juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 31 jan 2006, 22:37

Hallo!!

Ik wou jullie nog even iets leuks komen meedeln. Sinds een paar dagen voel ik ons kleintje wel elke dag!! Wat een zalig moment! En gisteren heeft Werner het ook eens gevoeld! En nu begint hij zo stilletjes aan te beseffen dat em straks papa word! En ja hoor, fier dat hij is en ik gelukkig. :P
Vorige week heeft hij de kinderkamer volledig in orde gemaakt. Heeft de muren 2x geverfd.... En ja het resultaat mag best gezien worden!
Eigenlijk is het niet te geloven wat een zwangerschap met je emoties doet! De ene dag ben je kweet niet hoe blij en gelukkig en de andere dag zo zwartgallig.
Ik ga nu maar eens mijn bedje opzoeken en genieten van de stampjes die em voort moment aant geven is! :lol:

dikke kus

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 01 feb 2006, 08:00

:) hehe, het nestingsdrang heeft ons ook te pakken, we zijn ook alles aan het klaarmaken
is het niet fijn hoe je dagelijks de handjes en de voetjes van he baby voelt ?
@ sandy: pseudoniem van mijn vrouw op internet : tori, in het echt : linda :)
terwijl ik vincent heet
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 01 feb 2006, 10:20

Het is gewoon een wondertje in mijn buik! Gisteren voelde ik voor de eerste keer toen ik lag op mijn bed twee ferme kleine stampjes in mijn buik. En dat was pas precies de aankondiging van' héy ik ben eindelijk tot hier geraakt, amai was me dat lang wachten totdat mijn armpje lang genoeg was'

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 feb 2006, 10:47

hey fijn zeg, om te horen dat jullie het ook voelen
zalig hé
Bij mij is het sinds week 13 al zo aan het trappen
en dat wordt precies alleen maar erger...
voel me net een boksbal
Had dit bij ons nielsje ook, maar dat was zo'n rustig kindje toen dat geboren werd! Dat begrijp je dan niet hé!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 feb 2006, 22:00

major schreef::) hehe, het nestingsdrang heeft ons ook te pakken, we zijn ook alles aan het klaarmaken
is het niet fijn hoe je dagelijks de handjes en de voetjes van he baby voelt ?
@ sandy: pseudoniem van mijn vrouw op internet : tori, in het echt : linda :)
terwijl ik vincent heet
Leuk om weten, zo spreek je elkaar wat persoonlijker aan :lol: if you don't maind
Ik leef gewoon mee, omdat mijn jongste ook in juni geboren is. Zo kan ik nog een beetje meegenieten van wat mij overkwam een jaar geleden.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

juni mama

Bericht door Lien2 » 02 feb 2006, 10:32

Hallo ik ben Lien en heb net dit forum leren kennen.
Ik verwacht onze dochter 15 juni 2006. Als alles goed gaat tenminste. :lol:
Ik zie dat jullie hier al een gezellige chatruimte hebben gemaakt met moeders en vaders in spé.
Ik ben nu 30 jaar en mijn zus is ook in verwachting van haar 2° kindje, ook uitgerekend voor 15 juni 2006.
Voor ons is het ons eerste kindje, dus alles is nog nieuw.
Heb ook ruim tijd om te chatten en vanalles te doen, want ik ben reeds thuis van voor mijn 3 maanden, daar ik op de afdeling radiologie werk binnen een ziekenhuis.
Zijn er nog juni mama's hier van Brugge en omstreken?
Iemand ervaring met het ziekenhuis in Torhout?
Groetjes Lien

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 feb 2006, 11:51

Hoi lien en welkom!

Voor mij is het ook het eerste kindje en het is uitgerekend voor de 10de juni.
Das wel plezant zo met tweeën zwanger zijn, kun je elkaar beetje helpen en info geven over de kwaaltjes. En weet je het geslacht al? Heb je al namen?
Heb je het trouwens al voelen bewegen? Ik voel het nu al een klein weekje.

De laatste tijd drink ik enorm veel sweppes tonic. Waarom, ik weet het niet maar ik heb er altijd zijn in. Gewoonlijk 1 blikje per dag, de rest wel water. Kan dit kwaad? Is echt een verslaving geworden! :twisted:

Oei, kmoet es gaan zien naar mijne broccoliesoep, sebiet is die aant overkoken!! :wink:

groetjes!!

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 02 feb 2006, 18:07

Hallo mieke,
Bedankt voor je reactie.
Het is inderdaad wel heel leuk om samen in verwachting te zijn. We zijn alle twee ook thuis vanaf 3 maanden. Dus....
Ik denk dat ik mijn zus al meer gezien heb in de laatste maanden of in de laatste 2 jaar. We gaan dikwijls samen op stap en we gaan binnenkort ook samen gaan zwemmen in Brugge. Daar zie ik fel naar uit.
Ik zou me niet teveel aantrekken dat je graag schweppes drinkt. Ik eet en drink ook vanalles, zolang je niet overdrijft, kan het volgens mij geen kwaad.
Ik voel het nu toch al een week of drie bewegen. De eerste week was het heel licht merkbaar, maar nu lig ik 's nachts soms wakker van al dat gestamp in mijn onderbuik.
Je hoort mij niet klagen hoor :) zo weet ik dat alles daar van onder nog goed zit.
Ik ben ook gelukkig getrouwd met peter.
En ja, wij weten al wat het is. Het wordt een meisje en we hadden aan de naam Esther gedacht.
Mijn zus weet het geslacht ook al, maar kan beter haar mond houden dan ik. Ik kan toch niet zwijgen, dus zeg ik het liever op voorhand.
Allé, smakelijk en hopelijk is de brocolisoep niet aangebrand.
Groetjes Lien

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 02 feb 2006, 19:36

hoi :) nog eens welkom en gefeliciteerd met de aankomende spruit
wij hebben nog een datum vastgesteld met de priester van rent-a-priest om eens langs te gaan
hij vroeg naar de naam van het kind en waar en wanneer het geboren was
hij was verbaasd te horen dat het nog niet geboren was :roll:
toen mijn vrouw vroeg wat er moest gebeuren mochten er complicaties zijn of iets moest gebeuren...
hij antwoordde dat we dan maar niet zo vroeg moesten boeken en dat juni zo al een drukke maand is en dat hij andere vieringen moet afzeggen voor iets wat dus nog niet vaststaat... :x :roll: allee, we zullen dan nog wel zien, zei hij niet al te content ...

pffff, voor mij hoeft het al niet meer :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 feb 2006, 08:34

wat flauw zeg van die vent!
wat is dat voor een reactie
hij moest blij zijn!
Zijn er geen andere alternatieven???

welkom Lien
weer een juni-mama erbij
Leuk zeg! en dan nog wel samen zwanger met je zus
Dat zal je mama leuk vinden!!!
Hoe gaat die haar aandacht moeten verdelen :lol: :lol:
Die gaat niet weten waar eerst gaan en wat eerst doen!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 03 feb 2006, 09:40

Ik weet ook niet goed hoe ze het gaat doen?
Ze zal van beiden ook meter zijn en we bevallen elk in een ander ziekenhuis.
Mijn zus in Veurne, omdat ze de gyne daar gewoon is en haar eerste kindje daar ook kocht en ik in Torhout, omdat ik daar werk.
Voor mij is het denk ik ook het dichtst.
Hopelijk zijn er toch nog een aantal dagen verschil zodat we toch elkaar ook eens kunnen bezoeken in het ziekenhuis.
Ik weet nog dat dat bij mijn zus haar eerste kindje, Jitse, heel emotioneel was.
Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 feb 2006, 10:17

Oma's blijven emotioneel hoor!!
of het nu hun eerste of hun 10de is!!!!
langs mijn kant was mijn zoontje het 7de kleinkind
en de vreugde was even erg als bij mijn schoonmoeder
bij wie het het eerste was!!!! :lol:

in 2 verschillende ziekenhuizen is inderdaad al wat moeilijker!!!
Eigenlijk zou het fijn zijn als jullie kunnen bevallen met een paar dagen verschil
Dan krijg je elk apart de volledige aandacht!
en dat is toch ook fijn hé!
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 03 feb 2006, 13:52

Dat zou ik ook het leukste vinden.
Ik denk ook wel zoals jij dat eender welk kleinkind een emotionele reactie teweeg brengt bij de geboorte.
Ik kijk er wel al naar uit.
Het heeft veel voordelen zo vroeg thuis te zijn, je kan uitrusten en leven volgens je eigen tempo en heel veel bezig zijn met je zwangerschap en zo...
Maar aan de andere kant heb je zoveel tijd dat je constant op je kindje aan het denken bent en dat daardoor de tijd zo traag gaat.
Ik wou dat ik het al kon vastpakken en knuffelen.
Ik denk dat ik nog wat geduld moet hebben, want het mag nog een beetje blijven zitten. Mijn vriendien beviel van een tweeling als ze net 6 maanden was en die twee die elk ongeveer 600 gr. wogen hebben een jaar op neonatologie gelegen in het UZ.
Daarna nog veel problemen gehad met de voeding en zo, maar nu 2 heel toffe en lieve kindjes met betrekkelijk weinig problemen.
Niet te geloven...
Maar een vroeggeboorte wens ik niemand toe.
Groetjes :roll: :wink:
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 feb 2006, 14:09

inderdaad een vroeggeboorte is niet leuk
mijn zus weet daar alles van!
maar kom, dat is goed gekomen
Kan me best voorstellen dat de tijd voor jou nu niet vooruitgaat
bij mij nu wel hoor!
de weken zijn om, voor ik het besef!
en al van alles voorbereid voor het kamertje enzo?
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 03 feb 2006, 14:33

Volgende week gaan we achter verf en behangpapier en gaan we de nieuwe gordijnen kiezen.
Ben nog steeds aan het twijfelen over de kleur.
We moeten wel nog een weekje geduld hebben voor we er in kunnen vliegen, want de electricien moet nog langs komen om stopcontacten bij te steken en dat moet allemaal weggewerkt zijn voor we kunnen behangen en zo...
Ik zie heel graag zachte kleuren zoals mokka, chocolat, beige, ecru. Maar ik zie telkens voorbeelden van heel felgekleurde kinderkamers. Het wordt een meisje bij ons, maar ik zou het niet graag in het roze doen. Denk dat ik dat zelf rap zal beu zijn en we willen ons meisje zichzelf laten ontplooien. Iemand ideetjes? of leuke tips.
Had graag de muur waar het plafond een beetje schuin afloopt, behandeld met bordverf of zoiets, zodat ze er op kunnen tekenen. Heeft iemand ervaring hiermee? Of is dat toch geen zo'n goed gedacht?
Laat het maar weten.
Groetjes :P
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 feb 2006, 14:49

wij hebben 2 kinderkamers en 1 logeerkamer
alle 3 hebben we die in dezelfde neutrale kleuren geschilderd
2 muren in een zelfsamengestelde kleur +/- grijs/bruin
en 2 muren in eierschaal wit
Daar kunnen we vanalles bij laten passen
Heb wel ideetjes voor kadertjes ed die ik zelf ga maken
en die schilder ik dan in een iets feller kleurtje
Die hele felgekleurde kinderkamers vind ik persoonlijk niets
en bordverf heb ik geen ervaring mee...
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 feb 2006, 09:13

Hallo,

we hebben de kinderkamer geverfd naar wat wij mooi vonden. hjebben niet gekeken naar eventuele neutrale kleuren.
Op een dag zagen we beiden een kinderkamer van Winnie the Pooh. Deze was blauw. Dus hebben we dat ook gedaan. Den muur in 2 gedeeld, het bovenste lichtblauw, het onderste donkerblauw. Int midden zo ne band van winnie pooh. En als final touch hebben we er van die aftrekbare figuurtjes op gehangen.
We weten totaal niet wat het geslacht is. We vonden het mooi in het boekje maar int echt nog prachtiger, al zeg ik het zelf.... :P

Vele goetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 04 feb 2006, 09:51

das toch leuk een winnie the pooh kamer!!! :lol:
wij woonden nog in een klein ongezellig huurhuisje toen ons ventje geboren werd, daar werd het rommelkamertje zijn slaapkamer
en omdat we wisten dat we nog max een jaartje daar zouden wonen hebben we er niets van gemaakt...
Ondertussen wonen we in onze nieuwbouw en hebben we een neutralere kamer genomen die we aanvullen met kleurrijkere dingen
Ons ventje is wel gek van Winnie the pooh, maar veel erger van auto's....
Dus zijn kamer komt vol te staan met auto's!
en bij ons volgende kindje zullen we wel zien
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 04 feb 2006, 11:32

wij zijn ook van plan om een winny the pooh-kamer te maken, maar dan met een nadruk op Eeyore :) de kamer is in het lila geschilderd en we hebben ook al van die aanplak-figuurtjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 04 feb 2006, 16:34

Zo'n winnie the pooh slaapkamer vind ik ook wel tof. Je kan echt heel veel vinden rond dat thema.
Misschien dat ik het toch in de kleuren ga doen die ik opgaf, dus in de bruinere tinten, maar dan wel versieren met een mooie band of inderdaad zulke plakfiguurtjes.
Ik ben er echt nog niet uit, volgende week in de winkel zal ik wel zien zeker? Of ga ik nog wat ideetjes opdoen voor de afwerking?
Nog iemand tips?
Ander onderwerp nu:
Voelen jullie al goed jullie kindje in de buik. Dees van ons kan stampen dat het gene naam heeft, amaai.
En jij juni papa, heb jij al iets gevoeld op je vrouwtje haar buik?
Mijne Peter wil het altijd voelen, maar telkens als hij er zijn hand oplegt, stopt de kleine met stampen.
Ze wordt daar rustig door zeker :? .
Allé, 'k zal jullie laten.
Vele groetjes Lien
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 04 feb 2006, 18:48

Ik ben dan wel geen juni mama, maar ik beval eind mei. Dus bijna juni.
Ik lees hier af en toe mee en zie dat velen van jullie al goed de stampjes voelen. Ik maak me wat ongerust, omdat ik ze eigenlijk nog niet vaak voel. Soms denk ik ze te voelen, maar op een lage plek, onderaan mijn buik en denk dan dat het iets anders is dat ik voel. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. :roll:

Wij moeten nog beginnen aan het kamertje. Wij wonen in een huurhuis, maar zijn niet van plan hier nog lang te blijven. Maximum tot september denk ik, dus een echt kinderkamertje gaan we niet maken. Wel de ververij vernieuwen in een neutrale kleur, zodat het toch wat opgefrist is.

Gaan jullie zelf de doopsuiker en geboortekaartjes maken? Ik ben dit van plan, maar heb nog geen concrete ideeën, hoewel de tijd wel wat begint te dringen he.

Groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 04 feb 2006, 20:55

hey saartje
je moet niet ongerust zijn hoor
sommige vrouwen voelen hun kindje zelfs helemaal niet!
dat zou komen omdat de moederkoek vooraan ligt
misschien moet je dat bij je volgende consultatie eens aan je dokter vragen...
maar ik zou niet panikeren!
ik heb het geluk dat ik het heel erg hard voel
lees dus: heeeeeel erg hard
en dat is soms ook wel lastig hoor :lol:
je zei ook dat je het heel laag voelt, dat ik normaal, heb ik ook meestal
soms is het heel hoog

wij gaan onze kaartjes weer zelf ontwerpen,
maar laten drukken
ook de doopsuiker wil ik weer zelf doen, maar heb nog geen idee
hebben nog wel wat tijd :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 05 feb 2006, 10:36

Ja Saartje, bij Karsten lag de moederkoek ook vanvoor en ik voelde hem heel weinig (op het laatst heeft hij zijn schade wel ingehaald :wink: ).. Toen ik Karsten minder voelde, zei de gyn ook dat het kon dat hij anders was gaan liggen zodat hij meer plaats had.. Dus niet ongerust maken.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 05 feb 2006, 16:38

Wij hebben ons geboortekaartje gekozen bij de drukker. Het zal in dezelfde trand zijn als onze uitnodiging voor de trouw vorig jaar. Het doopsuiker gaan we zelf doen. Ik heb al mooie dingen gezien bij de AVA. Maar we hebben nog tijd hé. Maar wanneer begin je daar concreet aan? Ik dacht zo es te gaan zien rond april. Dan moeten we ook langsgaan voor de gebooertelijst. Dan ist nog zo'n 2 maandjes.

Wat betreft de bewegingen, sinds een week voel ik de kleine goed bewegen. De ene keer al wat harder dan, de andere. Vooral onderaan de buik voel ik de meeste bewegingen. En meestal als ik rustig in de auto zit, of in de zetel/ bed lig. :P Maar ben blij dat ik em voel hoor, nu besef je echt wel dat er iets in je buik zit. En nu Werner kan meevoelen, krijgt hij stilaan meer interesse in de zwangerschap. Hij stond daarvoor er niet echt bij stil. Ook meer bezorgdheid ook wat soms wel op mijn zenuwen werkt :wink:

Droetjes en dikke kus

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 05 feb 2006, 20:15

Ik merk ook wel aan Peter dat hij hoe langer hoe meer geïnteresseerd is in de zwangerschap.
Het wordt echt concreet. Hij heeft het al één keer lichtjes gevoeld, maar je kan het nu al goed zien dat ik zwanger ben en ik steek het nu ook niet meer weg.
Gisteren zijn we weg geweest en je merkt wel dat hij meer bezorgder is dan anders. Maar hij is aan de andere kant ook apetrots en dat geeft toch wel een bijzonder gevoel en schept een leuke band tussen ons.
Ik denk ook wel dat het voelen van het kindje afhankelijk is van de ligging van de moederkoek, maar ik kan mij wel voorstellen dat ik mij ongemakkelijk zou voelen moest ik het nog niet hebben gevoeld, zeker als ik al die andere verhalen zou lezen.
Zoals Mieke zegt, ge beseft dan echt dat er iets in je buikje leeft.
Geen paniek zou ik zeggen en als je toch ongerust bent, maak dan een afspraak met je gyne, zodat zij kan zien waar je moederkoek ligt en je kan geruststellen dat je je kindje nog niet voelt.
Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 05 feb 2006, 20:24

:) ik voel dus inderdaad het kindje schoppen en duwen
ik lees seders week 12 al dagelijks voor uit een kinderboekje en we voelen hem al reageren sedert een aantal weken. Iedere avond val ik in slaap met mijn hand op mijn vrouws buik en voel ik 'm schoppen :D ik zou niet meer in slaap kunnen vallen anders :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 06 feb 2006, 08:57

gek hé, mijn man doet dat ook!
die valt ook in slaap met zijnhand op mijn buik!

soms zie ik mijn buik al echt bewegen!
ons nielsje was ook zo'n wemelgat in mijn buik
en deze zal niet minder zijn!

wij gaan binnen een week of 2-3 ook onze geboortelijst samenstellen (dan heb ik in het weekend eens verlof!)
en ook stilaan aan onze doopsuiker gaan denken!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 06 feb 2006, 09:19

Werner heeft de vaste naht tot einde maart. Maar smorgens als hij bij ons komt liggen gaat ook die hand eerst naar mijn buik :P
Ik denk dat het voor een man veel moeilijker is, zo'n zwangerschap. Je wil hem er zoveel mogelijk bij betrekken. Ik denk dat het "echt" begint als em dat kleintje straks in zijn armpjes houdt!!! Ik kijk er al naar uit naar dat moment. Wil vooral ook weten hoe hij gaat reageren als ons scheetje geboren is. Maar hij is fier en blij dat em op straat kan pronken met ons zwangere buikje :lol:
Maar zoals Lien al zei, het schept een andere, intensere band tussen jullie beiden!

Groetjes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 06 feb 2006, 09:26

dat is inderdaad zo!
en bij een 2de verergert dat precies alleen maar!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Lien2
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Lien2 » 07 feb 2006, 22:35

Mijn ventje heeft ook altijd laat gedaan met werken. (horeca)
Ofwel moet hij werken tot 23u30 ofwel tot 1u30, reken daarbij nog een halfuurtje om naar huis te gaan, ...
Maar niet getreurd, als hij dan thuiskomt, hebben wij het bedje al een beetje voorverwarmd en kan hij erbij kruipen.
Hij legt dan ook dikwijls zijn hand op mijn buik, maar heeft nog niet echt iets gevoeld. Meestal is ons dochtertje het actiefst als ik pas in bed kruip. Ik veronderstel als ik al een tijdje slaap, dat zij dan ook een stamppauze heeft.
Waarschijnlijk zal het nu wel niet lang meer duren vooraleer hij ons babytje kan voelen. Als ik denk dat ik haar zelf 3 weken geleden nog niet kon voelen en het verschil met nu,.... Amaai.
Wel leuk om te weten. Ik had een e-mailtje gestuurd naar derma-phc@beiersdorf.com, dat is de e-mail van eucerin, of ik wat info en eventueel wat staaltjes kon krijgen van hun producten omdat ik zwanger ben en ik kreeg deze morgen een pakketje met info en staaltjes van hydraterende creme, badolie en droge huid creme. Speciaal voor babytjes. Als er iemand geïteresseerd is kan hij of zij misschien ook eens proberen.

Groetjes en slaapwel,
Lien
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”