hoe zijn jullie op de naam van kindje gekomen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54
hoe zijn jullie op de naam van kindje gekomen?

Bericht door jong moederke » 03 jan 2006, 14:59

De topic spreekt voor zich:

Wij hebben voor Sete gekozen toen ik juist 3 maand zwanger was. Hij komt uit de motorsport (niet motorcross) en daar rijd iemand mee die heet Sete Gibernau en wij vonden dat wel een speciale naam. Hoe meer ik het uitsprak hoe liever ook en we zijn een beetje fan van hem!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 jan 2006, 15:40

wij vonden niels een gewone simpele naam en eentje die ze niet kunnen vervormen tot een scheldwoord.
Wel reed er op dat moment een jong ventje succesvol in de kijker bij de veldcross, Niels Albert. En ik vond dat ook een schoon ventje.
Dus dat heeft ook wel een beetje mee de keuze van de naam bepaald.
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 jan 2006, 16:40

Wij wilden een eenvoudige naam hebben, die zich niet makkelijk leent tot pesterijen, zoals mijn voornaam Isabelle :roll: :roll: :roll:

Voor een meisje waren we direct eens: Elise

Maar het werd een jongen en het ging tss Mike en ?????????????? voor de andere naam moeten jullie nog ff wachten :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 jan 2006, 16:46

ook geen tip? dat we kunnen raden?
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 jan 2006, 16:49

goortjes schreef:ook geen tip? dat we kunnen raden?
nee! :twisted: :wink:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 03 jan 2006, 16:54

zagen ze je niet de oren van je kop?

De eerste keer bij ons wel hoor!
E-mails dat ik kreeg met eventuele namen die het zouden kunnen zijn!

Nu is het steeds van
Is het een jongen of een meisje
Maar dat weet ik misschien vrijdag pas
En dat mogen ze weer niet weten!!! :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 jan 2006, 16:57

goortjes schreef:zagen ze je niet de oren van je kop?

De eerste keer bij ons wel hoor!
E-mails dat ik kreeg met eventuele namen die het zouden kunnen zijn!

Nu is het steeds van
Is het een jongen of een meisje
Maar dat weet ik misschien vrijdag pas
En dat mogen ze weer niet weten!!! :twisted:
toch leuk hé, en laat ze maar vissen :lol: :D
Hier beginnen ze dan alle soorten namen op te sommen, maar ik zeg toch op alles NEE :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 03 jan 2006, 17:16

De oudste haar naam hebben we gekozen uit een hele lijst. Dagen heb ik er aan versleten. Ventje duide dan de minder leuke aan, dan deed ik er weer enkele door en zo bleven we tot we 1 naam hadden.
De naam van de jongste was beslist op 1 minuut. De gyn zei dat het een meisje ging zijn. We zaten in de wagen en ik flapte hem er uit. Ventje vond hem meteen goed. Waarom ik hem er uit flapte. Mijn ma had al eens laten horen dat ze dat een fantastische naam vond. Dus eigenlijk hebben we de keuze ook wel aan haar te danken.

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 03 jan 2006, 17:40

wij hadden eerst jordi als naam tot ik op een site kwam waar ze baby van de maand stemden en was zo eens aan het neuzen tussen die namen en zo werd het bij ons yoran.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 03 jan 2006, 17:42

Jorden heeft zijn naam te danken aan een teamgenoot van den basketbal van mijn echtgenoot. Jade heeft haar naam te danken aan haar broer. We wilden terug een naam met een 'J' en Jade heeft ook nog een mooie betekenis.

Jorden = bewerker van de aarde
Jade = groene edelsteen, brengt geluk

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Katia

Bericht door Katia » 03 jan 2006, 18:13

haha, lang verhaal...

Troia zou oorspronkelijk Amaryllis genoemd hebben, hadden we voor ik zwanger was als naam. Maar toen ik zwanger was kreeg ik ineens de ingeving dat Amaryllis niet bij de achternaam paste (begint ook met een S) en dus moesten we verder zoeken...

Op een bepaald moment keken we naar de film "Bicentenial Man" met Robin Williams en zijn zo op de naam Portia gekomen...
Maar hoe meer we die uitspraken hoe afgezaagder hij werd :roll:

Een paar maand later keken we dan eens naar een documentaire over Troje, de mythologische stad met het houten paard...
En tja, ik ben een eeuwige Latiniste he en bedacht mij de Latijnse naam voor Troje... heb dat toch -als grap- verteld aan Hugo en die vond dat ook direct mooi... mijn grap werd dus werkelijkheid en Troia kreeg haar naam :wink: :lol:

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 03 jan 2006, 20:22

Goh eigenlijk heel simpeltjes, we kwamen de naam tegen op een lijst, ventje was er meteen voor gewonnen, en zoveel te meer ik hem hoorde, ik ook.

Voor een meisje komen we heel goed overeen, qua naamkeuze. Wat jongens betreft absoluut niet. Ben eens benieuwd wat er nu in mijn buikje aan het groeien is...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 03 jan 2006, 21:28

wij hebben de naam lucy gekozen als een soort aandenken aan men man z'n grootmoeder, die noemde lucienne., en zo zijn wij op lucy gekomen! Simpel hé!

Jamie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 nov 2004, 20:32
Locatie:Tielt

Bericht door Jamie » 03 jan 2006, 22:06

De naam voor een meisje hadden we al meer dan 5 jaar in onze gedachten, waren op reis en hoorden hem daar.
En als je hem allebei al meer dan 5 jaar héél graag hoort, is de kans klein dat je hem nog ooit beu gehoord bent hé.
Hadden ook een jongensnaam in gedachte, en die hebben we nu ook meegenomen voor een volgende geboorte voorzien einde maart 2006.
Die naam zit nu ook al meer dan 2 jaar in ons hoofd, en horen hem nog steeds heel graag.
Juist voor een meisje was het nu even een raadsel ...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 jan 2006, 01:22

Mijn moeder zei gewoon de naam Anaïs eens, en ik was eraan verkocht :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 jan 2006, 09:19

proficiat Jamia met je zwangerschap
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 jan 2006, 09:57

Ach, hier werd Lani gekozen door mij, het interreseerde Guy niet, die zat toen in de zetel naar de voetbal te zien en van zijn vrijheid te genieten"
Ik wou ons Lani eigenlijk Angeline noemen, vind ik zo'n mooie naam. Maar Guy wou em niet. :roll:

Ik ben een namenboek afgegaan, vooral ook naar de betekenis, vind ik ook belangrijk.
En plots sprong de naam Lani in mijn oog, hawaiaans voor hemel, de namen van mijn moeder en Guys moeder komen er min of meer in (LINdA en LIzA) en dan was ie rap gekozen en goedgekeurd door de chef (Guy)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 jan 2006, 10:35

Mila ooit eens in een boek tegengekomen en we vonden hem beiden mooi.. Mila kwam er dan vroeger dan gedacht, maar we vonden die naam echt wel mooi (en nog steeds) en zijn er dan bij gebleven.. Jongensnamen hebben we toen niet gezocht omdat we direct wisten dat het een meisje zou zijn..
Bij Karsten was het moeilijker, ik vind heel veel jongensnamen mooi, maar Filip niet.. Hij wilde Karsten en week daar niet van af.. Ik vond hem eerst hard klinken, maar hoe langer ik hem hoorde, hoe mooier ik hem vond..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 04 jan 2006, 13:26

ik dacht aan Mila Jovovich (filmster en topmodel) als ik die naam hier zag 8)
Afbeelding
Afbeelding

Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 04 jan 2006, 14:56

Kayleigh heeft haar naam van een kinderprogramma " kinderpraat " met Els De Schepper. Daar was een kindje die zo heette Kayleigh dus.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 04 jan 2006, 21:46

fabio: uit een voornamenboek. ik had al enkele namen genoteerd en papa keek dan in die boek en zei 'fabio', toevallig stond die ook op mijn lijstje.

isaura: erwerkte een vakantiejob bij ons die zo heet. we vonden die naam alle2 mooi en dan heb ik het eerst aan haar gevraagd. die was zo fier als een gieter!!! eerst wou ik dat niet, omdat ik het raar vond tegenover haar, maar omdat ze zo fier was, wou ik direct die naam!

barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 18 jan 2006, 13:03

Op mijn wagen liggen er sport velgen van het merk Alessio,mijnen vriend was er eerst nie zo voor hij zei altyd heb je nu nog geen alessio's genoeg!!!!! Met de nadruk op mijn velgen,maar ben der niet vanaf gestapt ben nogal nen koppiggaard op da gebied,hihihi.Had eerst nog getwijfeld met Allessandro maar vond dat een beetje te lang,greets.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 jan 2006, 13:39

Van mijn oudste had ik dat ooit eens in de krant gelezen.
Ook de schrijwijze stond mij aan.
Heb dat altijd onthouden en toen ze mij vertelden dat het een dochter was heb ik direct die naam uitgesproken.
Van de tweede was ik enorm zot van de muziek van Ronan Keating.
Toen ik de naam zo een paar keer uitsprak zoals het moet,was ik meteen verkocht.
Mijn man was er gelukkig ook mee akoord.
Voor een meisje had ik geen naam want we waren toch zeker van het feit dat het een jongen werd.
Van de derde had ik echt geen gedacht,zat met de naam Remco in gedachten maar mijn man associeert dat met remblokjes dus wou hij daar niet van weten.
Op een dag kwam hij dan met Quinten af,vond dat wel iets hebben maar zette die op de tweede plaats.
Enkele weken later kwam hij met de naam Duncan af en ja ik vond dat wel iets hebben.
Wisten wel totaal niet of het een jongen zou worden maar hadden toch al een naam.
Voor een meisje hadden we de naam Yada in gedachten.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 18 jan 2006, 13:45

mijn eerste bazin haar zoontje noemde allesio maar met een dubbele L en ik heb ook suikerpotjes en kannetjes van het merk alessi zo ben ik de naam alessio gekomen .

Edwardo -Atanazio zijn naam da is een langer verhaal . Edwardo komt van edward zo noemde mijn man zijn grootvader . maar dat vond ik te belgisch klinken ... dus heb ik er een O achter geplakt. Atanazio zo noemde mijn vader . ale hij noemt nog zo hoor maar ik zie hem nooit , maar dat is een ander verhaal . ik vond het echt een unieke naam daarmee heb ik hem gepakt .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 jan 2006, 21:33

Ik was voor de eerste keer zwanger en ik had zo een raar gevoel dat het een jongen ging zijn. Doordat Filip nogal een fervent voetbalsupporter is en in die periode naar Milaan meeging op verplaatsing, zijn we op Milan gekomen.
Bleek het een meisje... Haar naam hebben we in een namenboekje gevonden, geschreven als Jana. We vonden het mooier op papier staan als Yana.
Nu werd ik voor de tweede keer zwanger. Het werd een zoontje...dus we hebben niet meer moeten zoeken voor een naam.
Stel dat ons tweede kindje een meisje was geworden dan was het een Zina geweest.
Maar die naam zal ik wel nooit meer nodig hebben. :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeaninezwaan
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 jan 2006, 16:19
Locatie:herenthout
Contacteer:

Bericht door jeaninezwaan » 24 jan 2006, 19:34

Ik was heel de tijd in het godinnenorakel op zoek naar een mooie meisjes naam,voor een jongn had ik de naam tristan of ivy ivy omdat mijn vriend ivan heet ,maar goed ,toen we wisten dat het een meisje werd hadden we eerst de naam morrigan,ik vond hem werkelijk prachtig totdat mijn buikje maar ronder en ronder werd en de naam in mijn hoofd bleef ronddolen maar vooral de afkortingsmogelijkheden ervan : Moortje (BAH) of morrie (ugh) dus al snel werd duidelijk dat dat het zeker niet meer zou gaan worden. Al vanaf het begin van de zwangerschap zat er al een andere naam in mijn hoofd maar ik vond hem veel te simpel dus negeerde dat continu, totdat ik ongeveer 35 weken zwanger was liet ik al lachend die naam vallen en tot mijn grote verbazing was mijn vriend er op slag zot van ,namelijk : Britt ,ook omdat de achternaam Buyens is ,dus dubbel B zoals Brigitte bardot , zo is ze uiteindelijk toch Britt gaan heten i.p.v. Morrigan...

Ps Vond Freya ook een supermooie naam,maar het dochtertje van mijn beste vriendin heet al zo.


liefs Jeanine
Wees maar gewoon lekker jezelf,da's al moeilijk genoeg!

Gebruikersavatar
Wanda
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 21:20
Locatie:Oostende
Contacteer:

Bericht door Wanda » 24 aug 2006, 16:39

Moest ons kindje een meisje worden zal het een " Kate " worden.
Dit is de naam die ik heb gekozen omdat ik het ten eerste gewoon een heel mooie naam vind aangezien ik nogal aan engelse namen ben en ten tweede was het de hoofdpersonage in mijn favoriete boek " De vloek ".
In dit boek is Kate een meisje met een soort magische krachten die ze wel niet onder controle heeft , ik ben nogal geintresseerd in het paranormale en vond dit een zeer boeiend karakter in het boek.

Als het een jongentje wordt zal het Brennan noemen en daar ken ik eigenlijk het verdere verhaal niet achter doordat dat de naam is die mijn ventje gekozen heeft. Het enige dat ik erover weet is dat het van Ierse afsprong komt , de tweede naam Carl is afkomstig van een vriend van m'n ventje die vorig jaar gestorven is terwijl ze samen een boek aan het schrijven waren...
Afbeelding

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 24 aug 2006, 16:45

Op mijn vorig werk hield ik mij even bezig met het databestand met alle werknemers en ik zag toevallig een Thorben staan, de naam viel me meteen op en Vincent vond het ook mooi. We hebben wel de -h laten vallen om het wat gemakkelijker te maken.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 24 aug 2006, 16:51

we wilden voor ons meisje een naam die enigszins bij de naam van ons zoontje pastte. we wilden ook een korte naam
Dan maar wat namen opgeschreven
en Britt is dus de favoriet geworden. Niet echt een reden waarom we die gekozen hebben dan alleen omdat we het mooi vonden klinken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 24 aug 2006, 17:39

onze namen lagen al vast sinds we een paar weken samen zijn.

kristof heeft xanthe gekozen,hij heeft vroeger stage gedaan in een creche
en daar was een klein meisje dat xanthe noemt(het is dus geen zelfverzonnen naam zoals velen denken)
hij vond dat zo een mooi en lief meisje dat hij toen al beslist heeft,dat,als hij ooit een dochter kreeg,ze xanthe moest noemen.
ikzelf vond anouck heel mooi,die gaan we dus nemen als het volgende beebje een meisje moest zijn.

als xanthe een jongen was had ze xander geheten.
dus als ons volgende beebje een jongen is word het xander,aloewel we soms denken ,lijkt het niet TE hard opeen?
xanthe en xander?

dus nu zijn we een beetje aan het rondkijken voor een andere jongensnaam,maar als we er geen vinden blijven we bij xander.

iemand ideetjes toevallig?
kristof is nogal een moeilijke daarin.
oja zijn familienaam is moels,heel kort dus,dus een naam liefst met 2 lettergrepen.
heb er al enkele voorgesteld maar het is altijd njet.
:?
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Voornaampjes”