in welke maand zou je graag willen bevallen?

Moderators:Welcome, Moderators

in welke maand zou jij graag willen bevallen?

Peiling eindigde op 11 dec 2008, 14:15

januari
1
4%
februari
3
13%
maart
1
4%
april
2
9%
mei
6
26%
juni
2
9%
juli
4
17%
augustus
2
9%
september
0
Geen stemmen
oktober
1
4%
november
0
Geen stemmen
december
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25
in welke maand zou je graag willen bevallen?

Bericht door saardientje » 12 dec 2007, 14:15

in welke maand zou je graag willen bevallen en waarom?


Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 12 dec 2007, 14:45

ik wil heel graag in februari bevallen ....tegen dat ze dan wat groter zijn is het lekker zomer...

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 12 dec 2007, 15:03

Voor een volgende zou ik weer in de winter willen bevallen, met ons femke was dat februari, maar volgende keer zou ik graag in maart bevallen, dan kan ik zomeruren (werk dan 6 uur per dag ipv 7,5) direct cumuleren met het ophouden van de bevallilngsverlof... want deze keer heb ik eerst een ganse maand fulltime moeten werken en dat deed wel pijn...

Maar ook omdat je dan die hitte ook niet hebt tijdens die zware laatste maanden... met bevallen in de winter, dikke trui aan en als je te warm zou hebben doe je het gewoon uit, in de zomer is da moeilijk...en heb nu al last gehad van opgezwollen vingers en voeten, wat zou het in de zomer geweest zijn?

Maar bon, de toekomst zal het zeggen wanneer hé :)

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 12 dec 2007, 15:06

Ik het liefst in januari - februari en maart.
Dezelfde reden als rampestamperke.
En omdat ik het niet zag zitten om met een dikke buik int putteke van de zomer rond te lopen. Heb genoeg vriendinnen weten afzien met een warme zomer.
Maar moeder natuur denkt er anders over en nu hoop ik dat het geen zomer word van +30°C want ik ga me dan zeer snel een plonsbaddeke aanschaffen voor op onze koer te zetten.
Het 1ste dat mijn ventje zei toen we een possitieve test hadden, gij gaat afzien van de zomer met dien dikke buik.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 12 dec 2007, 15:07

Euh, december staat niet tussen de mogelijkheden?
't Is wel een moeilijke vraag vind ik. Het liefst zou 'k zeggen: ergens een maand zonder feestdagen of niet dichtbij andere verjaardagen of zo. Voor Torben was dat redelijk ideaal, hoewel vaderdag er altijd wel snel op zal volgen. Maar voor Prutske zal het niet leuk worden zo half/eind december. Ik ben ook rond die periode jarig en het was dan telkens maar 1 cadeau voor alle feesten samen, mensen die er niet aan dachten omdat ze te druk bezig zijn met de feestdagen te plannen en klasgenoten die op vakantie zijn of moeten blokken en dus niet langs kunnen om te vieren ... Ik had dus duidelijk gezegd aan Vincent: bij een tweede om het even wanneer maar NIET in december :roll: :lol:
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 12 dec 2007, 15:09

tori schreef:Euh, december staat niet tussen de mogelijkheden?
't Is wel een moeilijke vraag vind ik. Het liefst zou 'k zeggen: ergens een maand zonder feestdagen of niet dichtbij andere verjaardagen of zo. Voor Torben was dat redelijk ideaal, hoewel vaderdag er altijd wel snel op zal volgen. Maar voor Prutske zal het niet leuk worden zo half/eind december. Ik ben ook rond die periode jarig en het was dan telkens maar 1 cadeau voor alle feesten samen, mensen die er niet aan dachten omdat ze te druk bezig zijn met de feestdagen te plannen en klasgenoten die op vakantie zijn of moeten blokken en dus niet langs kunnen om te vieren ... Ik had dus duidelijk gezegd aan Vincent: bij een tweede om het even wanneer maar NIET in december :roll: :lol:


oei, ik had het er nochtans bijgezet december, ik denk dat je niet zoveel antwoorden kan invullen, sorry!!! :? :)

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 12 dec 2007, 15:10

ik zou ook niet graag in december bevallen, ook met die feestdagen en zo en dat ligt bij andere verjaardagen van mensen hier in de familie. liefst in mei. hier in de familie is er niemand die in mei verjaart. :)

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 12 dec 2007, 15:11

saardientje schreef: oei, ik had het er nochtans bijgezet december, ik denk dat je niet zoveel antwoorden kan invullen, sorry!!! :? :)
Oei, dat zou wel kunnen zekers ...
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 12 dec 2007, 15:13

heb niets aangeduid, is om het even eigenlijk :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 12 dec 2007, 15:43

Kdenk zoals ik nu moet bevallen (begin maart) dat da ideaal is. Van Kyan bevallen in de HETE zomer van 2006 op 31 Juli, nooooooooooooooooooit meer heb ik tegen Koen gezegd!!! En hij heeft flink geluisterd deze keer hihi :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 dec 2007, 16:27

Het staat er niet bij, maar een kerstbaby lijkt me wel wat. Dat was ons plan toen we net samen waren: een baby in mei en ééntje in december.
Het is anders uitgedraaid, nu hebben we daar helemaal geen erg meer in! We zijn al blij dat we makkelijk aan kinderen raken!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 12 dec 2007, 16:31

Ik heb juli aangeduid omdat ik dan beval. Maar wel op voorwaarde dat het gene keihete zomer wordt natuurlijk :wink:
Maar voor ons kindje vind ik juli wel ideaal! Nooit exames, niemand in de familie die verjaart dan...altijd vakantie...

Nu alleen nog duimen voor een niet te warme zomer want ik kan sowieso al niet tegen de warmte :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 12 dec 2007, 16:47

Ja, vorig jaar in juni was het echt snikheet. En op de kraamafdeling is het sowieso al warm. Het zweet liep gewoon van het gezicht van de bezoekers, zo erg was het ...
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 12 dec 2007, 16:48

Ik heb voor april gekozen. Amber is in april geboren en dat was een toffe periode. Wij hadden toen veel geluk met het weer en konden direct veel met haar gaan wandelen. Ik had nog 3 maanden ouderschapsverlof bijgenomen en heb tot eind september thuis geweest dus heel de zomer thuis.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 12 dec 2007, 17:20

Ik heb ook juli gekozen, Femke is van Januari en dat volgt te snel op feestdagen, met als gevolg dat ze op 2 maanden alles krijgt en rest van jaar geen cado's meer (bij wijze van spreken hé)

En nu wou ik dus echt een zomerkindje, helaas was het niet echt een zomer, dus van de hitte had ik zeker geen last en na bevalling kon ik door slechte weer amper buiten...

DOei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 dec 2007, 19:08

December staat erbij.. :wink: Mij maakt het echt niks uit, alle maanden hebben hun voor- en nadelen.. Maar deze keer hoop ik juni, dan heb ik een goede termijn gehaald.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 13 dec 2007, 08:56

ik heb voor april gekozen, omdat het nu voor april is :roll: Daan is geboren in mei. Het voorjaar vind ik wel een leuke periode. Dat zit ook zo niet te dicht tussen alle feestdagen. De cadeautjes worden gespreid.

Maar langs de andere kant, zou ik misschien liever zwanger zijn tijdens voorjaar/zomer. Nu zit die buik zo altijd weg in dikke trui en jas en kan ik niet pronken :roll: 8)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 13 dec 2007, 09:04

april/ mei hier

dat zijn maanden met minst jarige en dan is het grootste koude al weg....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 13 dec 2007, 10:10

xanthe is in mei geboren,vond dat wel ideaal,tegen dat het volle zomer is,is de baby niet 'te plat' meer.
we wilden deze keer ook proberen voor terug een mei kindje,maar tis ni gelukt :lol:
deze keer is het voor april,ook goed hoor!
zoveel verschilt het niet met de maand mei he.
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 13 dec 2007, 10:15

Als ik zou mogen kiezen mei, zo net voor de zomer lijkt mij wel leuk (en ik verjaar ook in mei en ben daar wel content mee) Ik sta ook in het onderwijs, dus na het bevallingsverlof nog 2 maandjes thuis... Maar jammer genoeg kan je dat niet altijd kiezen hé. September of oktober zou ik ook nog wel zien zitten. Tristan is van oktober en dat was ook wel een leuke tijd... Ik denk dat het moment niet zo belangrijk is, als het maar lukt :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 13 dec 2007, 10:39

Ik hoop in juni! Alhoewel ik ben uitgerekend voor begin juli...maar Naomi was ook uitgerekend voor juni en kwam einde mei.... :wink: wie weet hé
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 13 dec 2007, 11:01

moeilijke vraag, of juist niet: het maakt niet uit :P

Practisch is wat anders :wink: dan zou ik het liefst in mei/juni willen bevallen, dan ben ik thuis in het groot verlof :lol:
OF oktober/november: dan thuis zijn met de feestdagen (moet anders altijd werken dan)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snoezie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 sep 2007, 14:24

Bericht door Snoezie » 13 dec 2007, 17:09

ik heb juli gestemd. ik ben zelf een juli-boeleke en had het leuk gevonden moest het een zomerboeleke zijn. maar de kans is nu verkeken, 't zal een herfst of mss zelfs winterboeleke worden (en als het heel hard tegenzit mss zelfs lente of terug zomer :lol: )

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 13 dec 2007, 17:21

Ik heb mei gezegd... dan heb je de zomer voor je en kan je tenminste buiten met je kleintje... als 't niet té heet wordt natuurlijk... :wink:

Maar mei....... dan gaat 't nog lang duren vooraleer ik zwanger ben zenne :cry: ... misschien toch beter september???? :lol: :lol: :lol:
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 13 dec 2007, 17:21

ik heb voor juli gestemd maar dat maakt mij niet echt uit op de moment :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 13 dec 2007, 19:00

ik heb mei gezegd dan is het al iets beter weer en kan je veel buiten komen met je kleintje!! dat is eel leuk april was ook een goede maand toen axl geboren werd en vond het super dat ik meteen met mijn kleintje kon gaan wandelen!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 13 dec 2007, 19:41

mei juli of augustus zo tegen de zomer maanden vind dit leuke maanden om te verjaren ik verjaar zelf eind juni en das zo tof school gedaan examen gedaan verlof gaat ik en zomer begint en in mei is nog voor het examen
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 13 dec 2007, 19:45

Maakt mij echt niet uit, zolang ze maar gezond zijn!

Oktobermama,
Ann

ps als ik echt moet kiezen misschien in december niet, dan zijn er al zoveel feestdagen... (ik ben trouwens zelf een decemberkindje geweest 22/12)
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

ratje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2007, 18:11
Locatie:Lokeren

Bericht door ratje » 13 dec 2007, 20:08

Voor mij is er vooral een voorkeur voor maart tot augustus. Ik vind het juist niet leuk als het in de herfst of de winter zou zijn. Ik ben dan ook heel blij dat het deze maand gelukt is! Wij krijgen een augustusbeebje!
Afbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 16 dec 2007, 11:49

Heb januari aangeduid :D.
Wou eigenlijk niet zo graag hoogzwanger zijn in de zomer want kan niet zo goed tegen de warmte en zon.
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “(Nog) een kindje...”