Ovulatietesten

Moderators:Welcome, Moderators

Duupje
Ovulatietesten

Bericht door Duupje » 13 aug 2004, 16:02

Hai, ben nieuw hier, weet nog niet helemaal hoe alles werkt maar al doende leer ik het wel.
Mijn man & ik proberen nu al 1 jaar zwanger te raken en ik heb al vanalles geprobeerd. Het probleem is dat ik een onregelmatige cyclus heb (tussen 30 en 32 dagen) en tellen naar "het moment" van eisprong is niet gemakkelijk. Nu heb ik gelezen dat ovulatietesten het goede moment exact kunnen voorspellen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik heb ook gelezen dat het niet werkt bij een onregelmatige cyclus. Is dat zo ? Hopelijk niet want we beginnen zo'n beetje een dégoût te krijgen van "sex op commando", maar willen wel dolgraag een klein ukkie.


Debbie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 mei 2004, 14:13

Bericht door Debbie » 14 aug 2004, 17:38

Hoi, ik herken het hier een beetje (lees maar bij moeilijkheden om zwanger te worden) Het enige wat ik nu weet is dat als je zwanger bent je dat allemaal snel vergeten bent en het was de moeite waard.
30-32 dagen is helemaal niet onregelmatig(, wel een beetje lang) Je kan je eisprong de 16e tot 18e dag verwachten (-14)
Ovulatietesten ken ik niet.
Zelf heb ik elke morgen mijn temperatuur genomen en dat was in het begin van de maand 36,1-36,2 en soms 36,3 en in de tweede helft 36,7-36,8 en de eerste dag dat het meer was gingen we er volle bak tegen aan. Tegen beter weten in tot 5 keer die dag, maar we hebben dan ook lang moeten wachten en de hoop op een kindje was heel groot. De laatste dagen ervoor deden we niets om zoveel mogelijk spermacellen te hebben.
Die verplichtingen waren niet altijd even fijn.
Wat ik nog erger vond is het feit dat je er konstant mee bezig bent, temperatuur volgen, altijd hopen dat het die maand lukt, zwangerschapstest kopen...en dan weer niets.
En dan nog het feit dat de mensen vroegen wanneer we er aan begonnen want we waren toch al een hele tijd getrouwd,...

Ik wens jou veel succes en probeer toch manieren te vinden om te blijven genieten van de sex.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 jul 2005, 13:32

Ik ben ook met ovulatie testen gestart.
De eerste was niet zo duidelijk, de tweede al wat meer, de derde daar kon je niet naast zien en straks gaat de vierde eraan geloven :) Dan nog eentje en dan hopen op het beste!


Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”