04/08/2006

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 05 jul 2006, 11:40

hey,

Ja ik heb veel last met die warmte, heb veel harde buiken met pijn soort van oefenweeen. Pff, ik loop gelijk een eend. Men dochter is sneller dan ik, men ventje lacht me uit als ik ga. Die buik zit in de weg, kortom ik ben het beu............Wat zal ik blij zijn als ik ben bevallen, nog eventjes....


vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 05 jul 2006, 15:53

jenniferv schreef:
kortom ik ben het beu............Wat zal ik blij zijn als ik ben bevallen, nog eventjes....
Hoi, idd nog eventjes en dan zijn we er van af. Het is nu toch wel heel zwaar aan het worden en jij hebt ook nog een dochtertje waarvoor je moet zorgen en dan dit weer er boven op. Je zou voor minder het beu zijn. Ik begrijp je maar al te goed want maakt het zelfde mee.
Weet je wat we zullen elkander er doorheen sleuren. Zeker je kop niet laten hangen tot nu toe heb je het heel goed gedaan. Je weet wat je over een 8 weken gaat krijgen voor al het afzien en dat is het toch wel waard.
Een ding weet ik toch zeker , nooit meer zwanger in de zomer!
Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 jul 2006, 22:11

vonny schreef:
jenniferv schreef: Een ding weet ik toch zeker , nooit meer zwanger in de zomer!
Kan ik inkomen, zeg!! :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 05 jul 2006, 22:14

ja, daar ben ik het volledig mee eens :lol:

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 10 jul 2006, 10:02

hoi, Jenniferv hoe is het nu met je? Gaat het al een beetje beter met je?
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 jul 2006, 10:47

niet makkelijk voor jullie nu hé, met die warmte die maar blijft aanhouden
Probeer je zoveel mogelijk fris te houden, voetjes regelmatig omhoog
Veel sterkte!
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 10 jul 2006, 11:53

Hey, goortjes. Hoe is het met je kleintje, die zal het nu ook wel niet makkelijk hebben. Het meeste ongemak die ik nu ervaar is voornamelijk de benauwdheid en het gevoel geen lucht te hebben. Doordat we in een app wonen is het heel moeilijk om binnen de boel fris te houden. Regelmatig de beentjes omhoog gaat niet zo makkelijk met mijn 3 jarige spruit en de papa blijft doorwerken deze zomer zodat hij een maand thuis is na de bevalling. Dus is het een beetje (veel) afzien en vooruit sukkelen.
Het begint nu toch goed in te korten dus laten we dan maar nog even op onze tandjes bijten. Alleen maakt dat spookje in mijn buik het ook niet altijd makkelijk.
:lol: Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 jul 2006, 16:50

de laatste weekjes waren hier ook niet even makkelijk hoor, met onze niels die me niet zo veel rust gunde, dus dat ken ik!!!
en op een appartement wonen, dat zal idd wel wat warmte geven!
Ons Brittje heeft vorige week een serieuze verkoudheid gehad
daardoor zijn haar nachten weer wat minder geworden. Ze was goed op weg om lange nachtjes te maken, maar nu is ze er elke 4 uurtjes terug.
Verder doet ze het heel goed!! 't is een flinkske!

hier heeft papa ook gewerkt tot de bevalling en dan een maand thuisgeweest. Vorige maandag is hij terug begonnen
Maar het lukt ons zonder hem in huis ,heeeeeel goed!!
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 13 jul 2006, 20:57

hallo iedereen, ik ben vandaag op controle geweest en alles is in dik in orde.
Over 4 weken mag ik terug en dan begint het goed in te korten.
De gyne had me wel aangeraden om goed te rusten met dit weer.
Voel me opgelucht want had toch een raar gevoel bij al die harde buiken.
Nu weer die komende hete dagen doorstaan, pfff.
Vandaag had de gyne 3 bevallingen te doen, ik moest denken aan die vrouwen die in zo een hitte en benauwdheid bevallen zijn. Het zal wel heel vermoeiend geweest zijn. Hopelijk is het niet meer zo warm tegen de tijd dat het mijn beurt is
:lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 jul 2006, 12:40

rust allemaal hier maar goed uit!!
met dit weer is het af te raden om veel te doen zelfs als je niet zwanger bent.... dus aanstaande mama's rusten en niet te veel in die hevige hitte gaan zitten hé!!

verder alles OK met jullie?
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 24 jul 2006, 14:00

hoi goortjes, het is niet meer te doen, ik krijg gewoon geen lucht meer binnen, de nachten zijn een ware kwelling. Als het nu eens een paar dagen frisser zou zijn en dan terug warm dan heb je even de tijd gehad om bij te komen en te herbronnen. Nu met deze constante hitte ben ik blij met ieder drupje dat uit de lucht valt alhoewel de benauwdheid erna dubbel zo fel is. Het zijn nog maar 5 weekjes dus dat zal wel nog lukken :) . Voor de rest heel veel beweging in de buik , heel oververmoeid door het slechte slapen en waggelen net als een pinguin , mijn dochtertje noemt het zo :lol:
Veel water drinken en een halfuur op voorhand vertrekken naar de wc om er tijdig te geraken :lol: . Ik blijf terplekke plakken waar ik ook mag zijn. Op 37 weken terug naar de gyne en dan duurt het niet meer lang.
Ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden naar wat het gaat worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 jul 2006, 14:29

lastig hé.... ik dacht dat het vanaf het 2de gedeelte van de week ging regenen en wat frisser ging worden. Of heb ik dat weer verkeerd verstaan.....
hoop het althans voor je!!

Weet je het geslacht nog niet dan??
zo niet, dan is het idd wel heeeeeel spannend!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 24 jul 2006, 16:08

Vonny; ik weet waarover je spreekt. Ik heb het ook vaak 'benauwd' (het gevoel geen lucht meer te krijgen). En ook wij wonen op een appartement (maar dat wist je al hé :)). In de slaapkamer hebben we een dakraam; iedereen die een gratis sauna-beurt wil; kom gerust af :lol:.

Ik hoop ook dat het tegen mijn bevalling iets frisser zal zijn, want met zo'n weer bevallen...ik denk niet dat ik het eruit krijg haha. De schrik voor de bevalling begint stilletjes aan (heel stilletjes) ook wat toe te nemen. Maar ik ben zo benieuwd naar mijn kindje dat ik wel heel erg verlang!

Vandaag heb ik (uitzonderlijk) overdag geslapen. Ik slaap al vier nachten niet goed door de warmte, dus ik had dringend een schoonheidsslaapje nodig! Het weer zou vanaf vrijdag een heel stuk koeler zijn! Woensdag en donderdag zou het nog heel warm zijn, maar wel al veel kans op regen en onweer. Nog een paar dagen volhouden dus!
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 jul 2006, 17:37

De schrik voor de bevalling begint stilletjes aan (heel stilletjes) ook wat toe te nemen. Maar ik ben zo benieuwd naar mijn kindje dat ik wel heel erg verlang!
Die schrik dat is normaal hoor!
ik had dat zelfs de 2de keer nog (ook al wist ik dat het een KS ging worden)
Een eerste bevalling is toch wel heel speciaal en omdat je de pijn en de ongemakken van een bevalling nog niet kunt plaatsen, voel je je onzeker. Maar echt waar dat is heel normaal hoor. Spijtig genoeg kan ik je niet geruststellen over de ervaringen bij een natuurlijke bevalling.... Ik ben 'gezegend' geweest met 2 ritskes!! ach ja...
en dat verlangen :lol: :lol: nog effekes volhouden, en dromen van wat er gaat komen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 jul 2006, 21:40

Ik had ook schrik van de bevalling! Normaal toch, je moet je helemaal laten gaan en geven aan de natuur.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 24 jul 2006, 21:51

Bedankt voor de bemoedigende woordjes :). En zo erg is het (nog) niet hoor. De ene dag denk ik; 'oh, bevallen, die klus zal ik wel even klaren', maar de andere dag heb ik zoiets van; 'oei, moet dat hele kindje daar echt uit' :lol:. Maar nenee, dat hij of zij nog maar even blijft zitten, ik geniet nog even van mijn dikke buik!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 jul 2006, 22:19

ik begrijp je helemaal! Had dat net hetzelfde! Eenmaal mijn weeën begonnen waren, was ik wel kalm weer :)
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 jul 2006, 08:55

gek hé, dat had ik ook!
die weeen kwamen en ik werd zo rustig...
eigenlijk niet logisch hé!!
Afbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 25 jul 2006, 10:03

ik heb nu meer angst dan met de eerste toen wist ik niet wat het allemaal inhield maar nu wel. Als het zo vlot gaat gaan als toen zal het wel meevallen en ik ga toch voor de epi want ik moet mijn dochtertje meenemen , mijn opvang kan door omstandigheden niet en ik wil haar geen bezorgen. Ik weet niet eens zker of ik het zolang uit hou, ik heb nu al het gevoel dat die aan het zakken is.
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 25 jul 2006, 14:18

Mijn vroedvrouw is vandaag langsgeweest en alles is in orde. Alles zit nog potdicht, maar mijn baarmoederhals is al een heel klein beetje verkort. Het kindje is al een beetje ingedaald, maar nog niet volledig (het hoofdje kon ze nog bewegen). Maar het zit dus al in de goeie richting :lol:. De kans dat ik vroeger beval, is dus heel klein. Allemaal goed nieuws dus. Nu nog een beetje genieten van de zwangerschap!
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 25 jul 2006, 14:52

Sofie schreef: Nu nog een beetje genieten van de zwangerschap!
als we die hitte niet hadden konden we nog veel meer genieten van de buik nu is het meer een last soms. Nog 4 weekjes maar die zullen ook wel omvliegen want het gaat toch snel heb ik de indruk
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 02 aug 2006, 17:54

Ik heb mijn zus eergisteren gesproken, zij is uitgerekend 20/08 en ze vertelde me ook dat ze slijm verloren was met een beetje bloed...

Wil dat nu zeggen dat het niet meer lang zal duren? Of kan je nog weken rondlopen als je de slijmprop al kwijt bent? Bij haar eerste heeft ze die slijmprop nooit opgemerkt....
En ik al helemaal niet omdat ik ingeleid ben....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 02 aug 2006, 20:27

geen idee, bij de eerste heb ik niks gemerkt van enig verlies. ik ben gewoon het zh in gegaan met weeen om de 5 minuten maar ik denk het wel dat het mogelijk is er zijn er die al een week of 3 rond lopen met een opening.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 02 aug 2006, 23:21

Hey vonny, ondertussen heeft mijn zus al regelmatige weeen

Kijk maar eens hier :D http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... php?t=5570
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”