Just me

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel
Just me

Bericht door Just me » 10 jul 2007, 16:20

Heykes allemaal,

Sorry voor het zoveel storen hier op het forum... :-( Maar is er iemand die Dr Depestel kent van Malle? Heb haar nummer gekregen en ben eens benieuwd...

Groetjes


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 10 jul 2007, 19:47

ik heb bij mijn laatste zwangerschap bij de pestel geweest ! prima gynaecoloog is wel zeer streng op de kilootjes . ik wil er je graag nog wel over vertellen hoor heb je vragen stel ze maar gerust .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 10 jul 2007, 19:56

hey annubis,

Wat bedoel je met streng op de kilootjes? Voor je zwanger wordt of tijdens je zwangerschap? Ik heb juist gebeld voor een afspraak. Mag er naartoe op 24/07. Maar bedenk net dat ik die week mijn MS moet krijgen. Normaal heb ik ze pas 's woensdags, maar je zult zien dat ik ze die week dinsdags al heb natuurlijk eh. Pokke rotte dan wel.

Groetjes
Just Me

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 10 jul 2007, 20:00

ze is altijd streng het is een heel gezonde mevrouw ! ik heb wel wat overgewicht maar daar ze zo streng was ben ik maar +-5kg bijgekomen . langs de ene kant was ik wel echt blij hoor . ze komt heel streng en grof soms over maar is een kei in haar vak . als er iets mis is ze weet direkt en oplossing en heeft alles direct onder controle . ze blijft ook altijd bij alles heel rustig . de bevalling zelf is heel prima verlopen . ook gewoon als gyne valt ze goed mee ze heeft mijn spiraaltje gestoken en dat deed ze heel goed en zacht . de meeste kunnen depestel niet zo goed hebben.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 jul 2007, 21:24

je hebt al van de eerste keer prijs met je vraag :lol:

Storen doe je hier nooit!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Evytjeuh

Bericht door Evytjeuh » 10 jul 2007, 23:12

Ik ga ook bij Dr Depestel !! :)
Is een hele lieve vrouw, en is idd streng op de kilo'tjes, maar jah.. dat doet of zegt ze ook alleen maar uit voorzorg.
Ze is ook heel zacht, en stelt je op je gemak.
Dus je hoeft er niet bang voor te zijn!!!

groetjes

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 08:42

Evy,

Bedankt ook om me op men gemak te stellen. Ik heb al een afspraak dus ik zal het binnenkort zelf mogen ontdekken hoe of wat voor iemand ze is eh. Hoop alleen dat ik zo snel mogelijk mag beginnen voor dat klein ukkie. :-) Zie er nu echt wel naar uit, ondanks alle problemen waar ik weer ga voorstaan...

Aja mss iemand een idee?? Als je PCO hebt en je hebt hulpmiddeltjes nodig, geeft ze dat direkt of wacht ze eerst een tijdje af??

Bedankt!
Groetjes

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 11 jul 2007, 14:21

Ik heb PCOS en ik mocht direct starten met Clomid...
ik heb er zelf voor gekozen een jaartje te wachten nog, omdat ik zo graag natuurlijk wou zwanger raken.
Maar het ging echt niet!

Succes alleszins!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 15:14

Hey Molly,

Weet hoe je je voelde. Zou ook er ook alles voor geven om natuurlijk en spontaan zwanger te geraken, maar denk eerlijk gezegd dat het supermoeilijk zal zijn. Als je op een jaar maar drie of vier keer je MS krijgt... :-) Maar we duimen voor onszelf. :lol:

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 11 jul 2007, 15:40

ik denk dat iedereen wel het liefste op een natuurlijke manier zwanger wordt, ik heb ook pco en maar om de 2 maanden mijn maandstonden, dus dan weet je dat je minder kans hebt dan iemand anders

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 16:00

Het is misschien niet lief om te zeggen, maar ik ben al wel blij dat er nog meiden zijn, dat ik niet alleen ben... :wink:

Mel, heb je al kindjes of nog niet? Hoe oud ben je en van waar? als ik mag vragen natuurlijk. :-)

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 11 jul 2007, 18:37

Just me schreef:Hey Molly,

Weet hoe je je voelde. Zou ook er ook alles voor geven om natuurlijk en spontaan zwanger te geraken, maar denk eerlijk gezegd dat het supermoeilijk zal zijn. Als je op een jaar maar drie of vier keer je MS krijgt... :-) Maar we duimen voor onszelf. :lol:
Ik heb mijn regels ook maar 1 keer in het jaar, soms zelfs minder!
De ene vorm is al erger dan de andere!
Ik heb drie maand zelf geprobeerd met mijn vriend, om naturlijk zwanger te raken!
Ben toen nog eens op onderzoek gegaan, en dan hebben ze clomid voorgeschreven! Ik begin volgende week! (omwille van een eisprong die niet in mijn vakantie mag vallen!

Geen zorgen maken, alles komt wel in orde!

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 11 jul 2007, 19:06

ik begrijp wat je bedoelt, het helpt een beetje als je weet dat je niet alleen bent, ik ben er 23 en we zijn nu 7 maanden bezig voor een eerste, ik heb er al een ronde clomid opzitten maar had geen reactie

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 11 jul 2007, 19:28

Ik kreeg ook mijn :twisted: helemaal niet... maar ik wou het persé proberen.
Enfin, verloren tijd in feite ze in mijn geval, maar ja, ik ben een koppige hé!!
Clomid heeft mij echt goed geholpen.
De eerste keer was de rijpe follikel 3 dagen later gerijpt dan normaal.
Dus de gyn dacht ook dat ik er niet op reageerde.
Tot ze 3 dagen nadien toch even checkte voor de zekerheid :wink:

Bij mij was het bij de vierde poging prijs!

Ik heb meermaals de moed verloren.
Ik zat meer op het toilet te checken of ik mijn :twisted: al dan niet had dan iets anders (ik stond er zelfs voor op :oops: )

Ik wens jullie allemaal een zwangerschap en een lief kindje toe!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 19:36

Hey hey,

oh juist lekker gegeten se. :-) Weeral wat kilootjes bij. :-)

@Mel
Ik neem normaal op 20 juli mijn laatste pil. Wou dan eerst naar de gyne maar denk/vrees dat ik mijn afspraak van 24 juli zal moeten afzeggen (MS waarschijnijk). En ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om nog eens een maand extra pil te nemen. Laat men lichaam maar rustig ontwennen van de pil en dan zien we wel. :-)

@Bolleke
Ben zeker dat het ooit wel in orde komt. Maar vrees wel dat wij er veel geduld voor moeten hebben. In ieder geval ze kunnen dan niet zeggen dat het niet gewenst is eh. :P

Groetjes
Just me

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 11 jul 2007, 20:04

ik zie wel, ik wil niet dat mijn leven alleen maar draait rond het zwanger worden, ik wil het wel heel graag zenne, bij mij op het werk is er een vrouw en zij heeft 6 jaar geprobeerd maar niks lukte terwijl ze niks scheelt, dat is al 10 jaar geleden en zij is er nog niet over, als er iemand zwanger is kan zij niet blij zijn voor die persoon en ik vind dat erg, ik zou nooit zo willen worden

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 20:28

@mel
Als je probeert om zwanger te worden en je zo verlangt naar een klein ukkie, neemt dat je leven over. En dan is elke maand er teveel aan. :lol: Ik begrijp wel wat je zegt, over niet gelukkig kunnen zijn voor anderen die wel zwanger zijn... Ik zou dat ook niet kunnen maar als je zolang die wens hebt en je ziet andere zwanger worden en jij niet, dan komt de jaloezie wel wat naar boven... spijtig genoeg. Denk dat er wel meer mensen zijn die dat kennen, dat gevoel. En dat is dus wel begrijpelijk ergens.

@molly
ben blij dat het je maar vier rondes Clomid heeft gevergd en dat je nu kan genieten van je kunstwerk. :lol:

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 11 jul 2007, 20:45

Soms komt het er idd op neer, van niet je hele leven te laten draaien rond die zwangerschap!
Je moet misschien wel wat extra moeite doen, maar de genycoloog zei ook tegen mij, verwacht niet dat je de eerste maand al prijs hebt!
Ga gewoon verder met je leven, want teveel er aan denken bezorgt je stress, en daardoor kan ook alles in de war lopen!

Tvoordeel van clomid is dat je heel exact weet wanneer je vruchtbaar bent, als ze op de echo een eitje zien klaarzitten!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 11 jul 2007, 20:55

Bolleke schreef:
Tvoordeel van clomid is dat je heel exact weet wanneer je vruchtbaar bent, als ze op de echo een eitje zien klaarzitten!
Da's waar!
Ik weet exact tijdens welke vrijpartij Lowie verwekt is :wink:
We hebben de benen-techniek toegepast toen :lol:

Er zijn hier BF'ers die hiervan kunnen meepraten!
Bij hun is die ook gelukt!

Een woordje uitleg: na het vrijen, op je rug blijven liggen, je ventje houdt je benen in de lucht en schudt ne keer goed dat alles op de juiste plaats terecht komt et voila!!! :wink: Succes gegarandeerd!
Afbeelding


Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 11 jul 2007, 21:00

Ziet er best wel grappig uit in mijn gedachten :roll:
Maar ja, wat werkt, werkt eh!

Ik ben al de dagen aan het aftellen dat ik mag beginnen, maar wil kost wat kost vermijden dat mijn eisprong in de vakantie valt!

Maar nu moest ik zo een geneesmiddel nemen dat mijn regels opwekt!
Maar nu was ik me aan het afvragen,
moet ik met die medicatie stoppen als ik ze krijg, of moet ik dat doornemen tegelijk met clomid :?

Kan misschien best nog eens naar de geny bellen!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 11 jul 2007, 21:08

Ik was daar al mee gestopt denk ik vóór ik ze kreeg ...
Ik moest dat 5 dagen nemen en de week nadien kreeg ik ze.
Denk ik, vraag het best eens aan je gyn :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 21:28

Amai ineens zoveel reacties.... Ga ne mens eens effe rustig in t bad seg. :lol: :D

Clomid moet je nemen voor vijf dagen dacht ik toch ook. Maar is ondertussen al wel bijna twee jaar geleden bij mij, dus kan me ook vergissen eh.

@Bolleke
Wat bedoel je juist met dat je kost wat kost wilt vermijden dat je eisprong in je vakantie valt? Lijkt me toch leuk? Dan kun je ongestoord in je vakantie ukkiën?! :lol:

Trouwens meiden, ligt mss aan mij maar ik weet al niet meer wie wie is enz. Dus mss een lijstje bijhouden?

Just me, 25 jaar, 1 ste kindje, pilstop 20 juli???

(Jullie moeten niet eh, tis maar een ideetje)... :?

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 11 jul 2007, 21:33

Just me schreef:
@Bolleke
Wat bedoel je juist met dat je kost wat kost wilt vermijden dat je eisprong in je vakantie valt? Lijkt me toch leuk? Dan kun je ongestoord in je vakantie ukkiën?! :lol:
Mja, als je clomid neemt, zeker de eerste maand, er zijn mensen die de eerste maand niet reageren, maar er zijn er die 5 eitjes klaar hebben zitten!
Nu ik wil wel graag kinderen maar dat is niet verantwoord eh!

Das trouwens ook op aanraden van mijn genycoloog, ze wil alles goed controleren!

Ik moet beginnen op dag 1 van mijn regels met clomid, en pas stoppen op dag 12! Das dat zijn meer dan 5 pilletjes eh!

P.S.: Bolleke, 21 jaar, eerste kindje, pilstop was ergens in maart, en start clomid is dit weekend!

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 11 jul 2007, 21:45

Nee vijf eitjes is wat teveel. Hoewel een tweeling zou ik nu wel zien zitten eigenlijk. Mijn schatke zijn vader is nen tweeling. Dus naar t schijnt heb je dan meer kans. En ik die dan diene clomid moet nemen... Goh in t begin werd ik bleek toen ik dat hoorde van zijn vader enz. Maar nu zie je overal tweelingeskes lopen eh en das wel koddig. :-)

Ahja zo bedoel je. Ja das juist, met clomid moet je naar de gyne voor controle en te zien of het werkt of niet. Sorry zenne, maar tis effe opfrissing voor mij...

Amai dat zijn 12 pillekes die jij moet nemen?? Klinkt me maar raar in de oren. Bij mij waren het er toen 5 ja. Maar meer niet. Soit, het werkte bij mij ook niet dus.... :-)

Just me, 25 jaar, 1 ste kindje, pilstop 20 juli???
Bolleke, 21 jaar, eerste kindje, pilstop was ergens in maart, en start clomid is dit weekend!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 11 jul 2007, 22:28

Ik wil niet zwanger worden... alé, nog niet.
Heb al 1 kindje, dankzij Clomid dus.
Hij wordt volgende maand al 2.

Ik moest ook eerst iets nemen om mijn :twisted: er door te krijgen en dan 5 comprimees Clomid.

Ook altijd gecontroleerd, om na te gaan of er geen overstimulatie is.

Ik kom hier meekletsen als morele steun en om te tonen dat Clomid echt werkt!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 12 jul 2007, 08:44

@Molly,

Die steun is wel heel tof van je. En ja ik weet dat Clomid de natuur in de meeste gevallen goed helpt hoor. Maar doe het liever 'natuurlijk'. :wink:

Mag ik onbeleefd zijn maar als je niet zwanger wilt worden nu (voorlopig toch niet), waarom neem je dan Clomid? Want dan is de kans toch groter dat je op een goei tijdstip met je man knuffelt? Ale is maar een vraagje, je moet er niet op antwoorden hoor.

Btw zijn er hier meiden die iets nemen zonder dat ze naar de gyne zijn geweest? Bv iets van folium ofzoiets. Hoor dat zoveel terugkomen en ik ken het niet. Kun je dat zonder voorschrift gaan halen bij apotheek? Pff voel mij precies zo'n groentje. :D

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 12 jul 2007, 09:15

Volgens mij neemt ze nu geen Clomid! Ze heeft het genomen en daar heeft ze haar prachtig zoontje aan te danken!

Elke genycoloog zal zo zijn eigen methode hebben zeker! Als ik niet reageer op die Clomid dan moet ik er nog meer nemen!

Foliumzuur, kan je vrij verkrijgen bij de apotheker! Ik neem dat al een tijdje!! Het is bewezen dat foliumzuur goed is als je probeert zwanger te raken en het bent!

Het zou namelijk bepaalde handicapen enzo voorkomen!

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 12 jul 2007, 09:43

SORRY !!!! :oops:
Ik heb de indruk dat ik Bolleke en Molly door elkaar sla...
Voel me rood worden nu en ambetant....

In ieder geval bedankt voor je antwoordje over het foliumzuur. En wat diene Clomid betreft zullen we wel zien. Het zal afwachten worden, eerst zien natuurlijk of dat we niet eerst een tijdje zo moeten proberen eer we Clomid mogen nemen.

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 12 jul 2007, 09:52

Goh, de meeste genycologen laten die beslissing aan jou over denk ik!
Ze kijken op een echo, en als ze zien dat je zoals mij idd geen spontane eisprong hebt, dan zeggen ze zelf dat het eigenlijk weinig zin heeft om het zo te proberen!

Neem nu in mijn geval dat je een eisprong hebt om het jaar een half of langer! Dan heeft het weinig zin om een jaar zelf te proberen, want in heel dat jaar is er geen eisprong!

Dat was bij mij de doorslag om er direct mee te beginnen! Eind deze week (bijna :lol: !!!!!!) begin ik eindelijk!

Het enige probleem dat ik nu heb is koopdrang! Ik werk in een winkel waar ze veel goedkope babyspulletjes verkopen, en soms kan ik me echt moeilijk bedwingen! Het is ook allemaal zo schattig! Ik pak dat dan in in plastiek en leg het opzij in de kast voor de dag dat het zo ver is!

Maar ergens in mijn achterhoofd ben ik dan bang... wat als het nu eens niet lukt? Ook niet met Clomid :s

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 12 jul 2007, 10:13

Bolleke, zo mag je niet denken. Je moet positief blijven denken. Het kan mss zijn dat je niet direkt geluk hebt met dienen Clomid, maar er zijn tegenwoordig zoveel manieren, goh je moest eens weten.

Maar eerlijk gezegd, ik zit er ook met in mijn hoofdje. Moet zeggen, ben nog maar een half jaar samen met mijn schatke nu. Misschien vroeg dat we er aan beginnen maar wie weet zijn we na een jaar nog bezig. Dus ik vind het niet erg om nu al te stoppen met de pil en er rustig voor te gaan. Ik heb de laatste keer (paar jaar geleden) ook geen eisprong gehad, terwijl ik Clomid nam. Dus dat komt er ook nog eens bij. Goh ik wou dat ik al een paar jaar verder stond en dat we konden gelukkig zijn met ons klein ukkie. Maar ja, dan ben ik ook al een paar jaar ouder weer he. :P

T leven is niet gemakkelijk maar je komt er wel. Gegarandeerd! :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”