juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 21 sep 2006, 14:24

Goortjes, mooie foto. Ze begint goed op haar broertje te lijken he!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 sep 2006, 14:28

dank je wel!
DAt zegt nu iedereen! idd ze begint 'terug'op haar broer te lijken :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 sep 2006, 19:31

ik moet falderie bijtreden, ze begint goed op nielsje te lijken! :wink:

Falderie, das wel minder leuk voor je!! Eerst mooi vanalles beloven en als puntje bij paaltje komt, gaat het niet door. Ik kan daar ook behoorlijk boos van worden. :evil: Ik zou zeggen, probeer het je niet al te fel aan te trekken, tzal niet goed doen aan je BV. Maarja das gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijki. Veel succes en goede moed!!!

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 21 sep 2006, 19:50

Nee, doe ik niet. Kben nogal een rustige van aard, even foeteren en dan zet ik het vlug van me af. Tis zo, en er valt niks aan te veranderen dus ja.

Ik heb al eens gebeld naar de hoofdverpleegkundige en ze verlangen op dienst wel tot ik terug ben, dat heeft me wel deugd gedaan om dat te horen zunne.
En kheb eens in Renates boekje gekeken van de onthaalmoeder, en ik zag dat ze eigenlijk maar tot 5.5 maand nog een fles kreeg bij de onthaalmoeder, daarna stond ze op 4 voedingen en kreeg ze bij de om enkel groentenpap en fruitpap. Moest da bij Marith ook zo zijn, dan zou da toch redelijk goed te doen zijn. Ik kan op voorhand al een diepvriesvoorraadje aanleggen ook. Maw da zal wel lukken, we gaan het doen lukken he.

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 22 sep 2006, 17:09

Ik zit efkes in een dip
Omdat we nog steeds geen uitkering hebben gezien, belde ik daarstraks naar het ziekenfonds. Daar zeiden ze me doodleuk dat er gisteren een brief naar ons is vertrokken met de melding dat ons de uitkering wordt geweigerd. Die vrouw aan de andere kant wist niet het fijne van de zaak, maar er stond iets in de brief dat omdat Linda eerst bij Europa werkte, ze een wachttijd van 6 maand heeft voor uitekeringen en daarna niet lang genoeg gewerkt heeft om op nog uitkering recht te hebben of zo... We hadden al een bewijs van Europa opgestuurd dat Linda geen wachttijd moest doen, maar blijkbaar hebben ze dat genegeerd. Die vrouw zei dat het best is om eens naar de dienst arbeidsongeschiktheid te bellen volgende maandag voor meer uitleg. Ik vrees een beetje dat we geen cent zullen zien. Eerst werd ons een hospitalisatieverzekering geweigerd en nu dit... de betaling van het ziekenhuis staat nog altijd kaar om uitgevoerd te worden... dit is een klein drama aan het worden :(
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 22 sep 2006, 17:20

Maar jongens toch, ale zeg, ik kan het geloven dat je in een dip zit. Moeten ze daar zolang over doen om tot die conclusie te komen. En ale, die brief van europa moet toch iets betekenen zeker? Ik hoop toch dat dienen brief toch telt, en jullie uiteindelijk nog iets van centen zien.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 sep 2006, 18:29

Goh Vincent, ik hoop voor jullie dat het enigsinds nog in orde komt hoor!!! Het trekt er niet op, maarja, daar blijft het dan ook bij....
Veel succes

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 sep 2006, 19:21

Oei Vincent.... dat is geen leuk nieuws
Typisch hé... ze laten je eerst zolang wachten en dan krijg je het deksel op je neus.
KAn me best voorstellen dat je op dat geld zit te wachten.jullie rekeningen blijven ook lopen hé, om dan nog maar niet te spreken van de ziekenhuisfactuur.
Zeker bellen naar die dienst arbeidsongeschiktheid. Wie weet is er wel een manier om aan jullie geld te komen.
ik duim voor jullie hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 22 sep 2006, 22:00

Hier zit ik allang te wachten op een uitkering voor het opvoeden van mijn kindjes. Dat heet werkloosheidsonderbreking omwille van familiale redenen. Wat een papierenmolen is me dat zeg: eerst naar de rva, dan naar het ziekenfonds, dan terug naar mij, dan terug naar de rva. En die brieven van de rva zijn zo onvriendelijk: 'indien u voor eind oktober het formulier van het ziekenfonds niet hebt ingediend, wordt u het recht op uitkering geweigerd'. Als ik dat lees voel ik mij gevangen in een zogezegde 'democratisch' landje :cry: :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 24 sep 2006, 10:08

ja seg, da's echt niet plezant he Vincent :(
Ik hoop dat er alsnog een oplossing (= centjes) voor jullie uit de bus komt...

Ja, Marijke, dat is België he, kl*te he :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 26 sep 2006, 22:00

Torben begint al volop te spelen. Bij de om speelt hij met een speelrekje dat boven de relax staat en thuis met zo'n speelbord aan het perk. Hij duwt bewust op alle knopjes en "praat" tegen het bord :D
Het bord hangt aan zijn rechterzijde en toch probeert hij met zijn linkerhand te spelen. Zou hij het meehebben van zijn papa dat hij linkshandig is? of is dat nog te vroeg om te zien?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 sep 2006, 08:14

denk dat je dat nu idd al kan ontdekken hoor!
ons meisje nam alles met rechts een mijn neefje nam op die leeftijd alles met links. en blijkt: niels is rechtshandig en neefje is linkshandig.

Wel leuk als ze zo liggen te spelen hé!
Ons britt heeft sinds enkele dagen onze hond ontdekt.
Als ze in haar box ligt, dan kan ze die hond zo liggen bekijken en volgen hé. Echt schattig om te zien!
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 27 sep 2006, 08:48

Kheb altijd geleerd in school dat je dat nog niet kan uitmaken bij babys en peuters of ze links-of rechtshandig gaan zijn, maar ik heb daar nu toch ook mijn twijfels over.

Zowel Renate als Marith doen opvallend meer met hun rechterhand dan met hun linker. Ze zullen het dus meehebben van de papa (want ik ben linkshandig).

Marith ligt momenteel heel graag met haar activiteitenboog te spelen en kheb ook zo een boog voor boven de wipper, da vindt ze ook heel leuk hoor.
Ze probeert zich nu voortdurend te draaien, maar het lukt nog niet helemaal alleen. Ze vindt het heel leuk om mijn vinger te pakken en dan trekt ze daaraan tot ze op haar buik rolt, en dan rolt ze vanzelf weer op haar rug, en opnieuw, en opnieuw en...
Ze draait ook al rond in haar park, kheb ze al een paar keer gevonden met de beentjes door de spijltjes.

En Renate, die is zodanig lief dat Marith het soms echt vervelend vindt. Als ze moe wordt begint ze meestal wat te zeuren om dan in slaap te vallen, maar Renate kan ze dan echt niet gerust laten, wil ze knuffels geven, en een tuutje, en zoentjes... maar Marith wordt daar alleen maar ambetant van. En Renate wil dat maar niet verstaan he, dat haar zus af en toe eens gerust wil gelaten worden ook.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 sep 2006, 09:25

:lol:
grote zus wil mama spelen hé! :wink:

Onze niels wil tegenwoordig altijd met de maxi cosi sleuren
maar dat kan hij uiteraard niet
alleen snapt hij dat nog niet goed :roll:
hij speelt nu altijd met mijn oude babypop en zegt daar exact dezelfde dingen tegen die ik tegen Britt zeg. Grappig hoor!!

ons meisje heeft ook iets boven de box hangen en daar is ze wild van
dat ding dat rammelt wat af op een dag hoor
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 27 sep 2006, 09:45

Renate heeft poppen genoeg hoor, maar een echte "pop", das veel leuker he. Als Marith een giletje aanheeft met knoopjes, dan wil Renate voortdurend die knopjes dicht- of opendoen.
En inderdaad, Renate praat net zo tegen Marith als wij dat doen.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 sep 2006, 09:47

die kleutertjes toch hé :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 sep 2006, 15:42

Vandaag ben ik samen met Marie naar de 'les' babymassage geweest. Het was heel fijn. Marie genoot er zichtbaar van, ze lag helemaal groggy. :lol:
Straks mag Marie blijven slapen bij haar pooitje, mijn mama. We mogen naar een trouwfeest.
Ik ben 1 en al zenuwenen voor haar daar 'achter te laten'. Nu, ik weet, ze is in goede handen, maar toch... :? Ik heb zelfs een hele brief geschreven voor mama, ze moest maar eens iets vergeten.... :oops: En ik denk dat ik mezelf moet bedwingen om niet elke 5 minuten te bellen straks. :roll:

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 30 sep 2006, 16:56

Probeer toch maar wat te genieten van het feest he Mieke. Das wel lastig he, maar troost je, de eerste keer is de moeilijkste keer.

Ik dacht dat da bij mij beter ging zijn, omdat ik dat toch al gewend ben van Renate, maar das dus even erg. Marith heeft al 1 nachtje bij mijn ouders geslapen en kwas ook ongerust om haar achter te laten hoor, maar het heeft mij wel heel veel deugd gedaan om eens weg te gaan (en een hele avond onder volwassenen te vertoeven)

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 sep 2006, 19:09

leuk, hé, zo'n babymassage :D ben blij dat ze ervan geniet :D
je kind achterlaten is moeilijk, maar wanneer het bij mijn ma of mijn schoonouders is, heb ik daar totaal geen problemen mee, omdat ik weet dat ze dat al gedaan hebben, en het nog goed gedaan hebben ook ;)
alleen blijft mijn schoonmoeder maar benadrukken dat we Torben veel te veel verwennen door hem veel bij ons te dragen en zo... maar hij weent dan ook zoveel. Zij heeft dat probleem nooit gehad met Linda, die was zo rustig.. en de tijden veranderen ook ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 sep 2006, 21:04

Wat een mooie foto heb je van Torben!! Het was me al opgevallen, maar wist niet waar het te zetten :wink: Hij wordt groot hé, als je hem zo ziet liggen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 30 sep 2006, 21:49

:) thx !
het viel me vandaag ook op hoe groot hij al geworden is :)
deze foto is genomen tijdens een massage, ik vond dat hij zich al goed kon oprechten vanop de buik :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 sep 2006, 21:59

Hij recht zich idd al goed op. Hij is al veel veranderd sinds de bbq!!
Hij ziet er echt groot uit. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 02 okt 2006, 15:03

hoe is het gegaan Mieke??
Knap manneke, Major!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 02 okt 2006, 21:26

thx goortjes :D
ben ook benieuwd, mieke ! :)

ik heb nog niet kunnen bellen, allee, ik heb al een paar keer gebeld naar het ziekenfonds, maar da's nooit open de kantooruren zijn wanneer ik op het werk ben
linda zal europa contacteren om te vragen of ze willen contact nemen en onderhandelen... zo krijgen we misschien toch nog iets
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 02 okt 2006, 22:12

Marie is heel flink geweest! Ze heeft eventjes gehuild gehad maar ze heeft heel goed geslapen.
En ik moet zeggen, het heeft ons deugd gedaan der eens eventjes tussenuit!!! En het feest was ook heel leuk! Het was een trouwfeest van een collega van mij. Dresscode was niet verplicht: gothic - metal. Ik was smiddags al gaan zien op het stadhuis, want eerlijk, ik had geen idee wat ik me bij gothic moest voorstellen. En toen ik de kledij zag en hoe ze gesminkt was, dacht ik, slik, ik hoop dat dat feest straks beetje gaat meevallen. Ik ging dus met een beetje tegenzin. Maar ik moet zeggen, twas helemaal niet wat ik had verwacht. De muziek was niet de heletijd dezelfde, zelfs abba, BSb, steps, ... werd gedraaid. En het feest was in de mergelgrotten van Kanne. En eigenlijk de ideale zaal voor zo'n gothic-feest. Twas reuzefijn geweest!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 03 okt 2006, 16:42

klinkt leuk!!!
goed dat je je geamuseerd hebT!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 okt 2006, 17:21

Mag ik hier even met enige fierheid vermelden dat Marie daarstraks van buik naar rug gerold is!! :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 03 okt 2006, 17:31

zo flink zeg! en kon ze ook al van rug naar buik?
Afbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 03 okt 2006, 17:51

amai, da's flink ! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 03 okt 2006, 18:16

nee, dat nog niet. Ze was nbeetje verschoten van wat ze gedaan had. :)

Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”