Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 05 mar 2007, 14:37

Sinds vandaag kan Naomi rollen van rug naar buik. Dat wordt lastiger als ik haar verschoon, ze wil vanalles pakken en nu dat ze dat door heeft dat ze verder kan grijpen.... :roll:

Haar derde tandje bovenaan is ook op komst. En kruipen kan ze nog niet, maar ze schommelt wel met haar poep als ik haar op haar knietjes zet.
Afbeelding

Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 mar 2007, 15:52

Marijke schreef:
Haar derde tandje bovenaan is ook op komst. En kruipen kan ze nog niet, maar ze schommelt wel met haar poep als ik haar op haar knietjes zet.
Zalig om te zien é. Daan zit ook zo met zijn poep te zwaaien, als hij op zijn knietjes zit, maar ook als hij recht staat. Shake it baby! :lol:

Ik kwam vanmiddag toe bij mijn schoonma, en meneer zat daar doodleuk op zijn knieën :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 07 mar 2007, 08:33

Ik blijf nog altijd de enige die zoentjes krijgt van mijn schatteman :lol: Maar ik mag er niet meer om vragen :roll: Als ik het vraag krijg ik er geen en dan plots uit het onverwachtse ne ferme smakkerd op mijn wang :P
En gisteren ne godganse avond: mama, mamamama :wink: Ge zou ze opeten é als ze zo "keppe-achtig" doen :D

Maar zou ook zo graag vooruit geraken é. Als zijn speelgoed plots wat verder vliegt, smijt hij zich volle enthousiasme op zijn buik, maar dan é ... :roll: Ik denk dat de papa de vooruit vergeten heeft indertijd :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 07 mar 2007, 12:03

Sinds gisteren is Naomi wat ziekskes: neusverkoudheid, lichte hoest en koorts. Gisterenavond had ze al 38,5°C. Mijn man en ik zijn gelukkig thuis en kunnen mekaar wat aflossen. Gisterenavond kregen we ze echt niet in slaap en heeft mijn man ze in de draagdoek gelegd en drie uren buiten gewandeld in het donker! Na 10 minuten sliep ze en rond 3 u 's nachts kwam hij doodop thuis en kreeg ik een slaperige Naomi in mijn handen :lol: Toen ik haar probeerde in haar bedje te leggen begon ze te huilen, ik heb haar dan maar voor de rest van de nacht aan mijn borst gelegd (zo kon ik ook slapen). Vanmorgen had ze 38°, nu 37,4°C, dus hopelijk is het maar van korte duur oftewel is het een voorbode voor mazelen? Ze is nu nog heel snotterig en vaak moe, maar wel goedgezind.

Het enige wat ik al gedaan heb is een paar ajuinen gepeld en op haar kamertje gelegd, medicatie proberen we zo lang mogelijk te vermijden.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 mar 2007, 09:54

:cry: Veel beterschap voor je meisje!
Afbeelding

Afbeelding


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 08 mar 2007, 10:04

Dank je Sofie! Het gaat al een pak beter met Naomi, ze heeft nu alleen nog maar een lichte snotneus, maar de snot is al gelig wat duidt op genezing. De koorts was al weg sinds gisterenavond en ze is nu dan ook een pak beter gezind dan gisteren. We hebben haar gisteren veel thee laten drinken van verse kruiden: tijm, citroenmelisse en linde en dat heeft duidelijk goed gewerkt, ook hebben een wandeling gemaakt met haar in de draagdoek, frisse lucht doet altijd goed dan altijd binnen te zitten hé :)
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 mar 2007, 10:10

Marijke, zouden het niet eerder de tandjes zijn?
Daan had vorige week ook weer een snotneus en hij hoestte opnieuw. Van zodra zijn tand er door zat, was het gedaan!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 mar 2007, 10:18

Shayenzo heeft ook weer iets bijgeleerd, hij deed al effe "dada" met zijn handjes en zei het ook
sinds gisteren klapt hij in zijn handjes, nochtans hebben we het niet aangeleerd ofzo, hij deed het zomaar ineens
af en toe slaat hij es de vliegen dood zoals ze hier zeggen (naast zijn handjes) en tis wel komisch

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 12 mar 2007, 10:24

:lol: :lol: dan ben je ook van die vliegen af é :wink:
Ik probeer dat al een tijdje te leren, maar hij zit daar dan te kijken naar mij van 'wat ben je nu in godsnaam weer aan het doen'.
:roll:
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 12 mar 2007, 21:17

Naomi begint sinds een paar dagen achteruit te kruipen, dan raakt ze dikwijls gefrustreerd dat ze niet vooruit kan om iets te pakken. In haar handjes klappen kan ze nog niet, maar mama zeggen kan ze wel al en de katjes noemt ze boubo. Haar twee onderste tandjes zitten erdoor en nu zijn de nachten dan ook wat rustiger voor mij, de laatste drie weken heb ik nogal afgezien van die slapeloosheid, nu is me gelukkig wat rust gegund :)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 mar 2007, 22:16

Sofie S. schreef::lol: :lol: dan ben je ook van die vliegen af é :wink:
Ik probeer dat al een tijdje te leren, maar hij zit daar dan te kijken naar mij van 'wat ben je nu in godsnaam weer aan het doen'.
:roll:
ge ziet , ge moet het niet aanleren he, het gaat vanzelf haha :P


@ Marijke, fijn dat Naomi weer wat rustiger is 's nachts, een gebroken nachtrust is alles behalve plezant he

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 16 mar 2007, 21:13

Ik heb vandaag met Naomi lang kunnen spelen: telkens ze iets kreeg op haar eetstoel zoals een blokje of een ander speeltje dan smeet ze het weg en ik legde dat elke keer terug en die begon elke keer te schaterlachen! Dan zat ze op het tapijt en we hebben zo een mand waarin al haar speelgoed in ligt zoals blokjes, telefoontje , ... nu heeft ze de inhoud van de mand speeltje per speeltje haalt ze het eruit en smijt ze het weg en als mama het terug legde, smeet zij het terug weg....

Ze begint haar sinds kort ook recht te trekken aan de spijlen van haar tuin.
Nu heet ook alles ' baba' .
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 17 mar 2007, 19:07

Op haar 8 maand hadden we Naomi in het groot bad eens gedaan, maar dat viel serieus tegen. Ze was echt bang, nu vandaag hebben we haar alweer in het groot bad gedaan en ze zat tussen de papa zijn benen. Dat gaf haar een vertrouwd gevoel en ze heeft er zeker een half uur gespeeld met de eendjes en gepletst in het water met als gevolg dat ze doodmoe nu in haar bedje vredig ligt te slapen ! :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 17 mar 2007, 22:52

leuk te lezen marijke

hier zit ze ook niet liever in het bad met grote broer ik zie ze echt zeer graag bezig die twee :lol:
maité kan ook al veel meer dan milan vroeger zenne
ze klapt in de handjes als je het vraagt,zegd mama,papa,dada,mmmm als ze eten zietoh en aan alles haar rechttrekken hé
stapt ook al mooi aan haar handjes en danst op muziek als ik het luider zet :lol:
wat worden ze toch groot hé amai niet te geloven :wink:

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 17 mar 2007, 23:24

Ik kom hier ook nog eens even vertellen over mijn 'kleine' meid, die eigenlijk niet meer zo klein is...
Dinsdag moeten we nog eens naar kind en gezin. Ik ben benieuwd hoe groot ze ondertussen is en hoeveel ze weegt.
Het gaat echt zo snel, ik heb amper tijd om van haar te genieten.
Kruipen doet ze niet echt, wel zo vooruitgaan op haar buik, maar niet op handen en knieën. Maar ja, zo raakt ze ook vooruit.
Ze zit graag op de grond de laatste tijd. Op de schoot is ze ni meer echt content, als ze maar kan ontdekken, dan is ze tevreden.

Ze eet terug goed. Het is een tijdje anders geweest. Ze wilde nog amper melk. Nu eet ze toch een 5OO ml groeimelk per dag. Poedermelk wil ze niet meer...
En 's middags een grote portie groentepap, in de namiddag fruitpap en tussendoor al eens een chocoladepapke voor baby's.
En 's morgens na haar fles een boterham met smeerkaas of platte kaas of confituur. Brood eet ze nu ook wel graag.
Dat is echt fijn als ze goed eet.

Het enige dat er vervelend aan is tijdens het eten, vooral bij vast voedsel: ze blaast het vaak uit haar mond, zodat haar tafeltje en ook wij volhangen. :lol: Ze beseft nog niet dat ze dat niet mag. Lachen dat ze doet als we zeggen dat het niet mag...

Met haar stoelgang gaat het ook weer niet goed, ze moet weer veel moeite doen de laatste tijd en het is weer heel hard. Ik moet dringend weer een afspraak maken met de kinderarts om een oplossing te zoeken. Want tot nu toe heeft nog niets geholpen.
Erg om ze zo te zien afzien. Maar veel kunnen we niet doen. :(

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 mar 2007, 23:32

he Saartje , fijn te lezen dat het goed gaat met Fleurtje en dat ze weer goed eet
wat die stoelgang betreft, ze zeiden hier ook dat het ging beteren met meer te bewegen, pff, zo een wrikkelgat dat Shayenzo is, maar beteren ? nog steeds aan de Forlax junior iedere dag of tis een ramp
had de kinderarts dan niks voorgeschreven bij jullie ? dat kan zo ook niet verder he, ze zien daar teveel van af :cry:

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 17 mar 2007, 23:51

Eerst gaven we duphalac, maar dat had na een paar weken geen effect meer.
Dan forlax junior, maar zelfs dat helpt niet...

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 mar 2007, 23:55

ai tis precies heel erg, hier helpt die Forlax wel een beetje, en iedere dag ne kiwi in zijn fruitpap, maar soms is het ook nog "hard" hoor
veel meer kunnen we jammer genoeg niet doen, maar tis heel lastig
:?

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 22 mar 2007, 21:18

vandaag naar k&g geweest onze maité weegt nu 9.400 en 71cm groot
ze doet zeer goed haar best en ze is een vlug meisje wisten ze me ook te vertellen

en hoe gaat het verder met de mei kindjes?

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 22 mar 2007, 21:57

ik ben geschrokken van Shayenzo zijn gewicht, had een pak meer gewacht
was al even geleden, maar hij weegt nu 8.380gr en is 71 cm
volgens de kinderarts iets onder het gemiddelde maar ook niet onderaan de curve, dus hij staat qua lengte en gewicht

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 23 mar 2007, 10:40

dat is toch ook goed schorpioentje hé
zo tezien stapt Shayenzo al zee goed hé
zo verbruikt hij wat meer energie verzeker
maité stapt al zeer goed aan de hand maar heb geen zo een karretjes gelijk jou manneke is dat zeer stabiel? ZOU ER ANDERS OOK ééNTJE AANSCHAFFEN :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 mar 2007, 10:58

Je zou dat niet zeggen é dat die een kilo minder weegt dan Daan? Die zien er precies een beetje even "kloek" uit.
Daan moet nu zo'n 76 cm zijn en ik denk dat hij nu zo'n 9kg 500 moet wegen :wink:

gisteren is hij al een meter ver geraakt al kruipen :P maar nu hij het rechttrekken heeft ontdekt :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 23 mar 2007, 15:46

jah inderdaad maité heeft dot ook al een eindje op en ik hou telkens mijn hartje vast
kruipen doet ze ook nog niet echt hoor meer de wiebel houding mo enfin :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 mar 2007, 21:20

Sofie, volgens ik lees weegt Daan meer, maar is hij ook al een stuk groter, dus dat komt wat overeen uit he

mama24, ik hou hier ook soms mijn hart vast, mag hem op zijn speeltapijt niet meer vertrouwen als ik niet in de woonkamer ben
hij kruipt al redelijk (gaat nog niet rap), glijdt soms nog weg en effe achteruit, maar 't zal gene kruiper zijn denk ik.
En eerst zit hij te spelen, maar algauw zit ie op zijn knieën en kruipt hij achter zijn loopwagentje, en hij pakt he, en dan schuift het vooruit, hij schuift mee :P , tot het ergens tegenstaat en het niet meer weg kan
en dan trekt hij er zich aan recht en staat dan zo te wippen en te gieren van "hebde dat gezien?" :roll:
Maar als je er niet achter staat is het soms ineens "boenk" tegen de grond, want hij wil al met 1 hand, en omkijken en reiken achter iets enz :? :roll: , echt gevaarlijk wordt dat.
Maar we kunnen die toch moeilijk een helmke opzetten in huis he :roll: , maar ik heb daar schrik van van dat vallen.
De huisarts zegt wel dat normaal is, dat ze beginnen kruipen en lopen en ergens tegenaan botsen of omvallen, dat dat zo zeg niet is, maar ik heb daar toch schrik van zenne.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 mar 2007, 21:23

mama24 schreef: maité stapt al zeer goed aan de hand maar heb geen zo een karretjes gelijk jou manneke is dat zeer stabiel? ZOU ER ANDERS OOK ééNTJE AANSCHAFFEN :lol:

hangt er vanaf, deze is redelijk stabiel, maar hij kan er niet zo goed tussen, zijn precies 2 stukjes die uitsteken achteraan, en hij trapt er tegen, stapt er nog niet mooi tussen
wel zien van zoiets dat het gewicht meest vanvoren zit, tegen het omtrekken

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 23 mar 2007, 21:37

aja ok zal er dan geen aanschaffen want maité is wat een gevaarlijk meisje :( ze laat haar opeens los en boem patat op de grond
we hebben zo een loop auto met bescherming rond om maar wanneer ze iest grijpt op de grond valt ze ook boem patat op de grond
ik geloof dat het dezelfde is van je vorige advater of heb ik het mis?

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 mar 2007, 22:53

op mijn vorige avatar was het idd met zijn autootje, daar zitten ze nog in vast met riempjes, en dat kan er later dan af
ik moet hem ook goed vast steken zenne, tis ook ne gevaarlijken
die gastjes beseffen dat nog niet he :roll:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 mar 2007, 23:02

schattig hé die kruipende en wiebelende kindjes!!
ons meisje wilde eerst niet kruipen, ze trok zich recht en stapte vrij snel rond in de box en aan de hand
maar sinds enkele dagen kruipt ze dus ook. En hoe!!! zo snel!
Ze staat soms enkele tellen zonder vasthouden en doet dan een poging tot stappen, tot ze beseft dat ze niets meer vastheeft en dan hup op de poep hé!! :lol:
kusjes geeft ze alleen maar op de mond, en dan met haar mondje kei ver open en zever alom :lol:
dada doet ze ook al een tijdje
als je haar vraagt hoe groot brittje wordt, dan steekt ze haar handjes heel hoog in de lucht
ze doet bravo
mama en papa kan ze ook flink zeggen
en de hond is 'ba' (=simba!!)
Ze knuffelt haar eigen spiegelbeeld constant. Ze heeft een spiegelspeelgoedje en daarin ziet ze zichzelf en dan begint ze zichzelf te knuffelen en te zoenen!! :lol:
Als ze ergens aanzit en ik zeg dan: manneman brittje, dat mag niet
Dan steekt madam ook haar vingertje in de lucht en dan gaat ze snel iets anders doen!!! Ze snapt het dus wel als we haar vermanen...

en.... als ze muziek hoort, dan staat ze op en neer te wippen en met haar poep te schudden
Vooral het liedje van samson en gert (lieve samson) is een van haar favorieten!!!

ik geniet zo van die kleine onnozeliteiten hé
voor ons lijken die zo banaal
maar voor die kleintjes zo'n grote stap hé
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 mar 2007, 23:37

ja het zijn zeker grote stappen voor die kleintjes he
maar ik vind dat ook grote veranderingen hoor
hoe snel dat ineens gaat he :?
hier ook ne muziekfreak :P

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 23 mar 2007, 23:38

Schorpioentje73 schreef:ai tis precies heel erg, hier helpt die Forlax wel een beetje, en iedere dag ne kiwi in zijn fruitpap, maar soms is het ook nog "hard" hoor
veel meer kunnen we jammer genoeg niet doen, maar tis heel lastig
:?
We hebben nu weer iets nieuw gekregen om te proberen. Movicol of zoiets. Vandaag was haar stoelgang toch al zachter. hopelijk blijft dat ook zo.
Nu heeft ze ook weer een verkoudheid. Een beetje temperatuursverhoging en snottebellen tot op haar tenen. Ze eet daardoor iets minder goed, ma levendig is ze wel.
Dinsdag naar k&g geweest. Ze weegt nu 8kg290 en is 74cm groot.
Ze is goed bijgekomen tegenover vorige keer.

Ze begint zich nu ook aan alles op te trekken en dan verder te stappen. OF er op te kruipen. Gisteren stond ze aan de zetel en wilde ze erin geraken. 1 been lag er al bijna in. Ik kan ze niet langer als een paar minuten alleen laten, of er gebeuren ongelukken.


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”