juli: 27/07/2006

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 27 dec 2005, 16:58

hallo juli -mama's

met mij alles ok; ben vorige week woensdag voor de 2de keer naar de gynae geweest en alles was in orde. Het vruchtje was al 2 cm groot en had een goede hartslag. Nog weinig kans op een miskraam, zei hij. Is al een grote onzekerheid die wegvalt.

voel me nog iedere dag goed misselijk, vooral bij het tanden poetsen. maar we weten van wat het is hé.

Hoe gaat het anders met de andere juli-mama's, zowat de zelfde verhalen???
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 dec 2005, 21:45

Wendy, ik had dat ook; misselijk zijn bij het tandenpoetsen. Weet je wat bij mij hielp? Een minder straffe tandpasta gebruiken. t'Is maar een tip.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 28 dec 2005, 09:51

Het voordeel van eens lekker te kunnen braken 's morgens is dat je de rest van de dag niet meer zo misselijk voelt. Als ik 's morgens niet kan braken dan loop ik de rest van de dag met een draaiende maag rond.

Het is tevens een teken dat alles vanbinnen nog goed is en dat het kleintje goed aan het groeien is. Had dat ook bij milan maar nog een stukje erger.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 28 dec 2005, 18:03

Hey,

ook ik moet kokhalzen tijdens het tandenpoetsen. Ik poets mijn tanden momenteel met een kindertandpasta (met aardbeiensmaak :lol: )

Ik moet ook regelmatig kokhalzen, maar niet overgeven. Het meeste last heb ik van vermoeidheid eigenlijk, dat iemand zooooooo moe kan zijn!!

groetjes
Sofie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 28 dec 2005, 19:29

Oh wat herken ik jullie verhaal!

Bij mijn eerste zwangerschap moest ik ook elke ochtend kokhalzen bij het tanden poetsen. Gelukkig helpt die postadoxine zo goed bij mij dat ik nu al 3 weken totaal niet meer mottig of misselijk ben, niks meer!

Ik moet mijn tanden poetsen met parodontax en dat heeft een afschuwelijke smaak, precies een zoutvat dat ze in je mond kappen, bah! Gelukkig ben ik niet meer misselijk anders zou ik 't niet kunnen. Maar ik moet hem gebruiken want ben naar tandarts geweest en tandvlees bloedt heel erg en is ernstig ontstoken door zwangerschap.

Zouden jullie 't allerliefste een meisje of een jongen krijgen?
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 28 dec 2005, 19:55

Hey,

awel dat probleem van ontstoken tandvlees had ik vorige keer ook, ik ga deze keer ook maar weer eens preventief naar de tandarts gaan, denk ik, alhoewel ik wel niet zo hard bloed als vorige keer.

Het geslacht maakt ons niet echt veel uit, we wilden graag een dochtertje en die kruipt ondertussen lustig rond. Als we echt mochten kiezen, gingen we terug voor een meisje, maar een jongetje lijkt ons ook wel heel leuk.

En jullie?

groetjes
Sofie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 29 dec 2005, 10:10

last van ontstoken tandvlees heb ik niet. maar ik ben "blij" dat ik iedere morgen eens mag braken, is voor mij een teken dat alles in orde is , want ben nog zeer bang voor een miskraam. Heb 4 maanden geleden nog maar een miskraam gehad, vandaar.

Of ik een jongen of een meisje verkies? Voor mij is het om het even, als het maar gezond en wel ter wereld mag komen en dat ik het 9 maanden mag uitdragen, bij mij in het moederhuis mag hebben en direct mag meenemen naar huis , dan is alles ok.

Mijn zoontje Milan werd geboren aan 30 weken en moest nog 6,5 weken in het ziekenhuis blijven. Dus ik hoop gewoon dat ik 39-40 weken dat klein prutske mag voor mij alleen hebben in mijn buikje en het bij mij de kamer mag hebben.

Maar als ik echt eerlijk mag zijn, gaat mijn voorkeur naar een meisje. Jaja die koningswens hé om van beiden eentje te hebben. Maar als het een jongentje is, is het ook zeeeeeeeeeeeeer welkom.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 03 jan 2006, 14:33

Idd, de gezondheid is het belangrijkste. het lijkt me idd niet fijn dat je je kleine ukkepuk niet meteen bij je kunt hebben...Dan liever 2 daagjes overtijd zoals ik .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 jan 2006, 14:40

hey vivie,

ik ben een juni-mama,
maar ik zag dat jij ook postadoxine neemt
Ik ben blij dat ik dat van mijn dokter gekregen heb
Ik neem dat nu nog
of ik geef de ganse dag over!
Ik neem het wel niet elke dag, maar toch heel geregeld!
Anders kan ik niet rechtblijven!


Ontstoken tandvlees heb ik vorige keer ook heel erg gehad en nu iets minder. Ik poets mijn tanden dan met sensodine.
Vorige keer had ik ook last van tandvlees dat wegtrok en dan kwamen de zenuwen 'bloot' te liggen. Pijnlijk hoor!

hoop dat jullie snel jullie spruit mogen voelen!
succes nog!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 04 jan 2006, 17:12

Zou het kunnen dat je een tweede kindje vlugger voelt dan een eerste. Ik denk dat ik Milan rond 15-16 weken voor de eerste keer gevoeld heb. zo van die luchtbellen die ploffen in je buik. vannamiddag had ik ook een paar keer het gevoel van een luchtbel die plofde; misschien was het wel onze kleine spruit.

wie weet.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jan 2006, 18:37

ik voelde mijn eerste op 16 weken (kleine plofjes)
en nu mijn tweede op 12 weken( klein plofjes) en op 13 weken serieuze sjotten

is wel vroeg

maar normaal gezien voel je je 2de wel iets sneller
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 04 jan 2006, 22:05

Hey goortjes, ja hé, die postadoxine is een wondermiddel! Wat een goede uitvinding. Ben heel blij dat het bestaat. Ik neem het wel elke avond in en per uitzondering tot 3 per dag. Ik ben nu 12 weken en durf er nog zeker niet mee te stoppen want ik voel dat het nog ergens in mijn lijf zit (die misselijkheid) ook al heb ik er geen last meer van.

Mijn sterk ontstoken tandvlees is zo goed als genezen door die tandpasta te gebruiken en door stevig te blijven poetsen, moest van tandarts, ook al bloedt het zo erg, niks van aantrekken en goed poetsen!

En zoals verwacht ... ik ben ziek! Gisteren zelfs te ziek om iets te komen schrijven. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en ik heb koorts, een ferme keelontsteking, en een virus op mijn luchtwegen. Ik moet er helaas medicatie voor innemen (pillen, zuigtabletten en siroop) want vanzelf kan dit niet genezen, enkel erger worden. Ik probeer de doodskop met de vermelding 'vergif' te negeren op de doos pillen en sta er niet te veel bij stil wat er in de bijsluiter staat 'niet innemen tijdens zwangerschap, tenzij arts anders voorschrijft...'. Maar ik vertrouw gewoon mijn huisdokter en weet dat ik die medicatie nodig heb. Vannacht (ondankt medicatie) weer niet kunnen slapen want mijn neus zat weer pottoe, tot ik om 2u vannacht in de kelder weer een ajuin ging halen, in stukken sneed en op mijn nachtkastje zette, me weer verlichting gaf.

Ik ben zelfs niet gaan werken en mag nog 2 dagen thuis blijven, dat zal me deugd doen!

Volgende week woensdag mogen we voor 3de keer naar gyn, daar zie ik echt naar uit!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 08:43

hey vivie,

ziek!!! dat ken ik, heb het ook gehad, maar ik kreeg dus niets
En ik ben nog niet genezen
Mijn zoontje is nu ook heeeeeel erg ziek
hoop dat hij snel beter is, hij ziet er zielig uit!

ik heb nu al een 3-tal dagen geen pilletjes meer genomen en ik heb nog maar alleen 's morgens een beetje overgegeven
Dus ik hoop dat het bij mij gedaan is!!!!

ik mag morgen voor mijn 2de echo!!!
ben benieuwd, maar ik moet alleen gaan. Mijn man kan niet mee.
Mijn mama en ma willen wel mee. Maar ik ga liever alleen deze keer.
Bij mijn vorige zwangerschap mochten ze dan al eens mee...
Maar dat is anders hé... dat was de eerste!

Rust maar goed uit en soigneert u goed, of beter laat u soigneren!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 09:15

Je baby al zo snel voelen, echt waar? Ik wist niet dat dat kon. Ons Amelie voelde ik rond zo'n 16 weken, dacht ik. Ben eens benieuwd voor deze keer. Nu nog niks hoor.

Ik blijf ook wat sukkelen met keelpijn, en ondertussen ook wat aan het hoesten. Maar ik vertik het om iets in te nemen :oops: , daarvoor voel ik me ook niet ziek genoeg...

Het kokhalzen begin ik toch ook stillekesaan beu te worden, vorige keer was dat minder rond 14 weken, dus daar hoop ik nu weer op he.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 09:57

ja, ik lieg er echt niet om
ik schrok er ook van dat ik het al zo vroeg voelde!

hoesten doe ik ook vandeeg en ik neem ook niets
heb gedurende mijn vorige zwangerschap NIETS genomen
niets tegen het overgeven, niets tegen het zuur, niets tegen hoge bloeddruk, niets tegen verkoudheid, niets, niets niets
Maar heb wel een heeeeel lastige zwangerschap gehad

Nu heb ik pillen voor het overgeven, omdat het toch nog erger dan de vorige keer is
Ik heb pillen voor mijn hoge bloeddruk, weeral veel te hoog, maar nu al van in het begin...

Maar nu begin ik me toch al iets beter te voelen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 12:25

Ik ben toch eens benieuwd wanneer ik de eerste stampjes ga voelen.

Vorige zwangerschap heb ik wel iets genomen tegen maagzuur, want daar had ik ontzettend veel last van (riopan) en op het einde, toen ik al weken sukkelde met een bronchitis, hebben ze mij verplicht antibiotica te nemen, want anders zou het toch niet genezen.

De eerste 12 weken durf ik niet goed iets te nemen, die zijn zo belangrijk, tenzij je echt niet anders kan natuurlijk.

Ik vind mezelf bvb niet misselijk genoeg om daar iets voor in te nemen. Was ik nu constant misselijk, zou dat ook wel anders zijn natuurlijk he.

Nog enkele weken en dan gaat het hopelijk weer weg zijn. Vorige keer heb ik rond 14 weken een enorme energieboost gekregen en voelde ik me beter dan ooit, totdat de buik dan begon door te wegen he.
Ik hoop deze keer weer op zo'n boost :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 12:53

hey,
die boost heb ik niet echt gehad de vorige keer
en nu zit ik er nog steeds op te wachten
Maar dat ligt volgens mij alleen maar aan het feit dat ik veel moet overgeven enzo
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 13:14

Ja het schijnt dat niet iedereen dat krijgt, jammer eigenlijk he. Hopelijk komt het deze keer dan toch nog!

Ik moet niet overgeven, bij mij blijft het beperkt tot kokhalzen, ook wel vervelend maar te doen.

Morgen je tweede echo! Spannend! Wil je het geslacht weten,moesten ze het al kunnen zien?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 13:19

eigenlijk niet, maar mijn ventje wel en die kan niet mee
dus die vroeg of ik het hem wilde vertellen
En dan heb ik maar besloten om het wel te vragen aan de gyn!
Als hij het kan zien hé...... :?:

ja, ik vind het wel spannend
temeer omdat ik nu enkele weken pilletjes heb moeten nemen voor mijn bloeddruk. Als die niet gezakt is morgen, moet ik misschien naar een cardioloog
Verder heb ik sinds ik 8 weken ben een rood vlekje (lees VLEK!) in mijn hals dat niet weg wil
Iedereen denkt dat dat te maken heeft met de zwangerschap.
Dat was ik bij de eerste consultatie vergeten te vragen, dus dat moet morgen dan ook maar!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 14:44

Ik dacht dat ze het rond 17 weken meestal al konden zien, als spruit meewerkt natuurlijk.

Ik moet na de 12 weken echo pas bij 20 weken teruggaan, vorige keer konden ze het toen heel duidelijk zien. Ik ben te nieuwsgierig, ik wil het dus wel weten :oops:

Spannend dan, mogen wij het ook weten of wordt het jullie geheimpje?

Raar van die vlek, dat heb ik nog nooit gehoord. En ook nog eens spannend van de cardioloog. Ik kijk uit naar je verslagje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 14:50

euh geheimpje..... :oops:
weet het nog niet goed
stel nu dat er iemand meeleest uit mijn directe omgeving!

ik zal er dus nog eens over slapen!

ja dat vlekje bezorgt me wel een beetje zorgen
ben deze zomer een vriendin kwijtgeraakt aan huidkanker
dat was bij haar eerste zwangerschap vastgesteld.
't is te zeggen, ze hebben toen een kwaardaardig vlekje weggehaald
en dat was niet voldoende weggehaald
en 16 jaar later was dat volledig uitgezaaid....
niets meer aan te doen dus :cry:
en dan mijn bloeddruk, daar moet ik ook mee oppassen, zit ook in de familie!

Maar ik laat morgen zeker iets weten
ik moet in de voormiddag
dus verwacht dat ik in de namiddag wel iets kan laten weten!!
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 05 jan 2006, 14:53

Ik moet volgende week terug naar de gynae op derde controle. ben dan bijna 12 weken. Zou het kunnen zijn dat ze het geslacht al zien of zou het nog wat vroeg zijn. Vorige keer hebben ze het maar met zekerheid kunnen zeggen rond 20 weken, het lag de hele tijd met zijn beentjes toe.

Ik ben ook misselijk, vooral in de ochtend en als mijn maagje leeg wordt, maar ik durf geen postadoxine nemen. heb ze nochtans thuis liggen, maar durf gewoon niet. Heb dit vorige keer genomen en dan is mijn zwangerschap uitgedraaid op een miskraam. weet wel dat dit er niets mee te maken heeft, maar toch wil of durf ik niet. Ik probeer er zo door te komen. De ene dag wat gemakkelijker dan de andere.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 15:00

hey wendytje

ik weet er waarbij ze het geslacht op 12 weken al konden zien
maar dat zijn er niet veel..

heb mijn vorige zwangerschap ook overleefd zonder postadoxine
maar wel serieus afgezien toen
Nu moest ik gewoon of ik was niet bekwaam om nog iets te doen
ik bleef overgeven.
Die miskraam heeft niets te maken gehad met postadoxine,
dat zit in je hoofd
Maar als jij vindt dat je dit beter niet neemt, dan moet je dat niet doen.
Het is jouw lichaam, jouw leven
Dit pilletje kan je alleen maar helpen om het draaglijker te maken....
Succes op je Echo!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 17:14

Inderdaad, je kiest er zelf voor of je medicatie neemt of niet. Ik ben er ook geen voorstander van, en probeer altijd zo lang mogelijk zonder medicatie vol te houden. We zien wel, tot nu toe is het nog niet nodig geweest.

Je hebt kans dat er meelezers zijn, en als je liever niet hebt dat die het geslacht weten,moet je het hier niet vertellen. Als je het me persé wil vertellen, stuur je me maar een pm (ik kan het altijd proberen he :wink: )

Wij zijn nog aan het denken maar waarschijnlijk gaan we het deze keer gewoon aan iedereen vertellen. 20 weken geheimhouden is een hele opdracht, zeker als ze constant achter dat geslacht zitten te vissen. De naam houden we natuurlijk nog voor ons.

Hoe zit het met jullie buikjes? Bij mij al echt een beginnend buikje, dat is echt veel sneller als vorige keer.

Ik moet nog tot de 16e wachten voor een echo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2006, 18:27

beginnend buikje
ik had toen ik zo ver als jij was al een serieuze buik :?
nu is die weeral groter
Maar ik zie er toch al iets beter uit dan bij mijn eerste!

ja wie weet fozke krijg je een pm van me
maar misschien ook niet...!!!! :P
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 05 jan 2006, 20:54

spannend dan, ik ben echt een ongelofelijk nieuwsgierig mens...zou ik eigenlijk eens moeten afleren :oops:

En ik dacht dat ik abnormaal was met mijn buikje :D , maar blijkbaar ben ik niet de enige...Jaja, ik kan het eigenlijk niet meer echt verbergen, tenzij ik echte losse kleren zou aandoen. Nu ja, het buikje mag gezien worden he! Zo fijn aan zwanger zijn, dan hoef je je buik niet in te trekken, als je je weer eens een paar dagen hebt laten gaan :D (ben verslaafd aan chocolade...)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 05 jan 2006, 22:07

Amai een buikje kan je dat van mij al niet meer noemen! Ik draag al van mijn 10 weken zwangerschapsbroeken! Iedereen ziet al dat ik zwanger ben als ik strakke kleren aanheb. Bij een 2de gaat het gewoon vele rapper als bij een eerste.

Ik was de vorige keer bij de gyn op 4 weken tijd al 4kg aangekomen wat veel te veel was volgens haar. Oké, ik heb ondergewicht en moet een beetje extra vetreserves opbouwen maar ik snoep te veel en maak zo extra veel kans om zwangerschapsdiabetes te ontwikkelen.

Zoals ik al eerder schreef heb ik al 4 weken elke nacht een verstopte neus langs 1 neusgat en slaap daardoor zeer slecht.

Maar ik ben echt ziek nu! Maandagnacht nog geen uur geslapen van de keelpijn, prikkende slijmen in mijn keel, tranende en branderige ogen, koortsig en 2 neusgaten die pottoe zaten (kon geen splintertje zuurstof meer door) met als gevolg dat ik niet kon slapen van een droge mond en keel door met mond open te slapen. Ik voelde me rotslecht.

's Avonds naar huisdokter geweest en hij nam mijn koorts en ik had iets meer dan 37 graden. Hij schreef me een briefje voor mijn werk voor de rest van de week en schreef me volgende medicatie voor:
-1 tablet per dag Cetirizine (is voor de neus, ontzwelt hem ook)
-3 soeplepels per dag Cotrane siroop (voor keel en longen)
-4 zuigtabletten Hibitane (voor keelpijn)

Ik neem deze medicatie al van dinsdag in (ondertussen donderdagavond) en heb nog geen beterschap. Enkel mijn keelpijn is veel beter maar in de plaats heb ik wel een hoest erbij gekregen. Overdag heb ik niesbuien, moet ik constant snutten, maar 's nachts zit alles echt pottoe en dan helpen zelfs geen 5 ajuien (vannacht weer opgestaan om enkele ajuinen te pakken en stukken te snijden maar zo'n verstopping krijgen die uien niet weg).

Dus vanavond weer naar dokter gebeld en gezegd dat ik nog geen beterschap heb en gevraagd wat ik aan die neus kan doen want mijn man slaapt zelfs beneden want die geraakt ook oververmoeid door mij. De dokter zei dat ik enkel 's nachts als alles toe zit 1x in mijn neus mag spuiten met Vibrocyl en dit gedurende 2, maximum 3 nachten. Een neusspray werkt namelijk bloedvatvernauwend en dat is niet goed als je zwanger bent zei hij. Het is onschadelijk voor de baby maar toch beter niet doen als 't echt niet nodig is. Ik mag het dus 2 of 3 nachten slechts 1x doen en dan moet ik ermee stoppen.

Als 't morgenvroeg nog niet beter is mag ik terug naar huisdokter gaan en gaat hij me waarschijnlijk nog extra rust voorschrijven (maar ben al 3 dagen thuis geweest, wat moeten ze op mijn werk dan wel denken dat ik met zoiets nog een paar dagen extra thuis blijf?).

Ben alleen bang dat dit (die verstopte neus elke nacht) een zwangerschapskwaaltje is en dat ik nog 6 maanden zo moet doorgaan, dat hou ik echt niet vol.
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 06 jan 2006, 12:39

Denk dat die verstopte neus niet echt een zwangerschapskwaaltje is, maar meer iets seizoensgebonden, nu vooral in de winter. hopelijk gaat het vlug over en kan je zo weer genieten van je zwangerschap.

Op mijn werk zitten ze hier fel te lachten met mij hoor. Ik zit de hele dag door te eten, eten en eten. Als ze naar me kijken ben ik aan het eten. en niet verdikken hé. ongelooflijk. Soms denk ik dat ik met een lintworm zit in de plaats van een babytje. amai echt niet te doen. Deze week is het mijn Boursin week, je weet wel zo'n kruidenkaas. Heb al wel 3-4 potjes gegeten. Mijn goesting verspringt wel eens, vorige week haringfilets, rolmops, zoals wij hier zeggen, deze week boursin, een paar weken geleden kippesoep. Dus het blijft wel gezond het is niet echt sneukelen of snoepen hé. Maar ik krijg maar geen gevoel van voldaan zijn.

Mag binnen 5 dagen terug naar de gynae. Ben al weer nieuwsgierig hoe het er nu zal uitzien, en of alles in orde is natuurljk. Hoewel ik nu wel meer zeker ben. door mijn dagelijks ochtendritueel (braken) weet ik zeker dat het nog ok is.

Er was hier iemand die vandaag terug naar de gynae mocht gaan. (ben de naam vergeten) maar hoe was het daar, alles ok???

Volgende week woensdag ga ik tevens al een plaatsje bespreken in de crèche waar mijn zoontje nu zit voor zijn broertje of zusje. naar het schijnt moet dit nu al gebeuren als ik zeker wil zijn van een plaats; Is wel vroeg hé??

Ga nog vlug een boterhammetje met boursinkaas eten. smakelijk iedereen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 06 jan 2006, 13:45

hey wendytje,
dat zal ik geweest zijn denk ik!
ik ben vanochtend naar de gyn geweest
Alles wat picobello in orde
mijn bloeddruk was goed gedaald :lol:

mijn ventje kon niet mee
maar heb het op video
ons kleintje heeft vandaag ook zijn/haar geslacht verklapt
en dat staat toch ook op de video zeker
dus die band zullen er niet veel te zien krijgen!!!

onze ouders hebben in ieder geval weer enorm geweend bij het zien van de videobeelden!
Ontroerend toch!

ik weet nu ook waarom ik mijn kindje heel goed en heel vroeg voelde stampen
de moederkoek ligt langs achter en dat maakt dat je alles sneller en heviger voelt

hoe is het met jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Wendytje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 nov 2005, 20:27
Locatie:West-vlaanderen

Bericht door Wendytje » 06 jan 2006, 16:34

Ben blij dat alles in orde is met de u en de baby!

En mogen wij ook weten of het een meisje of een jongen wordt? :oops:
of hou je het liever geheim. Op dat vlak ben ik wel een grote curieuse neus.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”