Saeori
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Vandaag heb ik op vitaya naar kroostkoorts gekeken. En daar kwam een meisje in voor met de naam Saeori. Ik vind het een heel mooie naam, ik had hem nog niet gehoord.
Je kan m ook op verschillende manieren uitspreken blijkbaar. De moeder sprak m uit als: Sjori en de commentator als Séjori.
Je kan m ook op verschillende manieren uitspreken blijkbaar. De moeder sprak m uit als: Sjori en de commentator als Séjori.
Ja, klinkt wel leuk, maar vind het wel een beetje vervelend als er verschillende uitspreekmogelijkheden zijn.
Ikzelf dacht dat dat bij Renate en Marith geen probleem zou zijn, maar toch hoor.
sommige mensen durven gelijk de "te" van Renate niet uit te spreken, dus zeggen ze maar Renaat (wat toch duidelijk een jongensnaam is
)
En Marith, das nog een grotere ramp, oudere mensen proberen er meestal iets engels van te maken, en nogal velen leggen de klemtoon op de i, ipv op de aa. Wij willen dat het uitgesproken wordt met een open aa en een korte i, maar duidelijk hebben velen daar nog moeite mee. Nou ja, ik verbeter de mensen gewoon als ze het verkeerd zeggen, ze zullen het wel leren zeker.
Ikzelf dacht dat dat bij Renate en Marith geen probleem zou zijn, maar toch hoor.
sommige mensen durven gelijk de "te" van Renate niet uit te spreken, dus zeggen ze maar Renaat (wat toch duidelijk een jongensnaam is

En Marith, das nog een grotere ramp, oudere mensen proberen er meestal iets engels van te maken, en nogal velen leggen de klemtoon op de i, ipv op de aa. Wij willen dat het uitgesproken wordt met een open aa en een korte i, maar duidelijk hebben velen daar nog moeite mee. Nou ja, ik verbeter de mensen gewoon als ze het verkeerd zeggen, ze zullen het wel leren zeker.
Nee, niet alle namen, maar toch vele. Mijn schoonmoeder slaagt daar meestal in. Elke naam die ik opnoemde dat ik mooi vond sprak zij anders uit. En soms ligt het maar in een klank of zo. Zoals Falderie aangaf: Renate. En zo zijjn er vele voorbeelden van namen die toch maar iets of wat kunnen vervormd worden.
Mijn broer heet Simon. Je ziet nochtans duidelijk aan hem dat hij een jongen is
en toch zijn er die zijn naam uitspreken als Simonne. Dat is echt dwarsliggen he...
Mijn broer heet Simon. Je ziet nochtans duidelijk aan hem dat hij een jongen is

commentators "missen" wel eens
zenne maar k zou het bij deze schrijfwijze en zonder toelichting zelf gelezen hebben als Sa(a)jori denk ik. Tja, speciaal maar in dit gevaal toch niet helemaal mijn ding - ik heb geen wauw-gevoel
nu. Wat verkeerd uitspreken betreft: zie ook op de andere topic ... en ik ben al blij dat Jambers minder populair is want echt hè er waren er in 't begin die dachten dat wij Jelmer dus Jamber
hadden genoemd en mijn mening daarover: stokdoof, blind en vooral veel te veel achter te TV hangend
blijkbaar. Op den duur zou ik de naam zijn gaan overarticuleren opdat ze het toch eens zouden begrijpen
maar tegenwoordig is dat dus beter, al zijn er nog die er Jellemer van maken.

-
- Pas blauw
Ik had me altijd al afgevraagd hoe ouders van een drieling het doen om hun kinderen tegelijkertijd een flesje te geven als ze samen honger hebben...zo doen ze het dusMieke schreef:hey saartje, ik dat toevallig ook gezien op vitaya

Ze sprongen er wel nogal nonchalant mee om he, zoals ze hen gewoon op dat bed lieten leggen. Daar lag er ene op zijne buik, klaar om eruit te vallen. Ma ja, ge kunt er moeilijk de hele dag mee op uwe arm rondlopen he. 1tje is al zo vermoeiend wa moet dat dan geven met 3?
- jong moederke
- Pas blauw
ja ik had het ook zo gelezen met Latijnse ae-(voor)kennis 
meerling: lijkt me zwaar maar dan nog zou ik ze zoveel mogelijk pakken e eventueel met draagdoeken uizoeken hoe heet kan (2 voor, 1 achter? kon dat niet??
) en het huishouden is in mijn ogen nooit prioritair op de kinderen - en da's natuurlijk ook een goei excuus :p voor al wat blijft liggen
hihi.

meerling: lijkt me zwaar maar dan nog zou ik ze zoveel mogelijk pakken e eventueel met draagdoeken uizoeken hoe heet kan (2 voor, 1 achter? kon dat niet??

Hier is het huishouden ook niet prioritair, maar je kan het niet blijven negeren he. Soms puilt mijn wasmand uit van de strijk, dan moet je er toch eens aan beginnen en je kindje even in het park of zo zetten.
Ik zou nu ook veel beter iets in 't huishouden doen terwijl ze slaapt, maar ben weer achter de pc verzeild geraakt...
Ik zou nu ook veel beter iets in 't huishouden doen terwijl ze slaapt, maar ben weer achter de pc verzeild geraakt...

Bij mij komt het ook niet op de allereerste plaats, maar ik vind het wel belangerijk dat mijn kinderen in een net huis kunnen wonen.bioMam schreef: en het huishouden is in mijn ogen nooit prioritair op de kinderen -
En de strijk werk ik vlug weg, want als er teveel zou liggen heb ik geen zin meer om eraan te beginnen.
Hey,
Wij hebben er vooral op gelet indien de mensen het afkorten of zijn vrienden later onder elkaar wat ze er konden van maken.
Dus Voor Nikolaj wordt dat waarschijnlijk Nick dat ze er zullen van maken. Ik ga er hem wel op wijzen dat het niet de bedoeling is om af te korten maar je moet er altijd rekening mee houden dat ze het toch doen onder elkaar. Dus vond ik Nick best wel schattig.
groetjes Winter
Wij hebben er vooral op gelet indien de mensen het afkorten of zijn vrienden later onder elkaar wat ze er konden van maken.
Dus Voor Nikolaj wordt dat waarschijnlijk Nick dat ze er zullen van maken. Ik ga er hem wel op wijzen dat het niet de bedoeling is om af te korten maar je moet er altijd rekening mee houden dat ze het toch doen onder elkaar. Dus vond ik Nick best wel schattig.
groetjes Winter
Bij Amber hebben we dat nog niet voorgehad dat ze haar naam verkeerd uitspraken, ik vraag mij eigenlijk wel af of je dat wel verkeerd kan uitspreken. Wat we wel voorgehad hebben is dat er iemand dacht dat dat een jongensnaam was
. Bij Caro zijn het ook vooral oudere mensen die haar naam verkeerd uitspreken. Wij spreken het uit als Caaaroo en die mensen zeggen dan Caroooo (gelijk een karoke (ruitje)
).

och er zijn altijd mensen die het niet kunnen uitspreken (volgens mij doen ze het erom)
zo spreekt mijn grootmoeder Amy nog steeds als Eemy uit
kzou er wat van krijgen, er zijn er nog die dat zo uitspreken
ik kreeg eens de commentaar, a ja als ge wilt dat het dan `zó uitgesproken wordt had ge het maar als AImy moeten schrijven
alé zeg, waar halen ze het
ale, die "ai" klopt dan toch ook nie

zo spreekt mijn grootmoeder Amy nog steeds als Eemy uit

alé zeg, waar halen ze het