Hoe gaat het met de mei-kindjes?

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 25 nov 2006, 17:09

hier ook nog geen tandjes
voel wel veel gebobbel dus zal hier ook niet lang
meer duren hoop ik want ze is al een week of2 wat ambetanter


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 25 nov 2006, 20:13

De derde virale infectie is hier een feit :? :? deze keer op zijn luchtwegen. Gelukkig is hij er (voorlopig) niet ziek van, hij hoest alleen heel veel en hij heeft een piepende adem. Zolang hij gee koorts heeft,mag hij geen antibiotica nemen. Hij moet nu weeral aan zo'n puffertje ademen, siroop, eucalyptussuppo's, neusspray en vochtige warme lucht op zijn kamer. een half uur voor hij naar bed gaat, steek ik de warmtekoker aan, maar zonder deksel zodat het goed kan dampen. Het is precies een stoomcabine op zijn kamer!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 25 nov 2006, 21:06

ocharme, hij blijft ook niet gespaard precies
hopelijk is het snel over

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 nov 2006, 10:55

Neen, de ene verkoudheid is nog niet helemaal gedaan als de volgende zich al aanmeldt. Volgens de kinderarts is het een hele flinke jongen, want de meeste kindjes zijn daar heel lastig van en hij maakt er precies niet veel van. :lol:
Volgens de KA is het wel zo dat hoe meer dergelijke verkoudheden hij nu doet, hoe minder kans op astma hij heeft. Astma komt blijkbaar maar uit aan een jaar of drie en door de weerstand dat hij nu opdoet is hij daartegen al grotendeels bestand. Allé, die verkoudheden hebben dan toch nog ergens zijn voordeel é :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 26 nov 2006, 13:42

maité heeft ook al wat verkouden gedaan maar heeft nogmaar 1keer
antibiotica gehad gelukkig zolang ze geen koorts doen hoef je je geen
zorgen temaken zegt de dokter.
ze krijgt een tandje links onder zit er al een klein beetje wit uit
zal nu niet lang meer duren zekers voor hij er helemaal uitzit
allé ben blij milan had al 3tandjes aan zijn bijna 6maand half.
ze heeft het nog altijd niet op op van buik naar rug tegaan hé en ze kan zo boos zijn dat het niet lukt maarja zal wel opeens lukken zekers vind wel dat ze aan de late kant is
allé vele groetjes


Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 26 nov 2006, 20:03

oei oei daan blijft ook niet gespaard he.!
hopelijk heeft hij er niet te veel last van en is hij vlug beter.

xanthe heeft een mooi verjaardagskadootje voor mij!
haar eerste tandje is een feit!
weliswaar nog maar 1 mm groot,maar het is er!
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 26 nov 2006, 20:38

@ mama24. Dat is het ene kindje bij het andere zeker. Ik heb al ergens gelezen dat Maité al alleen zit; er zijn hier al enkele kindjes die al tandjes hebben. Daan zit nog niet, heeft nog geen tandjes, maar hij kan wel al van zijn 4 maand van rug naar buik draaien en sedert een maand keert hij ook terug.

Ik heb blijkbaar weer te vroeg victorie gekraaid. Ik vrees dat hij nu toch last begint te krijgen van zijn verkoudheid. Daarnet was hij echt niet te et troosten en zijn oogjes stonden weer waterachtig (was vorige keer ook zo toen hij naar het ziekenhuis moest :? ) Het voorschrift voor antibiotica ligt alvast binnen handbereik, want van zodra hij koorts had mocht ik hem antibiotica geven. Ik heb nu toch uit voorzorg een perdolan gestoken, al is het maar om de eventueel opkomende pijn te verzachten.
Hopelijk wordt het niet erger en slaat hij er zichzelf zo door ...
Ik zou wel eens willen dat het bij hem de tandjes zouden zijn, en niet die oortjes of de luchtwegen :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 26 nov 2006, 21:32

ja inderdaad in alleen zitten doet ze het goed
van haar 5.5maand al raar hé dat ééne kindjes vlugger iets kunnen
dan anderen

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 nov 2006, 09:35

het ene kindje is vlugger in het een en het andere kindje is rapper in iets anders he
Shayenzo zit al met steun van toen hij 3,5 maand was, en ik dacht ja, na een tijdje zit hij alleen, maar nee hoor
hij kan het wel, als hij stil zou zitten, dan blijft hij, maar dat is net het probleem, dat kind heeft altijd wel iets gezien, helt achterover, naar links of rechts om iets te willen pakken en valt dan om he, tja, zo een wrikkelgat, is nooit anders geweest :roll: , hoe kan die dan blijven zitten he, doet niks dan wiebelen, maar beseft niet dat dat nog niet lukt
wat hij de laatste tijd wel veel doet is nijpen, als je hem op de arm hebt, knijpt in u keel, in u wang, in u neus, en 't kan zeer doen zenne :? , want hij lost niet makkelijk en heeft enorm veel kracht (dan zeg ik zo in een lachen, "is het weer oudermishandeling? :P haha)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 nov 2006, 10:07

:P :P dat ken ik ook maar al te goed. Daan kan zo echt superenthousiast, met grote ogen en open mond van verwondering, mijn wangen vast nemen en dan ook naar zijn mondje proberen te brengen. Helaas voor hem, past mijn hoofd niet echt in zijn mondje :roll:

Dat zitten zal volgens mij op een dag gewoon lukken, zonder dat ze het beseffen. Als ik Daan op zijn poep, steunt hij wel op zijn handjes maar hij valt ook nog om ... Blijven oefenen é :lol:

Ik heb hem gisteren eens op zijn speelmat gelegd, op een afstand dat hij net niet aan zijn speeltjes kan. Om te zien of hij vooruit zou komen, als hij echt iets wil pakken. Hij zou wel willen ze, maar heeft de techniek precies nog niet gevonden. Dan maar beetje zitten lawaai maken tegen die dingen, in de hoop dat ze naar hem zouden komen :roll: Gelukkig is de mama dan toch in de buurt om hem toch te helpen hé :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 nov 2006, 10:17

haha, hij hoopt als hij roept dat ze zelf komen

hier ook een speeltapijt, maar hij doet de ronde zenne
kruipt dan op zijn knieën, maar glijdt weg he, en dan zo achteruit :P

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 nov 2006, 10:27

:lol: :lol: is zo leuk om te zitten naar kijken hé.
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 27 nov 2006, 20:29

Sinds Naomi een jongen van 8 maanden heeft horen hoge keelgeluidjes maken doet zij dat nu ook de hele tijd of ligt het aan de leeftijd en doen alle baby's dat om de stem te ontwikkelen?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 nov 2006, 20:49

Daan heeft dat geluidje een tijdje geleden ook ontdekt. Amai mijn oren :roll: En dan forceert hij zijn stembanden en keel zodanig dat er weer een ferme hoestbui volgt natuurlijk :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 27 nov 2006, 22:26

klinkt ook bekend, denk dat het een fase is, maar ze duurt wel lang, en ja, soms verschiet ik hard en denk dat er iets is, en als ik ga kijken lacht hij in mijn gezicht :P

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 27 nov 2006, 22:29

jaja wij kennen dat hier ook al ondertussen.
ze heeft nu ook op van taptok tedoen zo met haar tong een ganse dag bijna ofwel is dat door haar eerste tand die uitzit
ook kanabbeld ze nu op haar patat en fruitpap is nochtans zonder stukkjes
ze komen toch zeer vlug groot hé de mei kindjes :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 28 nov 2006, 11:28

ze komen idd heel snel groot
ik kan me soms al niet meer voorstellen hoe klein hij geweest is, raar he
als ik dan zo de eerste foto's bekijk, is soms schrikken van "amaai die is al zo groot geworden :oops: "
het 4de tandje is hier ook al een feit, kan hij nog wat meer gaan knarsetanden :?

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 28 nov 2006, 12:24

Hier nog geen tandjes, maar wel al een paar weken rode kaakjes. Ik geef nog bv, maar ik heb wel wat schrik voor die komende tandjes dat de bv dan toch anders gaat aanvoelen :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 30 nov 2006, 20:35

hallo vandaag heeft maité haar tweede tandje
ze heeft nu de twee onderste echt komiek is dat als ze lacht dan zie je die twee witte tandjes.denk dat ze alicht haar 2 bovenste gaat krijgen is dik en rood ze zal ze vlug opéén doen geloof ik

en hoe gaat het anders met de mei kindjes iemand laatst naar k&g geweest?ik mag halfweg december gaan ben eens benieuwd na 2 maand

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 dec 2006, 08:14

wij moeten ook op 14 december naar kind en gezin. Maar vorige week werd hij nog gewogen door de KA toen ik op consultatie ging: 8kg 500.
Bij Daan wel nog geen enkele tand te bespeuren; hij heeft wel al een hele tijd rode wangetjes en een rood poepje maar die tanden blijven weg.
Het alleen zitten begint alsmaar beter te gaan. Hij heeft de techniek gevonden dat hij een beetje moet steunen op zijn handen, maar van zodra hij iets achter of naast hem hoort, moet hij dat natuurlijk gezien hebben en is hij zijn evenwicht weer kwijt natuurlijk. Maar eerstdaags lukt het hem wel waarschijnlijk.
En de verkoudheid is ook weer aan de beterhand :lol:

Woensdag hebben we de autostoel geïnstalleerd en dat is echt een gezegend geschenk voor hem. In de maxicosi moest ik er niet aan denken om hem 2 minuten in de auto achter te laten (al is het maar om geld af te halen), maar zit hij op het gemak naar buiten te kijken :lol:
Tis er wel één die kan kantelen dus hij staat nu nog in maxi-cosistand, is wel beter voor zijn rugje denk ik.

In de loop van volgende week de kerstboom installeren en dan wordt het weer fotosessie voor zijne eerste kerst :P
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 dec 2006, 11:50

ja maité zit ook al in de autostoel ook wel in maxicosi stand
zie er ook naar uit voor volgende week de kerstboom te zetten zal dan milans eerste kerstbal inhangen er staat op je eerste kerst leuk he
ze zullen nogal kijken aan die lichtjes en ballen zeker we zullen ze niet veel horen als je het mij vraagt ze zullen hun werk hebben om alles goed te bestuderen.zie er al naaruit
groetjes

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 dec 2006, 13:43

fijn dat het beter gaat met Daan zijn verkoudheid, hopelijk is hij er snel vanaf
ja die kerstboom he :P , vraag me ook af wat het hier gaat geven, die is hier zo van lichtjes he, overal vind hij de lusters of spots zenne, en schoon dat dat is
maar vrees dat ik zijn speeltapijt ga moeten verplaatsen, anders gaan er veel ballen sneuvelen denk ik, leuke speeltjes he :?
die autostoel, zetten jullie die achterstevoren, zoals de maxi cosi?
normaal tot 9kg moet hij averechts staan, maar dat is echt niet te doen met die riem he, moet ge die kleine daar onderdoor inzetten, vraagt nogal manoeuvers
in mijne auto zit hij nog in de maxi cosi, maar niet lang meer, heb ook zo een andere stoel gekocht, groep 0-1, diene dat ik kado kreeg is nog veel te groot (kan uiteen voor zitje later)
in Chris zijn auto zit hij in de autostoel, maar heb hem nu gewoon gezet, dat hij vooruit kijkt, zo kan hij ook platter
want achterstevoren, met de zitting van de auto die wat naar beneden gaat naar achteren toe, helt die stoel voorover en in laagste staan staat hij nog bijna recht
en voorwaarst helt hij al achterover en kan hij nog platter, is toch beter zo, kan hij nog wat liggen voor als hij in slaap valt
maar dat zou niet mogen tot 9kg voorwaarts voor hun nek :? , rare wetten zenne, acherwaarts zitten ze rechter, en voorwaarts platter, vind dan toch voorwaarts beter op jonge leeftijd, zitten ze confortabeler
hoe doen jullie dat ?

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 dec 2006, 13:54

bij mij staat hij ook voorwaarts hoor; tzal nu ook op geen halve kilo komen zeker :wink: Moest hij nog omgekeerd staan, dan zie je hem zelf ook niet en dat komt op hetzelfde neer als de maxi-cosi achteraan zetten hé. Tis gewoon een kwestie dat hij meer naar buiten kan kijken, maar dat hij ons ook ziet; want als hij achteraan staat en hij hoort ons wel maar ziet ons niet, o wee :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 dec 2006, 14:01

nee op die halve kilo zal het wel niet komen, maar Shayenzo weet nog een kilo minder als Daan he
maar hij is wel stevig dus ...
ah, die wetten ook he :roll:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 dec 2006, 14:03

zolang wij vinden dat ze er klaar voor zijn ... onze wil is wet hé :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 dec 2006, 14:09

ja hier staat hij ook voortwaarts vind dat anders ook geen doen hoor met die gordel en het zou er eens moeten omdoen zolang ze geen 9kg wegen dat we moeten stoppen voor de politie hé zij zien dat toch niet hoeveel een kindje weegt al is het nogmaar net 7kg ipv 9kg denk niet dat ze dat zullen zien.groetjes

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 dec 2006, 14:55

denk nu ook wel niet dat ze dat zien
maar toen ik erover sprak met de vroedvrouw zei ze dat het veiliger was bij een ongeval, voor hun nekje
maar waar trek je de grens, ze zeggen tot 9kg omdat sommige kindjes misschien nog echt slap zijn
maar als ze stevig zijn :roll:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 dec 2006, 15:30

ja inderdaad :lol:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 dec 2006, 14:50

hé hoe ziet jullie mei kindjes dagindeling
maité 8u fles 240cc
12u groentepap met vlees of vis
15u30 fruitpap
18u30 fles 200cc
21u30 fles 240cc
zou die fles van 18u er teveel aan zijn?
maar probleem is ik stop maité samen in bad met milan om 17u30 dus normaal dat ze dan honger heeft hé
wanneer stoppen jullie ze in bad?

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 05 dec 2006, 15:31

Hier gaat ze in bad rond 18.00u en daarna heeft ze steeds veel honger, ze is nu wel een bv-kindje
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”