Gezellige babbel over ...

Moderators:Welcome, Moderators

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 08 jun 2006, 19:11

Kop op!


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 08 jun 2006, 23:09

Thx ! 't Zal wel niks zijn... heb er mij bij neergelegd (voor deze maand !)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 09 jun 2006, 09:10

ik blijf duimen voor je het zal er wel van komen :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 13 jun 2006, 18:17

Beam, niet opgeven. Je lichaam moet eerst een beetje terug in de plooi komen. Als het deze maand niet gelukt is, zal het wel één van de volgende keren lukken. En ondertussen kom je hier maar een beetje babbelen!

Ben ondertussen al ff niet meer op het forum geweest dus dadelijk een beetje bijlezen. Ons weekendje was echt ZALIG! (Zelfs met :twisted: ) Heel goed ontvangen, een heerlijke massage gehad, zalig in de jacuzzi gezeten en een enorm lekker ontbijt! Ik was helemaal zalig ontspannen! 8) Zo wil ik nog wel weekendjes kado krijgen! :mrgreen:

Veerke, je hebt ook een weekend uitgekozen om naar zee te gaan! Prachtig weer gewoon. Hopelijk heb je je geamuseerd maar ik denk inet dat dat een probleem gaat zijn hé!

Grtz
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 22 jun 2006, 21:36

Hoi allemaal, ben vandaag naar de gyne geweest. Hij heeft een echo gedaan waarop te zien was dat ik nog steeds geen rijp eitje had (vandaag dag 20), voor de rest was denk ik wel alles in orde. Hij heeft ook bloed getrokken om mijn hormonen en schildklier eens na te kijken. Volgens hem was dit waarschijnlijk toch nog van de pil, in het slechtste geval kon dat tot 3 jaar duren eer uw lichaam terug op orde was (ik viel wel een beetje achterover zunne!)

Zijn voorstel was om in mijn volgende cyclus chlmoyd te nemen. Hij wou ook mijn regels over een week of zo kunstmatig opwekken maar dat wou ik niet. Ik wil liever een beetje afwachten totdat ze zelf komen. Ik weet dat dat in principe wel niet zal uitmaken maar toch... Als mijn cyclus echt te lang wordt, kan ik het nog doen.
En dan kunnen we eindelijk 'echt' proberen! Ik kijk er al naar uit!! :D

grtz
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding


Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 23 jun 2006, 09:11

Amai, kan dat drie jaar duren ? 'k Wist da ook nie.
'k Moet je bewonderen dat je nog wacht om het "kunstmatig" op te wekken, dat je wacht tot ze zelf uitbreken, want het is nu toch een tijd hé.
Hoop dat het toch allemaal in orde zal komen, ambertje. Veel succes !
Afbeelding

Afbeelding

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 23 jun 2006, 09:19

Wow ja, 3 jaar is wel heel lang...
Wanneer weet je de uitslag van je bloedonderzoek? Ik hoop alleszins dat het vlug in orde komt voor je :wink:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 23 jun 2006, 22:14

Normaal heb ik eind volgende week de uitslag van mijn bloedtest. Ik wist ook niet dat dat zo lang kon duren eer je lichaam op orde was. Maar dat zal maar bij een aantal vrouwen zo zijn want ik ken er toch vercshillende die van de eerste keer zwanger waren.

En over dat wachten... Nu heb ik er al zo wat over kunnen nadenken en is de eerste schok wat voorbij (het doet echt wel gek als ze ineens zeggen dat je chlomyd moet nemen en je regels opwekken en van die dingen). En ik moet zeggen dat het nu echt serieus begint te kriebelen om niet naar de gyne te gaan en toch dat voorschrift te halen (ben natuurlijk zo stom geweest om dat voorschrift toch niet te vragen). Maar mijn ventje is er eigenlijk wat tegen dat ik dat doe. Dus voorlopig ga ik het ff aanzien, als het echt te lang duurt ga ik toch terug gaan. En tegen dan is alles ook zo wat bezonken bij mn hubbie. En dan kan ik eindelijk een fantsoenlijke banner zetten! :lol:

De erst ook nog veel succes! Hopelijk kunnen we binnenkort allemaal goed nieuws melden!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 23 jun 2006, 22:20

Ik ben morgen 14 dagen overtijd, als ik het al zo kan noemen ...
het weekend dat ik mijn eisprong moest hebben, zijn we verhuisd ... met als gevolg ... door de stress heb ik waarschijnlijk geen eisprong gehad en daarmee is alles opgeschoven ...
dinsdag heb ik van de dokter een voorschriftje voor pilletjes gekregen om mijn regels op te wekken, 2/dag en dit 5 dagen lang
dit vooral omdat ik een heel regelmatige cyclus had van 29 dagen

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 23 jun 2006, 22:24

Heb je dat voorschrift bij de huisdokter of de gyne gehaald? En wat moet je nemen?
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 23 jun 2006, 22:28

van de dokter: duphaston en mocht ik/je toch zwanger zijn, dan kan het geen kwaad ...
nu ben ik wel een totale leek als het op geneesmiddelen aankomt, dus vraag me geen verdere details :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 23 jun 2006, 22:30

Ik ben ook een leek maar ik ga toch ff vervelend doen en nog een vraag stellen. :) Waarom kan dat geen kwaad als je toch zwanger bent?
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 23 jun 2006, 22:32

geen idee :lol:
het heeft iets met hormonen te maken en dus niet schadelijk

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 23 jun 2006, 22:37

Als je het gewoon bij de huisdokter kunt halen zal ik hem eens de oren van zijn kop vragen als ik het ga halen! Hij is iets minder leek als ons hé :D
Nog veel succes en natuurlijk veel plezier in je nieuwe stulpje!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 24 jun 2006, 10:58

mercikes :D
en jij ook veel succes :wink:

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 07 jul 2006, 22:00

héhé, ik heb de uitslag van mijn bloedtest sinds een paar dagen. Ik kon eigenlijk vorige vrijdag al bellen maar ik vergat het de hele tijd! :oops: Erg hé, ik kna niet wachten op een babietje maar ik vergeet wel de hele tijd om te bellen voor een bloedtest! Typisch mij!

Uit de bloedtest bleek dat mijne hormoonhandel nogal uit evenwicht is. Mijn eierstokken produceren te veel mannelijk hormoon (dat verklaart ineens waarom mijn haartkes op mijn bovenlip donkerder zijn geworden en mijn gestegen libido! :D ). De gyne bleef bij zijn besluit ommn regels te laten komen en dan met chlomyd te beginnen.

Dus ikke naar de huisarts geweest en ben nu al 2 dagen Provera aan het nemen. Anneliefje, je had helemaal gelijk, het kan geen kwaad moest ik nu wonder boven wonder toch zwanger zijn. Progesteron (zit in die pillen) heeft daar geen invloes op. Toch wel ingewikkeld al die hormonen zunne. Dus nog 3 daagjes pilletje nemen en dan wachten op mn :twisted: . En dan hopen op goed nieuws hé!

Veerke, hoe is het ondertussen met jou??

Grtz en nog veel succes aan iedereen! :D
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 jul 2006, 22:11

Duphaston was mij ook voorgeschreven
maar ik heb heb op de valreep niet moeten gebruiken, gelukkig maar
Ik hoop voor jullie dat het ook snel lukt!!
de moed niet opgeven hé!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 07 jul 2006, 22:13

Ambertje schreef: Uit de bloedtest bleek dat mijne hormoonhandel nogal uit evenwicht is. Mijn eierstokken produceren te veel mannelijk hormoon (dat verklaart ineens waarom mijn haartkes op mijn bovenlip donkerder zijn geworden en mijn gestegen libido! :D ). De gyne bleef bij zijn besluit ommn regels te laten komen en dan met chlomyd te beginnen.
Daar heeft mijn dokter het ook over gehad. Meer 'beharing', acné, ... allemaal zaken die wijzen op teveel mannelijke hormonen ... maar daar kan iets aan gedaan worden hé :wink: maar ze gaan idd maar over tot extra's als je echt wel veel onregelmatig bent ed ... en bij mij is dit niet het geval.
Ambertje schreef:Dus ikke naar de huisarts geweest en ben nu al 2 dagen Provera aan het nemen. Anneliefje, je had helemaal gelijk, het kan geen kwaad moest ik nu wonder boven wonder toch zwanger zijn. Progesteron (zit in die pillen) heeft daar geen invloes op. Toch wel ingewikkeld al die hormonen zunne. Dus nog 3 daagjes pilletje nemen en dan wachten op mn :twisted: . En dan hopen op goed nieuws hé!
Zoals je aan mijn bannertje ziet zijn ze vorige zaterdag, kop op 20 dagen overtijd, doorgekomen. En ook 10 dagen na de eerste dag van het nemen van die duphaston. Er zijn nl. 2 manieren om die te nemen, weet ik nu. Zoals ik moest doen: 5dagen, 2/dag ofte 10dagen, 1/dag dusja ...
Ik denk wel dat mijnen hormonenboel nu eindelijk wat in zn plooi begint te vallen. Dat merk ik vooral doordat de puistjes rond mijn mond en op mijn kin héél fel geminderd zijn.
Maar we zien wel wat er komt. Zolang ik redelijk regelmatig ben, zal ik me zeker niet al te veel zorgen maken. Ook omdat we er hier niet echt "voor doen". Wat komt, komt ....
Alleszins succes gewenst en toitoitoi

:wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 07 jul 2006, 22:15

en 't kan soms snel komen hoor Anneliefje :wink:
laat maar komen, zou ik zeggen! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 07 jul 2006, 22:21

Ah, komen die puistjes ook van die mannelijke hormonen?? dat is ook alweer opgeklaard! Mijn ventje lacht al met mijn 'braille voorhoofd' :D Al een geluk dat je ze vooral voelt en ze niet ZO zichtbaar zijn.

Ik moet 1 pilletje Provera (10mg) per dag nemen, 5 dagen lang. En dan zouden de :twisted: er binnen een week door moeten koen, tenzij ik zwanger ben. Maar daar hoop ik echt niet op. Ik kijk gewoon uit naar volgende maand omdat we dan eindelijk een fantsoenlijke kans hebben om te proberen. Ik vind het al fijn dat ik dan zo ene superkorte cyclus ga hebben :D Ik weet ook wel dat het dan niet van de eerste keer raak zal zijn. Hopelijk blijft het wel plezierig zoals nu en wordt het niet van 'moeten'!

Aan iedereen nog heel veel succes EN klusplezier gewenst!!

grtz
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 07 jul 2006, 22:21

goortjes schreef:en 't kan soms snel komen hoor Anneliefje :wink:
laat maar komen, zou ik zeggen! :lol:
8)

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 07 jul 2006, 22:29

Ambertje schreef:Ah, komen die puistjes ook van die mannelijke hormonen?? dat is ook alweer opgeklaard! Mijn ventje lacht al met mijn 'braille voorhoofd' :D Al een geluk dat je ze vooral voelt en ze niet ZO zichtbaar zijn.
owjee, de eerste maanden nadat ik gestopt was met de pil :shock: enorm vettige huid, vooral mijn voorhoofd. Het was soms zo erg dat het net was of ik voelde de talg naar buiten komen :? (sorry voor mensen met een levendige verbeelding :lol: ) Ik was nu nog iedere morgen mijn gezicht met Pure (Garnier). En zoals gezegd al véééééééél beter. Zelfs nu met die warme dagen had ik al schrik dat ik weer zou blinken van uren ver en idd met een braille voorhoofd, maar oef, het viel super mee, zo goed als niets :wink:
Maarja, ieder mens is anders hé, de ene heeft al meer kwaaltjes dan de ander en die langer blijven of rapper weggaan.

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 07 jul 2006, 23:27

ik kom me er nog eens tussengooien en supporteren voor alle 'klussers'
toi toi toi!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 08 jul 2006, 10:21

Tis ier ook were bijna "le moment suprême" :)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 08 jul 2006, 10:41

doe je best :lol:
Maar goed dat het niet meer zo snikheet is he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 08 jul 2006, 19:05

ik wens je ook succes iedereen!
ambertje ik heb ook clomid moeten nemen en dat ging heel goed hoor ik had mijn eisprong op tijd en had goede rijpr follikels (eicellen) zitten.
mijn man was daar ook tegen maar omdat het te lang duurde moets hij wel en nu maakt hij daar geen problemen meer van ik vind dat maar een normale zaak als het moet dan moet het hé.ze hebben niet te kiezen als ze een kindje willen hebben.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
annemama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2006, 22:54
Locatie:oost vlaanderen

Bericht door annemama » 08 jul 2006, 21:35

hello dames, kom me hier even tussen nestelen
normaal zouden volgende week de :evil: moeten komen, maar heb al 2 dagen last van een misselijk gevoel, beetje buikpijn en grote honger tegelijkertijd, raar he. zou het zo ver zijn? moet wel zeggen dat ik denk dat ik gisteren 1 slechte olijf gegeten heb, maar om daar nu nog last van te hebben??
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ambertje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 21:11
Locatie:Noord-Limburg

Bericht door Ambertje » 09 jul 2006, 17:38

Hoi Beerke,
ben je al lang bezig met chlomyd? Ik hoop ook dat het bij ons goed gaat gaan maar ik maak me er nog niet druk over. Ik heb alleen een beetje schrik dat er misschien meerdere eicellen zullen rijpen, ik ben eigenlijk al content met 1 beebje (om te beginnen!) :D Waren er bij jou meerdere eicellen rijp?

Beam, ga ervoor hé meiske! :D Ik zal duimen. En ook voor jou annemama. Zou wel leuk zijn hé. Nog een paar dagen afwachten en dan weet je het hé.

Fozke, merci voor de toi toikes! Jij ook toi toi want je moet ook niet meer lang hé! Veel succes met de bevalling!

Groetjes!!!
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

Afbeelding

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 10 jul 2006, 09:37

Ik kom ook nog eens kijken...

Ambertje, goed dat je de uitslag van je bloedtest hebt, nu weet je waar je aan toe bent, hè. Nog een paar daagjes en je kan er terug aan beginnen :wink:

Annemama, hoe voel je je intussen? Wanneer is jouw nod? Spannend!!!

Hier gaat het nog steeds goed, hoor. De vruchtbare periode zit er alweer op, nu is het weer afwachten tot volgende week. Mijn nod zou 21 juli moeten zijn...

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 10 jul 2006, 14:23

hey ambertje ja er waren 3 eicellen aanwezig waarvan 2 goede en die derde juist niet was 1 cm te klein was wel blij dan heb je toch ietsje meer hoop.
ik zou er niet om geven moest ik er 2 hebben t'zou mss wel lastig zijn ma zou wel graag hebben.en daarop heb ik wel kans ook t'zit in de famillie en ik ben een generatie over dus heb wel kans,maar ja de kans dat je dat hebt op een natuurlijke zwangerschap is 2 à 3% en bij een KI is da ietsje meer 10%.heb da eens gevraagt aan mijn gyn.
hoop dat het bij jou ook rap lukt ik moet nu nog een weekje afwachten dan weet ik of ik zwanger ben of niet ik denk het niet want ik voel nog niets en denk wel dat ik mijn :twisted: ma ja dan volgende keer mss.
heb veel hoop en heb veel steun van mijn man nu hij ziet het goed zitten,in begin was hij er niet echt voor maar nu dat het wat dichter komt wel.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”