juni-babietjes
Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators
Ons Marith heeft echt een hongerdagje hoor vandaag, anders laat ze gerust 3à4 uur tussen twee maaltijden en zit ze aan 7 voedingen per dag en nu is het nog maar 12u en ze zit al aan 6 voedingen.
Ik had de vorige dagen de indruk dat ze haar dag-nachtritme aan het verdraaien is. 's Morgens vraagt ze veel aandacht, heeft ze gelijk haar huiluurtje. Na de middag en in de vooravond slaapt ze megagoed, en is ze met geen stokken wakker te krijgen, en probeer ik ze na 4u wakker te maken om te eten (dat lukt meestal wel), en dan 's nachts na een voeding, is ze klaarwakker, en mogen we er soms een uur of twee mee rondlopen eer ze weer wil slapen.
Iemand tips om da weer wat om te draaien?
Ik had de vorige dagen de indruk dat ze haar dag-nachtritme aan het verdraaien is. 's Morgens vraagt ze veel aandacht, heeft ze gelijk haar huiluurtje. Na de middag en in de vooravond slaapt ze megagoed, en is ze met geen stokken wakker te krijgen, en probeer ik ze na 4u wakker te maken om te eten (dat lukt meestal wel), en dan 's nachts na een voeding, is ze klaarwakker, en mogen we er soms een uur of twee mee rondlopen eer ze weer wil slapen.
Iemand tips om da weer wat om te draaien?
Ik heb wel al mijn geld gekregen van de ziekenkas, maar ik ben al thuis van in het begin van mijn zwangerschap dus da valt niet te vergelijken met jullie he.
In het begin heeft da ook wel ne helen tijd geduurd hoor, eer ik de eerste keer geld zag, kzou de tip geven om regelmatig eens te bellen om te weten hoe het staat, want met het verlof zou het nog wa langer kunnen duren dan anders.
In het begin heeft da ook wel ne helen tijd geduurd hoor, eer ik de eerste keer geld zag, kzou de tip geven om regelmatig eens te bellen om te weten hoe het staat, want met het verlof zou het nog wa langer kunnen duren dan anders.
onze kas doet moeilijk omdat Linda tot en met januari voor europa heeft gewerkt als tijdelijke kracht. Dit betekent dat ze dan geen RSZ heeft betaald en ze nu een maand niet zal uitbetaald worden
dit zat dus niet in onze planning. Bij europa vallen ze uit de lucht en zeggen ze dat linda geen wachttijd heeft... we laten ze het met elkaar uitvechten en hopelijk is het resultaat in ons voordeel 

ik heb hier ook alles van anderhalve maand gekregen. Normaal geizen nu om de 2 weken, ben eens benieuwd...
De vv is vandaag langsgeweest, Marie is zomaar eventjes 250 gram bijgekomen! Ze weegt er nu 4 kg 470. Maar dat kon eigenlijk ook niet echt anders, ze heeft niet anders gedaan als hele dagen gedronken. En ik moet toegeven, dat Bv echt wel heel vermoeiend is, dat heb ik eventjes onderschat! Gisteren dacht ik echt om ermee te stoppen en gewoon beginnen af te kolven en dan de flesjes geven. Ze is gisteren wakker geweest van 10 uur in de voormiddag tot 1uur snachts
!! Ze was zo aant vechten tegen hare slaap dat ze plots ontroostbaar begon te schreeuwen gelijk een varken dat levend word gevild. Mijn hart brak en begon zelf te wenen, en wou bijna het ziekenhuis bellen, man man man, zo lelijk doen.
De vv heeft me vandaag nog een tip gegeven omdat ze snamiddags moeilijk slaapt. Bepaalde couveusekindjes hebben nl schrik in een park, das veel te groot voor hun en ze moeten altijd iets hebben waar ze tegenop kunnen liggen. Nu ligt mijn borstvoedingskussen bij haar int park en raar maar waar, ze slaapt nu al van half 2. Wat een luxe, heb er vaneens ook maar van geprofiteerd en een dutje gedaan. Ben heel blij dat ik een vv heb laten komen 1 keer per week, kzou het iedereen aanraden...
De vv is vandaag langsgeweest, Marie is zomaar eventjes 250 gram bijgekomen! Ze weegt er nu 4 kg 470. Maar dat kon eigenlijk ook niet echt anders, ze heeft niet anders gedaan als hele dagen gedronken. En ik moet toegeven, dat Bv echt wel heel vermoeiend is, dat heb ik eventjes onderschat! Gisteren dacht ik echt om ermee te stoppen en gewoon beginnen af te kolven en dan de flesjes geven. Ze is gisteren wakker geweest van 10 uur in de voormiddag tot 1uur snachts

De vv heeft me vandaag nog een tip gegeven omdat ze snamiddags moeilijk slaapt. Bepaalde couveusekindjes hebben nl schrik in een park, das veel te groot voor hun en ze moeten altijd iets hebben waar ze tegenop kunnen liggen. Nu ligt mijn borstvoedingskussen bij haar int park en raar maar waar, ze slaapt nu al van half 2. Wat een luxe, heb er vaneens ook maar van geprofiteerd en een dutje gedaan. Ben heel blij dat ik een vv heb laten komen 1 keer per week, kzou het iedereen aanraden...
fijn dat die vv je met raad en daad bijstaat!!
BV is idd vermoeiend, en dat wordt door iedereen de eerste keer onderschat hoor. Dat ligt echt niet aan jou alleen hoor.
Probeer idd maar mee te rusten met Marie, dat zal je goed doen
Amai Marie heeft al een schoon gewichtje.
Hier gaat het volgens mij niet meer zo goed
ze eet bijna niets meer, ze is zo van slag door de warmte.
Hoop dat het snel 'slechter' weer wordt (sorry voor de warmteliefhebbers)
want ons meisje heeft het heel lastig. Ben zelf ook al kei lastig
steek er zoveel tijd in om haar te doen drinken en het duurt en het duurt
en ze doet niks binnen. maar we blijven proberen hé
BV is idd vermoeiend, en dat wordt door iedereen de eerste keer onderschat hoor. Dat ligt echt niet aan jou alleen hoor.
Probeer idd maar mee te rusten met Marie, dat zal je goed doen
Amai Marie heeft al een schoon gewichtje.
Hier gaat het volgens mij niet meer zo goed
ze eet bijna niets meer, ze is zo van slag door de warmte.
Hoop dat het snel 'slechter' weer wordt (sorry voor de warmteliefhebbers)
want ons meisje heeft het heel lastig. Ben zelf ook al kei lastig
steek er zoveel tijd in om haar te doen drinken en het duurt en het duurt
en ze doet niks binnen. maar we blijven proberen hé
ja hier ook hoor, vroeger was ik blij met de zon, maar nu... Ik kan er ook niet meer tegen en ik merk dat marie het er ook moeilijk mee heeft. Ze ligt nu gewoon in hare pamper te slapen, (jaja ze slappt nog steeds) met de blote buik. Kmocht dat eerst niet van de mensen want dat was veel te koud
???!!! Heb dat toen maar aan de vv gevraagd, tis hier binnen zelfs 25 graden! Normaal hebben die maar 18 graden vandoen. Ze is veel rustiger ook nu ze bloot ligt, ik mocht ze zelfs zonder pamper laten liggen, maar dat risico ga ik voorlopig nog niet nemen en ze heeft geen last van rode billetjes 

Mieke eerst en vooral, wa ne zalige foto zeg, zo een mooi meisje! Ik moet er dringend eens werk van maken om ook eens een foto van Marith erop te zetten. Das dus echt waar wat de mensen zeggen he, van een eerste heb je massas fotos en van het tweede al heel wa minder!
Ik heb da ook al bij Marith gemerkt dat ze graag ergens tegenaan ligt. Ze slaapt in een wiegje en kruipt zelf tegen de kant op, hoe ze het doet weet ik niet maar ze beland altijd in de linkerbovenhoek.
Marith heeft niet zoveel last van de warmte, denk dat het een koukleumpje zal worden. De eerste dagen dat ze geboren was had ze altijd te koud, terwijl het toen toch ook wel warm genoeg was in de kamer hoor. Ze heeft twee dagen met een mutsje aangelegen en met een warmwaterkruikje in haar bed
Maar ik verlang ook wel naar iets koeler weer hoor, tis gewoon te warm om buiten te komen he. Vrijdag vertrekken we naar zee, daar zal het wel beter zijn zeker?
Ben ook blij voor je dat de vv je wat kan helpen, zeker voor je eerste baby doet dat wel deugd dat er iemand is die je steunt en "echt goeie raad" geeft he.
Oh, dit moet ik nog kwijt, Marith heeft gisteren voor de eerste keer naar me gelachen, zalig moment, kreeg er de tranen van in de ogen!
En vandaag al 1x een echt babygeluidje gehoord, ereuh maak ik ervan. Zo koddig allemaal.

Ik heb da ook al bij Marith gemerkt dat ze graag ergens tegenaan ligt. Ze slaapt in een wiegje en kruipt zelf tegen de kant op, hoe ze het doet weet ik niet maar ze beland altijd in de linkerbovenhoek.
Marith heeft niet zoveel last van de warmte, denk dat het een koukleumpje zal worden. De eerste dagen dat ze geboren was had ze altijd te koud, terwijl het toen toch ook wel warm genoeg was in de kamer hoor. Ze heeft twee dagen met een mutsje aangelegen en met een warmwaterkruikje in haar bed

Maar ik verlang ook wel naar iets koeler weer hoor, tis gewoon te warm om buiten te komen he. Vrijdag vertrekken we naar zee, daar zal het wel beter zijn zeker?
Ben ook blij voor je dat de vv je wat kan helpen, zeker voor je eerste baby doet dat wel deugd dat er iemand is die je steunt en "echt goeie raad" geeft he.
Oh, dit moet ik nog kwijt, Marith heeft gisteren voor de eerste keer naar me gelachen, zalig moment, kreeg er de tranen van in de ogen!
En vandaag al 1x een echt babygeluidje gehoord, ereuh maak ik ervan. Zo koddig allemaal.

Idem dito. Ik stel ook een budgetplan op elke maand en heb er ook een bloedhekel aan als er onverwachte rekeningen binnenkomen. Plannen allemaal naar de vaantjes. Bvb . oppervlakte wateren of omdat je een inwoner van West-Vlaanderen bent......wat gaan ze nog allemaal uitvinden.major schreef:da's just, ik ben een controlefreak en ik voorzie me altijd op alles, maar dat ene maand is iets wat mijn planning in de war brengt
... en het is niet leuk