Kleuterinternaat

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 01 dec 2007, 10:13

Toch begrijp ik ook het antwoord van Goele...
Pas op! Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mijn kleine sprot ooit op internaat te doen of wat dan ook. En wij werken ook allebei voltijds omdat het momenteel eventjes 'moet' (en omdat ik het ook gewoon graag wil voor mezelf). Maar wij organiseren ons zo dat Mila 's morgens altijd een uurtje of twee met papa heeft en 's avonds is het mama-tijd. En tussenin de OM natuurlijk.
Langs de andere kant is het zo makkelijk om een ander te veroordelen om wat hij of zij kiest. Misschien zijn er wel een paar ouders bij die van hun kind 'af' willen door het op internaat te sturen. Maar die indruk had ik niet bij de ouders die werden getoond. Ik heb ergens toch begrip voor hun keuze. Iedereen probeert te doen wat hij/zij goed vindt voor zijn kinderen en als dat tijdelijk het internaat is dan is daar misschien wel een goede reden voor. Als je tijdelijk zelf geen warm nest aan je kind kan bieden, als er huiselijke problemen zijn en weetikveel wat nog meer. Niet iedereen heeft de keus. Sommige mensen hebben het echt moeilijk...

Maar ik heb ook wel gejankt hoor toen die kleintjes om hun moeder riepen...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 01 dec 2007, 13:12

Mama van drie schreef:euhhh..mijnn oudste zoon heeft GON begeleiding gehad hoor goele.
Hij valt onder autisme spectrum stoornis..
En ik moet zeggen..hoewel ik vond dat er sommige bij waren die echt goed waren, GON begeleiders ja...over het algemeen is het de begeleiding hier die net te wensen over liet.
Daarom kan het best zijn dat in Belgie inderdaad dan geen andere betere oplossing is. Daarom dan een internaat voor kleuters..

In Nederland zijn gewoon aangepaste scholen..met een ander soort begeleiding..voor kinderen die nood hebben aan meer structuur..
voor dit soort kinderen dan ..
en dan moeten ze echt niet op internaat zene!
Maar goed, ja ik weet dus wél wat het is om een kind te hebben dat anders is dan de anderen.
En ja wél ik blijf bij het standpunt..kinderen zouden niet in een internaat mogen als ze nog geen drie jaar oud zijn..pff
er moeten gewoon betere oplossingen komen...
:wink:
Hey mensen, het gaat hier niet om autisme!!!!

£Ik sta in het onderwijs, ik ken de problemen, en mmeer dan dat ene!
En geloof me, er bestaat meer dan alleen datgene wat jij kent en weet.
Probeer toch eens te kijken vanuit het standpunt en de invalshoek van anderen...

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 01 dec 2007, 13:14

Mama van drie schreef:euhhh..mijnn oudste zoon heeft GON begeleiding gehad hoor goele.
Hij valt onder autisme spectrum stoornis..
En ik moet zeggen..hoewel ik vond dat er sommige bij waren die echt goed waren, GON begeleiders ja...over het algemeen is het de begeleiding hier die net te wensen over liet.
:wink:
En dat is dan weer dat zwart - wit. Er zijn ook luie juffen, maar dat betekent niet dat er ook geen goede bestaan, hé..

En het is niet omdat jij in jouw leefwereld dat hebt meegemaakt, dat je die maatstaf voor alle adneren moet gebruiken.
en de methodescholen in Nederland???? Heb er al een paar van dichtbij gezien. jij ook? Dat is ook geen oplossing voor ALLE kidneren met problemen met structuur.

Mama van drie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jul 2007, 21:49

Bericht door Mama van drie » 01 dec 2007, 23:07

haha ja hoor goele,
ik ook..mijn zoontje zit op zulke school..we wonen net op de grens namelijk.
En voor hem werkt het perfect.

En nee natuurlijk gaat het niet op voor elke juf.
Ik heb het ook niet over de juffen zelf bedoel ik,
gewoon het principe van de overheid dat er niet meer nood zou zijn aan begeleiding binnen de scholen door middel van GON ,
want wist je dat je maar twee jaar in het kleuter en twee jaar in het lager onderwijs GON nog krijgt toegewezen?
En dan heb ik het echt over een paar uurtjes per week.
Dus bij kinderen die nood hebben aan een strakker regime werkt dat gewoon niet.
En daarom zijn het dan nog geen moelilijke kleuters..dat bedoelde ik.. :wink:

Maar verder blijf ik erbij dat het mijn moederhart brak..ze hadden nog veel beter opvanggezinnen uitgevonden om die peutertjes op te vangen.
:wink:

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 02 dec 2007, 08:07

Mama van drie schreef:
Maar verder blijf ik erbij dat het mijn moederhart brak..ze hadden nog veel beter opvanggezinnen uitgevonden om die peutertjes op te vangen.
:wink:
Ik ben ook een mama, en hier raakte het ook een gevoelige snaar.
Bij elke mama die tijd vrij maakt voor zijn kindje, denk ik...


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 02 dec 2007, 12:43

In die reportage ging het helemaal niet om kinderen met een leer of gedragsprobleem hé...
Ik weet dat er ook kindjes zijn die zelf nood hebben aan professionele begeleiding. Maar dat internaat is er voor de ouders die er nood aan hebben. Niet de kindjes!
Je mag die 2 niet met elkaar vergelijken.
En het feit dat ze hun ploegen mss niet kunnen wijzigen... tja... dan zou 1 van de 2 een andere job moeten zoeken om toch hun kleine spruit thuis te kunnen opvangen 's avonds en 's nachts.
W.lijk hebben ze die job al van voor het kindje er is...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 02 dec 2007, 16:56

Molly schreef:En het feit dat ze hun ploegen mss niet kunnen wijzigen... tja... dan zou 1 van de 2 een andere job moeten zoeken om toch hun kleine spruit thuis te kunnen opvangen 's avonds en 's nachts.
W.lijk hebben ze die job al van voor het kindje er is...
Alsof het zo pmakkelijk is om van job te veranderen...
Er zijn genoeg werkloze mensen, of mensen die het zowiezo al moeilijk hebben om een job te vinden.

Sorry dat ik hier zo heftig ôp reageer, maar ik vind het altijd zo jammer als ouders andere ouders veroordelen omdat ze er een andere visie op nahouden.
Ook wij (ik in elk geval heb dat al meegemaakt, maar elke ouder krijgt dat waarschijnlijk ooit op zijn dak) gaan ooit botsen met mensen die anders denken en voelen over dingen. Dan willen wij toch ook niet zonder boe of ba veroordeeld worden?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 dec 2007, 19:52

goele schreef:Alsof het zo pmakkelijk is om van job te veranderen...
Als je niet te kieskeurig bent, wel.
Ik ga "kuisen", speciaal voor mijn kinderen. Moest ik geen kids hebben, geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt.
Ik ken een koppel (mensen waar ik ga helpen) en die werken allebei lange uren. De opvang is altijd voor grootouders en die vrouw haar ma heeft me onlangs verteld dat er nooit tijd is om met de kinderen te spelen.
Ze hebben mooi geld, maar ik vraag me soms af waarom ze kids hebben hoor.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 02 dec 2007, 21:25

@ Sandy, helemaal mee eens...
Afbeelding


Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 02 dec 2007, 21:32

het feit dat ik wil werken voor een dienstenchequebedrijf heeft ook voor een stuk te maken met de gezinsvriendelijkheid naar werkuren toe :wink:

Nu werk ik fulltime en klop wekelijks overuren. Omdat mijn vriend onregelmatige uren heeft komt het grootste deel van de 'organisatie' op mijn schouders terecht.
Voeg daarbij de pestproblemen op m'n werk....

Eenmaal aangeworven als huishoudhulp, zal ik een veel beter evenwicht hebben en me ook beter voelen in mijn vel. Plus ik ben overtuigd dat je er veel van terugkrijgt.
Ik moet me nuttig voelen in wat ik doe :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 03 dec 2007, 21:00

spotje schreef:het feit dat ik wil werken voor een dienstenchequebedrijf heeft ook voor een stuk te maken met de gezinsvriendelijkheid naar werkuren toe :wink:
Dus voor een groot deel doe je het ook voor Timothy?
Ik kon mijn uren zelf kiezen, maar daar stopt het als ik het over positieve punten heb.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “ Film, tekenfilms, en tv programma's”