ik mij hier geregistreerd heb zodat ik alles een beetje van mij kan afschrijven, bij mij helpt dit wel :D
Afbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 13 aug 2007, 14:13

Haja

't zijn zo van die dingen waar ge niet met jan en alleman kunt over spreken he.

En ne mens hoort zoveel... :roll:
Afbeelding


jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 13 aug 2007, 14:20

ik ben nog maar in mei gestopt met de pil en was sindsdien er al serieus mee bezig. Er gaat geen maand voorbij of ik voel wel iets. Gelukkig kunnen we hier ons hart luchten en stellen we vast dat we niet de enige zijn.
Ja, eens je eraan begint, wil je natuurlijk dat het snel gaat.

Hier is het ook constant van: Dries gaat toch niet alleen blijven? Komt er geen broertje of zusje? Aaaaaaaaarrrrrrrrrrghhh om zot van te worden.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 13 aug 2007, 14:26

ik heb zo de indruk dat de meeste mensen het niet zo begrijpen, in mijn geval zeggen ze altijd, je bent nog jong (23), je hebt nog alle tijd van de wereld maar daar heb ik niet veel aan, ik heb hier al meer steun gehad dan van de mensen rondom mij, dus bij deze bedankt iedereen :D
Afbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 13 aug 2007, 15:03

Bij mij begint het wat meer te dringen :lol:, ben net 29. Wij hebben het al eens 2 jaar uitgesteld omwille van de woning die we gekocht hebben, er was nogal wat afbraakwerk aan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 13 aug 2007, 15:07

het enige wat ik probeer te doen is positief blijven, ook in de moeilijke momenten, je moet je niet teveel zorgen maken, dat is nergens voor nodig :D :D
Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 13 aug 2007, 15:42

kan niet zeggen dat het echt dringend is (ben 32), maar zou graag hebben dat er niet teveel leeftijdsverschil is tussen Dries en nr2
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 13 aug 2007, 16:13

Ik ken dat gevoel!

Ik heb ook eerst een tijdje zo geprobeerd, me dan laten onderzoeken en dan ben ik een behandeling met clomid begonnen!

Momenteel zijn we ongeveer een half jaar bezig! Ik kan het nog redelijk goed van me afzetten! Maar op sommige momenten krijg ik het ook heel moeilijk!

Ik krijg ook heel vaak de commentaar van jij bent nog jong, je hebt nog veel tijd!
Mijn moeder is de enige die het weet! Voor de rest weet niemand dat we aan het proberen en dat vind ik best! Geen lastige vragen enzo...

Bij mij helpt het nu ook wel dta ik hier af en toe eens mijn ding kwijt kan!
Afbeelding

Afbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 13 aug 2007, 16:27

Mijn moeder zou zot worden, allé zij is steeds bij elke zwangerschap en geboort ongelofelijk emotioneel dus voor haar moet het zeker zo lang mogelijk een geheim blijven (ook als ik al zwanger ben). Zij vraagt daar ook niet achter, soms wel raar eigenlijk, want als er bij ons een kindje komt dan zal dat hun enige kleinkind zijn (ben alleen).
Afbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 11 sep 2007, 11:43

Ben vandaag weer teleurgesteld :(

Ga subiet gyneacoloog bellen voor afspraak :?
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 11 sep 2007, 12:29

Hoe komt het dat je teleurgesteld bent?
Heb je al eens een volledig onderzoek laten doen bij de gyn?

Ik ben gisteren ook zwaar teleurgesteld, en vannavond moet ik mezelf beginnen spuiten geven! Ik hoop dat ik het zal kunnen...

Ik duim voor jou hoor !
Afbeelding

Afbeelding

Shiba
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 feb 2007, 13:58
Locatie:Lochristi

Bericht door Shiba » 11 sep 2007, 12:46

Menstruatie is doorgekomen, nu weer perfect op 28 dagen.

Onderzoek van maart was 100% in orde

Kijk nog eventjes voor volgende afspraak.


PS: denk eraan om andere gyn te nemen, heb laatste maand al veel klachten gehoord
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 11 sep 2007, 12:57

Zou in de eerste plaats proberen rustig te blijven. Hoe meer je er mee bezig bent hoe langer het zal duren. Het komt wel hoor!
Maar begrijp wel dat het niet leuk, zeker als je rondom je iedereen zwanger ziet worden.
Je hebt jezelf wel al laten testen, las ik. Maar misschien moet je man zich ook eens laten testen? Misschien zijn zijn zaadcellen niet zo actief? Niet verkeerd bedoeld hoor. Maar vrouwen zoeken altijd eerst de fout bij zichzelf terwijl je toch met twee bent hé. En dan zou je jezelf heel wat onderzoeken besparen. Voor de man is het maar effe in een potje doen en laten testen en gedaan. Dan sluit je dat toch ook al uit.
Maar 10 maanden is zeker nog niet te lang om te proberen hoor. Ik denk dat de meeste gyns pas vanaf 1,5 jaar uitgebreidere testen doen.
Misschien moet je eens rustig er tussenuit met je ventje. Ik ben ook zwanger geworden op vakantie, toen ik het eigenlijk totaal niet verwachtte. Was er toen gewoon eventjes niet mee bezig en voila, 't was koekebak.
Veel succes, ik duim voor je.

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 11 sep 2007, 20:09

Ik duim ook mee. Kop op en vooruit...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2007, 20:11

Shiba schreef: PS: denk eraan om andere gyn te nemen, heb laatste maand al veel klachten gehoord
Als je klachten hoort en je daardoor ongemakkelijk gaat voelen bij die gyn dan zou ik toch ook een andere nemen. Je moet je goed voelen bij een gyn, dat doet al veel!

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 12 sep 2007, 12:51

Weet je nu al wat je gaat doen??
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”