Gezellige babbel over ...

Moderators:Welcome, Moderators

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 24 jan 2006, 12:03

amai ja diene leeft zeker nog in den oude tijd
ik heb hier niet te klagen van mijn ventje hij helpt met alles mee :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 12:42

ja, de mijne ook, en koken hoef ik al helemaal niet te doen :D Is een hobby van hem, en ik doe da helemaaaaaaaal nie graag. Mooi meegenomen, dus :wink:
't is da wat die mens nie kon snappen, dat ne man ook wel es iets kan/wil doen. Grrrr, ambetant venteke!

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 24 jan 2006, 12:51

sommige mensen zijn echt niet te doen ze zijn echt gemakzuchtig ook om een gezin draaiende te houden is het belangrijk dat je beide wat doet .
ik ben nu huisvrouw dus doe ik het meeste maar mijn man helpt evengoed nog mee hoor ... :D
Laatst gewijzigd door Annubis op 24 jan 2006, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 13:06

en zo hoort het!

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 13:17

Ja ik ben ook tijdelijk huisvrouw (nog tem maart 2007 :) ) dus ik neem praktisch heel het huishouden op me, en de verzorging van ons meisje ook. Maar mijne man steekt dan heel veel tijd in de verbouwingen, dus vind ik het ook niet meer als normaal dat ik dat opneem, zeker nu ik altijd thuis ben.

Maar als het huisje af is, ging hij helpen in het huishouden, zei hij. Hij kookt bvb heel graag (en altijd iets specialer, ik maak sneller de gewone kost)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 jan 2006, 13:21

mijn ventje is niet zo huislijk
maar ja hij heeft dan ook nog zoveel ander werk
Hij is ons huis nog altijd aan het 'bouwen' en verder moet er een tuin aangelegd worden enzo
Maar hij helpt me wel hoor: tafel afruimen
af en toe stofzuigen, de was naar boven dragen!!!, afwasmachine in- en uitladen enz
Dus ik klaag helemaal niet!!!
trouwens, ik help hem ook hoor
zo heb ik de tegeltjes van de badkamer en WC's opgevoegd
heb ik plafonds geisoleerd
heb ik op mijn knieen door de tuin gekropen om onkruid uit te trekken alvorens we gazon konden zaaien enz...
Dus we helpen elkaar!!!
Afbeelding
Afbeelding

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 13:21

hmm, nog een kokende man!
Heerlijk, hè?

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 13:23

Ja heerlijk...alleen jammer dat hij er momenteel zo weinig tijd voor heeft :? , maar dat komt zeker nog terug. En als hij dan nog kan koken in onze nieuwe keuken (verre toekomstplanning...) gaat het nog veel lekkerder zijn :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 24 jan 2006, 13:31

hihi we zijn hier bezig over de nieuwe man ....

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 13:32

Jaja hier komen echt alle onderwerpen aan bod!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 24 jan 2006, 13:35

fozke jij bent aan het proberen om 500 berichten te halen ? ik ga voor mijn duizend ....

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 13:43

Ja 500 berichtjes...er valt nog heel wat af te tetteren, dus. Moet lukken he. Tegen donderdagavond!!!

En jij de 1000!! Gaat zeker ook lukken!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 13:44

Goh, jullie hebben geluk met zo ne nieuwe man. Ik heb het tegenovergesteld van de nieuwe man :roll: Hij doet gene klop in 't huishouden en als hij dan al eens 5 minuutjes stofzuigt of helpt afdrogen is 't precies of hij doet nooit iets anders, dan is 't precies of ik moet hem bedanken om ook ne keer iets te doen. Ok, ik ben nu wel alle dagen thuis en hij gaat fulltime werken, maar dan nog... ik zou het ook eens fijn vinden als hij mij zou helpen. Al is het maar was opplooien of opruimen...
Tja je kan ni alles in 't leven willen maar ne nieuwe man of toch ene die iets meer helpt als dië van mij zou geen overbodige luxe zijn... :wink:

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 13:46

Maak hem dan nu maar al duidelijk dat je na de bevalling echt wel wat steun kunt gebruiken in het huishouden, zeker die eerste 2 - 3 maanden!! Anders is het zwaar hoor!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 13:50

Jaja, iedereen is m daar al op aan 't voorbereiden. En mama heeft gezegd dat ze dan zeker een oogje in 't zeil zal houden, dat hij mij helpt, want ik kan ni alles tegelijk. Soms denkt hij echt dat ik superwoman ben en alles kan en wil doen in 't huishouden...
Ma ja, vroeger werd alles voor hem gedaan, hij moest nooit niks zelf doen. (rotverwend dus :roll: ) Plezant is anders zenne. En als zijn ma dan eens langskomt en hij is iets aan 't doen dan zegt ze: alle da gij da doet, Sarah is toch de hele dag thuis :shock: En meestal hou ik mij dan in he, want op zo'n moment sta ik echt op ontploffen

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 24 jan 2006, 13:53

ik ben blij dat ons huis er nu staat en dat we erin wonen
want het eerste levensjaar van ons zoontje heb ik aan mijn man niets gehad
of in ieder geval niet veel
Dus nu ziet het er veel beter uit!
Hij gaat zelfs na de bevalling een paar weekjes thuis zijn (heb wel een ks dus komt vanpas!!)
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 13:57

ik doe ook het meeste zelf. Maar de eerste 2 maanden na de geboorte,heeft ventje niks aan het huisje gedaan, zodat hij me toch wat kon ondersteunen. Hij maakt wel lange werkdagen, dus het was nog pas na 19 u meestal dat ik iets aan hem had, maar ja beter als niks he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 13:59

fijn goortjes, dat je je man een tijdje bij jullie zal hebben als je kleintje er is.
saartje, misschien komt het bij jou ook nog eens je bevallen bent. hoewel het zo gewoon ook wel mag zijn, hè!
Mijn vorige vriend deed geen klop in huis. Jawel, het kot terug vuil maken als ik net gepoetst had... Of de kat op de vensterbank zetten als de ruiten pas gedaan waren (want dat was toch zo mooi van buitenuit)...

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 24 jan 2006, 15:20

hoi saartje

jouw verhaal komt me heel bekend voor hoor.
heb er hier ook nog zo ene rondlopen dat rotverwend is. je zou denken dat kan niet omdat ze met 10 kinderen zijn daar thuis maar toch het valt heel hard op hoor hier.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 15:23

Hij begrijpt da nooit als ik er over zeur, maar ik ben da soms echt wel beu, dat ik altijd alles alleen moet doen. Ik was al van begin december aan 't vragen om eindelijk eens de tafel van de keuken te verplaatsen, zodat ik er een andere tafel kon zetten die we nog staan hadden. Wel, gisteren heb ik het uiteindelijk zelf gedaan. Een heel gesleur! Hij vergeet het altijd zegt m. Da is gewoon een uitvlucht. Als ik 't ni zelf doe gebeurt het gewoon ni.
Onze kerstboom is al 2 weken leeggemaakt, maar ik kan dië alleen ni buiten dragen. Ik heb echt schrik om me te forceren. Gisteren heb ik m dan eindelijk zover gekregen om dië stomme boom buiten te zetten.
Gek word ik ervan! Ik had gehoopt dat da nog wel zou veranderen, da hij stillekes aan zou bijleren...ni dus!! :(

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 24 jan 2006, 16:37

Dat van die kerstboom, net van hetzelfde hier...ik had die ook al 2 weken geleden leeggemaakt en alle takken netjes bijeengeplooid. Maar t is nogal ne grote, dus had ik gevraagd of hij da nie wou doen, heb wel wa last van mijne rug. Nu ja, gisteren heb ik de boom dan toch maar zelf weggesleurd :roll: ik kon het niet meer aanzien, zo een kale boom in de living...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 16:43

Wij hebben thuis de afspraak: de boom zelf haalt hij uit en bergt hij terug op.
Van de boom te versieren gaat zijn haar rechtop staan, heeft daar geen geduld voor. Da's dus mijn werk.

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 16:46

Als het volgend jaar weer zo is, zet ik gene meer. Venten... mijn haren gaan er van recht staan.
En hij heeft da dus ni door, dat hoe langer je de boom laat staan hoe meer naalden hij verliest... Maar ik heb hem alles zelf laten opruimen zenne. Al die naalden in dat tapijt. Ik had geen zin om me daar ook nog eens mee bezig te houden.

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 16:49

goe gedaan!

zeg saartje, wie is dat kindje op jouw foto? (als ik zo nieuwsgierig mag zijn :oops: )

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 16:51

Dat is mijn nichtje. Ik heb heel vaak op haar gepast en ze is echt als een klein zusje voor mij. Door haar is het verlangen naar eigen kindjes ontstaan :wink:

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 24 jan 2006, 17:12

Waaw, en dan binnenkort nog eentje van jezelf...
Maakt het toch wel compleet, denk ik hè

Normaal zou ik in maart stoppen met de pil, na onze vakantie. Nu begint mijn vriend al voor te stellen om na deze strip al te stoppen... Ik heb nog niks beslist, eerst nog es goed over babbelen, maar ik zou het zeker niet erg vinden :wink:

Weet jij trouwens al of je een jongen of een meisje gaat krijgen?

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 jan 2006, 18:05

Nee, we weten nog niet wat het gaat worden. Vorige week heb ik mijn 2e echo gehad (21 weken) en ik had gehoopt dat we het toen gingen weten, maar ons babytje lag in stuit met de beentjes dicht dus niks te zien. 14 februari moet ik weer op controle en als ik wil krijg ik dan terug een echo om eens te kijken. Dus hopen dat het dan wel te zien is he

Veerke
Pas blauw

Bericht door Veerke » 25 jan 2006, 09:12

wel een mooie dag, hè, 14 februari. zou wel es een leuk valentijnscadeautje kunnen zijn. Hoewel... het echte cadeautje heb je al, hè :)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 25 jan 2006, 10:51

hey dat over die mannen ken ik ook hier hoor. Soms kan die van die dagen hebben en die komt thuis en die ploft voor computer of tv en doet niks. Of ik kom thuis van werkendag en hij heeft heel de dag voor Sete gezorgd en tja dan dumpt die bij wijze van spreken die kleine in mijn armen en doet ook niks meer....

Mijn man sorry dat ik het zo zeg...die is moe van een dagje voor Sete te zorgen. geef hem daarbij andere taakjes awel he die krijgt dat niet gedaan
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 25 jan 2006, 11:32

Ja da is wel waar hoor, een vrouw krijgt op dat gebied veel meer verwezenlijkt als een dag.

Ik ben overlaatst ziek geweest, en mijn man had toen net verlof, dus heeft hij 2 dagen volledig de zorg voor amelie op zich genomen. Hij kreeg idd ook niks anders gedaan, en heeft sindsdien bewondering gekregen voor wat ik daarnaast nog allemaal doe :D Waar ziek zijn, al niet goed voor kan zijn...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Zwanger worden”