Tweede kindje

Moderators:Welcome, Moderators

Veronique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 apr 2004, 21:16
Tweede kindje

Bericht door Veronique » 12 apr 2004, 21:21

Wij hebben al een zoontje van 1,5 jaar en wij vonden eentje maar niets
dus komt er binnenkort een tweede zoontje bij. :D


Wendy B

Bericht door Wendy B » 24 apr 2004, 15:48

Proficiat. Ik heb ook een zoontje van 17 maanden. Zijn naam is Jorden. Wij zijn nu volop aan het oefenen om nog een tweede kindje erbij te hebben en ook om dezelfde reden. 1 is maar alleen en een gezin met 2 kindjes lijkt me heel leuk. Veel succes :lol: :D :lol:

Nance

Bericht door Nance » 08 mei 2004, 18:30

Succes met het oefenen!
Wij zijn sinds 2 maandn ook heel erg hart aan het oefenen.
Mijn dochter Angel is 5 mei 1 geworden, en we willen NU al een tweede erbij.
Ik hoop dat het snel gaat lukke, en bij jullie allemaal!
Liefs Angel en haar mamma Nancy :lol:

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 08 mei 2004, 23:07

Hoi


Ik ben Patricia en heb een zoontje word 12 mei 7 maand als hij 9 maand is gaan we proberen om er terug zwanger te worden omdat ik ze liefst niet teveel laat uiteen gaan in leeftijd .

2 kindjes en mss na een jaar of 3 vier nog 2 we zullen wel zien :lol:
Wens jullie veel succes met zwanger worden
Afbeelding
Afbeelding

Nienke007
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 20:27
Locatie:Daarlerveen

Bericht door Nienke007 » 09 mei 2004, 20:40

Nance schreef:Succes met het oefenen!
Wij zijn sinds 2 maandn ook heel erg hart aan het oefenen.
Mijn dochter Angel is 5 mei 1 geworden, en we willen NU al een tweede erbij.
Ik hoop dat het snel gaat lukke, en bij jullie allemaal!
Liefs Angel en haar mamma Nancy :lol:
Dat maakt niets uit dat het zo "snel" is hoor. Tussen mijn 2 kinderen zit 20 maanden verschil en die 2 hebben nu al veel aan elkaar, terwijl de oudste zondag 16 mei 2 jaar wordt en de jongste nu net 3 1/2 maand oud is!

Liefs Nienke


maannacht

Bericht door maannacht » 12 mei 2004, 12:04

Hallo ik ben bevallen in mei 2003 van een lieve meid en ben terug zwanger en zal december 2004 bevallen.Er zal dus een jaar en een dikke 7 maanden tussen zitten.Het viel me al met al zo mee met de eerste en we genieten zo van haar,dat we niet konden wachten op nog meer geluk in huis.Ik ben zelf maar alleen thuis en weet dus dat ik mijn kind dat zeker niet wil aan doen.Onze planning staat op 3 a 4 maar we zullen zien.Na deze wordt het toch wel even rustig aan doen,maar we hebben ook tijd.We zijn allebei nog maar 27.
Groetjes
Jessie

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 12 mei 2004, 12:49

ik ben in oktober 2003 bevallen van een zoon wij willen in aug aan een 2de beginnen dan zou hij/zij komen in mei dan zouden ze 17 maand van elkaar schelen.

Wij willen ook voor de 3a4 gaan maar tussen de2 en de 3 gaat toch een paar jaar extra zitten
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 23 mei 2004, 14:36

Joepie, het is zo ver, wij verwachten ons tweede kindje rond 25 december 2004. Tegen die tijd is mijn zoontje 2 jaar en 1 maand. Ik vind dit een mooi leeftijdsverschil. Ikzelf heb een broer die 2 jaar en 2 maand jonger is als ik en sinds zijn geboorte zijn wij 2 handen op 1 buik, nu og steeds. Ik hoop dat dit met mijn kinderen ook zo gaat zijn, geen ruzie, alleen plezier. We zullen wel zien.
Mijn schoonzuster heeft nu al 2 kindjes, een zoontje van 15 maanden en een dochter van 2 maanden en da macheert goed. Ze zegt altijd: "Het is vermoeiend, maar zo plezant."

Groetjes,

Wendy B of gewoonweg Wen
:D :D :D :D :D :D :D :D

Veronique
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 apr 2004, 21:16

Bericht door Veronique » 28 mei 2004, 15:33

Proficiat Wendy :D
en dan nog wel een Kerstkindje.
inderdaad, vermoeiend, maar heel fijn en gelukkig slaapt een klein kindje nog veel en dan heb je nog veel tijd voor de oudste. (zeker met hulp van echtgenoot en grootouders)
Veel succes. :D

Tine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2004, 19:58

Bericht door Tine » 12 jun 2004, 22:58

En wij krijgen ook een tweede kindje, heel snel na het eerste. Ons eerste was een meisje en nu hoop ik op een jongetje. :D

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 06 sep 2004, 08:46

Voor degenen die zwanger zijn een dikke proficiat !! :D

Wij willen ook graag een tweede kindje. We weten nog niet goed wanneer we ervoor gaan gaan.
Maar er is ook de angst dat het een tweeling kan zijn en dan hebben we er ineens drie.
Er zijn veel tweelingen in onze familie dus de kans is best groot.

Groetjes,
Sigri

vanes
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 sep 2004, 10:55
Locatie:brugge

Bericht door vanes » 07 sep 2004, 11:24

proficiat aan allen die nu zwanger zijn voor hun 2e,3e,4e of 5e. hihi

ik heb er 2 en er zit wel een leeftijdsverschil van meer dan 3 jaar tussen.

Mijn ventje wou eerst geen 2e.
Hij was blij met 1 en ik heb toch wel een half jaar gezaagd tot ik me er bij neerlegde. Maar na 3 jaar kwamen die gevoelens terug en toen ik het hem vroeg vond hij het goed.

Dus, even wachten en na een tijd heeft die toch toe. :lol:

Het leeftijdsverschil is wel groot, maar nu kan Jonas alles alleen en heb ik enkel jinthe waar ik nog de meeste zorgen aan heb he.
Je hoort me niet klagen, ik vind het goed zo

groetjes vanes
mama van jonas en jinthe

Gast

Bericht door Gast » 22 sep 2004, 22:18

HALLO SIGRI,
IK HAD OOK SCHRIK OM AAN EEN TWEEDE TE BEGINNEN WANT MIJN SCHOONMAMA IS VAN EEN EENEIIGE TWEELING EN TWEE INEENS ZAG IK NIET DIREKT ZITTEN. :roll: BEN NU ZWANGER VAN HET 2DE EN :D HET IS ER MAAR EENTJE (OEF!!!) HET ZAL WEL EEN HELE AANPASSING ZIJN WANT DE DOCHTER NU 2JAAR & 3 MAAND MOET NU AL DE BABY(POP) ETEN, TUTJE, ... GEVEN.

GROETJES

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 23 sep 2004, 14:41

Mijn ventje wilde ook maar wachten om aan een tweede te beginnen. Hij gaf altijd het excuus dat hij weinig tijd heeft. Tja, als je nu geen tijd hebt, heb je binnen 5 jaar ook geen tijd.
Op een keer was mijn pil op en ik kon niet meer tijdig bij de apotheker geraken om een nieuw doosje te halen. Dus vroeg ik aan mijn ventje of hij dat even kon doen. Hij zei doodleuk: "Waarom heb je de pil nodig? Da moet toch ni." Ik kon mijn oren ni geloven en in mijn binnenste dacht ik: "Yes, we gaan voor een tweede." Na 4 maanden proberen was het zover. Joepie, nog efkes en het is er. Onze zoon Jorden (22 maanden) geeft keigraag zijn beren eten en drinken en ze moeten alles doen wat hij doet, dus da belooft wanneer het tweede er is.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 nov 2004, 18:33

Sabine,
Proficiat met je tweede zwangerschap !
Voor wanneer ben je uitgeteld ?

We gaan begin volgend jaar voor een tweede gaan....

Groetjes,
Sigri

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Ook zwanger van een tweede.

Bericht door sandy » 15 apr 2005, 11:52

Hey,
Ik ben momenteel ook zwanger van ons tweede kindje. Ons dochtertje is nog maar 14 mnd geweest en daarom ben ik wel eens benieuwd of ze jaloers gaat zijn eenmaal ons tweede geboren is. Ik ben nu in week 31.
Yana zal dan 16 mnd zijn. Kan het dat ze dan al jaloers is op die leeftijd?
Ik probeer er haar zoveel mogelijk bij te betrekken en leg haar geduldig uit dat er een .... in mama's buik zit.
Voor de rest vind ik het ook een zwaardere zwangerschap dan van Yana. Ze loopt nog niet zelfstandig en heeft me voor alles nodig. Ze begrijpt uiteraard niet dat dit voor mama zwaar is.
Ik ben aan 7 mnd gestopt met werken om nog de laatste weekjes met haar te kunnen doorbrengen, want voor haar zal het een groot verschil maken met nog een kleintje in huis.
Ben echt aan het aftellen en aan het GENIETEN want dit is zowiezo mijn laatste zwangerschap.
Veel succes aan al diegene die volop aan het proberen zijn!!
En aan al de zwangeren onder ons, veel succes met jullie tweede spruit.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 21 apr 2005, 21:53

Hey Sandy,

Sorry dat ik zo laat van me iets laat weten, maar het is ondertussen een tijd geleden dat ik hier nog kom. Ik zit meestal op een ander forum.
Allereerst proficiat met je 2de zwangerschap. Ik hoop voor jou dat in juni alles vlot mag verlopen. Ik denk niet dat Yana veel problemen gaat geven ivm jaloezie, maar je moet haar zeker overal mee in betrekken. Dat heb ik met mijn zoontje ook gedaan en alles ging vanzelf. Vanaf het moment dat ze beseffen dat je voor haar ook nog tijd hebt, zal alles wel vanzelf gaan. Ik had heel veel bang voor jaloezie omdat Jorden altijd graag heeft dat je met hem meespeelt. Een maand voor de geboorte heb ik regelmatig gezegd dat ik ga kijken in de zetel naar hem omdat ik moe was of zo. Toen ons Jade geboren was en ik thuis een flesje aan het geven was en hij wou spelen, zei ik dat dat eventjes niet ging omdat ik zusje eten aan het geven was, maar van het moment ze klaar was met eten, nam ik haar mee op mijn schoot aan zijn speeltafel en begon ik met hem te spelen. Nu is Jade 4 maanden en ze kijkt heel graag hoe grote broer aan het spelen is en ik zeg dat ook. Jorden is dan zo fier als gieter, want hij is nu grote broer.

Groetjes, en veel succes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bevallingsverhaal.

Bericht door sandy » 24 jun 2005, 11:11

Hey,
het is inderdaad al een tijdje geleden dat er hier nog eens een berichtje werd gepost.
Onertussen ben ik de trotse mama geworden van ons tweede kindje, een zoontje Milan.
Hij is geboren op maandag 6 juni om 6.11u.
Wat ging het allemaal vlug:
23.30u:ik wordt wakker, mijn dochter zit vrolijk te vertellen in haar bedje, even wat werk gehad om haar weer in slaap te krijgen. Verder niets aan de hand.
3.00u: ik wordt opnieuw wakker, maar nu is het van de pijn.
Ik sta op en wordt een menstruatiepijn gewaar in mijn buik. Het kwam niet op en trok weer weg, zoals bij echte weeën.
Mijn man staat op en ik zeg nog dat het niet nodit is. Hij vertrouwt het zaakje niet helemaal en zegt dat ik toch eens naar het ziekenhuis moet bellen. Ik liep al een week met 3 cm opening en de baby zat ook al volledig ingedaald.
Ik bel dus naar Lucas (ziekenhuis) en de vroedvrouw zegt dat ik voor alle zekerheid toch maar beter eens binnenkom.
Schoonma gebeld, ondertussen rap een douchke gepakt. Tegen de tijd dat mijn schoonma hier was, had ik al erge pijn. Toen waren het duidelijk echte weeën.
3.45u: vertrokken naar Lucas met erge pijn.
4.30u: aankomst op het verloskwartier.
Ik zeg nog tegen de vroedvrouw dat ik wel een cm of 8 zal hebben, bedoeld als grap! Ja, zegt ze, 8 cm. Ik schrok nogal.
Ik dacht toen bij mezelf dat het nu of nooit zou zijn. Bij de dochter had ik nadien spijt dat ik het niet zonder verdoving kon, dus nu zou het wel lukken. Ik had maar 2 cm meer te gaan, en dat heeft je moed. Ik heb op zon een reuze bal gezeten tijdens een wee en ook wat rondgelopen; en zo is dat goed te doen.
5.45u: naar de verloskamer gebracht en al direct een ernorme persdrang gevoeld.
Om 6.11u heb ik dat mijn zoontje letterlijk zien geboren worden. Wat een onbeschrijfelijk moment.
Hij woog 3.260 kg en was 49.5 cm groot. Volgende week mogen we voor de eerste maal naar K&G, ben reuzebenieuwd hoe hij al zal gegroeid en bijgekomen zijn.
Vele groetjes en ik hoor nog wel wat van je.
Trouwens, ik zit ook veel op een andere site.
Op welke zit jij vaak? Ik op "niet toegestane forumnaam waar geen onderling respect is".
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 24 jun 2005, 11:20

sandy schreef:6 juni
dat zijn de goei he! :lol:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 jun 2005, 17:27

Proficiat Sandy !!

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 29 jun 2005, 12:03

Ook van mij een grote proficiat Sandy

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 23 okt 2005, 21:55

Dank u, dank u, :)
Ondertussen is Milan al een heuse baby.

Kim, voor jou is het ook aftellen, he?
De laatste loodjes wegen het zwaarst....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 25 okt 2005, 14:01

ja hoor we kunnen beginnen met aftellen.

en het begint heel zwaar te worden. :)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 okt 2005, 14:26

ja Kim, ik weet het meiske!
Tussen jou kindjes zit nog minder leeftijdsverschil dat tussen de mijne.
Weet je het geslacht al? Niet dat je het moet zeggen,hoor, gewoon gezonde nieuwsgierigheid. Wij wisten het twee keer wel.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 25 okt 2005, 14:36

ja hoor het geslacht weten we al. het is een jongentje :D zal hiet tussen de mannen zitten :)
en hoe ztel je het met je zoontje. hoe oud is hij nu juist?

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

hoikes

Bericht door Annubis » 27 okt 2005, 15:38

het is wel leuk om hier telezen ik heb vandaag net deze site ontdekt dus moet nog heel wat leren. ik heb 2 zoontjes eentje van 2jaar en een maand en een een zoontje van bijna 5maand. jullie verlangde naar een tweede ik heb een serieus verlangen naar een derde, jullie zullen dat misschien raar vinden maar het verlangen is er echt en ik kan dit niet echt wegsteken. aan de mama die bijna moet bevallen ik kan geloven dat het zo zwaar is op het laaste mijn oudste zoontje wou altijd maar gepakt worden op het laatste van mijn zwangerschap.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 okt 2005, 21:32

Kim, proficiat met jullie zoontje.
Het wordt gezegd dat jongetjes meer aan de mama hangen, maar ervaring heb ik er ook nog niet echt mee...
Mama van A&E, je zoontje is geboren op 13/6 geloof ik. Onze jongsten scheelt niet veel met jou jongste.
Ik vind het absoluut niet raar dat je nog naar een derde verlangt. Je zal er eens serieus over moeten praten met je partner :D en nadien de daad bij het woord voegen eh. Ander komt het er niet van.
Na de geboorte van Yana had ik dit gevoel ook. En kijk, zestien mnd nadien was Milan er.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

hoi hoi

Bericht door Annubis » 28 okt 2005, 06:50

Ja ik heb het al verscheidene malen tegen mijn partner uitgelegd dat ik graag een derde zou willen. Maar hij denkt er anders over . Ik heb het gevoel of er mankeert nog iets aan mijn gezin. we zitten nu wel volop in een verhuis en hebben nog veel opknapwerk aan het huis.

ik heb graag drukte en zou drie denk ik wel aan kunnen , zeker weet je dat nooit he dat weet je maar pas als je er drie hebt. ik zie echt graag mijn kindjes . ik voed ze volledig zelf op . juist den oudste gaat een paar ker per week naar de creche om te spelen met de kindjes. hij staat al om 7u klaar aan de deur met zijn boekentasje om te vertrekken. :)

ik heb er ook geen problemen mee om s nachts op te staan . ik heb bij mijn twee kindjes telkens s nacht opgestaan dat heeft mijn man nooit moeten doen. ik hjeb geluk dat ze allebei al vrij vlug doorsliepen.

ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 okt 2005, 11:43

Ik denk dat het grootste verschil is van geen naar één kind.
Na twee kindjes weet je toch goed wat je te wachten staat, dus ik denk wel dat je dat dan aankunt een derde.
Wacht misschien totdat alles opgeknapt is en dat jullie weer op jullie gemak zitten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 02 nov 2005, 22:38

Ik beval maandag van ons 2de kindje ...
Wij vonden 1 ook maar alleen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”