vruchtbaar...?
Moderators:Welcome, Moderators
weet niet waar deze topic te plaatsen dus dan maar hier...
Ik kan totaal niet volgen met die cyclus-berekeningen...
wanneer is een vrouw nu eigenlijk vruchtbaar?
Ik kan totaal niet volgen met die cyclus-berekeningen...
wanneer is een vrouw nu eigenlijk vruchtbaar?
Hoop dat ik het goed uitleg hé. Als je een normale cyclus van 28 dagen hebt dan heb je op de 14 de dag je eisprong. Dag 1 is dus de 1 ste dag van je menstruatie. Een eicel leeft 1 dag en een zaadcel 3 dagen. Je bent dus vruchtbaar vanaf 3 dagen voor de eisprong tot 1 dag na de eisprong. Dus met andere woorden, van dag 11 tot dag 15 van je cyclus.
Hoop dat het wat duidelijk uitgelegd is.
Hoop dat het wat duidelijk uitgelegd is.
Het hangt er natuurlijk vanaf of je een regelmatige cyclus hebt of niet. Zo had ik vorige keer mijn eisprong pas op de 26e dag (heb temp bijgehouden, vandaar dat ik het zeker weet) dus hadden we dan enkel geklust tussen de 10e en de 20e dag, zat Kleintje nu niet in mijn buik te groeien.
Jij geeft ook nog steeds BV he, dus daardoor kan je cyclus ook onregelmatig zijn, maar dat is niet zeker.
Jij geeft ook nog steeds BV he, dus daardoor kan je cyclus ook onregelmatig zijn, maar dat is niet zeker.
- Anneliefje
- Pas blauw
misschien niet meer van toepassing maar paar weken geleden op google eens "menstruatie cyclus" ingegeven en enkele interessante site's ontdekt!
Kga die hier nu niet allemaal overnemen, jullie hebben ook google
maar dit vind ik wel interessant om plaatsen:
cyclus van 28 dagen
- dag 1 tem 5 = menstruatie
- dag 6 tem 13 = rijping eicel
- dag 14 = eisprong
- dag 15 tem 28 = baarmoederwand afbraakbekleding
dit alles natuurlijk zelf te interpreteren naar eigen cyclus maar toch duidelijke basismeting
of niet ?
Kga die hier nu niet allemaal overnemen, jullie hebben ook google

maar dit vind ik wel interessant om plaatsen:
cyclus van 28 dagen
- dag 1 tem 5 = menstruatie
- dag 6 tem 13 = rijping eicel
- dag 14 = eisprong
- dag 15 tem 28 = baarmoederwand afbraakbekleding
dit alles natuurlijk zelf te interpreteren naar eigen cyclus maar toch duidelijke basismeting
of niet ?