Ovulatie-vraagje

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg
Ovulatie-vraagje

Bericht door beagle » 27 mar 2006, 14:55

Hallo

Hoe lang na de eisprong kan je zwanger geraken?
Ik voel deze iedere maand, een enkele dagen geleden was 't weer zover.
Toch denk ik dat we te laat 'geklust' hebben.

Denk niet dat ik zwanger zou kunnen zijn hoor, maar vraag dit enkel uit nieuwsgierigheid.

Doei!
:)
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 27 mar 2006, 18:39

Hallo Beagle,

Ik heb ook het voordeel dat ik mijn eisprong altijd voel. Dat maakt het natuurlijk makkelijk om te weten wanneer je zeker moet klussen.
Ik heb er net eens één van mijn vele zwangerschapsboeken bijgehaald en dit heb ik gevonden over wanneer je het meeste kans hebt om zwanger te worden.

Het grootst is de kans (26%) tijdens het etmaal van de eisprong zelf. Na vier dagen is het nog maar 5%, nog een dag later is de kans bijna afwezig.

Dag 0= eisprong
--------------------
-3 = 0%
-2 = 11%
-1 = 15%
0 = 20%
1 = 26%
2 = 15%
3 = 9%
4 = 0%

Ik zal nog eens verderneuzen in mijn boeken en tijdschriften en zien of ik hierover nog iets anders terug kan vinden.

groetjes cindy
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 mar 2006, 07:22

hey Cindy

da's interessant :)

laat me maar weten wat je er nog over vindt

XXX
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 29 mar 2006, 18:30

hey beagle, dit komt dan weer uit een ander boekske:

Een kwestie van timing
Timing is bij de bevruchting van essentieel belang. Op het moment dat een gezonde spermacel de eileider bereikt, moet bij de vrouw een eicel gerijpt zijn. Sperma kan maximaal 4 dagen overleven in een vrouwenlichaam. Als binnen die termijn geen eisprong plaatsvindt, sterft het sperma. Een vrouw kan dus ook zwanger worden als ze 2 of 3 dagen voor de eisprong gemeenschap heeft gehad. Sperma dat na de eisprong aankomt, kan geen eicel meer aantreffen in de eileider.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 29 mar 2006, 19:38

das goed om te weten ik was daar ook wel in geintreseert,ik blijf proberen ben vandaag een staaltje gaan binnen doen van mijn man volgende week weet ik meer hoop ik achter 5 dagen zeggen ze toch dus ik zie wel.
hoop dat alles in orde is bij mij was het goed dus nu nog mijn man dan is er niets meer om ons zorgen om te maken dn ben ik gerust.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”