Hello, ik kan je messchien wat moed geven
Ik ben hypo, een te traag werkende schildklier dus...ik heb geen operatie moeten ondergaan, maar ik kan je misschien toch wat raad geven...
Dit is ons verhaal...
Toen mijn vriend eindelijk groen licht gaf om met de pil op te houden, heb ik uit voorzorgen bloed laten onderzoeken op alles wat een zwangerschap zou kunnen schade brengen op voorhand te weten...
Alles was in orde, behalve zoals je al kunt raden mijn schildklier...dus het licht werd weer even op rood gezet...alle nodige testen ondergaan (echo, scintygrafie, bloed om de 2 à3 weken), gedurende 1 jaar niets anders dan onderzoeken gehad...met als conclusie hypotyroïde...
Na 1 jaar en mijn schildklier wat verbeterd mochten we er weer aan beginnen met als uitleg dat het zou kunnen dat we problemen zouden kunnen ondervinden bij het zwanger worden doordat mijn schildklier het hormoon die ik nodig had om een ovulatie te stimuleren niet kan produceren...
Heb veel op het internet gezeten en gezien hoe ik mijn kansen kon verhogen, ik ben zelf met temperaturen begonnen en ovulatietesten, zo kon ik echt wel zeker zijn of ik een ovulatie had of niet...
In februari 2006 opgehouden met de pil, de 12de om juist te zijn, en 3 maanden later was het raak...heb wel om de 3 maanden controle gehad en medicatie gekregen...maar heb een super zalig zwangerschap gehad...
Ik ben bevallen op, jawel

, 12 februari 2007 (1 jaar na het stoppen met de pil

)van een gezonde dochter zonder (tot nu toe) schildklier problemen...ik zit nog altijd (8 maanden na de bevalling) aan 3 maandelijks controle...heb wat last van mijn antilichamen die tegen mijn schildklier vechten, maar voor de rest voel ik me goed...
Mits goede waardes die door de medicijnen worden geregeld kan het in orde komen hoor...en zeker de hoop niet opgeven...
Ik stuur jou ook een pm met een site, deze mensen hebben mij ook zeer veel geholpen...
Allé, de hoop zeker niet opgeven, het kan zeker goed komen...erin blijven geloven...