Namen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Namen

Bericht door Dagmar » 04 apr 2004, 10:12

Hallo iedereen,

Heeft er iemand al een naam voor zijn/haar nieuwe spruit? Ik ben al aan het zoeken.. Mijn vriend en ik hebben wel een totaal andere smaak, gelukkig hadden we dat probleem niet bij ons dochtertje, toen gingen we allebei direct akkoord... Ik zwans er soms over dat als ze een jongetje was geweest, we nu nog aan het zoeken waren..

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 apr 2004, 10:13

Niet dat we nu al weten dat het een jongetje gaat zijn, maar deze keer komen we ook niet overeen voor een meisjesnaam :cry: ..

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 07 mei 2004, 16:56

Wat vind je van Bartje? :idea: Mijn vrouwtje en ik vinden dat een heel mooie naam. :D maar ons kindje zal een andere naam krijgen na de geboorte. :o Dus mischien een goed idee :idea: voor jou kindje? :?: :D

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 09 mei 2004, 00:43

Hoi


Mijn zoontje heeft de naam Bryan gekregen


Ik had meer Yaro Yoni of Angelo in gedachte maar de papa moet je ook ff wat inspraak geven soms ( jammer)

Voor een meisje hadden ik Zoe" Silke of Finn


Er zijn zoveel mooie namen dat je soms gewoon niet weet welke je het mooiste vind
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

namen

Bericht door Dagmar » 10 mei 2004, 10:30

Voor meisjes vind ik Lotte, Lize, Zoé mooi en voor jongens Lucas, Kasper en Karsten.. Maar ik vind er iedere dag nog die ik mooi vind, maar net niet mooi genoeg.. En ik denk dan dat ik gewoon ne naam moet vinden waar het direct mee klikt..

Mijn vriend vindt van die namen alleen Karsten mooi, maar ik vind het nogal hard klinken.. Toch voor een lief, klein, onschuldig baby'tje..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 16 jun 2004, 17:59

Wij hebben ook problemen om een naam te vinden. Voor een meisje staat het al vast. Dat is het toch niet, dus heb ik ja gezegd tegen de keuze van mijn vrouwtje. :? 8) :lol:
Voor ons Bartje wil ik mee helpen kiezen en ik vind de namen van mijn vrouwtje niet mooi en zij vindt mijn namen niet mooi. Ofwel kennen we iemand met die naam die we niet sympathiek vinden ofwel kent mijn vrouwtje iemand met die naam die een kletskop heeft, alles is goed om het niet goed te vinden... :evil:
en mijn vrouwtje vindt de namen van haar ex-lieven mooi en daar heb ik dus bezwaren tegen. :roll:
Gelukkig hebben we nog heel wat tijd. :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

zelfde probleem

Bericht door Dagmar » 20 jun 2004, 13:14

Wij hebben dus hetzelfde probleem.. Als ik een naam mooi vind, dan vindt Filip hem niet mooi of hij kent zo iemand die hij niet graag heeft! En omgekeerd.. Alleen de namen van ex-lieven, dat probleem hebben we niet.. Ik vind wel nog af en toe namen die ik mooi vind, maar Filip hé.. de wringer :wink: ..

Ik vind Lasse heel mooi voor een jongen, maar Filip niet, dat doet hem aan lassen denken (het werk).. En verder Ebbe.. (die moet ik nog voorstellen) Maja, zo kan je altijd wel een reden vinden om een naam niet te nemen, maar ik wil toch ook niet dezelfde naam als iemand irritant die ik ken.. Wat ik ook altijd al een hele mooie jongensnaam heb gevonden, is Tristan.. Maar die is tegenwoordig naar het schijnt wreed populair en je wilt je kindje toch altijd een unieke naam geven.. Maar ik ken persoonlijk nog gene Tristan, dus wie weet.. En 't is heel raar, al van in het begin zoek ik meer naar jongensnamen, misschien weet ik het al al die tijd onbewust dat het een jongetje gaat zijn.. Nog twee weekjes en dan kan de gynaecoloog nog eens een poging ondernemen, hopelijk weten we het dan!!

(Bart(je) is trouwens afgekeurd, zo heet een goeie vriend van ons)
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

voorlopige naam

Bericht door Dagmar » 24 jul 2004, 12:57

En voorlopig staat de naam dus vast op Karsten nu we weten dat het een jongetje gaat zijn.. Hoe langer ik hem hoor, hoe mooier ik hem wel vind.. Ik blijf wel op zoek naar leuke en mooie namen, dus wat mij betreft kan de naam nog veranderen..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Nadine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 aug 2004, 23:38
Locatie:Hasselt

Bericht door Nadine » 22 aug 2004, 12:20

Goedemiddag ,

Wij hebben ook al 2 namen ,1 voor ieder en we zeggen ook tegen niemand wat de andere naam zal zijn na de geboorte, want we vinden ze zo speciaal en niet veel voorkomend (jongensnaam hier totaal niet).

We weten ook niet wat het is dus het is extra spannend!!

Groetjes van ons

fien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2004, 11:20
Locatie:Boom

Bericht door fien » 22 aug 2004, 12:29

Hoi,


Ik hoor heel graag Brent en Xander voor een jongen en Yuna en Milan voor een meisje. Mijn vriend hoort liever korte, 'oude' namen. Dingen zoals Wim, Jan, etc. Brrrr :D

liefs,

fien

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 aug 2004, 13:16

Bij ons staat de naam nog altijd vast op Karsten. Ik ben verliefd geworden op die naam, 't was misschien niet liefde op het eerste gezicht, maar het is gegroeid. Maar nu wil mijn vriend ook nog een tweede naam geven, ik vind dit niet nodig, ons dochtertje heeft ook maar 1 naam.. Maar ja, als ik een mooie naam vind, die bij Karsten past, dan wil ik het wel overwegen. Ik vind Xander trouwens een hele mooie naam, maar dat lijkt wel wat op Karsten, dus geen optie voor ons. En Brent, zo heten al twee neefjes van mijn vriend. Hmm, misschien moet ik als tweede naam "Lasse" voorstellen en mijn vriend voor het dilemma zetten, of Lasse of gene tweede naam :wink:
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 aug 2004, 14:14

Wij hebben ook nog problemen. Mijn vrouwtje had een 'heel goed' idee: ik heb de naam van voor de geboorte (Bartje) gekozen, dus mag zij de naam van na de geboorte kiezen! Gaat dus niet door.
Ik had een even goed idee: mijn vrouwtje mag de naam kiezen als het een meisje wordt en ik als het een jongetje wordt. Gaat dus ook niet door.
We hebben elk al een naam die we heel mooi vinden, maar de ander vindt hem echt niet mooi en we wennen er niet aan. We zijn het er al over eens dat we die dan niet gaan nemen en samen een andere gaan kiezen. Maar nu eerst dus afkicken van onze keuze en dan gaan we verder. Gelukkig hebben we nog heel wat tijd :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 aug 2004, 11:09

Vandaag hebben we allebei een vrije dag en we gaan uit de jongensnamenlijst van Welcomebaby elk apart alle namen opschrijven die we mooi vinden. Daarna zien we verder hoe we hier 1 naam uit kunnen halen. Een naam is iets waar ons Bartje het zijn hele leven mee moet doen, dus daar gaan we de tijd voor nemen.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 aug 2004, 18:06

We hadden elk vrij veel namen opgeschreven en nu nemen we die lijsten samen en gaan we ze elke dag eens lezen om er aan gewoon te worden. We zullen er regelmatig doorstrepen en hopelijk eindigen we dan voor het einde van de zwangerschap op 1 naam. We kunnen ons kindje toch niet met 238 namen laten rondlopen.

Aan de mensen van Welcomebaby: jullie maken het ons wel moeilijk met zoveel namen.

Gebruikersavatar
Welcome
Site Admin
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2004, 19:22
Locatie:Oost Vlaanderen - Geraardsbergen
Contacteer:

Graag gedaan...

Bericht door Welcome » 26 aug 2004, 19:00

Veel plezier met het kiezen...

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 26 aug 2004, 22:19

Dank U. We zullen nog dikwijls aan jullie denken :D

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 01:30

Mijn vriendin is nu bijna 4 maanden en we weten nog niet wat het gaat worden. Namen hebben we al wel, zowel voor een jongen als voor een meisje. Hier moeten we ons dus al geen zorgen meer over maken.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 22:44

Wij hebben vandaag de lijst van de ander genomen en we zijn beginnen doorstrepen tot er 50 overbleven. Mijn eerste keuze is dus weg en mijn vrouwtje haar eerste keuze natuurlijk ook. Dikke pech :evil: maar mijn vrouwtje hoorde die van mij echt niet graag en ik die van haar ook niet.
Dan heeft mijn vrouwtje de 2 lijsten samengenomen en er 1 lijst van gemaakt. Er waren een aantal dubbele bij. We hebben even nagedacht om die eventueel te nemen of ze 2 keer op te schrijven, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan. Nu hebben we een lijst met 93 namen. We gaan die nu alle dagen lezen om er aan gewoon te worden en dan hopen we dat er een aantal uitspringen.
wordt vervolgd.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 22:45

teacher schreef:Mijn vriendin is nu bijna 4 maanden en we weten nog niet wat het gaat worden. Namen hebben we al wel, zowel voor een jongen als voor een meisje. Hier moeten we ons dus al geen zorgen meer over maken.
jullie zijn snel met namen. Was dat gemakkelijk of heeft je vriendin gezegd wat ze graag hoorde en heb jij dan maar ja gezegd?

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 23:05

bart schreef:
teacher schreef:Mijn vriendin is nu bijna 4 maanden en we weten nog niet wat het gaat worden. Namen hebben we al wel, zowel voor een jongen als voor een meisje. Hier moeten we ons dus al geen zorgen meer over maken.
jullie zijn snel met namen. Was dat gemakkelijk of heeft je vriendin gezegd wat ze graag hoorde en heb jij dan maar ja gezegd?
Als kleuteronderwijzer hoor je veel namen passeren, ik en mijn vriendin hadden elk wat namen in ons hoofd en diegene die we beiden heel mooi vonden zijn het geworden.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 23:13

Wij hebben pech. We hebben elk een naam die we heel graag horen, maar toevallig hoort de ander hem helemaal niet graag. Die gaan het dus niet worden. Een tweede keus is zo moeilijk, dus gaan we daar echt werk van maken.
Voor een meisjesnaam was het heel simpel (dat wordt het dus toch niet): ik heb ja gezegd tegen de keuze van mijn vrouwtje.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 23:16

En je kan van die 2 namen geen samenstelling maken, ik had 2 jaar geleden in mijn klas ook zo iemand. De mama wilde pieter en de papa jan. Uiteindelijk noemt hij Jan-Pieter.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 23:20

Neen, het zijn 2 heel verschillende namen en samen past het niet en zou het ook veel te lang worden. We hebben al gesproken over 2 officiële namen, maar dan moet er nog 1 roepnaam zijn, dus dat gaat ook niet door.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 23:28

Veel succes nog met de zoektocht. Dit is inderdaad niet makkelijk omdat een kind deze naam voor de rest van zijn leven moet dragen.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 29 aug 2004, 23:33

het is vooral dat en ook voor ons want wij moeten hem horen en uitspreken.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 29 aug 2004, 23:35

bart schreef:het is vooral dat en ook voor ons want wij moeten hem horen en uitspreken.
Denk dus zeker en vast nog maar eens goed na, je hebt nog even de tijd. Good luck.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 02 sep 2004, 16:54

We hadden dus een lijst met 93 mogelijke namen :?
Een B als eerste letter dat vinden we toch maar niets, want als er dan later een brief komt dan weten we misschien niet voor wie hij is.
Dan hadden we er nog 90 :D
We hebben elke dag die namen verschillende keren gelezen om er aan gewoon te worden en we gingen er elk 5 schrappen. Mijn vrouwtje heeft dat gedaan. Ik had er 3 die ik echt niet wilde: dus weg, maar de 2 volgende vond ik moeilijker: dus voorlopig 3. Mijn vrouwtje vond dat goed :D
Nu hebben we dus nog een lijst van 82 namen.
En we hebben nog wat tijd :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 sep 2004, 17:47

Misschien nog een schraptip: alle betekenissen opzoeken en de namen met een betekenis die je niet mooi vindt gewoon doorstrepen.. Ik weet niet of voor jullie een betekenis meespeelt, voor ons in ieder geval niet, maar voor sommige mensen is het toch belangrijk!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 02 sep 2004, 17:54

En waar kunnen we die betekenissen vinden?
Hier hebben we nog niet bij stilgestaan, maar als het iets slechts of lelijk of negatief is dan zouden we het kunnen laten vallen. Dat kunnen we ons Bartje niet aandoen. Hebben alle namen wel een betekenis?

Dagmar, heel erg bedankt al in ieder geval :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 sep 2004, 18:58

http://members.chello.nl/~p.valkenburg/

Hier kan je al een aantal namen terugvinden. En als een naam er niet tussenstaat, kan je de vrouw altijd mailen en zoekt zij de betekenis op. Maar dit kan wel even duren (of misschien was mijn broer zijn naam heel moeilijk te vinden). En als je surft, dan vindt je ook een heel deel sites, gewoon even de tijd voor nemen. Maar een naam is belangrijk, dus als je er wat tijd in moet steken, is dat niet zo erg!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”