onze eigen topic nu!

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 aug 2006, 18:33

Das toch wel hoopgevend he wat Wen allemaal verteld hier...tis dus zeker al niet onmogelijk he :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 07 aug 2006, 06:37

Katia schreef:chaban gehad? :lol::lol::lol:
die staat er ook voor bekend, want dat is hier laatste oplossing zelfs, om chaban in te roepen als mijn gyn of vv toch weigeren...
Nee, De Vree is nu op pensioen.
Werkte toen in palfijn in merksem,en heeft nog ff gewerkt met haarpensioen in Deurne.
Geen simpel zene!
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 07 aug 2006, 11:23

wat of wie is chaban????

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 13:03

ne gynaecoloog met een enorme reputatie zeg maar... :lol:
of dat goed of slecht is laat ik in het midden :D

ah ja, de vree, ook al van gehoord...

Katia

Bericht door Katia » 10 aug 2006, 19:56

Heb het idee dat kleintje aan het indalen is... :?
Kans op draaien verkleint dus met de minuut.
Pffff...

maandag naar de vv, we zullen wel zien hoe het zit dan.


Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 10 aug 2006, 20:07

Katia,

ik duim voor je dat de vv maandag toch nog goed nieuws voor je heeft.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 aug 2006, 20:30

Hopelijk krijg je het nieuws dat je wilt krijgen van je vv. Ik zal eens aan je denken!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 19:05

vv had gebeld... ze had net een bevalling, dus ging er niet geraken op onze afspraak...
verzet naar woensdag 18u!!! Hier bij ons thuis dan nog wel!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 aug 2006, 22:13

Alé, ALS het meezit kan ze de omgeving waar het allmaal hopelijk zal gebeuren eens verkennen :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 22:39

ben er zelf nog niet van bekomen, maar soit...

beebje is al ingedaald (had ik al door) en tegen de verwachtingen in hoogstwaarschijnlijk met het hoofdje naar beneden.
De vv kon het niet voor 100% juist voelen, maar schat de kans heel hoog (volgens haar is het echt wel het hoofdje dat daar zit en ze kon de voetjes en het ruggetje goed voelen en die lagen helemaal tegenovergesteld aan de vorige keren...)
Ze verschoot er zelf ook wel van.
Nu nog wachten op de echo binnen 12 dagen om zeker te zijn...

Het is hoe dan ook ingedaald, dus draaien zit er niet meer in.
Als het nu toch nog in stuit ligt gaan we rond de 37 weken veranderen van gyne en naar Chaban gaan omdat de vv's daar al vaker hebben mee samen gewerkt op vlak van stuiten... met onze gyne hebben ze nog geen stuitbevallingen gedaan, hoewel hij het wel doet hoor...

Kan amper wachten nu op de echo!
Ben echt benieuwd...

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 16 aug 2006, 22:57

Hopelijk voor jou heeft ze goed gevoeld en ligt de baby met zijn hoofdje naar beneden.

Gebruikersavatar
smurfin27
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:13

Bericht door smurfin27 » 17 aug 2006, 07:57

Ik duim voor je dat de VV gelijk heeft!!! Het worden alweer 12 spannende dagen!!!!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 aug 2006, 14:07

Dan heb je al bij al goed nieuws gehad Katia! Die vv zal allicht wel al wat ervaring hebben en ze zal het niet zeggen als ze niet zeker is van haar zaak! Anders heeft ze je hoop voor niets...Het ziet er dus goed uit!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 aug 2006, 15:03

ja maar ze zei er wel bij dat ik niet TE veel mocht hopen, dat ze een heel groot vermoeden had, maar dat we voor de zekerheid de echo moeten afwachten :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 aug 2006, 15:10

Katia schreef:ja maar ze zei er wel bij dat ik niet TE veel mocht hopen, dat ze een heel groot vermoeden had, maar dat we voor de zekerheid de echo moeten afwachten :lol:
en waarom kan je dan niet VANDAAG al om een echo??? ow ik heb geen geduld :oops: voor zo'n zaken tegenwoordig - en anders ook ni ;) :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 17 aug 2006, 15:18

Amaai, kwestie van nog wat meer zenuwen te krijgen :lol:. We duimen allemaal mee!
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 aug 2006, 15:24

omdat ik een maand geleden al een afspraak heb gemaakt op de 28e
en omdat die afspraak in de 35e week valt en dat ideaal is om de laatste afspraken met de gyn te maken
haha :lol:
en omdat ik zin heb om mezelf te pijnigen en om jou nieuwsgierig te maken...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 17 aug 2006, 17:20

Katia schreef:omdat ik zin heb om mezelf te pijnigen en om jou nieuwsgierig te maken...
:roll: :roll: ik zu gewoon nog een extra echo proberen te krijgne in uw geval doe of ge uw beeb ni goed voelt en acteer wat paniek en garantie dat een gyn je deze week nog om een echo laat komen :lol: maar ge zult wel te koppig :roll: zijn zeker?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 aug 2006, 20:36

Katia schreef:ja maar ze zei er wel bij dat ik niet TE veel mocht hopen, dat ze een heel groot vermoeden had, maar dat we voor de zekerheid de echo moeten afwachten :lol:
Ja, maar volgens mij gaat ze je geen hoop geven als ze het niet zeker weet. Anders vind ik het niet mooi van haar!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
meike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 feb 2006, 21:42

Bericht door meike » 17 aug 2006, 21:05

Katia,

Een goede vriendin van mij haar beebje lag ook in onvolkomen stuit. Ze voelde ook niets voor het manueel te laten draaien.
Verleden maandag had ze haar geplande keizersnede. Vrijdag ging ze op laatste controle en wat bleek: beebje was in de 38ste week nog goed gedraaid en zondag is ze natuurlijk bevallen!
Misschien draait het allemaal wel de goede kant uit.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 aug 2006, 22:22

ik ben koppig ja :lol: (en heb er momenteel geen tijd voor om naar de gyn te gaan, zijn hier te druk bezig met alles in orde maken)


Vandaag de eerste harde buiken beginnen krijgen seh!
Zou dat kunnen zijn omdat de vv gisteren zo in mijn buik heeft zitten duwen om het kleintje te voelen?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 aug 2006, 09:27

Katia schreef:...
beebje is al ingedaald (had ik al door) en tegen de verwachtingen in hoogstwaarschijnlijk met het hoofdje naar beneden.
De vv kon het niet voor 100% juist voelen, maar schat de kans heel hoog (volgens haar is het echt wel het hoofdje dat daar zit en ze kon de voetjes en het ruggetje goed voelen en die lagen helemaal tegenovergesteld aan de vorige keren...)
Ze verschoot er zelf ook wel van.
Nu nog wachten op de echo binnen 12 dagen om zeker te zijn...
...
Ik hoop het echt voor jou dat kleine broer/zus een mooie acrobatische salto heeft gedaan en nu goed ligt.. Duimen staan nog steeds omhoog!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 18 aug 2006, 09:29

allé hopen dan dat beebje gedraaid is hé?

nog effe spannend afwachten

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 18 aug 2006, 09:53

Katia hoe ver ben je nu eigenlijk? Ik bijna 35 weken nu en ligt ook nog in stuit,het ligt in u-vorm, zal ik zo maar uitleggen ,voetjes liggen aan neus volledig dubbel dus.Hij kan nog draaien maar moet oefeningen doen,maar aangezien het een groot diksken is????Zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 aug 2006, 11:29

wel zotteke, zo lag het hier ook... onvolkomen stuit noemen ze dat!
En dan is de kans op draaien eigenlijk nog heel klein omdat ze gewoon niet genoeg plaats hebben daarvoor en hun beentje zo liggen waardoor ze er minder kracht op kunnen zetten. :?
Hier is dat dus toch gelukt (allez ja, afwachten he), dus het is hier best een sterk beebje dan!
Ik ben nu 34 weken... nog 6 weken te gaan dus!

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 18 aug 2006, 15:07

Alléz zal dan ook nog moeten afwachten :? ben gisteren naar gyne geweest en hij was nog niet gedraaid,maar moet oefeningen doen de indische brug met telefoon boeken onder mijn poep.T'Is wel moeilijk want doed enorm zeer aan mijn rug.De gyne prate wel nog over een normale bevalling moest hij niet draaien als er geen complicaties tijdens de bevalling zijn en de babij niet te zwaar is,hij komt dan met zijn poep eerst.Moet nu binnen 9 dagen stoppen met mij berotec pilletjes misschien doed ze het ook bewust,omdat het al nen redelijke groten en dikken is woog gisteren al 2.800gr.Voor mij liever genen keizersnee want zie echt tegen dat herstel op,met Alessio die hier nog geen jaar is,we zullen zien,alléz ge hebt geluk hopelijk is hij binnen 14 dagen ook gedraaid als ik op controle ga,greets zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 aug 2006, 16:19

gho, mijn vv heeft het mij ook allemaal eerst zitten uitleggen...
een stuitbevalling is perfect te doen en de kans op keizersnede is even groot dan bij een gewone bevalling, alleen durven ze bij een gewone bevalling iets langer wachten omdat ze daar nog de zuiger op kunnen zetten desnoods, bij een stuitbevalling hangt het echt helemaal van jou af...
Maar het is even haalbaar als een gewone bevalling! Vind ik toch al een possitief iets...
Misschien kan je nog een vroedvrouw inschakelen om je te helpen tijdens de arbeid? Om je de goede technieken te geven, die echt jou prive behandeld, dus geen vv van het ziekenhuis?


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”