2e en 3e naam van je kindje?
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
hey,
Geven of hebben jullie je kindjes ook een 2e en een 3e naam?
En van wie komen die namen dan? Peter, meter, oma's, opa's?
Liefs Winter
Geven of hebben jullie je kindjes ook een 2e en een 3e naam?
En van wie komen die namen dan? Peter, meter, oma's, opa's?
Liefs Winter
hier hebben beide kindjes een 2de naam
niet traditioneel genoemd naar peter of meter
maar niels heeft de naam van papa zijn reeds overleden grootvader, die tevens ook zijn favoriet was
en brittje heeft mijn 2de naam gekregen. Mijn vader heeft die ook. Wij zijn genoemd naar mijn beide oma's. ik heb geen een van beide gekend omdat ik nog niet geboren was. Dus symbolisch hebben we daarvoor gekozen
niet traditioneel genoemd naar peter of meter
maar niels heeft de naam van papa zijn reeds overleden grootvader, die tevens ook zijn favoriet was
en brittje heeft mijn 2de naam gekregen. Mijn vader heeft die ook. Wij zijn genoemd naar mijn beide oma's. ik heb geen een van beide gekend omdat ik nog niet geboren was. Dus symbolisch hebben we daarvoor gekozen
naam
Ons kindjes hebben ook elk maar 1 naam.
Mocht de meter van hélena een tweede naam gekozen hebben zou het moeilijk geweest zijn want haar nummertje 1 voor een meisjesnaam was ook hélena!
Had ze een dochtertje gehad tja...dan waren wij voor een andere naam moeten gaan, maar tzijn 2 zoontjes geworden.
Buiten het symbolische zie ik daar eigenlijk niet veel nut in,
Mocht de meter van hélena een tweede naam gekozen hebben zou het moeilijk geweest zijn want haar nummertje 1 voor een meisjesnaam was ook hélena!
Had ze een dochtertje gehad tja...dan waren wij voor een andere naam moeten gaan, maar tzijn 2 zoontjes geworden.
Buiten het symbolische zie ik daar eigenlijk niet veel nut in,
wij hebebn er heel lang over gedacht om meerdere namen te geven.Vernoemen naar de meter en peter,maar uiteindelijk hebben we het niet gedaan.We zouden dan wel de meternamen verbasterd hebben naar jongensnamen,en de namen een beetje hebben aangepast.
tjorven zou dan geweest zijn->tjorven alexander nicolas
arvid->arvid steven samuel
maar we hebben het dus op één naam gehouden.
tjorven zou dan geweest zijn->tjorven alexander nicolas
arvid->arvid steven samuel
maar we hebben het dus op één naam gehouden.
Ik heb 1 naam, die is al moeilijk genoeg
Jurgen heeft er 3. De naam van de peter: Robert en de naam van de meter:Arlette.
Wij hebben maar 1 naam gegeven, omdat we de traditie (naam van meter en peter) een beetje dom vonden. Amber is een meisje en ik wou niet dat ze een jongens naam krijg van in de jaren stillekes. Dat is natuurlijk onze persoonlijke keuze.
Een tweede en derde naam kan best leuk zijn, maar voor ons hoefde dit niet...

Jurgen heeft er 3. De naam van de peter: Robert en de naam van de meter:Arlette.
Wij hebben maar 1 naam gegeven, omdat we de traditie (naam van meter en peter) een beetje dom vonden. Amber is een meisje en ik wou niet dat ze een jongens naam krijg van in de jaren stillekes. Dat is natuurlijk onze persoonlijke keuze.
Een tweede en derde naam kan best leuk zijn, maar voor ons hoefde dit niet...
-
- Pas blauw
- voetballover
- Pas blauw
Hey,
De 2e en de 3e naam zullen die zijn van de peter en de meter.
Ik ben voor het principe van meerdere namen. Ikzelf heb ook meerdere namen en dat is me al een keer bijzonder van pas gekomen. Toen ik een keer in het ziekenhuis lag, was er een meisje dat precies dezelfde voornaam en familienaam had als ik
Aan de hand van mijn andere namen hadden ze door over welke patïent het ging.
Zo zie je maar. Ik zou niet verkeerd geopereerd willen worden.
Liefs Winter ***
De 2e en de 3e naam zullen die zijn van de peter en de meter.
Ik ben voor het principe van meerdere namen. Ikzelf heb ook meerdere namen en dat is me al een keer bijzonder van pas gekomen. Toen ik een keer in het ziekenhuis lag, was er een meisje dat precies dezelfde voornaam en familienaam had als ik

Liefs Winter ***
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
hier maar 1 voornaam, vind dat voldoende, ikzelf heb er ook maar 1, mijn man heeft er 3 namelijk ook van zijn meter en peter
eigenlijk vind ik dat stom, als het een jongen is, dan de naam van de meter erbij , of omgekeerd, vind dat niet echt passen, en om dan enkel de peter te vermelden en de meter niet, is dan discrimineren, dus maar simpelweg op 1 gehouden
@ mell, dat van jullie vind ik wel een schoon gebaar naar mekaar toe
eigenlijk vind ik dat stom, als het een jongen is, dan de naam van de meter erbij , of omgekeerd, vind dat niet echt passen, en om dan enkel de peter te vermelden en de meter niet, is dan discrimineren, dus maar simpelweg op 1 gehouden
@ mell, dat van jullie vind ik wel een schoon gebaar naar mekaar toe
- Annubis
- Moderator
- Contacteer:
Onzen alessio heeft drie namen mijn man zijn naam en mijn moeder haar naam. dus hij noemt alessio jurgen helena. dit was zo via het principe van mijn moeder dat meter was . nu onzen edwardo noemt Edwardo-Atanazio (edwardo van edward mijn man zijn grootvader , Atanazio = de naam van mijn vader ) . ons derde zoontje noemt Imilio-Leopold (Imilio komt van Emiliano mijn grootvader langs vaders kant , Leopold = de vader van mijn ventje ) . Nu moest er nen vierde komen worden er weer 2namen gekozen . Maar deze zullen namen zijn die we mooi vinden dus zonder een betekenis.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)