wanneer een tweede kindje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Brenda
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2004, 22:54
wanneer een tweede kindje

Bericht door Brenda » 28 feb 2005, 09:31

HOI :D
Ik ben Brenda, mama van Jimmy die 22 april 1 jaar wordt.
Ik werk voltijds en heb het dus heel druk en vind het spijtig dat ik niet meer van mjn zoontje kan genieten. Op dit moment kriebelt het dus echt nog niet om aan een tweede te beginnen, maar toch wil ik Jimmy ooit een broertje of zusje geven. Ik heb al gehoord dat als je een tweede kindje hebt dat ze samen kunnen spelen en dat je er minder mee bezig mee moet zijn dan als je er 1 hebt.
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de eerste en de tweede en wat voor voor- en nadelen had dat. Wat zouden jullie aanraden?


Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 28 feb 2005, 10:00

Wij hebben drie zoontjes. Tussen de oudste twee is er 20 maand verschil, dan tussen de middelste en de jongste 16 maand verschil.
Bij ons was het dus echt een bewuste keuze om er zo weinig verschil tussen te laten.
Als voordeel heeft dit natuurlijk dat je ook heel erg vlug weer uit de pampers bent. En de kinderen hebben echt heel veel aan mekaar.
Ze kunnen samen spelen, en hebben zo een beetje een voorkeur voor het zelfde speelgoed.
Als nadeel (als je het een nadeel kan noemen natuurlijk?) is dat je heel erg veel werk hebt aan die kleine spruiten. Als er wat meer verschil tussen is, is dat toch een beetje meer gespreid.

Zelf zou ik het niet anders willen. Maar ja, ik kan begrijpen dat dat niet zo makkelijk is als je dan ook nog fulltime werkt.
Kan je eventueel geen loopbaanonderbreking aanvragen?
Dat zou kunnen een oplossing zijn.

Groetjes.

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 28 feb 2005, 10:09

Tussen ons kindjes zal er 5 jaar tss zitten, wat ik wel spijtig vind maar ja, door omstandigheden (scheiding) kon het nu niet anders!
Maar Jens is allesinds heel blij dat hij grote broer wordt van een baby zusje:-)
Ik bewonder hem heel fel dat hij het wachten nog nie beu is, het duurt langer voor ons dan voor hem blijkbaar!
Alledagen spreekt hij voor mijn navel tegen 'ZIJN' Laura :-) , is echt wel grappig en tof om te zien en te horen en dat heb je niet als ze nog maar een jaar zijn zeker :-)
Als we voor nog eentje gaan gaat er toch ook geen 5 jaar tussen zijn denk ik!
Och ja, we zien wel, als we er klaar voor zijn zeker :-)

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 28 feb 2005, 10:48

Bij ons zal er juist twee jaar tussen zitten. We waren wel al een tijdje bezig, dus het kon eventueel vroeger geweest zijn. Maar nu ben ik blij dat het twee jaar tussen is, en voor minder ertussen zou ik niet meer gaan. Want je kindje vraag ttoch nog veel aandacht, en als je dan met een baby zit.
Maar iedereen doet natuurlijk wat hij/zij wil. Maar ja moet je goed realiseren dat hoe dichter bijeen, hoe drukker het de eerste tijd is.

Ness

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 28 feb 2005, 14:29

Op een rijtje 14,12,10,9, en vijf jaar..
En nu eentje ergens in oktober...
Ik heb van alle leeftijden lopen, en ze rap naa elkaar hebben geeft een pak voordelen..
Inderdaad de eerste jaren doe je niks anders dan lopen, werkken, bevallen,pampers flessen en fruitpap...

Als je er wel veel jaren tussenlaat wel, geloof mij, een mens vergeet veel..
En ik word me nu maar bewust van, he, een baby??
Wat een berg werk weer!!
Tuurlijk heb ik het er voor over...

Maar deze babay zal door veel handen vertroeteld en geknuffeld worden.
Het feit dat ik nu wat oudere kids heb, is uiteindelijk een zegen...


Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 28 feb 2005, 16:19

Isake schreef:Tussen ons kindjes zal er 5 jaar tss zitten, wat ik wel spijtig vind maar ja, door omstandigheden (scheiding) kon het nu niet anders!
Maar Jens is allesinds heel blij dat hij grote broer wordt van een baby zusje:-)
Ik bewonder hem heel fel dat hij het wachten nog nie beu is, het duurt langer voor ons dan voor hem blijkbaar!
Alledagen spreekt hij voor mijn navel tegen 'ZIJN' Laura :-) , is echt wel grappig en tof om te zien en te horen en dat heb je niet als ze nog maar een jaar zijn zeker :-)
Als we voor nog eentje gaan gaat er toch ook geen 5 jaar tussen zijn denk ik!
Och ja, we zien wel, als we er klaar voor zijn zeker :-)

Groetjes,
Isake

Isake,

onze William was ook altijd zo begaan met zijn Laura: er zit ook 5 jaar tussen hen. Hij sprak er ook altijd tegen, mijn buik was gewoon zijn eigendom geworden: HIJ moest constant erover strelen, kussen, enz.
En nu is het eigenlijk nog zo : stapelverliefd is hij op zijn zus, ze kan niks verkeerds doen ... Zelfs al is ze soms een echte heks tegen hem: ze kan hem zo opeens op zijn gezicht slagen, en dan hij wenend met nen bloedneus naar mij: mama, ze heeft me weer gekletst ! En dan geef ik haar naar haar voeten, dan moet ze hem terug een kus geven, en dan zegt William achteraf tegen mij: 't is toch nie zo erg hoor, ze is nog klein hé mama, ze snapt da nog nie... Ze kan toch ook heel erg lief zijn !
Tja, ik kan alleen maar hopen dat dat zo blijft ! Maar 't is echt wel super hoor!
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 28 feb 2005, 21:43

Ons eerste is net geboren en binnen 1 à 2 jaar gaan we voor het volgende als alles goed verloopt.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 mar 2005, 21:40

Hey Brenda,

Bij ons zit er bijna 3 jaar tussen.. Het voordeel vind ik dat Mila al naar school ging toen Karsten er bij kwam, het nadeel is dan weer dat Mila juist uit de pampers was (behalve 's nachts), en nu zitten we er weer in.. Ik denk dat zowel een klein als een groot leeftijdsverschil zijn voor- en nadelen heeft. Je moet voor een tweede gaan als je je er klaar voor voelt! Gewoon niet teveel focussen op de voor- en nadelen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 13 mar 2005, 17:02

Ik vind niet omdat je meer dan één kindje hebt, dat je er minder moet naar kijken, integendeel je moet juist meer ogen hebben om ze allemaal in de gaten te kunnen houden.
Dus dat vind ik niet echt iets waar je je mag op blind staren.

Maar... het is idd wel tof als er wat leeftijd tussen zit en ze al wat beseffen, alhoewel onze twee jongsten maar 14maand schelen, beseft ons kleintje toch wel al wat niet en wel mag bij haar babyzusje.


hier zit er van leeftijd dus tussen: 3.5/2.5 en 14maand.

We willen toekomstgericht nog één kleintje er bij als het tenminste mag zijn, en dat willen we wel pas na dat ons jongste twee is geworden, of misschien wel wat later, we zien wel. Maar vroeger? Hm neen liever niet.
mama van .....................4.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 jul 2005, 19:20

Ons dochtertje is geboren op 11.02.2004. Ons zoontje is geboren op 06.06.2005.
Er zitten dus een kleine 16 mnd tussen onze twee kleintjes. Ons dochtertje was 7 mnd toen ik opnieuw zwanger raaktte. We schrokken ons een hoedje. We waren wel bewust bezig om opnieuw zwanger te raken, maar we hadden niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Ik heb werkelijk met 1001 vragen gezeten. Nu ons zoontje bijna een maand is, moet ik zeggen dat alles reuze mee valt.
Een voordeel is wel dat ze erg veel aan elkaar zullen hebben eenmaal hij iets groter zal zijn.
En ook een groot pluspunt is dat ze absoluut niet jaloers is op haar broertje. Daar was ik toch wel wat bang voor. Ze wil altijd maar aan hem komen en kusjes en streeltjes geven.
Voorlopig valt het zeer goed mee en ben ik enorm tevreden dat er niet veel tussen zit.
Ik zit met de dochter ook nog in de luiers en flesvoedingen zijn ook nog niet zo lang geleden. Ik ben ook veel kalmer en dat voelt de baby ook.
Ik zou zeggen, laat er niet te veel tussen als het kan.
Veel succes en groetjes.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 02 okt 2005, 16:34

Wij hebben heel bewust onze kindjes heel snel opeen gewillen, ze gaan dan ook maar exact 1,5 jaar verschillen.
Als er een nog een 3de kindje komt gaan we wel wat meer tijd tussenlaten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 02 okt 2005, 19:13

Ja leeftijdverschil..
Ik wil er ook geen 5 jaar tussen ofzo.
Wij zij nu bezig voor een broertje/zusje maar we zien wel wanneer het raak is :wink:

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 02 okt 2005, 23:56

Natuurlijk zijn er idd genoeg gezinnen die niet te kiezen hebben.
Dat vergeet ik soms wel eens :oops:
De drie keer dat ik zwanger was was het telkens direct raak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”