juni-babietjes

Moderators:Welcome, Annubis, Sigri, Moderators

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 17 dec 2006, 21:55

Proficiat met je nieuwe job Mieke :) ben blij dat je je er gemakkelijker bij voelt
tis eens nodig om er uit te zijn met z'n tweetjes, tis ongelooflijk hoe je jezelf kunt opladen in korte tijd ;)

Mieke schreef: Zijn er al kindjes met een tandje? Hier niets....
:) ik heb vandaag onderaan in het midden een tandje gevoeld :D
na zoveel keren denken dat er een tandje op komst was, omdat Torben een beetje lastig was :roll:
nu is alles in orde, héél goed zelfs... en komen ze erdoor :lol:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 dec 2006, 11:53

goed zo Torben,
nu kan je overal je tandje inzetten!!

proficiat met de nieuwe job mieke
dat zal je enorm deugd doen :wink:

hier is het ellende alom!!!
vrijdag niels ziek, brittje een beetje
zaterdag niels erg ziek, brittje een beetje en papa heel erg
zondag niels nog erger ziek, brittje genezen, papa bijna genezen
vandaag... niels nog steeds erg ziek en de rest is genezen
heb niet anders gedaan dan niels zijn neusje gekuist
zijn oogjes proper maken, hem ontkoortsen
constant zat hij bij me op de schoot
Blijkbaar had hij eerst buikgriep en daarbovenop heeft hij bronchitis gekregen.
nu moet hij ook aerosollen en moet ik druppels in zijn oogjes doen
niet echt leuk, want dat prikt blijkbaar
's nacht slaapt hij erg slecht, dan hoest hij enorm en heeft hij geregeld koorts
Hopelijk is hij snel beter... school zit er deze week niet meer in voor hem
en mijn vakantie.... die is ook goed begonnen. Ach ja, de kindjes zijn het belangrijkst hé
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 18 dec 2006, 13:17

Ocharme toch. Hopelijk is hij snel beter. Maar kerstcadeautjes openen zullen ook wel een goede remedie zijn zeker :lol: :wink:

Veel beterschap voor je kleine ventje!
Afbeelding

Afbeelding

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 18 dec 2006, 13:48

hopelijk is niels snel beter!



Mieke proficiat met de nieuwe job.
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 dec 2006, 16:34

Maar kerstcadeautjes openen zullen ook wel een goede remedie zijn zeker
euhmmmm, momenteel staat zijn hoofdje daar precies niet naar
hij heeft alleen maar 'waterdorst' :roll: en zin in hard brood!
hij heeft nu al de ganse namiddag alleen maar geslapen en wat TV gekeken
Ik hoop echt dat hij snel beter is... zo ziek heb ik hem echt nog nooit gezien
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 dec 2006, 18:00

Veel beterschap voor Niels!! Hopelijk betert het snel!!

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 dec 2006, 07:44

veel beterschap voor niels !
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 19 dec 2006, 19:52

ocharme Nielsje! Veel beterschap!

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 19 dec 2006, 23:18

veel beterschap voor Niels!
Hoe is het ondertussen met hem?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 dec 2006, 17:27

iets beter, dank je
maar nog niet optimaal
ondertussen is brittje ook serieus ziek
en heb ik ook al 2 ellendige dagen achter de rug
dinsdag piekte mijn temperatuur op 40,5 graden!!!
dus ik voel me nog wel wat belabberd
alles deed pijn aan mijn lijf
ik kon zelfs mijn haren niet kammen
vannacht was het een ramp
brittje heeft maar amper geslapen
en niels heef overgegeven (voor de zoveelste keer!!)
hopelijk betert het nu eens
wan tik ben het stilaan beu aan het worden
onze vent is sinds hij naar school gaat al bijna constant ziek geweest
en dat voel je 's nachts hoor
ach ja, er zijn erger dingen zeker hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 dec 2006, 19:13

Goortjes,
hopelijk zijn jullie vlug genezen allemaal! Kan me voorstellen dat het idd niet plezant is, en nu zeker niet met de feestdagen voor de deur!!! Dus voor jou en je gezinnetje wens ik heel veel beterschap!

Wij zijn vandaag dus naar de sauna geweest: HEERLIJK!!!
En Marie voor de eerste keer naar OM gebracht. Ik zei smorgens tegen werner vooraleer we vertrokken. Als ze seffe weent bij de OM, dan neem ik ze terug mee naar huis :? maar ze is heel flink geweest en heeft niet gehuild, zels geen kik, niets, totaal niets. Ik was eigenlijk heel verwonderd. Maar ook heel content hoor! Ze heeft enorm goed gegeten. Ze hing zelfs niet vol met groentenpap of fruitpap??!!! Terwijl ik hier dagelijks tot 3x toe van pyjama en body moet veranderen!! En ze heeft ook heel goed geslapen. En nu slaapt ze weer.
En wij hebben ons ook goed geamuseerd. Naast de sauna's hebben we een gelaatmassage gedaan, in de zuurstofcabine gezeten en een heerlijke hotstonemassage van maar liefst 1 uur!! Voor herhaling vatbaar!!

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 dec 2006, 21:08

oh dat klinkt goed (** jaloers **)
ge kunt het maar gehad hebben hé :wink:
flink van je meisje!!!!
echt een knappe meid hé :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 dec 2006, 23:00

seg Mieke, waar zijt ge geweest naar de sauna? Dat klinkt wel goed seg :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 dec 2006, 11:20

Twas in Wellen, Yolanda Buekers

www.kuurcentrum.be

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 24 dec 2006, 14:57

Flink he van Marie!! En ja sauna en massage... t kan zo een deugd doen he! Kzou ook alweer gaan moest ik de kans krijgen!

Hier zitten we ook tussen de zieken, het is nog een twijfelgeval of ik vanavond zal kunnen feesten, of alleen met de kids thuis zal moeten blijven. Renate heeft al 4x overgegeven (deze nacht en morgen), maar t waren vooral veel fluimen en slijmen (ze blijft dan ook sukkelen met haar verkoudheid). Ik weet dus niet of het een plaagje is, of dat ze er nu door zal zijn. Ze ligt nu al een hele tijd te slapen, we zullen zien hoe ze is als ze wakker wordt.

En Marith, die is ook nog niet van haar hoest af, we hebben nu weer andere medicatie om eindelijk eens van haar slijmen af te raken.

En ik heb keelpijn!! Een ziekenboeg heeft er niks aan :?

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 24 dec 2006, 15:22

Amai, al die zieke kindjes hier zeg. Veel beterschap voor iedereen!

Falderie, welke medicatie gebruik je nu voor Marithjes hoest?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 dec 2006, 14:29

oh, marithje moet dus ook nog serieus hoesten....
brittje ook, weet hoe dat er dus aan toe gaat :wink:
niels is aan de beterhand
en mama en papa hebben geen buikgriep meer, maar een fikse verkoudheid!!!

verder iedereen een goeie kersttijd gehad???
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 26 dec 2006, 15:45

De ziekenboeg blijft hier maar draaien zunne! Na een goed dutje was renate al iets beter dus we zijn kerstavond kunnen gaan vieren! Ze heeft daar ook wel bijna de hele tijd geslapen (ze lag er alweer in voor we aan het eten begonnen).

Marith hoest nog steeds, welke medicatie het juist is weet ik niet, het zijn capsulekes die de apotheek zelf moet maken!

En ik en mijn ventje zijn nu pas echt gesneuveld! Ik heb filip gisteren naar huis gebracht (we waren bij mijn ouders) omdat hij zich echt niet goed voelde. Hij heeft ne serieuze buikgriep, zo serieus zelfs dat ik gisteravond om 9u30 de dokter van wacht heb mogen bellen. Hij had zich een badje gepakt, en is er nog net uitgeraakt, en toen is hij megaslecht geworden, voortdurend bijna van zichzelf draaien... Kletsnat van het zweet... Hij is op de badkamervloer blijven liggen tot de dokter er was, en mijn ouders zijn ook gekomen om hem tot in de zetel te helpen. Jeetje, die was ziek! Na een prik van de dokter en heel veel slapen is hij al veel beter, maar wel nog slapjes.

En jawel je raad het al, nu heb ik het zitten natuurlijk! Gelukkig zo erg niet als mijn ventje, maar de wcpot heeft al mogen draaien vandaag :roll: en ik moet zeggen, overgeven met een keelontsteking (auw!!) Oma en opa zijn deze middag achter de kindjes gekomen, zodat wij goed kunnen uitzieken.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 27 dec 2006, 10:23

dat klinkt echt niet goed daar!!
wij hebben dat vorige week allemaal al meegemaakt
het hangt dus echt in de lucht hé
rusten is de boodschap hé!! de allerbeste remedie!!!
snel beterschap!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 27 dec 2006, 13:26

Amai, wat is me dat hier!!!
Allemaal heel veel beterschap gewenst hoor!!
Falderie, dat moet toch wel serieus schrikken zijn als filip daar zo ligt :shock: Hopelijk betert het snel voor iedereen.

Ik houd hier hout vast, nog niemand ziek, maar kga niet te hard roepen....

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 27 dec 2006, 20:29

We zijn alweer aan de beterhand. T was dus een kort maar heel krachtig "plaagske". Vooral voor mijn ventje dan, ik heb het zo erg niet gehad gelukkig. Tis meestal zo, mijn darmen zijn beter bestand dan die van mijn ventje.

Ja kmoet zeggen dat da wel schrikken is om hem zo te zien liggen, het feit dat hij zelfs begon te zeggen dak misschien beter een ambulance kon bellen als de dokter van wacht nog lang wegbleef, vond ik nog het ergst van al. Want hij is echt gene typische vent die "doodgaat" bij het minste pijntje dat hij heeft, hij heeft al serieus wa meegemaakt, en heeft daardoor een heel hoge pijngrens. Maar ale, gelukkig heeft het zo geen vaart gelopen!

Het enige dat ons nu frustreert is dat de helft van ons verlof er alweer opzit, en dat we voornamelijk ons bed en de zetel van dichtbij hebben gezien :roll:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 28 dec 2006, 13:43

jawadde, wa's me dat hier :shock: Gelukkig zijn we hier dit jaar gespaard gebleven van enige buikgriep en consoorten (behalve Sam dan begin deze maand)

Ik weet nog, Kerstmis 2 jaar geleden :roll: toen hadden we 't hier ook zitten -kort maar krachtig was dat toen. Jo 1 dag, dan Sam (ocharme 6 weekjes oud) en daarna was ik aan de beurt... Toen heeft de WC ook mogen draaien zenne :?

Veel beterschap gewenst aan alle zieke mensen en kindjes...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 29 dec 2006, 11:06

pffff, amai, alleszins veel beterschap gewenst
het is niet de periode om ziek te worden, hé? allee, dat is het nooit, maar enfin..
mijn zus heeft ondertussen ook iets aan de hand, die is niet kunnen afkomen voor kerstavond omdat ze een galblaasontsteking heeft... tschijnt dat dat ook niet om te lachen is :?
Torbentje is hier actief bezig te leren kruipen :D hij raakt gefrustreerd wanneer hij eens niet aan een speeltje kan en doet dan extra zijn best :D
hij zit nu ook sedert een week in zijn stoeltje en ik moet zeggen, het gaat beter om hem daarin eten te geven
vanaf wanneer gaan jullie kindjes in de buggy ipv maxi-cosi? zouden we Torben er al in mogen zetten? want de maxi-cosi wordt al ietske te klein
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 29 dec 2006, 11:09

oh ja... vanaf wanneer zouden we zijn tandje mogen poetsen? het is er al half door en we hebben zoiets bij den apotheek gekocht om over je vinger te doen en te "frotten" over zijn tandvlees
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 29 dec 2006, 14:58

Hoi Major,
met je vraagje over dat tandje kan ik je niet helpen.
Marie die ligt al bijna een maand in de buggy! We kunnen ze helemaal platleggen, dus denk ik niet dat het veel kwaad kan. Ze past ook niet meer in de maxicosi. Maar in auto zit ze wel nog steeds in hare maxicosi, ik durf haar nog niet in de autostoel te zetten. Ze kan wel al eventjes zitten met de nodige steun, maar toch. En haar hoofdje steekt nog niet boven de maxicosi uit zodus....

Veel beterschap voor je zus!!!

Hoe ist met de rest van de zieken???

Allemaal een goed nieuw jaar gewenst!!!!!

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 30 dec 2006, 18:21

Wij zijn er allemaal door nu! Behalve een hoestje hier of daar geen ziektekiemen meer te bespeuren, oef!

Wat betreft dat tandje, ik denk dat je dat mag poetsen van zodra het uitzit, maar als da nog vre pijnlijk is voor Torbentje zou ik daar ook niet mee overdrijven.

Ik het begin dat Renate tandjes had, vergaten we dat dikwijls om haar tandjes te poetsen, of we stonden boven aan haar bedje, en dan oeps... tandjes vergeten poetsen!

We hebben dan een leuke foto afgeprint van Renate, waar haar minitandjes mooi op te zien waren, en dat aan de trapleuning gehangen, met de vraag: ben je mijn tandjes niet vergeten poetsen? Als ik eens geen zin had, en ze vlug in bed wilde steken, zag ik die foto (en voelde ik me schuldig), en zo worden de tandjes hier elke dag heel consequent gepoetst! Misschien een tip voor anderen?

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 30 dec 2006, 18:38

Falderie, blij te horen dat alles terug ok is bij jullie!!!
Das idd wel een leuke tip!

Marie heeft vandaag framboosjes voorgeschoteld gekregen, ik had er mijn twijfels over, maar ze heeft alles opgegeten! Ik heb altijd een beetje appelsiensap over na het maken van de fruitpap. En nu zijn we haar dat aant proberen te geven uit een bekertje. Gisteren de eerste keer en vandaag lukte het al helemaal! En ze begint nu ook goed te draaien en haar benen oner haar buik trekken. Maar haar handen staan nog niet waar die horen. En als je dan een speelgoedje voor haar neus dropt, wilt ze dat hebben en strekt ze haar armpjes maar willen haar benen niet meer :lol: Tis zo lief om te zien, en je denkt dan, wat worden ze toch snel groot! Een maand geleden wast helemaal anders

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 31 dec 2006, 15:14

ik heb vandaag voor het eerst kip toegevoegd aan haar groetenpapje. Je moest haar gezicht zien, ze bekkeek eerst werner met het gedacht, papa, help!! Wat heeft mama nu in mijn mond geduwd????
Twas mooi om te zien, nu ze heeft er niet zo heel veel van gegeten, want bij elke hap kregen we zo een gezichtje :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 jan 2007, 19:20

@ major
een galblaasontsteking is idd geen lachertje
mijn papa heeft dat ook gehad en wij dachten eerst dat die aan het doodgaan was... nu is die verwijderd en is hij perfect in orde hoor :lol:
Tandjes kan je van begin af aan poetsen, tenminste, dat hebben wij toch gedaan met onze niels en met brittje ook
Alleen brittje bijt verschrikkelijk om mijn vingers!! of op het borsteltje!! :lol:

Hier zijn enkel brittje en ikzelf nog wat verkouden
maar de rest is al terug fit
vandaag heeft ze blijkbaar al een hele tijd mooi rechtop gezeten in de box zonder om tevallen
Dus ze is goed bezig
kruipen.... ze doet wel moeite, maar ik heb de indruk dat dat nog wel even zal duren
Bij niels was dat ook zo, maar die heeft het dan ook helemaal overgeslagen, die vond het leuker om ineens te stappen :roll:

Ons meisje past nog heel goed in de maxi cosi
maar ik zet haar al enkele weken in de buggy
goed ingeriemd en dan kan dat geen kwaad
Je kan ze uiteraard maar pas goed recht zetten als ze zich rechtop kunnen houden
en dat was geen probleeem, dus niets hield me tegen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 02 jan 2007, 20:18

tja, wanneer ik Torben in zijn park recht zet, durft hij zich niet te bewegen, en wanneer hij dat dan alsnog doet, valt hij om...
ik ben bij de apotheek zo'n speciaal borsteltje gaan halen om op je vinger te zetten en vandaag heb ik voor de eerste keer zijn tandje gepoetst. Hij begon warempel te zuigen op mijn vinger :roll: blijkbaar zat er lekkere tandpasta bij ;)
deze week ben ik er alleen mee voor het eerst in lange tijd en deze middag was het kermis toen mama terug naar het werk vertrok. Maar eens weg, was hij weer rustig en heeft hij een paar uurkes geslapen en daarna met me gespeeld :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Geboren in 2006”