januari: meer topics?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 jul 2006, 11:02

Hallo,
Ik vind het ook fijn praten met jou.

Vandaag moeten we niet werken (11 juli) . Banken zijn ook dicht hé.
Frank is met Jonas boodschappen doen. Ik ben met Ilsa thuis gebleven.

Die operatie , hoelang moet ze dan in het ziekenhuis blijven ?

Spijtig dat je weinig vakantie hebt. Maar dat verlengd weekend is ook fijn om naar uit te kijken. Ik denk dat we tijdens ons verlof (als Frank ook thuis is) veel buiten gaan met Jonas.
Bij Frank begint het verlof vanaf de 21ste juli.

In Disney Parijs ben ik nog nooit gedaan. Zou dat wel eens willen doen maar dan als ze wat ouder zijn. Hoelang zou je moeten gaan om alles te zien ?

Hebben jullie pas een huis gekocht of zijn jullie aan het verbouwen ? Al iets gehoord van je auto ?

Ik ben net als jij enig kind.

Er scheelt in elke familie wel iets denk ik.

Ons mie is aan het vechten met hare speelboog :lol: . Ik ga haar eens effe in de relax zetten.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 11 jul 2006, 14:53

Disney is schitterend. Maar met hele kleine kindjes moet je er niet naartoe gaan, dan hebben ze er nog niets aan. Vanaf 5 à6 jaar zal beste zijn denk ik. Die gelukzalige blik op die gezichtjes is prachtig om zien.

Nog een uurtje of twee en ik kan naar huis....lange warme dag geweest...

groetjes!
Ilse
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 jul 2006, 17:50

Wel veel kosten aan de auto .
Ja maar als dat werk aan je huisje gedaan is, is het eens zo mooi hé.
Wij hebben vorig jaar de zolder laten isoleren en ombouwen tot een kinderkamer. Daar slaapt Jonas nu.

Ik kijk er al naar uit om eens naar Disney Parijs te gaan als Ilsa en Jonas groter zijn. En dan best een nachtje slapen niet ?

Alles goed met Emma ?

Vandaag had ik verse fruitpap gemaakt voor Ilsa en ze heeft alles flink opgegeten. En ze had precies spijt dat het op was.
:wink:

Morgen en overmorgen ben ik alleen thuis met Jonas en Ilsa. Ben eens benieuwd of onze vent gaat braaf zijn. We gaan zijn favoriete eten maken. Pasta bolognese.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 12 jul 2006, 11:22

Hi Sigri,
ja, voor Disney neem je toch best een dag of twee. En een aanrader is zeker één van de Disney hotels zelf te nemen. Die zijn er in verschillende prijsklasses en ik heb er al in verschillende overnacht, behalve twee: het mexicaanse en New York. Mijn favoriet is Newport Bay. En het hele dure vlak aan het park daar ben ik ook nog niet geweest. Te duur vrees ik.
Ik vond de ideale maand om te gaan in mei. Niet te druk. Hoogseizoen is niet te doen. Ik zou graag eens met Halloween gaan. Moet reuzeleuk zijn.

Voor de jongere kindjes is het fantasyland het mooiste. En het kasteel is schitterend! Jaja, ik ben zelf ook grote fan.

Met Emma is alles goed, alleen heeft ze ons vannacht wel weer bezig gehouden. Om 2u30 werd juffer wakker en om 4u heb ik haar dan maar uitgeput tussen ons gelegd. En toen viel ze in slaap. Ik weet het, het is niet ideaal...maar we hebben ook onze slaap nodig.
Met slapen heeft ze toch nog wat problemen.
Ze eet in ieder geval al heel goed. Een ferme portie fruitpap en dan later nog groenten met petatjes. En dat gaat flink binnen. Nu kan ze ook vis en vlees eten en ook dat valt in de smaak bij haar. Gelukkig.
Eigenlijk is dat van in het begin heel vlot gegaan om over te schakelen op fruit en groenten. Ze heeft dan nog twee flessen pap 's morgens en 's avonds. 4 maaltijden in totaal dus

Hmm, lekker spagetti! Kan ik geloven dat Jonas daar verzot op is.
Weet je wat ik zo leuk vind? De naam die we hadden als we een jongen zouden krijgen was....Jonas! Vind dat een prachtige naam!

Veel groetjes!
llse
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 jul 2006, 13:21

Dag Ilse,

Spijtig dat Emma niet zo goed geslapen heeft. Met Ilsa hebben we eigenlijk geen problemen.Ze slaapt meestal door. Het is Jonas die al huilend wakker wordt 's nachts.

Met vlees mag ik nog niet beginnen bij Ilsa.

Ilsa heeft ook 4 maaltijden. Eigenlijk net als bij Emma. Ze eet wel in de voormiddag groentjes en in de namiddag fruit.
De naam die we hadden als we een jongen zouden krijgen was....Jonas!
Das toevallig dan. Ik heb die naam gekozen :lol: . Frank heeft de meisjesnaam gekozen.

Jonas heeft goed gegeten deze middag. En we hebben vanalles gedaan. Hij was al om 7u op.Dus om 8.30u waren we al buiten op ons terras. Toen ging het nog van de warmte. Hij heeft geverfd als nen échte picasso. 3 schilderijen hangen er nu aan de trap. Ben benieuwd wat Frank er straks gaat van zeggen.
Hij heeft wat tv (dvd) gekeken. We hebben geboetseerd. Hij heeft samen met mij het zwembad wat gevuld met water.
Ja deze voormiddag was leuk.

Ilsa heeft in haar park/relax gelegen. En heeft wat naar Pingu gekeken samen met Jonas.

Nu liggen ze beiden in bed. Ilsa al voor Jonas.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 jul 2006, 15:04

Ilse,

Heb je vandaag een dagje verlof ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 13 jul 2006, 16:46

Nee,ik zit hier alleen vandaag en het is al heel druk geweest. Binnen een kwartiertje heb ik gedaan en ik heb haast geen tijd gehad om iets van het forum te bezien.
Hopelijk morgen beter!!
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 jul 2006, 17:28

Morgen moet ik werken dus kan ik 's avonds pas komen piepen.
Maar ik weet nie wat Frank gepland heeft ... (ik verjaar morgen)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 jul 2006, 21:44

Alé proficiat meid!!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 15 jul 2006, 08:04

thanx
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 17 jul 2006, 09:09

Ook een verlate gelukkig verjaardag van mij !!! :D :D :D :D
Ik ben vrijdag wel even op het werk geweest maar na een uurtje terug naar huis gegaan met een kanjer van een migraine. En aangezien de pc voorlopig nog niet terug thuis is, kan ik hier nog enkel op het werk op het forum komen piepen.

En, heb je goed kunnen vieren dit weekend?? Leuke verrassingen gekregen?? Jaja, ben benieuwd!!
Gelukkig een korte week deze week. En maandag heb ik ook een extra dagje verlof. Ik heb dit jaar toch geen 'groot' verlof, enkel af en toe een extra dagje aan een lang weekend.

Hopelijk hoor ik je straks nog eens.
Groetjes!
Ilse
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 17 jul 2006, 10:03

Hallo,

Mercikes voor de felicitaties. Niet echt iets speciaals gedaan. Moest werken. Maar heb leuke kadootjes gekregen. En Jonas heeft gebeld naar het werk en gezongen :P . Heel lief van hem.

Oei migraine , das minder. Frank heeft daar dikwijls last van . Is het nu voorbij ?

Mijn verlof is begonnen.

Daarnet met de 2 kids gaan wandelen en naar de supermarkt geweest. Ilsa in de draagzak en Jonas aan de hand. Het ging goed met Jonas totdat we aan de kassa stonden. Een gebrul ... :o

En dan terug naar huis. Blij dat we thuis zijn, want het begint al te heet te worden voor de kindjes.

Onze meid heeft last van haar tandjes. We zien nog niets maar eht begint te werken...

Hoe was jullie weekend ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 18 jul 2006, 13:00

Heel leuk weekend gehad, we hadden een BBQ met mijn ouders. En dit weekend een lang weekend met de 21e, en maandag heb ik dan nog verlof genomen.


groetjes!
ilse
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 jul 2006, 14:05

Je moet zeker geen sorry zeggen. Wij mogen op eht werk ook niet op internet.

Heb effe gevraagd aan Frank (via mail) wat hij neemt tegen migraine .Want kan er niet opkomen.

Dus je hebt een mooi vooruitzicht (verlengd weekend).

Hoe gaat het met je meid ? Eet ze al vlees en vis ?

Ik vind het veels te warm. Ze liggen allebei te bed. Bij Jonas zal het niet lang duren want het is daar snikheet op de kamer.
Weeral vroeg op; jonas lag om 6.45u te roepen dat ie wakker was. Van 9u tot 10u hebben we samen in het zwembad gezeten. Toen werd het te warm.

Deze middag koude pasta gegeten en Ilsa wortelpuree.

GRoetjes,
Sigri

PS : hoe komt het dat je laptop kapot is ?
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 jul 2006, 15:20

Ibuprofen 400 .
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 19 jul 2006, 13:00

Een goeie, warme, middag!!
Even in de middagpauze, dan kan ik wel eens komen piepen.

Emma eet al goed haar fruitpap, en ook groentjes met vis en vlees. Haar voorkeur gaat wel duidelijk uit naar de fruitpap. Maar groentjes en vis gaan ook nog vlot. En bij Ilsa?

Zalig zo in het water kunnen met dit weer! Ik ga in september watergewenning volgen met Emma. Ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren!!

Nog veel groetjes!
Ilse
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 19 jul 2006, 13:54

Ik ga eens vragen aan mijn apotheker of die op voorschrift zijn.
Kan je zo krijgen bij de apotheker.
Heb je al eens een kinesist geprobeerd ? Frank is een aantal keren geweest en daaruit is gebleken dat die hoofdpijn van zijne nek komt.

Ilsa kon gisteren ook niet slapen in haar bed (28°). ZE lag in haar pamper in hare slaapzak. Durfde de slaapzak niet uit te laten want ze is een wroetemie en wil niet dat ze op haar buik draait. Dus hebben we haar naar beneden gehaald en dan heeft ze in het park geslapen. TEgen de ochtend heeft Frank ze terug in haar bed gelegd en heeft ze daar verder geslapen. Jonas heeft redelijk geslapen. En daar is het nog heter :cry: .
En hij heeft geslapen tot 7.15u.

We hebben weer anderhalf uur in het zwembad gezeten. Tot het te warm werd om 10u.

Jonas wou gaan wandelen. Heb hem proberen duidelijk te maken dat het te warm is. Maar dat begrijpt ie niet hé.
We hebben samen (voor de eerste keer) de living en keuken gedweild. En dat viel goe mee. Ik had hem nen uitgewrongen dweil gegeven en rond zijne aftrekker (kleine) gedaan. En ik dan met de natte flipper. En het blinkt hier. Hij vond het heel leuk om mama te helpen.

De vaste voeding gaat vlot bij Ilsa. Ze heeft wel last van eht warme weer. Maar wie niet. Vlees mag ze nog niet hebben.

Nog veel werkplezier !

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 05 aug 2006, 16:52

Eindelijk terug !!!
Ik heb onze babbels wel gemist hoor!! Maar nu de laptop gerepareerd is, kan ik er weer tegenaan :)

Niet zoveel nieuws hier. Ik ben wel blij dat die drukkende hitte eindelijk voorbij is. Kan daar moeilijk tegen. Zoals het vandaag is, is het ideaal voor mij, zo een 25°.

En, nog reisplannen? Bij ons niet. Ons huis eerst verder afwerken. Ons terras is nog niet helemaal af. En dan is er nog veel te doen. Een huis is toch nooit af.

Wel, ik hoop je vlug te horen zodat we weer wat kunnen beginnen kletsen!!
Veel groetjes!!
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 aug 2006, 20:52

Heykes,

Blij je terug te horen.
Mooie avatar , en wat een haarbos heeft Emma al !

Ja die drukkende hitte en temperaturen van boven de dertig graden zijn gelukkig voorbij. De komende dag gaat het wel regenen maar ja.

Ilsa groeit ook goed. Ben zeer benieuwd hoeveel ze weegt en hoe groot ze is. 30/8 moeten we terug naar Kind en Gezin gaan. Ze eet goed . 's nachts slaapt ze goed. Tegen de morgend is ze soms haar tutje kwijt.
Heb eigenlijk geen tips tegen tutje kwijt in het midden van de nacht.
Volgens Frank bestaat er iets dat je het tutje ergens aan kan binen (geen stikgevaar) zodat het kindje de tut dan terug vindt. Ik heb daar nog niet van gehoord. Misschien een topic bij baby openen.

Neen geen reisplannen. Wel in oktober nog een weekje naar zee in Nieuwpoort naar de Floréal.

Gisteren zijn we naar de Efteling met Jonas geweest. Ilsa was bij mijn ouders gebleven. Het was leuk. Veel in het Sprookjesbos gezeten .Zo schattig ; Jonas ging onder elke paddestoel kijken of hij geen kabouters zag en ging er ook aan luisteren .De kabouters vond hij het van het.

Hoe gaat het vlees en vis eten bij Emma ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 08 aug 2006, 21:46

ja die avatar, die is wat groter uitgevallen dan ik had verwacht LOL. Maar ik heb geen idee hoe ik die kleiner moet krijgen.
Die haarbos, nu is het al flink gegroeid maar toen ze pas geboren was had ze toch ook al flink wat haar. Ik vind het zo leuk om zien.

Grappig, wij moeten op 31/8 terug naar K&G. Met de petatjes en vlees gaat het heel goed. Emma eet heel vlot. Hopelijk blijft dat zo in de toekomst. Voor de rest is ze een heel blije vrolijke baby. Enkel dat wakker worden voor haar tutje 's nachts. Ik hoop dat ze daar uiteindelijk nog zal uitgroeien maar dat moeten we maar afwachten.
Als je dat wat Frank vertelde nog te weten zou komen, laat het me maar zeker weten. En ik zal eens zien of ik er een post van kan zetten. Wie weet heeft er iemand nog een idee.

Leuk nog een weekje naar zee! Hopelijk valt het weer wat mee. Al moet ik zeggen dat ik me persoonlijk altijd amuseer aan zee, weer of geen weer. Maar voor de kindjes is het natuurlijk leuker als ze in het zand kunnen spelen.

Veel groetjes en tot schrijfs!!
Ilse
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 09 aug 2006, 20:31

Hoi,

In die Floréal Nieuwpoort is ook een zwembad met peuterbad ; dus moest het regenen kunnen we nog altijd gaan zwemmen.
En we zullen ons wel amuseren. Hopelijk blijft het droog.
We gaan graag naar de zee.

Gisteren zijn we gaan zwemmen in Leuven. Het was fantastisch. Jonas vond het peuterbad te gek met de fonteintjes. En Ilsa heeft ook niet geweend. Wel ben ik van plan om zo'n zwembad met zitje te kopen. Een mama had dat bij voor haar zoontje en dat lijkt me heel handig.

Vandaag op familiebezoek geweest. Blij dat dat voorbij is. Begon het daar te gieten. Iedereen nat behalve Ilsa.

Tot hoe laat slaapt je meid ? Ilsa is tegenwoordig elke morgend om 6.45u wakker.

GRoetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 10 aug 2006, 14:15

Hi Sigri,
Ja die regen he, hier was het daarstraks ook weer van dat, net toen ik aan het winkelen was. Gelukkig had ik Emma even bij mijn ouders gelaten. Ze is al wat ziekjes sinds gisteren. Huilbuien, beetje koorts, heel aanhankelijk...maar nog geen tandjes te zien. Ze heeft dan vannacht bij mij geslapen want Jerry had nachtshift. En ze heeft heel de nacht doorgeslapen! Je weet, anders wordt ze nog zo dikwijls wakker.
Om te antwoorden om je vraag, ze valt 's avonds klokslag 21u in slaap en meestal is ze 's morgens rond 7u30 wakker. Dat kan ook al eens 6u30 zijn maar ook 8u. Maar meestal toch tussen 7u30 en 8u.

Nog veel groetjes!!!
Ilse
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 10 aug 2006, 14:16

sss
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 10 aug 2006, 14:16

sss
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 10 aug 2006, 14:17

oei, snap niet wat er gebeurd is!!!! sorry voor die dubbele posts, heb gewoon maar 1 keer op OK gedrukt.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 10 aug 2006, 15:48

Frank heeft de meisjesnaam gekozen . Ik had Ilsa eigenlijk nog nooit gehoord maar vond hem direct mooi.
Als Ilsa een jongen was geweest hadden we voor Jarno gekozen. Ik vond Jarne ook heel mooi maar mijn nicht was nog maar pas bevallen van Jarne ....

Ik ga hem straks eens vragen van waar hij die naam gehaald heeft.

Babyzwemmen , ooh wat leuk. Laat je weten hoe het geweest is (duurt nog effe) .

Welk vlees geeft jij zoal ? En hoeveel gram ?

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 10 aug 2006, 16:06

Heb het effe aan Frank gevraagd :lol:

Hij heeft die naam zelf bedacht. Hij schrijft verhaaltjes en was begonnen met lisa en is bij ilsa uitgekomen. Maar blijkbaar bestaat die naam wel ...
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 10 aug 2006, 16:13

tot straks
Laatst gewijzigd door Ilse-vh op 10 dec 2007, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 10 aug 2006, 16:20

je mag me gerust lastigvallen meid .

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 13 aug 2006, 22:25

Ilse,

Alles goed met Emma ? Al wat beter geslapen ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”