tweestrijd

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:
tweestrijd

Bericht door bezeke555 » 02 okt 2006, 09:57

eerst en vooral sorry dat het zo lang geleden is dat ik nog iets van me heb laten horen.

we zitten met een tweestrijd/dilemma

is het verstandig voor ons om zwanger te worden?

waarom?
1 omdat marc fibro en cvs heeft, alsook zijn moeder had dit, zijn zus heeft dit, mijn moeder heeft dit enzoverder; een verhoogde kans dat het kind het ook zal hebben.
2 in die toestand (marc fibro en cvs en ik voltijds gaan werken) gaan we dat wel aankunnen?

het zijn maar een paar vragen waar ik nu juist opkom, maar misschien het overwegen waard om geen kindjes te hebben...

ik weet het ff niet meer :cry:
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)


Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 02 okt 2006, 11:45

Hallo meid!

Wat zeggen de artsen hiervan?

xxx
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 okt 2006, 12:20

is dit erfelijk bepaald? Misschien eerst eens laten onderzoeken of jij ook drager bent en of er veel kans is dat jullie kindje dit ook zou kunnen krijgen.
Het eerste dilemma is natuurlijk moeilijk, want het is bepalend voor de toekomst van jullie kindje.
Het tweede dilemma zie ik echter zo: als er genoeg liefde is voor dat kindje, en dat zal ongetwijfeld 100 % zeker zo zijn, dan kan je alles aan! Waarschijnlijk kun je steeds hulp inroepen van familie en vrienden, of zelfs van buitenaf?

Hopelijk kom je er snel uit...
Afbeelding

Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 02 okt 2006, 19:29

het zal waarschijnlijk een megadomme vraag zijn maar wat zijn fibro en cvs?

ik ken daar niets van :roll:

het moet waarschijnlijk wel belangrijk zijn gezien je twijftelt om kindjes te maken ...

Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:

Bericht door bezeke555 » 02 okt 2006, 20:40

Hallo meid!

Wat zeggen de artsen hiervan?

xxx
wat de dokter zegt? ben deze avond naar de huisdokter geweest omdat ik blijkbaar in een depressie zit. en die behandelt mij als een klein kind he :evil: , marc zegt dat het goed bedoeld is, maar kweet het niet ze.
ik heb gvd in een creche gestaan, zal toch wel weten wat kinderen nodig hebben en wat het allemaal kost van energie enzovoort, heeft em daar ne hele litanie over gestoken zeg, kwam nog depressier thuis. hij heeft het verdoezelt met een heel verhaal, maar snap wel wat hij bedoeld: begin er niet aan... jullie kunnen het niet aan...

zie het niet meer zitten echt waar :cry: :cry: :cry:
het zal waarschijnlijk een megadomme vraag zijn maar wat zijn fibro en cvs?

ik ken daar niets van

het moet waarschijnlijk wel belangrijk zijn gezien je twijftelt om kindjes te maken ...
muisje: geen enkele vraag is stom... kan best begrijpen dat je niet weet wat het inhoudt... er zijn heel veel mensen die niet weten wat het is...
daarom een kort woordje uitleg

cvs: chronisch vermoeidheidsyndroom (altijd moe dus) fibro (of in de doktersmond fibromyalgie) is een wekendelenreuma, die gepaard gaat met heel veel spierpijn, een constant griepgevoel zeg maar, daar is het het gemakkelijkste mee te vergelijken.

ben sterk aan het overwegen om terug volgende keer dat ik :twisted: wordt terug aan de pil te gaan... voor mij hoeft het ff niet meer
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 okt 2006, 20:45

Zééég!!!!Nu is het niet de moment om je hoofd te laten hangen hé?
Je was nu eindelijk zover om naar de gyn te gaan, wat je ook hebt gedaan en nu krabbel je terug?
Hoeveel kans is er dat jullie kindje dat ook zou hebben?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:

Bericht door bezeke555 » 02 okt 2006, 20:51

hoeveel kans? niemand weet het...

maar het is wel een feit dat het meer en meer in de families voorkomt, dus er is zoiezo al een verhoogde kans

en er is nog iets dat ik vergeten vertellen ben daarnet, hij zegt dat marc zijne test er goed uit ziet en de gyn zegt van niet, kom he zeg!!!

nu wil hij beweren dat het compleet aan mij ligt :roll: :cry:
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 okt 2006, 20:53

Een huisdokter is een arts waar je voor vanalles en nog wat naartoe gaat, een gyn is een vrouwendokter. Ik zou dus meer vertrouwen hebben in het advies van een gyn.
Kunnen ze dat niet natrekken hoeveel kans? Ze kunnen zoveel.
Moet jij nog terug naar de gyn?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:

Bericht door bezeke555 » 02 okt 2006, 21:21

nee ik moet normaal niet meer terug naar de gyn of juist mocht ik zwanger zijn bv of voor de jaarlijkse controle, ze heeft ons doorgestuurd naar dr braeckman in lier die er nog meer van kent, en dan zal die zeggen of de uitslag goed is ja of nee en bespreken wat de mogelijkheden zijn.

en verdorie zeg, als hij er niks van kent dan zou hij beter zwijgen vind ik

ja sorry mensen maar ik ben echt wel heel slecht gezind ze
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 okt 2006, 06:54

Geef de moed niet op meid!
Wat je allemaal hebt meegemaakt bewijst juist dat jullie wel sterk zijn en veel aankunnen! Als het advies van de gyn goed is, waarom zou je dan je droom aan je neus laten voorbij gaan?

Sterkte! en veel succes :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 03 okt 2006, 08:56

idem...

Ge moogt je droom niet opgeven.

Jullie moeten er gewoon voor gaan. Het is niet belangrijk wat andere denken, maar wat jullie zelf denken.

Je bent sterker dan je denkt en er is altijd wel iemand bereid om je te helpen, moest het nodig zijn.

Hou de moed erin!!
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 03 okt 2006, 19:16

Bezeke ik zou echt eerst willen nagaan hoeveel kans er bestaat dat jullie kindje dit ook zou krijgen en dan pas beslissen.

Je bent nu al zover ...
Je hoofd niet laten hangen en ga er samen voor!

Gebruikersavatar
Fredje & Fabke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 23:08
Locatie:Leuven

Bericht door Fredje & Fabke » 06 okt 2006, 10:39

Hey meid,weer moed nemen hoor. Misschien eens navragen bij een gyn of dokter in een Universitair ziekenhuis. Dan kun je een betere raad krijgen en overwegen of het voor het kindje te doen is. Maar ik denk dat als je je wat beter voelt en klaar bent voor kindjes ze gaan zeggen dat dat geen probleem is. Ik heb ook al gehoord van die ziekte maar denk niet dat dat erfelijk is,maar toch zeker aan een dokter vragen en overwegen. Het is ook iets waar mee te leven valt dus vind ik persoonlijk dat die beslissing bij jullie moet liggen,als jij echt zo graag kindjes wil, geef ze veel liefde en zorg en ga ervoor zou ik zeggen. Veel succes x
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 okt 2006, 11:20

heel lastig om je hierin te adviseren....
ik weet hoe graag jullie kindjes willen en ik zou zeggen: geef de moed niet op!!
maar anderszijds kan ik je wel begrijpen dat je je zorgen maakt over bv de erfelijke factoren omtrent marc zijn ziekte...
Ik zou dat ook doen...
Ik denk dat je gyn nog altijd het meeste van dit alles afweet tov je huisarts...
Heel verwarrend allemaal
Zet alles eens goed op een rijtje... op je gemakje hé
niets forceren
praat er samen nog eens goed over
probeer je 'depressie'wat te overwinnen
en ga dan volledig voor jullie gezamelijke beslissing
of dat nu met of zonder kindjes is.... belangrijkste is dat jullie elkaar graag zien hé :wink:
Maar ik hoop dat jullie rustig tot een beslissing komen
heel veel succes!
en als je graag wat wil babbelen, je weet ons te vinden hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:

Bericht door bezeke555 » 06 okt 2006, 13:29

heb al een tijdje niet meer op het forum geweest :oops:
had echt even tijd nodig voor mezelf...
het is elke dag verschillend mijn mening; de ene dag denk ik van ja we kunnen het aan dat de mensen rondom ons eens ontploffen zeg! we doen ons eigen zin en de andere dag heb ik zoiets van nee toch nog maar ff wachten, wie weet...
ik zou niet weten van wie we hulp kunnen verwachten
vrienden? pffff hebben we in feite niet, of ja een paar, waar we zelden iets van horen, familie? te ver weg, mijn familie woont in eeklo, zijn familie in gent en balen dus ja...
op dat punt zullen we er alleen tegen aan moeten gaan
we hadden eerst een afspraak gemaakt met een dokter in lier, maar we gaan die afzeggen, want we gaan zoiezo de natuur zijn gang laten gaan
we kunnen nog altijd een afspraak maken mocht het nodig zijn

in ieder geval bedankt voor jullie steun hoor
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 06 okt 2006, 13:42

mss eens zoeken op het net of je daar info omtrent kan terugvinden...

of ten rade gaan bij gynecoloog, dat kan ook geen kwaad hé.

Kop op.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 okt 2006, 21:35

Je zegt: we gaan de natuur zijn gang laten gaan.
Wil dat dan zeggen dat je niet meer verdergaat naar de gyn? :( Ik blijf daar achter staan. Jullie hebben recht op medische hulp.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:

Bericht door bezeke555 » 06 okt 2006, 21:42

ja dat wil inderdaad zeggen dat we gewoon alles laten zoals het nu is, dus ook geen geloop naar de gyn meer...

natuurlijk hebben we recht op medische hulp, maar als we enkel tegenstand krijgen hoeft het voor mij ook niet...

misschien dat ik daar over een tijdje moet nadenken en dat ik dan toch wel stappen zal ondernemen om toch op 'medische' manier zwanger te worden, we zullen wel zien

trouwens wat die erfelijkheid betreft he, geen enkele dokter weet of het erfelijk is of niet, maar als je eens kijkt naar beide families...
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 08 okt 2006, 14:28

Zeg zeg, tegenstand van buitenstaanders gaan jullie toch niet tegenhouden zeker?????

Het is JULLIE leven hé.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 10:50

Bezeke, als je de tijd nodig hebt om alles op een rij te zetten dan moet je dat gewoon mar even doen en vooral jou w gevoel volgen ... en eens een andere dokter ;) overwegen als die zo doet - amai. dikke knuffel en ik hoop dat je er snel uit geraakt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 okt 2006, 16:09

Ik zou het aan de ene kant wel jammer vinden dat je stopt. Je was nu eindelijk zover. Ik vind niet dat iemand anders jullie kinderwens moet afnemen, ze zouden blij moeten zijn dat jullie jullie liefde willen bezegelen met een baby!
Sorry dat ik het zeg: maar als je al zolang probeert zonder zwanger te raken, dan ga je binnen dit en een jaar allicht ook niet zwanger zijn zonder hulp. Volgens mij is dit jullie enige kans hoor!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 09 okt 2006, 20:01

Ik zou haar raad maar opvolgen hoor :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”