Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 mar 2007, 09:33

lang geleden dat ik hier nog izets geschreven heb.


toen we een 3 tal weken gelden met xanthe in het ziekenhuis moetsen zijn is ze gewogen en gemeten,6.930 en 70.3 cm.
haar lengte is gemiddeld denk ik,allé toch ni slecht als ik het hier lees,maar haar geiwcht is echt wel aan de lage kant.
en dan bekeek de dokter mij eens en zei,ze zal die genen van haar mama hebben gekregen.
ze had haar volledig onderzocht en alles was goed,alleen haar gewicht he.
oja de scan van haar oogjes was voorlopig oke,oef,
op 21 mei wel terug op controle gaan.


toen ze een 6 maand was begon ze te kruipen,nu vliegt ze werkelijk de kamer door.
rechtrekken sinds een maand of 2,nu trekt ze zich echt aan alles op,ze loopt aan de zetel met een hand,alsof het niets is,alleen loslaten durft ze nog niet.

ze heeft nu 4 tandjes,2 boven,2onder,de 2 bovenste zaten er een 3 weken geleden bijna tegelijkertijd door.

groetjes fie
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 mar 2007, 09:34

jaja ze worden gevaarlijk he
ik mag hem hier ook enkel vertrouwen in zijne box
op zijne speeltapijt is hij nogal rap weg, achter zijn looprekje, rechtrekken en vooruit, maar ineens boenk achteruit
heb hem in zijne box al met ene voet op wat speelgoed zien staan om omhoog te raken, maar lager dan helemaal beneden kan ik hem niet zetten he :roll:

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 mar 2007, 10:24

tja echt,ze worden gevaarlijk.
ze klimt ook op en in alles dat niet te hoog is.
als we bijvoorbeeld de zithoek 'afsluiten' met haar wippertje of maxi cozi,zodat ze niet in de keuken geraakt.
en xanthe klimt er gewoon in,en zo verder dat ze uiteindelijk toch in de keuken geraakt,tis een gevaarlijke,ze heeft van niks scrhik heb ik de indruk.
in haar park wil ze de laatste weken echtniet meer zitten terwijl ze zich er ervoor toch amuseerde.
nu begint ze hartverscheurend te huilen als ze nog maar doorheeft dat ze in haar park vliegt(om te poetsen ofzo)
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 mar 2007, 10:31

ja hier ook , wil ook niet graag in park meer, maar hij moet zenne, tis te gevaarlijk anders, ge kunt er niet ganse dag bij blijven zitten of ge kunt niets meer doen
ik probeer hem dan wat af te leiden met wat speelgoed, soms lukt dat, soms niet of met iets "nieuw"
zoals al eens gezegd, wat speelgoed aan de kant steken en op tijd eens "wisselen" is het voor hen were nieuw, en dan valt hij effe te paaien
en dat ze van niks schrik hebben, tja, denk dat ze allemaal zo zijn he, ze kennen nog geen gevaar, dat is het ergste

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 mar 2007, 10:31

hierbij enkele fototjes


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 mar 2007, 11:27

dat ziet er mij een deugnietje uit hoor!!!! :lol:
eentje om goed in het oog te houden dus, zo'n plantrekkertje :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 mar 2007, 14:09

oeioei, dat zien er idd wel gevaarlijke toeren uit zenne :?


zo trekt hij zich op :?
Afbeelding

Afbeelding

tv zien
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 mar 2007, 16:51

den tv-kijker!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 mar 2007, 23:49

ja tis erg, dat wordt ne tv verslaafde lol
hij is gisteren effe bij mijn pa gebleven, en hij had hem voor tv gezet in zijne eetstoel en Sesamstraat opgezet :P
naar het schijnt heeft hij daar echt zitten gieren dat het gene naam had
'k heb dat jammer genoeg were gemist he :? , kga hier ook eens Sesamstraat moeten opzetten
anders kijkt hij zo heel geboeid, naar de gewone dingen die wij zien, want ik zet nog geen kinderprogramma's op omdat ik dacht dat hij daar nog te klein voor is, maar hij zit soms 's avonds wat op papa's schoot
en sommige reclames vind hij echt tof, en als hij kindjes ziet, niet te houden haha

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 mar 2007, 09:59

Dat zijn hier blijkbaar allemaal vlugge rekels é. Zo rondkruipen en zich recht trekken. Daan is volop aan het proberen; hij geraakt waar hij moet zijn maar hij kruipt nog niet vrolijk rond. Nu verlang ik tegen dat hij echt zal rondkruipen, maar ik denk eens het moment er is, dat ik regelmatig eens zal zuchten :lol:

Gisteren zijn we voor de eerste keer gaan fietsen, en meneerke vond het echt zalig! En mama maar sleuren aan die fiets. Ik zal wel conditie kweken zo :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 26 mar 2007, 11:10

hier raakt hij ook waar hij moet zijn, maar het kruipen gaat hem nog altijd niet te goed af, hij gaat ook niet rap vooruit
maar denk dat het geen echte kruiperkes gaan zijn, ze staan en stappen te graag :roll:
wij hebben ook nieuwe fietsen gekocht, maar ik ga eerst een paar toerkes alleen doen, voor ik dat wrikkelgat daar vanachter ga opzetten :P , want vrees dat dat nog niet alles gaat zijn :roll:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 27 mar 2007, 23:05

hallo even komen melden dat maité haar 7de tandje aan het uitkomen is :lol: heeft er niet veel last van alleen wat snot en slijmkes ophoesten maar dat doet ze altijd als ze tandjes krijgt
ze heeft er nu 4 bovenaan en bijna 3 onderaan :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 28 mar 2007, 09:03

en ik die dacht dat het na het zesde tandje wel efkes zou stilliggen. Niet dus blijkbaar. Zesde is er nu door, maar ik hoop dat nummer 7 nog efkes achterwege blijft; want hij heeft ook altijd een ferme hoest als hij tanden krijgt
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 31 mar 2007, 22:14

jaja maité kruipt gelijk ne gieter en wandelt rond aan de zetel salontafel enz weet weer wat doen achter haar aan zitten best wel knoddig
milan heeft dat nooit gedaan

en hoe gaat het anders met de mei kids????

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 31 mar 2007, 23:53

hoe doen jullie dat voor de veiligheid van het vallen
hier wil Shayenzo ieder keer hij op zijn speeltapijt zit achter dat looprekje aan, maar hij trekt er dan aan en boenkt soms achterover op zijn hoofd
ik heb daar schrik van he , van dat vallen
ook dat proberen te stappen, hij voelt zich altijd sterker dan hij is, wil dan 1 hand loslaten, opzij iets willen grijpen enz, en dan "boenk"
kan dat gene kwaad, hoe doen jullie dat, gewoon laten proberen ?
eigenlijk moet je ze laten doen, anders kunnen ze het niet leren, maar vind het zo gevaarlijk he :?

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 apr 2007, 09:22

wel ivm dat vallen wanneer maité valt dat bonkt zij juist op haar poep dus pijn heeft ze daar niet van hé
heeft wel al eens op haar kopje gevallen toen ze in de loopauto zat en iets wou oprapen van op de grond maar t'is bij die ene keer gebleven
ze zeggen dat ze het leren hoe doen maar als ze vallen op hun kopje is dat nooit plezant hé
milan heeft wel 100 keer op zijn kopje gevallen en altijd er goed vanaf gekomen die was wat te wild zoals jou spruit denk ik

allé groetjes

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 apr 2007, 10:38

Daan is nog niet omgevallen aan zijn loopgerief :roll: Hij houdt halsstarrig vast en begint een beetje te klagen dat ik hem moet gaan helpen :lol:
Maar hij kruipt wel constant richting trapjes (er zijn twee trapjes naar de bureau) toe. Meneer kruipt ocharme een week en hij geraakt al de trap op. Er op geraken is geen probleem é, maar als hij er dan weer af wil, zou dat wel eens anderen paté kunnen zijn. En ik mag nog zo hard DAAN NEEN roepen, hij ligt plat van het lachen :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 apr 2007, 18:02

hier zet hij een aantal passen vooruit, en als het te ver ineens vooruit schuift, trekt hij het terug naar zich toe, soms wat teveel dat hij achterover valt :roll:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 16 apr 2007, 21:07

maité heeft nu 8 tandjes zé en knassetanden dat die doet en zo luid amai
vandaag haar 2de paar schoentjes gekocht een soort sandaaltje
ze stapt al goed aan haar loopwagentje en de hand maar als je ze loslaat dan zoekt ze toch direkt achter je vinger om vast te pakken
anders gaan alles goed met haar als ze de pokken niet zal krijgen van grote broer natuurlijk

en hoe gaat het anders met de meikindjes?
GREETS

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 apr 2007, 23:06

hier ook goed stappen met hulp, maar loslaten :? , direct achter mama grijpen waar hij ook maar kan :P
tot nu toe ook nog altijd 8 tandjes
dat knarsetanden kan vervelend zijn he, hier is die fase gelukkig wat over, hij doet het maar zelden meer

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 apr 2007, 09:03

Daan geeft al een tijdje zoentjes, maar nu is het niet meer normaal met hem. Van zodra je hem vastneemt, komt er een schelle 'aaaaaa' uit en gaat die mond wijd open om een zoen te geven. Zo'n keppetje! :P

Sedert hij kruipt (in 5de vitesse :roll: ) is hij precies minder geïnteresseerd in stappen. Hij stapt wel efkes mee, maar gaat dan terug op zijn poep zitten om zélf verder te kruipen :lol: En hij geraakt ondertussen ook al de trap(jes) op :shock:

Ze zijn ook al bijna 1 jaar zeg! :shock: Niet te geloven hoe vlug dat gaat é, ik kan mij nog moeilijk inbeelden dat mijn ventje ooit zo mini geweest is :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 24 apr 2007, 10:38

hallo even melden dat onz maité de waterpokken heeft voor het ogenblik nog in kleine mate ben eens benieuwd
anders gaat alles goed hier
heeft gisteren 2passjes alleen gezet maar het heeft daarbij gebleven
groetjes
en hoe gaat het met derest?

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 apr 2007, 13:24

ocharme je meisje. Hopelijk is ze er snel vanaf !

Daan doet nog geen moeite om te stappen, het kruipen is veel te leuk. Maar hij kan wel al de trappen op. Ook die naar boven :? In de gang hebben wij twee trapjes omhoog om dan naar de garage, de kelder en boven te gaan. Dus ik dacht dat ik safe zat, dat hij daar nooit zou geraken. Niet dus, ik moet dus constant zorgen dat alle deuren dicht zijn om meneerke heeft het gat gezien :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 24 apr 2007, 18:31

hopelijk blijft het miniem bij Maité, want voor zo een kleintje kan dat niet leuk zijn he

Shayenzo staat al effe zonder steun, maar gezien het nog altijd zo een wiebelgat is moet hij nogal rap achter mama grijpen :D
hij kan het hoor, moest hij wat rustiger zijn, want als je hem loslaat zonder dat hij het echt beseft blijft hij staan, maar vanals hij het in de mot heeft grijp hij me vast :roll:
alleen stappen lukt nog niet echt, ook mede dat hij altijd wil staan wiebelen he
soms staat hij in zijn park te dansen, met 1 hand aan de leuning en zijn ander precies zo in zijn zij, we hebben ons al een kriek gelachen

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 27 apr 2007, 21:38

ze heeft dus een infectie op de waterpokken maar je kan gans me verhaal lezen bij gezondheid en welzijn

ze krijgt nu haar 9de en 10 de tand nog erbij
weegt nu 9.720 en is 74cm dus dat doet ze goed hé

hoe is het anders met de mei kindjes

amai bijna al een jaar t'is niet te geloven hé

prettig weekend alvast aan allen

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 30 apr 2007, 21:58

onze maité is hier in haar tanden bijmaken zenne
ze krijgt nu nog de 2 verste onderte tanden (die grote)
en ze ziet ervan af hoor :( dat meiske) ze zal er dan al 12 hebben :roll:

ook wil ze al 3 avonden haar melkje niet meer :shock:

zijn er hier nog die geen melk willen drinken?en wat geven jullie als alternatief?
groetjes

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 mei 2007, 11:56

die doet er ook goed aan door zeg! Maar helaas met pijn :?

Geen haar op het hoofd van Daan die er aan denkt om zijn melk te laten staan, dus ik kan je jammer genoeg geen raad geven. Maar misschien eens beginnen overschakelen naar groeimelk, een ander smakske :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 02 mei 2007, 12:46

idd zoals Sofie zegt, eens veranderen van melk
ik geef nu 's morgens nog poedermelk en 's avonds groeimelk, eens met een smaakje, of volle melk
verandering van spijs doet eten zeggen ze he, ze beginnen ook al wat kieskeuriger te worden dat ze niet graag elke dag hetzelfde hebben
voor avondeten hier ene keer boterham met confituur of kaas, ander keer in wat melk , nog een ander keer in wat soep
maar ieder dag hetzefde begint hem hier ook serieus tegen te steken hoor :roll:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 02 mei 2007, 18:36

Hier krijgt Naomi nog altijd borstvoeding en ik ben van plan er mee door te gaan totdat ze stop zegt, maar wel tot maximum twee jaar hoor. Nu drinkt ze overdag al heel veel water van een klein borrelglaasje en ze begint het al goed te kunnen. Ze heeft nooit uit een fles gedronken.
Moest Naomi nu vandaag of morgen willen stoppen met de borstvoeding dan krijgt ze ook geen andere melkvervanger, we zijn zo wat tegen al die koemelk en sojamelktoestanden... Ze krijgt overdag al veel yoghurt apart of door haar eten.

En sinds vandaag heeft ze ALLEEN zichzelf opgetrokken op haar voetjes in haar tuintje door te trekken aan de spijlen. Toen ik dat zag vroeg ik aan mijn vriend of hij haar op haar voetjes heeft gezet, maar dat was dus niet het geval. We gaven mekaar een knuffel en een dikke applaus voor onze kleine meid.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 02 mei 2007, 22:56

het melk probleem is over kwam waarschijnlijk door haar tanden hé
en er komen er nu nog 2 uit vanboven ze doet er aan door onze mie :lol:
ben blij dat ze haar melkske terug drinkt t'is gezond hé

en de andere mei kindjes doen het ook goed zeo te lezen
wat worden ze toch al groot hé :D


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”