Gezellige babbel over ...

Moderators:Welcome, Moderators

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17
Gezellige babbel over ...

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 11:14

Dag allemaal!

Wij willen in maart gaan voor ons eerste kindje. Ik kijk er erg naar uit en hoop dat ik snel zwanger zal zijn :)

Hebben jullie zin om gezellig te babbelen over zwanger worden en alles wat daarbij hoort: aftellen tot..., namen, manieren om het nieuws te vertellen, de fijne en minder fijne momenten, ...

Wie doet mee?

Groetjes
Veerke


spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 13 jan 2006, 11:35

Wij hebben op een vrijdag de 13de ontdekt dat ik zwanger was, nu zijn we weer vrijdag de 13de, ik dacht: nu gaat hij geboren worden, maar voorlopig lijkt het er niet op :wink:

kvind dat wel speciaal.

Ik was de eerste weken zeer ongeduldig, want ik wilde het van de daken schreeuwen dat ik zwanger was, maar ze raden toch aan om pas in de 12de week het nieuws te vertellen :D

Dat eerste stampje, dat is ook speciaal moment hoor.
Ik hou ook een zwangerschapsdagboek bij :idea:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 11:36

nog niks?

Ik heb ook een zwangerschapdagboek bijgehouden dat nu doorloopt in zijn ontwikkeling ook. Prachtig gewoon om dat opnieuw te lezen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 11:58

Het eerste stampje lijkt me ook heel speciaal! Heb je op dat moment eigenlijk wel door dat het je kindje is...?
Zeg Spotje, ik zie net dat jij bijna moet bevallen :lol: Hoe voel je je? Ben je er klaar voor? Doe het goed, hè!

Het lijkt misschien raar, maar ik ben afgelopen weekend ook al met een zwangerschapsdagboek begonnen. Het leek mij wel tof om hier al mee te beginnen tijdens de laatste maanden dat ik de pil nog neem. In het begin zal er wel niet zo vaak iets bijkomen, maar na verloop van tijd zal dat wel veranderen.

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 13 jan 2006, 13:09

Hey,
ik ben al zwanger, dus de probeerperiode zit er voor ons alweer op, maar ik wil je toch heel veel succes wensen!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 13:57

die stampjes is echt vond ik uitzoeken wat het nu was. Waren het de darmen of een stampje. Wat ik zo onthouden heb ik de ochtend dat mijn man me vertelde met een trots gezicht van ik heb ons kindje voelen stampen...kan dat?

Zo mooi gewoon! De buik die groeit en eens je kindje geboren is is het gewoon ongelooflijk dat zo een wezentje in je buik heb mogen en kunnen dragen. Dat het iets van neits tot zoiets moois is gegroeid.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 14:21

hehe, dat wil ik nu ook, hè...

Ik weet nu niet hoe oud jullie waren toen jullie je eerste kindje kregen, maar voor mezelf ben ik toch content dat ik de leeftijd van nu heb. Ik denk dat ik alles nu veel bewuster zal meemaken dan tegen dat ik op mijn 20ste ofzo een kindje gekregen zou hebben. Dat zal natuurlijk wel afhangen van persoon tot persoon, bij mij was de situatie er toen gewoon niet naar...

Om nooit te vergeten lijkt me ook het gevoel als je ontdekt dat je zwanger bent. Dringt het dan onmiddellijk door, of wordt er eerst 5 keer naar die test gekeken... Ik ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn, ik denk het laatste...

Hadden jullie al lang de namen voor jullie kindje gevonden? Wij hebben er nu wel al een klein idee over als er een jongetje komt. Maar oké, het duurt nog wel een hele tijd, dus tegen dat het echt nodig is kan er nog veel veranderen, hè

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:26

die test...pff dat was bij mij nog eens zoveel testen doen....zelfs een week later. Dane en bloedonderzoek nam de twijfel al een beetje weg maar de echo zelf pas die nam bij mij de twijfel weg! DAt is mooi moment...

Ik was 22 toen ik zwanger was en bevallen op mijn 23ste en tja voel me goed hierbij. Wil ook niet te oud zijn zodat ik de gedachten van mijn kind mee kan volgen...

Maar je moet je er klaar voor voelen...dat vind ik het belangrijkste
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:35

Ik heb altijd gezegd dat ik moeder wou worden voor mijn 20ste. En da's dan uiteindelijk nog nipt gelukt ook. 5 daagjes na de bevalling werd ik er 20.
Ik wil eigenlijk "mee opgroeien" met Lani. 't Werd tijd voor wat orde en organisatie in mijn leven en Lani heeft daar perfect voor gezorgd!

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 14:38

Ja, heb je gelijk in, je moet er klaar voor zijn. En als de partner die je op dat moment hebt hetzelfde voelt/wil als jij, waarom zou je dan nog wachten?
Bij ons gaat er idd wel een groter leeftijdsverschil zijn, al minstens 30 jaar. Hopelijk houdt ons kindje ons jong... Bij mijn vriend zie ik daar niet onmiddellijk een probleem: hij is nu al in gedachten met ons kindje sneeuwmannen en iglo's aan het maken, naar pretparken aan het gaan,... Noem maar op en hij begint al te dromen :D

Hebben jullie het nieuws eigenlijk op een speciale manier verteld? Ik ga ook moeite hebben om het niemand te vertellen in het begin...

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:41

Vanaf ik wist dat ikzwanger was, sms'de ik naar al de vrienden
"Kerstmis zullen we dit jaar met z'n drieën vieren"
Ik kreeg direct zoveel telefoontjes dat terwijl ik met de ene aan het ellen was, ik al 5 berichten op mijn voice mail had. :lol: Zo van "Ben je zwanger of wat? Amai, proficiat!" "Is't echt waar? Dikke proficiat!" was wel tof.
Maar ik durfde het niet tegen ons mama vertellen, Guy heeft dat dan gedaan. :lol:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:41

wij hebben het niet speciaal verteld eigenlijk. Bij mijn ouders zelfs gewoon over de telefoon :oops:

en dat van die mannen...mijn vader en mijn man hebben dat ook zo dromen en plannen terwijl het kind nog moet leren lopen. Die fantaseren al dat het kind dezelfde hobbys gaat hebben en zo...

MAa rik zeg het mijn man geniet nu ook meer van Sete dan toen hij echt zo klein was. hij vind eht geweldig om zo gek met dat kind te doen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 14:46

Ik geniet nu ook meer van Lani, hoor. Er komt wat respons en we kunnen al hele gesprekken voeren (lees, ik babbel, Lani zegt af en toe "ja" :lol: )
Ik lach me te pletter met haar. Een baby'tje is lief maar een peutertje is super. :D

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 14:56

die 'ja' van LAni is dan ook geweldig he :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 15:00

Die mannen zullen dan wel allemaal hetzelfde zijn, denk ik. Maar ik vind het wel fijn :)

Ik heb al eens zitten rondsurfen en -vragen en heb al enkele goede tips om het te vertellen. Aan onze vrienden willen we ongeveer hetzelfde doen als een sms sturen. Wij willen een kaartje met een ooievaar rondsturen met daaronder 'Nieuwsgierig? Bel even: telnr'
Wel een beetje vergelijkbaar, hè...
Hoe ik het aan mijn ouders moet zeggen, weet ik ook niet. Denk wel dat ik wat nerveus zal zijn, hoewel mijn mama er toch wel blij mee zal zijn, hoor. Ik weet het niet, zal een soort 'beslissing van het moment' zijn denk ik.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 15:01

Toen we daarnet naar 't stad gingen, waren we de hele tijd aan het babbelen over oversteken en auto's en winkels. Ze brabbelde wa wordjes en daar kwamen de juiste woordjes tussen. En ze heeft me geholpen met de doos van haar potje te dragen. Daar is zo'n plastieke handvat aan, aan die doos. En zij nam een kantje vast en ik een kantje, zo liepen we over het straat. En Lani de hele tijd "Lani flink vasthoude" Echt, zo loop ik graag over't straat. En het valt me op dat Lani me meer zelfvertrouwen geeft,ik loop niet meer rap rap overt straat met mijn hoofd naar beneden.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 13 jan 2006, 15:02

Dat van dat kaartje vind ik wel héél origineel!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 15:04

tja dat is zo...

en ik ha dook wel schrik voor mijn ouders hun reactie maar al bij al waren ze zo trots dat de dag toen mijn moeder haar 50ste verjaardag vierde en we een feest hielden dat iedereen ook mij moest feliciteren. Was amper een maandje zwanger denk ik of zo en ja hoor dat was het belangrijkste...dan besef je wel hoe welkom dat klein wonder is.

Ze lieten zelfs hun werk vallen wanneer ik in spoed naar het ziekenhuis moest omdat ik zo erge pijn aan mijn nieren had...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 13 jan 2006, 15:26

Ah de test...ik dacht dat ik die maand zeker niet zwanger zou zijn, omdat we niet zo heel veel tijd hadden gehad om een kindje te maken :) , en aangezien mijn cyclus nogal onregelmatig is, dacht ik dat die verdomde regels weer niet wilde doorkomen. Kreeg ik als tip een testje te doen, als die negatief is, wordt dat nog maar eens bevestigd, en dan zullen die regels wel doorkomen.

Dus ikke om 5 uur 's morgens (ja ik wilde het persé met ochtendurine doen 8) ) een testje. Ondertussen op het gemak al wat oprommelen en tussendoor eens piepen op die test. 2 vette strepen!!!!!!!!! Ik heb zo'n 100 keer gekeken of de tijd niet verstreken was, of die streep echt wel een streep was en dan ben ik beginnen wenen. Ik had al een maand een kaartje klaarliggen voor mijn man, waarop stond 'proficiat je gaat papa worden' om dat dan af te geven. Ik dat kaartje dus nemen, en ging hem wakker maken (ah ja ik kon niet meer wachten) en heb hem wakker geschud en heel hard geroepen 'ik ben zwanger' . Tot zover mijn idee met het kaartje. :D

Bij de tweede verwachtte ik wel dat het prijs kon zijn, en idd 2 dagen voor NOD een streepje op die test. Ikke weer wenen. T-shirtje gemaakt voor ons amelie met deze tekst:

ons tweede wondertje
zo lief en klein

een broertje of zusje voor amelie
vanaf eind juli 2006
zullen we met z'n 4en zijn!!

en deze keer heb ik het wel eerst laten lezen vooraleer ik het uitriep :)

t-shirtje ook aan gedaan als aankondiging bij de grootouders.

Bij Amelie hadden we een foto van ons 2 gemaakt, mijn man las het 'grote papa boek en ikke een boek over zwanger zijn. De ene zijn euro viel al iets sneller als de andere.

Ik beleef het weer helemaal, zwijmel zwijmel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 15:30

prachtig van dat t-shirt! heel mooi
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 13 jan 2006, 15:33

dank je wel :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 15:41

Hmmmm, zaaaaalig om al die verhalen te lezen :) :) :)

Om het mijn vriend te vertellen, wil ik een mooie sticker van Baby on Board gaan kopen. Die wil ik dan met plakband op de zijruit van zijn auto plakken als hij aan het werk is. Ergens achterin (met goed zicht op zijn auto) ga ik dan staan en hopelijk kan ik dan ook wachten met naar hem toe te lopen totdat hij die sticker gezien heeft. Maar voor hetzelfde geld koop ik 4 grote chocolade letters (BABY) en geef ik hem die cadeau. Of zal ik het toch maar houden bij een boekje over papa's en een mooie spaartpot? Misschien moeten we maar onmiddellijk voor een meerling gaan, ofzo :lol: :lol: Neenee, ik weet het gewoon nog niet, heb ook nog effe tijd.

Fozke, die foto van jullie twee vind ik ook goed gevonden. Moet ik onthouden!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jan 2006, 15:46

de eerste keer hebben we het gewoon verteld via de telefoon
ik was daags voordien op controle geweest bij de gyn om te starten met een hormonenkuur.
die bewuste dag moest ik nog eens bellen voor een bloedresultaat alvorens ik met pillen kon starten
Bleek dat ik zwanger was
Aangezien we recht na ons werk naar een huwelijksreceptie moesten
hebben we elk onze moeder opgebeld en gezegd dat we later langskwamen.
Ze wisten wel dat we ermee bezig waren... maar toch was het een enorme verrassing

Bij de 2de had ik een blad gemaakt met moppen op
en tussen die moppen zat een tekstje waarin stond dat een jongetje van bijna 2 grote broer ging worden. enz enz
Mijn schoonmoeder had het blad gelezen en ze had het nog niet door
Dus vroegen we welke mop ze het beste vond
en zij vertelde onmiddellijk welke ze niet goed vond
Dat was uiteraard dat tekstje over ons kindje!!!!
dus wij
Maar ma, dat is de beste die er tussen staat, lees nog eens
Dan heeft ze het nog eens gelezen en is ze beginnen wenen van blijdschap!

dus dat was ook heel geslaagd!
Afbeelding
Afbeelding

Veerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2006, 13:17

Bericht door Veerke » 13 jan 2006, 16:12

Dat met die moppen vind ik ook wel mooi!
Echt tof als het voor een tweede kindje is, dan kan je je eerste spruit erin betrekken...

Ik ga een paar daagjes niet meer op het forum komen. Zodadelijk begint mijn weekend, ook wel fijn :)
Maandag ben ik er terug, ik hoop jullie ook.

Groetjes,
Veerke

Katia

Bericht door Katia » 13 jan 2006, 19:00

Veerke schreef:Hmmmm, zaaaaalig om al die verhalen te lezen :) :) :)

Om het mijn vriend te vertellen, wil ik een mooie sticker van Baby on Board gaan kopen. Die wil ik dan met plakband op de zijruit van zijn auto plakken als hij aan het werk is. Ergens achterin (met goed zicht op zijn auto) ga ik dan staan en hopelijk kan ik dan ook wachten met naar hem toe te lopen totdat hij die sticker gezien heeft. Maar voor hetzelfde geld koop ik 4 grote chocolade letters (BABY) en geef ik hem die cadeau. Of zal ik het toch maar houden bij een boekje over papa's en een mooie spaartpot? Misschien moeten we maar onmiddellijk voor een meerling gaan, ofzo :lol: :lol: Neenee, ik weet het gewoon nog niet, heb ook nog effe tijd.

Fozke, die foto van jullie twee vind ik ook goed gevonden. Moet ik onthouden!
bij Troia heb ik de test en een tutje en kleine sokjes ingepakt

bij een volgend ga ik zo'n sticker dat jij bedoeld op mijn buik plakken en zorgen dat hij mij uitkleedt!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 19:05

nu alleen hopen dat hij het hier niet komt lezen alhoewel de verrassing er wel in blijft he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 13 jan 2006, 19:25

:lol: nee zenne... das alleen als ik eens iets vertel dat hij heeeeeeel interessant vindt... en dan zoekt hij zelfs direct die topic op! :D

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jan 2006, 19:27

ah dus er staat niks heeeeel intresaant voor hem hier
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 13 jan 2006, 19:43

ik lees gewoon ni alles voor :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jan 2006, 19:47

ze moeten nu ook niet alles weten hé!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”