Nu is't toch tijd voor een tweede ze...

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN
Nu is't toch tijd voor een tweede ze...

Bericht door Molly » 13 jun 2007, 21:03

Neen, het is nog niet zover...

Tegenwoordig spreekt iedereen ons constant aan over het feit dat het nu toch wel tijd wordt om aan een tweede te beginnen.

Ah ja, want Lowie is bijna 2... en 't is zo een gemakkelijk, braaf kind en blablabla blabla...
Sommigen zeggen zelfs tegen Lowie dat hij moet vragen aan mama en papa om een broertje of zusje voor hem te maken! :shock:

Daar word ik dus onnozel van hé!!!

Alsof iederéén persé 2 kids moet hebben en er zeker niet meer dan 2,5 à 3 jaar mag tussen zijn :!:
En ik vraag mij dan af: waar bemoeien ze zich in 's hemelsnaam mee!!!

Ten eerste wil Jurgen nog geen 2° en als ik er goed over nadenk ik voor de moment eigenlijk ook nog niet.
Ten tweede raak ik niet zo makkelijk zwanger.
Ten derde moeten ze daar zeker Lowie zijn kop niet over zot maken...

Ik wordt daar dus behoorlijk pissed off van hé!!!

Voilà, ik heb gezegd!
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 jun 2007, 21:06

en gelijk heb je!
Als je er niet klaar voor bent en jurgen ook niet, moet je nog maar goed oefenen! :wink:
En je kleine ventje opsteuken, zo'n dingen worden hier ook gedaan en ik krijg daar dan ook horens van.
En waarom zou er geen 3 jaar tussen mogen zitten? Dat is toch jullie keuze?
Ach, mensen weten het altijd beter. Toen ik vertelde dat ik opnieuw zwanger was, vroegen ze of het een accidentje was :roll: omdat het toch zo kort opeen was.....
Probeer je het maar niet teveel aan te ttrekken of ze eens deftig van antwoord dienen moesten ze er niet mee ophouden. :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jun 2007, 21:08

ik herken je gevoel volledig!!!!!
ik geraak ook niet makkelijk zwanger
wij waren echter wel vrij snel beginnen oefenen voor een 2de
maar hielden dat voor ons
en dat lukte dan maar niet.... en dan beginnen ze nog eens te zeuren!!
grrrrrrrrr

maar trek je er niets van aan
als jullie dat zelf niet of niet meer willen
dan is dat jullie beslissing

raas hier maar eens uit :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 13 jun 2007, 21:22

Ja Goortjes, ik ben echt wel in mijn raasmoment.... sorry ze!
Ik heb nog strijk staan, en moet nog was opvouwen en 't ergste van al, ik moet Lowie zijn zak maken voor morgen.

Jurgen zijn ouders moeten hem in de crèche gaan halen.
Er is op het werk een opendeurdag 's avonds van 16 tot 20 uur.
Jurgen gaat mee. Dus ik zal maar om 21u30 thuis zijn.
Ik zal hem niet eens zelf in zijn bedje kunnen steken :cry:
Ik hoop stiekem dat hij niet zal kunnen slapen zonder mij gezien te hebben :roll:

Bedankt voor jullie reacties!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 jun 2007, 21:35

hey

die vraag komt hier ook veel voor. En dan zeg ik ook zo van ik ben er niet kalar voor, laat hem eerst maar eens naar school gaan en zindelijk worden en dan mss maar ik heb geen behoefte. Niet dat Sete aandacht vraagt en zo maar tja ik zit hier met andere medische problemen en daarom vragen niet alle mensen het maar soms krijg ik het toch ook wel als ik ze dna zo hoor van jamaar als ik u was zou ik er nu toch niet te lang meer mee wachten want anders is leeftijdsverschil te groot en zo

ik zeg tja wij hebben andere zaken die voorgaan en we voelen ons momenteel compleet zo. Eerst ons huisje en dat ligt momenteel meer naar onze voorkeur. Sete speelt goed met onze hond en dan krijg je ook zo reacties oh maar dan gaat die verwend worden ze zo een enig kind[/url]
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 13 jun 2007, 22:07

Ik vind ook dat je je gevoel moet volgen!
Mijn broer die is 9 jaar jonger dan mij,
en dan was iedereen ook altijd zo die reactie van
het zal wel een accidentje zijn...

Absoluut niet!
Ik vind het zelfs leuk om nu nog zo een jonge broer te hebben!

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 14 jun 2007, 11:19

Mieke schreef:En waarom zou er geen 3 jaar tussen mogen zitten? Dat is toch jullie keuze?
Ach, mensen weten het altijd beter. Toen ik vertelde dat ik opnieuw zwanger was, vroegen ze of het een accidentje was :roll: omdat het toch zo kort opeen was.....
ja, en zo is het nooit goed he :roll: :x

ik heb altijd al gezegd dat er zeker 3j zal tussenzijn voor wij beginnen aan een tweede, mss zelfs 4of 5j? en dan krijg ik ook de reactie van: "ale, ge ga dat toch nie doen? dan schelen die kindjes zoveel en hebben ze niks aan elkaar?"
ale, kom zeg, da's toch onze beslissing :!:
en ik heb zelf 2broers, de een is 2j jonger dan mij en de ander 7j, ewel, nu kan ik het beter vinden met mn broer die 7j jonger is, hij is zelfs peter van Amy!!
met mn andere broer kom ik ook overeen hoor, maar die zie ik zoveel niet...
dus iedere situatie is anders, en die bemoeizuchtige mensen zouden zich beter es met hun eigen zaken bemoeien :!: :!:

laat je maar niet doen hoor meid!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 14 jun 2007, 14:21

Ge hebt gelijk. Je moet toch geen kinderen nemen omdat men vindt dat dat zo moet. Als jullie je goed voelen met 1 kind dan is er toch geen probleem. En dan dat arm jongetje er gek mee maken. Die begrijpt dat nog niet eens voor de volle 100% en jullie mogen het uitleggen he?!

Doe maar op jullie tempo en als dat betekent dat het er maar 1 wordt. Dan wordt het er maar 1 :wink:

Ulrieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 19:50
Locatie:Nederland
Contacteer:

Je hebt zeker en vast gelijk!

Bericht door Ulrieke » 22 jul 2007, 20:45

Hoi.Als jullie er nog niet klaar voor zijn,voor een 2de.
Moeten jullie je voor niets of niemand een 2de maken.
Dat doe je pas als je er klaar voor bent.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 jul 2007, 21:31

Dat zouden ze echt niet mogen doen: Lowie erbij betrekken!
Dat kind weet helemaal niet waarover het gaat.
De beslissing ligt bij jullie alleen en hoeveel leeftijdsverschil er tussen zal zitten, daar hoeft niemand iets over te zeggen.
Oefenen kan ook leuk zijn! :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 26 nov 2007, 12:13

gisteren was er familiebezoek en vroeg ook aan onze simon of hij geen broer of zus wou. hij is juist 2jaar en algoe snapte hij het nog niet....

mijn schoonmoeder die denkt volgens mij dat ik al zwanger ben :shock: :D

we waren een babytje gaan bezoeken en had zo'n toffe mat in box liggen en ze zei: aah da moeten we ook gaan aanschaffen hé, dat hadden jullie nog niet bij simon. en ik keek verbaast zo van ja, dat hebben we nog niet nodig zenne, ik zal dat wel op geboortelijst zetten alst zover is.

:lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 nov 2007, 12:17

Pfft ja, het ideale lijkt wel twee kinderen met de "juiste" tijd ertussen.. Maar wie bepaalt dat?? Volgens mij toch nog altijd de ouders! Van op afstand is het altijd gemakkelijk, allé, nog een tweede, waarom niet? Wel, sommige mensen willen er maar eentje, sommigen willen er maar heel korte tijd tussen, anderen dan weer niet, sommigen willen een klein gezin, anderen een groot gezin.. Wat je ook doet, andere mensen hebben er meestal wel commentaar op.. Dus volg gewoon je eigen keuze! :wink:
Maar soms zou je ze toch... :evil: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 26 nov 2007, 21:08

Tja, en 't is nog altijd van da ze...
En 't zijn altijd dezelfde zeveraars die erover beginnen hé!!
En echt waar, mocht Jurgen er voor 100% achter staan en graag een 2° kindje willen, dan zou ik er zeker geen gras laten overgroeien.
Maar hij is er dus absoluut niet voor te vinden hé.
Hij heeft echt een schrik te pakken gekregen door die miserabele bevalling.
Daardoor laat ik ook mijn verstand op mijn gevoel primeren en ben ik ook super content met ons Lowietje, maar ze moeten er wel niet constant over beginnen hé.
En we zeggen nochtans elke keer dat ze er niet meer moeten over beginnen... maar ja :roll:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 27 nov 2007, 13:32

Dagmar schreef:Pfft ja, het ideale lijkt wel twee kinderen met de "juiste" tijd ertussen.. Maar wie bepaalt dat?? Volgens mij toch nog altijd de ouders! Van op afstand is het altijd gemakkelijk, allé, nog een tweede, waarom niet? Wel, sommige mensen willen er maar eentje, sommigen willen er maar heel korte tijd tussen, anderen dan weer niet, sommigen willen een klein gezin, anderen een groot gezin.. Wat je ook doet, andere mensen hebben er meestal wel commentaar op.. Dus volg gewoon je eigen keuze! :wink:
Maar soms zou je ze toch... :evil: :lol:
en dan zouden ze zich nog afvragen waarom je hen mijdt.... :roll:

Ieder zijn eigen keus daarin!

Ik had zo heel kort na de geboorte van Orphée een paar keer gezegd dat ons gezinnetje compleet was......toen ik zwanger was van hélena kwamen er ook reacties die ik kon missen hoor!!!!! het ene oor in, het andere uit en iedere zijn gezin!!!!!!! :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 27 nov 2007, 19:17

groot gelijk, je moet je er zelf goed bij voelen hé!

ach de mensen zagen altijd zenne, ze vinden altijd wel iets :roll:

geniet maar van jullie leventje gelijk het is, en als de tijd daar is komt er misschien nog eentje hé!
Op naar ronde 5...


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”