telefacts - wolfjongen

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20
telefacts - wolfjongen

Bericht door goortjes » 22 jun 2006, 21:28

telefacts zomer staat hier op
en het gaat over het volgende

Wolfjongen
Uitzenddatum: 22/06/2006



Al 31 jaar gaat de Mexicaanse Chuy door het leven met een enorme beharing. Over zijn hele lichaam prijkt een weelderige zwarte haardos. "Mensen zien me als een freak. Van bij mijn geboorte ben ik voor iedereen een soort van wolvenkind. Ik moet toegeven dat de vergelijking opgaat. Maar dat neemt niet weg dat ik het vreselijk vind."



Chuy lijdt aan hypertrichosis, een aandoening waarbij patiënten een abnormale haargroei ontwikkelen. De ziekte is uiterst zeldzaam. Het geboortedorp van Chuy, het Mexicaanse Loreto, is één van de weinige plekken ter wereld waar de ziekte voorkomt. Een 20-tal familieleden van Chuy hebben te kampen met overbeharing. Ook de vrouwen. "Dat mijn dochter zo behaard is, vind ik vreselijk." , zegt Chuy. "Voor een man is het nog net iets makkelijker. Scheren heeft geen zin want het is gewoon niet bij te houden. "



Sinds zijn 18e werkt Chuy in het circus, als rariteit. Eerst om zijn moeder te onderhouden, later komen daar zijn vrouw en twee kinderen bij. "Een andere job dan die van wolvenkind in het circus is uitgesloten. Er is niemand die me wil. Ik droom nochtans van een job zoals normale mensen. Ik ben er verstandig genoeg voor."



Bovendien zijn er in Mexico geen grote circussen en dus werkt Chuy al 13 jaar in Los Angeles, ver weg van zijn familie. "Daarom ook dat ik weg wil uit het circus. Ik kan weet dat ik het verder kan schoppen dan dat. Bovendien mis ik mijn gezin. "


ERG H2!!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 22 jun 2006, 21:55

Dat moet inderdaad wel heel erg vervelend zijn om zo na gekeken te worden en dat hij niet echt kan doen wat hij wil vind ik ook heel erg voor hem...
Ik vraag me dan af of ze dat niet wegkrijgen met lasers of zo...maar tis altijd dat geld dat dat kost he...
Goh uiteindelijk hoe raar het ook is...het moet aanvaard worden eigenlijk he...zoals zoveel andere dingen die mensen hebben...
Ik geef toe het is ongewoon om te zien, maar vind het jammer dat mensen door zoiets totaal uitgesloten worden in de maatschappij....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 jun 2006, 22:27

doeme he! Vergeten te kijken... :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 23 jun 2006, 09:04

'k Heb er een stukske van gezien. Chuy is dus behaard op zijn gezicht (volledige toegegroeid), zijn dochters (denk dat het zijn dochters waren) ook, zijn tante had het ook en nog een aantal familieleden. Zijn tante schoor al een hele tijd alles af en ge zag dat niet dat ze dat ook had. Chuy twijfelde of hij het ook wel ging doen maar er moest geld in het laadje komen en telkens ie solliciteerde kreeg ie het deksel op de neus. Hij is dan naar de USA gevlogen om ginder te werken maar raakte zelfs nie binnen, terug het vliegtuig op naar zijn land. Hij is dan ook naar de "scheerder" geweest en heeft zijn beharing laten afdoen, enkel aan de onderkant van zijn ogen stond er nog haar en zijn wenkbrauwen omdat aan zijn ogen het heel moeilijk was om dat af te doen, het vel is daar te "teer". Chuy heeft dan gesolliciteerd in een hotel (wat hij al es deed maar mocht niet starten door zijn beharing), de manager zei dat hij nu geen probleem meer had met zijn uiterlijk en mocht daar startten voor het onderhoud.

Erg dat je zo gediscrimineerd wordt door je uiterlijk maar het zag er wel bangelijk uit, stel je voor dat ie aan de balie staat van het hotel als receptionist en ge komt daar toe met u klein mannen :shock: , denk dat er nogal wat kids zouden huilen !
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 23 jun 2006, 11:01

maak het maar mee...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 jun 2006, 21:25

Rare ziektes bestaan er toch.
Het moet idd wel schrikken zijn als je zo iemand volledig behaard zou tegenkomen in de lobby van een hotel...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “ Film, tekenfilms, en tv programma's”